Pasajul subteran de la Piața Sudului are o întârziere de 11 luni! Doar 23% din lucrare e GATA



Primăria Capitalei riscă să piardă 19,5 milioane de euro! Banii sunt de la Uniunea Europeană și sunt destinați construirii pasajului subteran de la Piața Sudului. Lucrarea înregistrează însă o întârziere de aproape un an, termenii contractului încheiat de Primăria Capitalei cu instituțiile europene fiind astfel grav încălcați. În aceste condiții, municipalitatea nu va primi niciun ban de la UE. Pasajul subteran de la Piaţa Sudului se realizează pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile şi va avea o lungime în subteran va fi de 85 de metri, iar înălţimea de 5 metri. Proiectul prevede și construirea mai multor pasaje pietonale, dar și a aunui pasaj subteran care va face legătura între staţia de metrou Piaţa Sudului şi peroanele staţiei de tramvai de pe Șos. Olteniţei. 

Pasajul subteran de la Piața Sudului ar trebui finalizat până la 31 decembrie 2015, conform contractului încheiat de Primăria Capitalei cu instituțiile europene. În acest moment însă, lucrarea este executată doar în proporție de 23%, iar conform actualului grafic de lucrări, constructorul estimează că va finaliza pasajul în noiembrie 2016, deci cu o întârziere de aproape un an. 

În aceste condiții, Primăria Capitalei va pierde finanțarea europeană pentru acest proiect. Contractul de finanțare a fost semnat în luna mai 2014 și are o valoare totală de circa 88 milioane lei, din care contribuția Primăriei Capitalei este de doar 2%. Prin urmare, din cauza întârzierilor, municipalitatea va pierde 86,2 milioane lei (aproximativ 19,5 milioane euro). 

Reprezentanții Primăriei spun că vor încerca să mai recupereze din întârzieri pentru a primi măcar o parte din banii europeni. "Pentru a nu se ajunge in situatia pierderii finantarii europene s-a solicitat constructorului furnizarea unui nou grafic de lucrări astfel încât investiția să fie finalizată la 31 iunie 2016. În acest fel, sumele decontate până la 31 decembrie 2015 din fondurile europene nerambursabile nu vor fi pierdute", au precizat reprezentanții Primăriei Capitalei într-un răspuns remis B365.ro.  

Primele probleme în cadrul acestui proiect au apărut în martie și viza rețeaua de electricitate și cea de canalizare.

"La Piața Sudului avem o minimă suplimentare la cablurile electrice, sunt cu 10-15% mai multe sau sunt în alte pozițiții decât în planuri și trebuie deviate. Apoi a mai apărut problema reabilitării canalizării, devierii unei canalizări. Este vorba de un canal mare, interceptor, care va merge în lungul Olteniței și care nu era prins în proiectul nostru. Acesta interferează cu pasajul nostru și cu canalizarea de la pasaj și proiectul trebui adaptat pentru că în timp ce noi vom lucra la pasaj, în paralel se vor executa și lucrări la acest interceptor pe zona în care este pasajul. Lucrarea la interceptor va fi executată de Apanova. Este un canal de 2,5 metri in diametru și se va fora 10 metri", spunea atunci Ion Dedu, fostul director executiv al Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.  

STADIUL LUCRARII

 - S-au realizat peretii mulati in proportie de 90 % pe rampa de intrare dinspre Calea Vacaresti si in proportie de 65 la suta pe rampa de iesire spre Cale Vacaresti;

- S-au realizat in proportie de 50 % peretii mulati pentru rampa de iesire si intrare dinspre Strada Nitu Vasile;

- Au fost realizate in proportie de 98 % lucrarile la intrarea in pasajul pietonal nr 1 dinspre Lukoil;

- Au fost realizate in proportie de 98 % lucrarile la intrarea dinspre Mega Image a pasajului pietonal nr 1;

- Structura de rezistenta la pasajul pietonal 3 realizata in proprtie de 80 la suta

- Structura de rezistenta la pasajul pietonal nr 2 realizata in proportie de 50 la suta (intrarea dinspre Big Berceni)

- Realizat structura de rezistenta completa a trei tronsoane(T1, T2, T3) din rampa pasajului rutier, iesire calea Vacaresti si se lucreaza la T4.

- Se lucreaza la devieri ale instalatiilor de canal (Apanova) si energie electrica (Enel) in zona santierului;

- S-a demontat retaua de contact a tramvaiului si toleibuzului pe anumite sectoare;

- In curs de finalizare lucrarile pentru devierea circulatiei auto necesare inchiderii Str. Nitu Vasile dinspre Sos. Oltenitei.

 A mai ramas de executat:

- devierea retelelor de canalizare ( termen sfarsit noiembrie 2015) si instalatiile electrice (termen posibil octombrie 2015)

- realizarea peretilor mulati si a pilonilor de sprijin din zona intersectiei,

- demontarea si remontarea liniilor de tramvai si montarea retelei de contact,

- realizarea dalei de acoperire a pasajului rutier (60%) si a pasajelor pietonale in zona intersectiei, 

- finalizarea pasajului pietonal 1 in zona centrala si finalizarea pasajelor pietonale 2,3 si 4, 

- finisajele si lucrarile de arhitectura ale pasajului,

- realizarea sistemelor de canalizare si de realizare a radierului si sistemului rutier al pasajului,

- refacerea sistemului carosabil si refacerea amenajarilor urbanistice.

Cum va arăta Piața Sudului la finalizarea proiectului

Pasajul subteran de la Piaţa Sudului se realizează pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile şi va avea o lungime de 356 de metri, din care rampa spre Văcăreşti, 111 metri, iar rampa spre Niţu Vasile 85 de metri. Lungimea în subteran va fi de 85 de metri, iar înălţimea de 5 metri.

Rampa spre Niţu Vasile va fi o rampă unică având câte două benzi de circulaţie pe sens. Rampa spre Calea Văcăreşti va fi formată de fapt din două rampe independente, câte una pe fiecare sens de circulaţie, fiecare având câte două benzi.

De asemenea, vor fi realizate lucrări de modernizare a carosabilului şi trotuarelor în intersecţia dintre Calea Văcăresti, Şoseaua Olteniţei şi strada Niţu Vasile, prin asigurarea în sensul giratoriu a patru benzi de circulaţie, precum şi realizarea localelor adiacente rampelor pasajului rutier, cu câte două benzi pe sens, atât pe Calea Văcăreşti, cât şi pe strada Niţu Vasile.

Pe direcţia strada Niţu Vasile - Calea Văcăreşti, de o parte şi de alta a pasajului rutier, vor fi realizate şi pasaje pietonale. În plus, va fi construit şi un pasaj subteran pietonal care va face legătura între staţia de metrou Piaţa Sudului şi peroanele staţiei de tramvai de pe Șos. Olteniţei. Un alt pasaj pietonal subteran va fi construit la capătul dinspre str. Niţu Vasile a pasajului rutier (intersecţie str. Niţu Vasile cu str. Secuilor). 

 

Etichete: fonduri europene, pasaj subteran, piaţa sudului, Primăria Capitalei, realitatea

0/4 COMENTARII
pasagerul
13 Oct 12:52
+0
VOTURI
-0
Se rezolva repede si bine: Il astupa ca pe ala de la Belu si pun niste pitici de gradina peste el. Mandri ca suntem romani!
Caz de DNA
12 Oct 17:40
+0
VOTURI
-0
Ei...si acum dragii nostri, daca proiectul tot nu va va fi decontat de UE (si riscul de puscarie e mai mic) eu zic ca sansele ca un surub sa coste 100 lei cresc cu 99%

parerea mea..:)
Alexandru Contandino
12 Oct 14:29
+0
VOTURI
-0
nici nu-mi faceam iluzii ca s-ar fi terminat la termen, cum nu s-a intamplat la nici o lucrare pe care a angajato primaria capitalei.
Sunt curios insa cati bani a costat studiul ala de fezabilitate care trebuia sa ia in calcul tot ce acum a intarziat darea in folosinta a acestui pasaj.
Cred ca termenul de noiembrie 2016 este unul curajos si parca vad ca nici in 2018 nu va fi gata. In tot timpul asta noi cei care locuim in Berceni ne v-om chinuii in continuare in tacere si v-om vota niste purtatori de borbe pentru adormit prostimea!
caine
12 Oct 13:50
+0
VOTURI
-0
IDEEA e cine raspunde? cu CNP si cu adresa, nu raspundere colectiva !

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE