Pasajul Mihai Bravu, aproape de final: Încep testele de rezistență la al doilea pod



Al doilea pod al Pasajului Mihai Bravu, lucrare de infrastructură care ar putea soluţiona problemele de trafic din patru cartiere ale Capitalei, a intrat pe ultima sută de metri. Primarul general, Sorin Oprescu, a declarat, vineri, că în următoarele zile vor începe şi testele de rezistenţă, iar întreaga lucrare de infrastructură va fi gata la sfârşitul acestui an.

Sorin Oprescu: Al doilea pod al Pasajului Mihai Bravu, finalizat in aproximativ o luna
Sorin Oprescu: Al doilea pod al Pasajului Mihai Bravu, finalizat în aproximativ o lună
Foto: forum.metrouusor.com - utilizator Budy 187

Prezent în studioul Adevărul Live, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a anunţat că Pasajul Mihai Bravu a intrat în linie dreaptă şi până la sfârştiul acestui an se vor încheia lucrările şi la cel de-al doilea pod al pasajului suprateran.

„Aici (n.r. Pasajul Mihai Bravu) un an şi opt luni am stat degeaba. În decembrie este termenul pentru al doilea pod. Suntem deja la finisări, în câteva zile băgăm camionale pentru a face testele de rezistenţă. Dăm drumul la circulaţie în cele două sensuri, ne apucăm să lucrăm puţin şi sub, pe podul vechi, ca să îi dăm o notă de consolidare. E nerefăcut de 48 de ani“, a precizat edilul-şef. 35 de milioane de euro Pasajul Mihai Bravu va avea două poduri paralele, peste Splaiul Unirii – Râul Dâmboviţa şi, respectiv, peste intersecţia Prelungirea Şoselei Mihai Bravu – Calea Văcăreştilor. Fiecare pod va avea două benzi de circulaţie. Costurile pentru realizarea întregii lucrări de infrastructură se ridică la 155,7 milioane de lei, inclusiv TVA, adică aproximativ 35 de milioane de euro.

Potrivit primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu, pasajul va fi traversat zilnic de peste 48.000 de maşini şi va rezolva problemele de circulaţie a patru mari cartiere, însumând peste 600.000 de locuitori: Berceni-Olteniţei, Balta Albă, Pantelimon şi Colentina. Concret, pentru a ajunge din cartierele din sudul Capitalei în cele din nord, sau invers, şoferii nu vor mai fi obligaţi să tranziteze centrul oraşului. Potrivit edilului-şef al Capitalei, Pasajul suprateran Mihai Bravu va ajuta, de asemenea, la descongestionarea traficului în zonele Brâncoveanu, Niţu Vasile, Bulevardul Berceni şi fosta Macaralei.

Deşi investiţia de la Pasajul Mihai Bravu a început în anul 2011, lucrările au fost oprite în anul 2012, după ce firma Romstrade, deţinută de afaceristul Nelu Iordache, câştigătoarea licitaţiei pentru construirea pasajului, a intrat în insolvenţă. Astfel, în decembrie 2012, contractul cu aceasta a fost reziliat, după ce municipalitatea plătise deja 37 de milioane de lei. Timp de peste un an lucrările au fost îngheţate, deoarece a fost necesară realizarea unei noi licitaţii. În urma acesteia, lucrările au fost atribuite unui nou constructor, reprezentat de asocierea italiană Astaldi Spa – Astalrom SA.

Etichete: pasajul Mihai Bravu, pod, realitatea, Sorin Oprescu

0/3 COMENTARII
Ing.
11 oct 22:34
+0
VOTURI
-0
Care e ,,Prelungirea Şoselei Mihai Bravu"? Şos. Mihai Bravu începe la Obor şi se termină la pod, de unde începe Cal. Văcăreşti. Nu e nicio prelungire acolo.
,,Fosta Macaralei" se suprapunea oarecum cu actualul Bd. 1 Decembrie 1918... să arunci aberaţia asta e ca şi cum ai zice că faci un pod la Bucureşti şi uşurezi circulaţia în Ploieşti. De asemenea, Pantelimon, Colentina şi Balta Albă n-au nicio treabă cu noul pod Mihai Bravu.
Primarul dovedeşte încă o dată (deşi nu mai era nevoie) că habar n'are ce e în Bucureşti. Dar aşa se întâmplă când la vot merg doar pensionarii.
vlad
11 oct 14:52
+0
VOTURI
-0
Un pod complet inutil, nu rezova nimic, pt ca nu era nicio problema in locul ala... Sa se uite ca nebunia este la Camil Ressu... si in loc sa darame scoala aia veche si sa mai adauge cate o banda pe sens pe Mihai Bravu, ei se apuca acum sa o reabiliteze.
Tâgâdâm
10 oct 21:23
+0
VOTURI
-0
„Primul pod al Pasajului Mihai Bravu, ..., a intrat pe ultima sută de metri.”

Aloo! Pe primul pod se circulă de câteva luni bune! Pe AL DOILEA pod lucrările se apropie de final.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE