Pasajul Piaţa Sudului, cel mai mare proiect rutier din sudul Capitalei, realizat în proporţie de 15%



Pasajul subteran de la Piaţa Sudului, care are ca scop fluidizarea circulatiei in intersectia Calea Vacaresti, Sos.Oltenitei, str. Nitu Vasile si pe inelul principal de circulatie al orasului, a fost realizat în proporţie de 15%. Pasajul Piaţa Sudului este cel mai mare proiect rutier din sudul Capitalei.

Lucrarile la retelele edilitare impiedica finalizarea Pasajului Piata Sudului
Lucrările la reţelele edilitare împiedică finalizarea Pasajului Piaţa Sudului
Foto: forummetrouusor.com/ user Lixandru Dragoş-Liviu

Lucrarile la Pasajul de la Piata Sudului, care are o lungime de 356 metri, au fost realizate pana acum in proportie de 15%, potrivit HotNews.ro. Termenul de finalizare este pana la finalul anului, lucrarea fiind realizată de asocierea Astaldi – Euroconstruct. Valoarea totală a proiectului este de 127.140.761 lei (circa 28,6 milioane euro).

Pasajul rutier subteran de la Piata Sudului are ca scop fluidizarea circulatiei in intersectia Calea Vacaresti, Sos.Oltenitei, str. Nitu Vasile si pe inelul principal de circulatie al orasului. Pasajul are o lungime de circa 356 metri si se realizeaza pe directia Calea Vacaresti-Str. Nitu Vasile. In plus, se vor construi patru pasaje pietonale care vor conecta statia de metrou cu cea de tramvai, iar trecerile de pietoni de la suprafata se vor desfiinta. Valoarea totala a proiectului este de 127.2 milioane de lei (aprox. 28,6 mil. euro), in proportie de 70% fiind realizat cu fonduri europene nerambursabile. Potrivit autoritatilor, dupa darea in folosinta, pasajul va reduce timpii de asteptare in trafic, in zona respectiva, cu aproximativ 74%. Acesta este cel mai mare proiect de infrastructura cu fonduri UE din Bucuresti, realizat prin Programul Operational Regional 2007-2013, insa asta inseamna ca pentru a nu pierde fondurile europene, proiectul trebuie finalizat pana la 31 decembrie 2015.

Potrivit informatiilor furnizate in luna martie 2015 de catre Primaria Capitalei la solicitarea HotNews.ro, pana in prezent s-au realizat in proportie de 90% peretii mulati pe rampa de intrare dinspre Calea Vacaresti si in proportie de 40% peretii mulati pe rampa de iesire spre Cale Vacaresti. Peretii mulati pentru rampa de iesire si intrare dinspre Strada Nitu Vasile s-au realizat in proportie de 50%.

Au fost realizate in proportie de 4% lucrarile la intrarea in pasajul pietonal nr.1 dinspre Lukoil. Au fost demarate lucrarile de realizarea a intrarii dinspre Mega Image a pasajului pietonal nr 1 S-au realizat devieri ale instalatiilor de apa si gaze. S-a demontat retaua de contact a tramvaiului", spun reprezentanti Municipalitatii.

Potrivit acestora, au mai ramas de executat:

- devierea retelelor de canalizare si instalatiile electrice

- realizarea peretilor mulati si a pilonilor de sprijin din zona intersectiei

- demontarea si remontarea linilor de tramvai si montarea retelei de contact

- realizarea dalei de acoperire a pasajului rutier si a pasajelor pietonale in zona intersectiei

- finalizarea pasajului pietonal 1 in zona centrala si finalizarea pasajelor pietonale 2,3 si 4

- finisajele si lucrarile de arhitectura ale pasajului

- realizarea sistemelor de canalizare si de realizare a radierului si sistemului rutier al pasajului

- refacerea sistemului carosabil si refacerea amenajarilor urbanistice

Primii indicatori tehnico-economici pentru Pasajul subteran rutier de la Piata Sudului au fost aprobati de Consiliul General al Municipiului Bucuresti in 2008 (HCGMB 55/2008 ) si s-au alocat pentru construirea acestui pasaj 71.046.120 lei exclusiv TVA. Initial, Primaria vroia sa realizeze lucrarea cu bani din bugetul local.

Ulterior, Primaria Capitalei a cerut fonduri europene pentru realizarea proiectului, iar contractul de finantare cu Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, prin Programul Operational Regional 2007-2013, Axa prioritara 2 "Imbunatatirea infrastructurii de transport regionale si locale'', Domeniul Major de Investitie 2.1 ''Reabilitarea si modernizarea retelei de drumuri judetene, strazi urbane – inclusiv constructia / reabilitarea soselelor de centura", a fost semnat in octombrie 2012.

In data de 8 mai 2014, a fost semnat contractul de executie lucrari cu Asocierea Astaldi –Euroconstruct. Valoarea totala a proiectului este de 127.140.761,05 lei, din care asistenta financiara nerambursabila este de 96.442.727,19 lei, restul fiind contributia Municipalitatii.

Lucrarile au inceput in mai 2014, iar autoritatile au promis ca le vor finaliza pana la sfarsitul anului 2015.

Mai mult pe HotNews.ro.

Etichete: pasaj Bucureşti, pasaj Piaţa Sudului, pasaj subteran, pasaj subteran Piaţa Sudului, piaţa sudului

0/4 COMENTARII
asa e
12 Mar 11:46
+0
VOTURI
-0
blocajul se va muta la giratoriul de la intersectia dintre Nitu Vasile, Obregia si Racovita. pasajul trebuia sa iasa dincolo de intersectie, pe cele 3 directii pentru a fie eficient. trebuie sa ai ceva minte creata sa muti problema 100 m mai incolo.
nemos
11 Mar 05:50
+0
VOTURI
-0
intr-un an il termina. tot traficul va fi blocat la iesirea din pasaj...la primul semafor :)
vlad
10 Mar 10:20
+0
VOTURI
-0
Foarte important pasajul asta.... chiar sunt curios cand il termina pe bune, o sa urmaresc atent treaba asta :). @Fox, nu e treaba lui Piedone aici, nu stiu de ce-l bagi in discutie.... e proiect al capitalei generale, facut cu bani europeni.... lasa-l pe Piedone cu aleile si stradutele lui.
Fox
09 Mar 20:07
+0
VOTURI
-0
Va era foame si ati zis sa mia dati o limba groasa pe fundul baban al primarului sectorului 4! Nu ziceti nimic de lipsa totala de activitate pe santierul ala, proasta organizare si blocarea inutila a traficului! Dar de domn' primar Piedone doar de bine! Sictir!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE