Pasajul de la Piața Presei e aproape gata. Deschiderea, amânată pentru iunie. FOTOGALERIE



Lucrările la Pasajul subteran de la Piața Presei Libere se apropie de final. Cu toate acestea, deschiderea oficială a fost din nou amânată pentru luna iunie. Motivul: în zona rampei spre Bd. Mărăști au fost descoperite mai multe cabluri electrice care nu erau prevăzute în planul Enel și au trebuit mutate. În mare parte însă, lucrările au intrat în partea finală. Asfaltul a fost pus, pasajele pietonale au fost terminate, se montează și stâlpii de electricitate, iar la suprafață au început amenajările.

Pasajul subteran de la Piața Presei Libere ar fi trebuit deschis în această lună, conform ultimului termen anunțat de Primăria Capitalei. Pe teren, lucrările se apropie de final, însă nu suficient de repede pentru a putea fi respectat acest termen. Întârzierile sunt cauzate de o serie de cabluri electrice care au fost descoperite în zona rampei spre Bd. Mărăști și care au trebuit mutate pentru a putea fi turnat asfaltul. Întreaga operațiune a blocat lucrarea în zona Mărăști aproximativ o lună. Astfel, reprezentanții municipalității au trebuit să amâne deschiderea oficială a pasajului pentru luna viitoare.

"Au fost descoperite noi cabluri electrice care nu ar fi trebuit să se afle acolo. Lucrarea se va termina în iunie", a precizat pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Cu excepția rampei spre Bd. Mărăști, lucrările la pasaj sunt aproape gata. Intrarea în pasajul rutier de pe DN1 și rampa de ieșire pe Kiseleff au fost deja asfaltate și s-a trecut la montarea stâlpilor de electricitate. De asemenea, au început amenajările la suprafață. În zona dintre Bd. Mărăști și Șos. Kiseleff s-a turnat asfalt și a fost amenajată și o pistă pentru biciclete.

Și lucrările la pasajele pietonale au evoluat foarte mult în ultima lună. Astfel, noul pasaj pietonal, ce leagă nodul de transport de la Piața Presei Libere (capăt tramvai 41) cu aleea ce desparte Berăria H de Hard Rock Cafe,  a fost terminat. S-a montat pavajul și sistemul de iluminat, iar scările de acces au fost finalizate. Și amenajarea vechiului pasaj pietonal, care a trebuit scurtat, este aproape gata.

Lucrările la Pasajul subteran Piaţa Presei Libere au fost demarate în martie 2014. Potrivit proiectului, noul pasaj rutier va avea 700 de metri și va fi realizat pe sensul dinspre DN1 spre Soseaua Kiseleff și bd. Mărăști. Șoferii vor intra în pasaj de pe Sos. București-Ploiești, după Fântâna Miorita, din direcţia Ploieşti-Băneasa. Sub Piața Presei Libere, pasajul se va bifurca, șoferii având la dispoziție două ieșiri: pe Șoseaua Kiseleff, în zona strandului Tineretului, și pe bd. Mărăști, după City Gate Towers.

Proiectul prevede și construcţia unui pasaj pietonal care va face legătura între Piaţa Presei Libere şi Parcul Herăstrău, pentru a facilita accesul călătorilor la mijloacele de transport în comun, dar şi scurtarea şi modernizarea pasajului pietonal existent. Astfel, din vară, bucureștenii vor putea traversa bulevardul Kiseleff din Capitală pe sub pământ prin intermediul a două pasaje pietonale subterane. Primul, care exista deja și subtraversa bd. Kiseleff și Bd. Mărăști, a fost scurtat și modernizat. 

Construcţia celui de-al doilea pasaj pietonal subteran a fost demarată la finele anului trecut. Acest pasaj va lega nodul de transport de la Piața Presei Libere (capăt tramvai 41) cu aleea ce desparte Berăria H de Hard Rock Cafe.

Întregul proiect va avea o lungime totală de 1.134 m. De asemenea, partea carosabilă va avea o lăţime de 8,8 metri pe pe ramura Kiseleff, unde vor exista două benzi, şi o lăţime de 5,5 metri pe ramura Mărăşti.

Etichete: pasaj, Pasaj Piaţa Presei Libere, pasaj pietonal, pasaj subteran, Primăria Capitalei, realitatea

0/8 COMENTARII
QCD
25 mai 14:48
+0
VOTURI
-0
Dar o centura decenta a orasului pe cand ?!? Nu vorbesc depre autostrada asa cum e normal ci despre minimum absolut, o extensie a ceea ce e in nord de jur imprejur. Este rusinos si ridicol, capitala europeana cu o caricatura de centura.
!FOX
24 mai 00:22
+0
VOTURI
-0
FOX , esti platit pentru postarile astea sau le faci din convingere ?
Fox
23 mai 00:55
+0
VOTURI
-0
Ce probleme au unii!!! Cum traverseaza cu bicileta! Pe la urmatoarea trecere de pietoni! Doh!!!! Ca de aia ai bicicleta.. mai pedalezi un pic ajungi la chestia aia cu dungi transversale, te dai jos de pe bicicleta ca nu ai oase in burta si traversezi... apoi te urci iar si pedalezi fericit ca esti la aer curat si nu se mai fac ambuteiaje iar daca ele tot se fac tu nu esti prins in ele pentru ca esti pe bicicleta si te misti mai repede! Offff greu :))))
andrei
22 mai 16:05
+0
VOTURI
-0
Si ce se intampla cu trecerea de la capat 41-parcare herastrau? presupun ca se desfiinteaza, doar nu iesi din pasaj direct in trecere.. s-asa la cate accidete au fost acolo, ar fi cazul..
michirec
22 mai 13:56
+0
VOTURI
-0
Pare foarte ingust;ma intreb daca au loc un autobuz si un autoturism , in paralel....
Gigi
22 mai 11:53
+0
VOTURI
-0
Si cu bicicleta cum traversez dinspre 41 spre parc?
ggg
22 mai 10:36
+0
VOTURI
-0
acum o sa vedem daca investitia a fost utila sau avea nevoie cineva de ceva ....
radu
22 mai 09:29
+0
VOTURI
-0
in zona aia ar trebui neaparat metrou..dar cine sa faca? Politicienii astia incompetenti nu sunt in stare sa facem un rahat de centura a capitalei

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h