Pasajele subterane pietonale de la Piața Sudului prind contur. CUM ARATĂ ACUM



Lucrările la pasajul de la Piața Sudului avansează. Cel mai vizibil progres se înregistrează în cazul pasajelor pietonale. Pasajul subteran de la Piața Sudului ar trebui finalizat pe 31 decembrie 2015. Proiectul presupune realizarea unui pasaj rutier subteran, amenajarea a patru pasaje pietonale, dar și reconfigurarea circulației și amenajarea unui sens giratoriu cu patru benzi. Proiectul este finanțat cu fonduri europene și are o Valoare totală de 127,14 milioane de lei (aproximativ 28,4 milioane euro). 

Lucrările la pasajul de la Piața Sudului avansează. Cel mai vizibil progres se înregistrează în cazul pasajelor pietonale, în acest zile lucrându-se la realizarea pereților acestora. 

La sfârșitul verii vor începe săpăturile în intersecție pentru realizarea pasajului central. Astfel, mai întâi se va săpa o groapă foarte mare chiar în mjlocul intersecției, peste care va fi pusă placa de ciment. Intersecția va fi refăcută în luna noiembrie, potrivit reprezentanților Primăriei Capitalei. Până în august însă, vor trebui finalizate lucrările la zona dinspre Nițu Vasile (rampa și pasajele pietonale). 

În luna martie a acestui an, cu 9 luni înainte de expirarea termenului de finalizare au apărut deja întârzieri în proiect. Astfel, proiectul inițial va trebui readaptat după ce au apărut probleme noi la rețeaua de electricitate și cea de canalizare.

"La Piața Sudului avem o minimă suplimentare la cablurile electrice, sunt cu 10-15% mai multe sau sunt în alte pozițiții decât în planuri și trebuie deviate. Apoi a mai apărut problema reabilitării canalizării, devierii unei canalizări. Este vorba de un canal mare, interceptor, care va merge în lungul Olteniței și care nu era prins în proiectul nostru. Acesta interferează cu pasajul nostru și cu canalizarea de la pasaj și proiectul trebui adaptat pentru că în timp ce noi vom lucra la pasaj, în paralel se vor executa și lucrări la acest interceptor pe zona în care este pasajul. Lucrarea la interceptor va fi executată de Apanova. Este un canal de 2,5 metri in diametru și se va fora 10 metri", explica atunci Ion Dedu, directorul executiv al Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei. 

DETALII DESPRE PROIECT

Pasajul subteran de la Piaţa Sudului se realizează pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile şi va avea o lungime de 356 de metri, din care rampa spre Văcăreşti, 111 metri, iar rampa spre Niţu Vasile 85 de metri. Lungimea în subteran va fi de 85 de metri, iar înălţimea de 5 metri.

Rampa spre Niţu Vasile va fi o rampă unică având câte două benzi de circulaţie pe sens. Rampa spre Calea Văcăreşti va fi formată de fapt din două rampe independente, câte una pe fiecare sens de circulaţie, fiecare având câte două benzi.

De asemenea, vor fi realizate lucrări de modernizare a carosabilului şi trotuarelor în intersecţia dintre Calea Văcăresti, Şoseaua Olteniţei şi strada Niţu Vasile, prin asigurarea în sensul giratoriu a patru benzi de circulaţie, precum şi realizarea localelor adiacente rampelor pasajului rutier, cu câte două benzi pe sens, atât pe Calea Văcăreşti, cât şi pe strada Niţu Vasile.

Pe direcţia strada Niţu Vasile - Calea Văcăreşti, de o parte şi de alta a pasajului rutier, vor fi realizate şi pasaje pietonale. În plus, va fi construit şi un pasaj subteran pietonal care va face legătura între staţia de metrou Piaţa Sudului şi peroanele staţiei de tramvai de pe Șos. Olteniţei. Un alt pasaj pietonal subteran va fi construit la capătul dinspre str. Niţu Vasile a pasajului rutier (intersecţie str. Niţu Vasile cu str. Secuilor).

Proiectul este finanțat cu fonduri europene și are o Valoare totală de 127,14 milioane de lei, adică în jur de 28 milioane euro. Finanţarea nerambursabilă pentru acest proiect se ridică la 96,44 milioane lei.

Contractul pentru execuția lucrărilor a fost atribuit companiei italiene Astaldi, aceeași firmă care realizează acum și lucrările de la Pasajul Mihai Bravu.

Etichete: Pasaj Piaţa Presei Libere, pasaj pietonal, pasaj subteran, realitatea

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE