PE permite mașinilor vândute până în 2020 să emite de două ori mai multe noxe decât limita legală



O derogare votată miercuri de Parlamentul European (PE) permite ca mașinile vândute în Europa până în ianuarie 2020 să emite până la 168 de miligrame NOx/km și până la 120 de miligrame NOx/km după această dată- deși actualele limitări Euro6 nu permit ca mașinile să depășească limita de 80 de miligrame NOx/km.

PE permite masinilor vandute pana in 2020 sa emite de doua ori mai multe noxe decat limita legala
PE permite mașinilor vândute până în 2020 să emite de două ori mai multe noxe decât limita legală
Foto: ecoprofit.ro

Constructorii auto au câștigat astfel lupta pe care o duc cu organizațiile ecologice și cu Comisia de Mediu a Parlamentului European, care propusese limite mult mai stricte în următorii ani. În apărarea lor, constructorii susțin că creșterea limitei acceptate a cantității de NOx (Oxid de Azot) vine pentru că testele care urmează să fie realizate la omologarea europeană vor fi teste reale, de șosea, spre deosebire de cele de laborator existente până acum, informează automarket.ro.

Altfel spus, producătorii auto recunosc că nu au reușit niciodată să coboare limita emisiilor de NOx sub limita legală de 80 de miligrame cu excepția testelor de laborator, pe care toate mașinile omologate Euro6 le-au trecut cu brio. Pentru motoarele Euro5, scoase din vânzare la nivelul Uniunii Europene acum patru luni, limita legală fusese de 180 de miligrame NOx/km, deci una mult mai apropiată de cea votată astăzi de Parlamentul European.

"Noile reglementări le vor permite practic tuturor motoarelor diesel murdare să circule în continuare în Europa pentru cel puțin 4 ani de acum înainte", notează grupul de lobby Transport and Environment, care susținea o propunere mai dură prin care mașinile aveau voie să emită în condiții reale cu maxim 60% mai mult NOx/km decât limita Euro6, deci 128 de miligrame/km.

Chiar și după ce au câștigat războiul politic, constructorii auto - reprezentați de organizația europeană ACEA - susțin printr-un comunicat că noile reglementări sunt foarte dure, atingerea noului target fiind o provocare pentru fiecare producător de pe piață.

Comisia de Mediu a Parlamentului European recomandase înăsprirea limitelor votate de parlamentari astăzi, însă propunerile acesteia s-au lovit de un număr insuficient de voturi.

Etichete: maşini, noxe, Parlamentul European

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h