Pista de biciclete de pe Victoriei, folosită ca parcare. Stâlpişorii- îndoiţi, "ca să încapă BMW-ul"



Pista de biciclete de pe Calea Victoriei a fost transformată în parcare, lângă hotelul Athenee Palace Hilton. Pista este ocupată de maşini parcate ilegal, iar parcagiii din zonă sunt rugaţi de proprietarii de maşini să îndoaie stâlpişorii care blochează accesul pe pistă "ca să încapă BMW-ul".

"Joi seara la coltul parcarii de la Hilton o doamna bine coborise din dreapta unui BMW X5 si-l ruga pe parcagiu sa 'indoaie mai mult' stilpisorul care blocheaza accesul pe pista de biciclete pentru ca 'sotul nu e sigur ca incape'. Pe pista de biciclete mai erau si alte masini parcate. Am sunat la Politia Locala si la Rutiera si mi-au spus ca trimit echipaj", a povestit un cititor HotNews.ro.

Conform Hotnews, vineri seara situatia era neschimbata, iar parcagiii isi vedeau linistiti de treaba, iar, in dreptul parcarii amenajate din fata hotelului Hilton si a Ateneului Roman, proaspat inaugurata pista de biciclete de pe Calea Victoriei era ocupata cu masini parcate ilegale.

Totodata, parcagiii ghidau masinile sa intre printre stalpisori si borduri.

0/61 COMENTARII
kay
20 Dec 09:53
+0
VOTURI
-0
Lujerului e un exemplu. Calea Vitan cu Mihai Bravu altul. Altul care cere socoteala oamenilor cu ce merg? Unii merg cu masina de nevoie. Ce treaba ai tu cu ce merg? Crezi ca totul e o alegere? Voi stati cu sula-n sus si asteptati bani de la parinti?
Am scris in comentariul anterior o intreaga pledoarie de ce e o problema sa se circule asa. Tot ce ai inteles e ca vreau eu sa stau acolo? De multe ori iau metroul oricum, dar asta era irelevant fiindca punctam o problema generala, iar tu vad ca incerci sa distragi atentia de la ea.
ETZ
19 Dec 08:50
+0
VOTURI
-0
stai 30 de minute la un semafor la ora de varf

La ce intersectie stai 30 de minute la un semafor?
Trebuie sa fii intr-adevar masochist, daca stii ca astepti asa mult s-o iei mereu pe acolo. Alt traseu mai liber n-ai? Si daca n-ai alt traseu, de ce vrei neaparat sa vii cu masina?
kay
18 Dec 20:20
+0
VOTURI
-0
[continuare] ... Aici nu sunt in stare sa dea cu o vopsea nici pe blocurile alea infecte de pe Magheru, in buricul targului, vezi gropi si maidanezi si cersetori si ghetouri si cladiri degradate si cozi kilometrice (nu stiu, pe mine ma apuca groaza mai tare cand vad cozile mergand pe jos decat din masina fiindca sunt sofer si imi dau seama ce inseamna asta, hipsterii poate nu realizeaza; sau cum spunea unul pe aici ca il doare undeva, el sa aiba trotuarul liber sa-i incapa palaria poate). Noroc ca avem transport in comun sa le vedem cu atentie.
kay
18 Dec 20:19
+0
VOTURI
-0
"Bun, ai eliberat o banda din 4 sa zicem. Ai de 1.3 ori mai multa latime. In loc sa stai 30 de minute la un semafor la ora de varf, stai 30/1.3, deci 23 de minute. Vreo 10% din oameni care oscileaza mereu intre a lua sau nu masina se prind si incep s-o ia, deci ajungi la 25-26 sau mai mult. Altii, tot din acelasi motiv, o sa vrea si mai tare benzi de biciclete largi, benzi de autobuz, deci ne intoarcem la 30 de minute sau chiar le depasim cu mult daca nu compensam prin ceva serios."

Revin la asta. Ultima parte e o presupunere, un exemplu, desi eu zic ca e realista. Prima parte insa tine de un minim de logica si de fizica. Daca eliberezi o banda din 4, nu poti fizic sa petreci mai putin timp decat acel 30/1.3. Ca sa umpli o banda noua cu 3 masini, trebuie sa iei doar o masina de pe fiecare din celelalte benzi. Deci scurtezi o coada cu 1.3 si un timp de 30 de minute pana la 23. Minim, ca e imposibil sa nu fie atrasi si nou-veniti de vestea asta (trebuie gandit si in perspectiva viitorului). Gandit in perspectiva poate insemna ca si economia poate creste si mai multi o sa-si permita masini; Romania fiind in continuare printre tarile cu cele mai putine masini pe cap de locuitor din UE.

Dar chiar si gandind numai la prezent, 23 de minute e in continuare foarte mult. Asta daca vorbim de bulevardele unde se parcheaza pe carosabil, ca sunt si unele unde nu se parcheaza si situatia e la fel de grava.

Nu e posibil sa stai atat la un semafor, sunt oameni care mor din cauza asta (ca tot a fost cazul SMURD recent), e o economie care merge rau din cauza asta, e stres cronic, e oboseala, e nivel de trai mai scazut din cauza asta, sunt accidente si cate alte neajunsuri.

Degeaba spui oamenilor sa stea acasa sau sa se dea laoparte, fara infrastructura nu dezvolti o tara. Pana la urma e problema fiecaruia cu ce alege sa mearga. Vrei sa merg pe jos? In alte tari vad verdeata, curatenie, ordine si cladiri frumoasa. Aici nu sunt in stare sa dea cu o vopsea n
Radu
18 Dec 00:39
+0
VOTURI
-0
După cum bine ai bagat de seama și tu, deja discuția s-a extins muuult peste tema articolului (pasajul Sudului, de exemplu).

Ai dreptate in multe observatii facute de tine. Mai sunt si altele pe care eu nu le vad asa. Gandim diferit, dar asta nu inseamna ca nu putem ajunge la un compromis. Pana la urma amandoi vrem cam acelasi lucru.
kay
17 Dec 23:56
+0
VOTURI
-0
"Matematica ta nu e un argument, ci doar o insiruire de cifre. Ai facut un studiu care sa-ti confirme cifrele alea, sau doar le presupui?"

E un pic de logica si un pic de presupunere. Ce nu pricepi? Ce e gresit? Ce vrei de fapt?

"N-am cum sa-ti spun daca e sau nu bine cat timp nu-ti pot verifica calculele. Dar sefii RATB sunt de parere ca autobuzele lor consuma mai putin combustibil de cand s-au introdus acele benzi speciale. Deci un avantaj la eliberarea primei benzi ar fi..."

Consuma cu un pic de procente mai putin combustibil si creezi disconforturi uriase prin lipsa de locuri de parcare si lipsa de fluiditate in trafic. Avantajul tau da cu minus pe ansamblu.

"1. Pe modelul "daca nu e interzis in mod specific, atunci trebuie sa fie permis", nu?
2. Pai atunci du-ti carnetul de sofer inapoi la Politie si spune-le ca nu-l mai vrei deoarece nu esti de acord cu regulile lor de circulatie. Cand ai dat examen nu te-a intrebat nimeni daca esti de acord cu acele reguli. Ti-au fost impuse si esti obligat sa le respecti. Fara comentarii."

1. Nu?
2. N-am zis ca nu le respect. Am zis ca pot sa nu fiu de acord. Comentariile sunt un drept al omului.

"Ba chiar in Codul rutier. Art.65"

N-ai zis asa. N-o da la intors.
kay
17 Dec 23:55
+0
VOTURI
-0
Mai bine am chema autoritatile lor, care stiu sa dezvolte un oras si turistic, si pietonal, si auto.

"Pana una alta, in Praga se parcheaza pe unde-ti vine, sau doar unde e voie?"

Se parcheaza unde e loc. Si in general e loc. Pe strazi mici, laturalnice, se poate parca lejer pe carosabil langa trotuar, e ceva normal, fiindca circulatia e foarte mica si nu sunt atatea blocuri ca la noi. Casele au curti. Blocurile au parcari sau garaje. Se mai parcheaza si pe trotuare uneori, dar in general nu prea ai nevoie. Pe strazile mai stramte, masinile pot imparti bine-mersi banda cu tramvaiul si sa se mai si parcheze pe o parte. La noi s-ar zice "taranie" sau de ce nu se desparte, la ei e foarte ok because circulatie mica. In centru e mai greu dar nu prea ai ce face cu masina, nu treci prin centrul istoric (care e mare) ca sa traversezi orasul, ci te sui pe autostrada. In centru te plimbi, vizitezi si bei.

"Oprescu doreste soseaua asta de mare viteza pe langa blocuri. Cam cum a ajuns Titulescu.
In care din orasele enumerate de tine s-au construit autostrazi pe langa geamurile blocurilor?"

Sunt si la noi portiuni care nu sunt inca sodomizate de blocuri, mai pui si pasaje subterane.

"Daca vii pe Vacaresti, ca sa inchizi inelul o iei in dreapta pe Oltenitei. Spre Brancoveanu. Asa cum a spus Ady.
Esti asa decis sa te contrazici cu toata lumea ca nici nu mai esti atent la ce scrii."

O gandeam ca pe harta. M-ai prins cu o singura chestie (banala de altfel) si o recunosc. Esti mandru deja? Cu cate te-am prins eu? Ai pierdut numarul?
Sunt decis sa-mi sustin comentariul fata de cei care il ataca aiurea si mai nou fara oprire. Ai facut dintr-un comentariu de cateva randuri un roman (pornind de la insinuari la ce n-am zis si raspunsuri la ce n-ai citit) care nu se mai termina si oricum nu pricepi mare lucru. Totusi nu e forum.

"Matematica ta nu e un argument, ci doar o insiruire de cifre. Ai facut un studiu care sa-ti con
kay
17 Dec 23:55
+0
VOTURI
-0
"Gica a incercat sa-ti explice o chestie pe care tu nu vrei s-o pricepi. Tu spui respecti pietonii ca le lasi un metru pe trotuar, ca nu le trebuie mai mult. Gica ti-a spus ca si pietonii te respecta pe tine, lasandu-ti carosabilul liber. Respectul e din ambele parti. Atunci ce mai vrei? Pietonii iti ofera din spatiul lor, trotuarul. Tu ce le oferi pietonilor din spatiul tau, carosabilul? Injuraturi cand trece unul mai incet strada pe trecerea de pietoni?"

N-ai inteles nici tu nici el, desi am desenat ca pentru idioti:
"Sa-ti fac diagrame logice? Ce scrie dupa 'CAND' era ideea de baza legata de respect, ce urma dupa CARE era o idee in plus. E o comparatie cu 2 categorii si un CAND la fiecare. Deci daca continui sa imi pui respectul in legatura doar cu CARE-le, sau incepi cu situatii imaginare ("daca nu exista metrul ala") ori esti incet, ori cauti sa contrazici cu orice pret."

"Cum numesti tu ingustarea trotuarului la 1 metru, daca nu masura restrictiva? Sau pietonii oricum merg pe jos, fac sport, sunt supli, se pot strecura printre masini..."

Acelasi raspuns ca la primul paragraf.

"Cat despre cozile de pietoni si de masini, tu nu vrei sa pricepi. O masina ocupa vreo 8 m2. Un pieton ocupa, sa zic, 1 m2. Cum vrei tu sa fie cozi de pietoni ca la masini, intinse pe zeci de metri? Cati pietoni ar trebui sa fie acolo?"

PAI NU SUNT! Asta e argumentul in sine, ca NU SUNT COZI LA PIETONI, deci problema lor nu are aceeasi stringenta. Capisci sau nu?

"Am recitit comentariile si n-am gasit pe nicaieri unde afirma Ady asa ceva. Poate-mi poti da un citat?"

Na: "Există măsuri restrictive luate contra pietonilor în favoarea șoferilor (trotuarul de 1 metru)" - cand am pomenit de masurile impotriva masinilor. Este ca n-ai recitit bine?

"Am inteles ca pietonii praghezi sunt un exemplu. O sa chemam cativa aici, sa invatam de la ei cum sa folosim podurile, autobuzele si metroul."

Mai bine am chema a
kay
17 Dec 23:54
+0
VOTURI
-0
"Pe modelul "daca eu n-am loc in centru, nici altii sa n-aiba"."

Pe modelul "incercam sa ne facem loc toti". Nu poti spune de pietoni ca nu au loc. Poti spune ca nu au spatiu foarte larg, ca nu pot zburda mereu pe 20 de "benzi", dar nu poti spune ca nu au loc decat cand o sa vedem ambuteiaje de pietoni. Incercam sa traim toti cu ce ne ofera statul din taxele noastre.

"Cum au rezolvat aia traficul turistic, de exemplu? Cumva oferind turistilor calatorii gratis cu transportul in comun?"

Nu stiu, eu am cu bani.

"Iar acum o sa-mi spui ca Bucurestiul nu e oras turistic. Da, n-o fi, pentru ca n-a fost dezvoltat in directia aia. Dar daca dezvolti RATB vei avea o scadere a aglomeratiei din trafic. In loc sa stai blocat in masina, poti lua autobuzul."

Da, trebuie dezvoltat. Dar daca dezvolti numai RATB, o sa stai blocat in trafic in autobuz (mai bine iei metroul pe unde se poate). Poti sa pui si scaune cu vibromasaj in autobuze ca mereu o sa fie un gros de populatie care ramana la masina personala, de voie sau nevoie. E dreptul fiecaruia sa poate sa ia masina si sa circule decent.

"Nesimtiti baietii aia. Auzi, sa vrea trotuare libere cand dl Kay, aici de fata, n-are strazi pe care sa mearga cu 100-130 km/h."

Daca crezi ca e ceva anormal intr-o capitala din UE sa n-ai cel putin o centura si eventual 1-2 drumuri mai rapide prin oras, mai revezi lista aia si apoi mai vorbim. Nu inainte, ca batem pasul in loc.

"Gica a incercat sa-ti explice o chestie pe care tu nu vrei s-o pricepi. Tu spui respecti pietonii ca le lasi un metru pe trotuar, ca nu le trebuie mai mult. Gica ti-a spus ca si pietonii te respecta pe tine, lasandu-ti carosabilul liber. Respectul e din ambele parti. Atunci ce mai vrei? Pietonii iti ofera din spatiul lor, trotuarul. Tu ce le oferi pietonilor din spatiul tau, carosabilul? Injuraturi cand trece unul mai incet strada pe trecerea de pietoni?"

N-ai inteles nici tu nici el, desi am
Radu
17 Dec 22:06
+0
VOTURI
-0
"Cu 2 flori nu se face primavara. Cand ai parcari pe alese sunt de acord sa se puna primaria si politia pe eliberat trotuare si benzi de bulevarde. Bine, sa nu fie 10 lei ora ca atunci iar avem o problema."
Mda. Nu ca nu sunt facute parcari, ci ca nu sunt unde trebuie! Hai sa vorbim de parcarea de la Universitate si de cate masini sunt parcate deasupra ei. Nici aia nu e facuta unde trebuie? Sau o fi prea scumpa? Aici as fi de acord cu tine, ca daca erau tarifele mai mici, castigurile erau ceva mai mici, dar mai sigure. Gandire de politician: sa ma imbogatesc acum, ca maine ma ia DNA-ul. Ce spuneam mai sus si de autorizatiile de constructie.
Radu
17 Dec 22:01
+0
VOTURI
-0
"inelul în discuție ar trebui să vină pe Văcărești, iar la Sudului să facă dreapta pe Olteniței.

Daca o iei pe Oltenitei nu mai e inel. Privit de sus se vede: Vasile Milea, Pasaj Basarab, Stefan cel Mare, Mihai Bravu, Vacaresti, si de-acolo se poate ghici incotro.
Am vrut sa zic "Daca o iei pe Oltenitei in dreapta", cum a spus Ady."
Daca vii pe Vacaresti, ca sa inchizi inelul o iei in dreapta pe Oltenitei. Spre Brancoveanu. Asa cum a spus Ady.
Esti asa decis sa te contrazici cu toata lumea ca nici nu mai esti atent la ce scrii.

"Spre deosebire de aluzia ta la Oprescu care nu era un argument in sine, matematica mea era, si mentiunea concreta cu e nu e ok la ea vad ca se lasa asteptata.
"Ai de 1.3 ori mai multa latime (...) ne intoarcem la 30 de minute sau chiar le depasim cu mult". Deci, concluzia este ca daca largim strazile, vom sta si mai mult la semafor?"
Matematica ta nu e un argument, ci doar o insiruire de cifre. Ai facut un studiu care sa-ti confirme cifrele alea, sau doar le presupui? Cat timp nu ai un studiu in spate care sa-ti confirme cifrele spuse de tine, n-ai facut altceva decat sa consumi curent electric.
N-am cum sa-ti spun daca e sau nu bine cat timp nu-ti pot verifica calculele. Dar sefii RATB sunt de parere ca autobuzele lor consuma mai putin combustibil de cand s-au introdus acele benzi speciale. Deci un avantaj la eliberarea primei benzi ar fi...
Radu
17 Dec 22:01
+0
VOTURI
-0
"Am dat un model despre cum se imbina dorintele tuturor: drumuri rapide, circulatie fluida in tot orasul, centru istoric mare, foarte bine cultivat si foarte prietenos cu pietonul. Drumurile rapide sunt in mare parte separate de restul traficului (pietonal sau auto), au poduri multe si pasaje, noduri, iesiri si intrari ca de autostrazi, si sunt bine mascate de copaci si peisajul din jur. Pietonii mai stiu sa foloseasca si podurile, autobuzul sau metroul daca vor neaparat sa o ia tocmai prin zonele parcurse de drumuri rapide."
"Gasesti de toate. Bine, ei stiu sa mai faca si tuneluri, sa mai expropieze, sa nu dea autorizatii la blocuri peste tot."
Am inteles ca pietonii praghezi sunt un exemplu. O sa chemam cativa aici, sa invatam de la ei cum sa folosim podurile, autobuzele si metroul.
Pana una alta, in Praga se parcheaza pe unde-ti vine, sau doar unde e voie?
Cu autorizatiile de constructie sunt de acord cu tine. Insa, din pacate, nici tu si nici eu nu avem putere de decizie aici.

"Gata, daca ai spus "a doctorului" ne-ai dat replica. :) Mai vezi si tu cum e pe afara."
N-am nimic cu autostrada suspendata a lui Oprescu, decat ca e praf in ochi pentru prosti ca sa-l voteze. N-a facut nimic la ea, dar preturile cresc in nestire. Mai o expropriere a "cui trebuie", mai un contract cu "cine trebuie", si uite cum ajung aia cativa km mai scumpi decat Nurburgring. Si, in plus, spre deosebire de Praga ta, Oprescu doreste soseaua asta de mare viteza pe langa blocuri. Cam cum a ajuns Titulescu.
In care din orasele enumerate de tine s-au construit autostrazi pe langa geamurile blocurilor?

"Cu 2 flori nu se face primavara. Cand ai parcari pe alese sunt de acord sa se puna primaria si politia pe eliberat trotuare si benzi de bulevarde. Bine, sa nu fie 10 lei ora ca atunci iar avem o problema."
Mda. Nu ca nu sunt facute parcari, ci ca nu sunt unde trebuie! Hai sa vorbim de parcarea de la Universitate si de cate masini sunt parcate dea
Radu
17 Dec 22:00
+0
VOTURI
-0
"Există măsuri restrictive luate contra pietonilor în favoarea șoferilor (trotuarul de 1 metru).

O sa fie restrictive cand o sa vad cozi de pietoni cum sunt cozile de masini la semafor. Atunci o sa fie restrictive. Daca vrei sa zburzi pe strada ca in parc, militeaza pentru propunerile enumerate care sunt si in beneficiul asta, nu pentru omorarea circulatiei auto.

N-ai cum să vezi cozi de pietoni cum sunt cozile de mașini la semafor.
Aici mi se pare o logică de bun simț. Cât spațiu ocupă un șofer într-o mașină și cât spațiu ocupă un pieton în picioare? Primul comentariu, al omului „normal”, se referea exact la acest spațiu, cu mașinile și cu hipsterii. Citește și tu și încearcă să pricepi."

Cum numesti tu ingustarea trotuarului la 1 metru, daca nu masura restrictiva? Sau pietonii oricum merg pe jos, fac sport, sunt supli, se pot strecura printre masini...
Cat despre cozile de pietoni si de masini, tu nu vrei sa pricepi. O masina ocupa vreo 8 m2. Un pieton ocupa, sa zic, 1 m2. Cum vrei tu sa fie cozi de pietoni ca la masini, intinse pe zeci de metri? Cati pietoni ar trebui sa fie acolo? Si, in plus, daca pietonul vede ca e ocupat in fata lui, se poate intoarce s-o ia prin alta parte. Un sofer e blocat in coada. Este ceea ce a spus "un om normal", cu hipsterii din capul lui cu tot.
Dar tu vrei sa fie cozi de pietoni ca sa fii si tu multumit. Daca stai tu, sa stea si altii. Doh.

"nu putem vorbi despre aceleasi dificultati si nu putem compara mere cu pere."
Vad ca tu compari merele cu perele, pardon, soferii cu pietonii. Citeste mai sus.
"Nu eu consider, Ady care cere acelasi spatiu considera. Exact la asta l-am contrazis."
Am recitit comentariile si n-am gasit pe nicaieri unde afirma Ady asa ceva. Poate-mi poti da un citat?
Radu
17 Dec 22:00
+0
VOTURI
-0
"sugrumarea circulatiei in centru trebuie sa se faca in paralel cu aceste imbunatatiri, nu doar dand in cap la soferi."
Pe modelul "daca eu n-am loc in centru, nici altii sa n-aiba".
Te-ai laudat ca ai fost in alte orase. Cum au rezolvat aia traficul turistic, de exemplu? Cumva oferind turistilor calatorii gratis cu transportul in comun?
Iar acum o sa-mi spui ca Bucurestiul nu e oras turistic. Da, n-o fi, pentru ca n-a fost dezvoltat in directia aia. Dar daca dezvolti RATB vei avea o scadere a aglomeratiei din trafic. In loc sa stai blocat in masina, poti lua autobuzul.

"pietonii care ar vrea trotuare 100% libere"
Nesimtiti baietii aia. Auzi, sa vrea trotuare libere cand dl Kay, aici de fata, n-are strazi pe care sa mearga cu 100-130 km/h.

Gica a incercat sa-ti explice o chestie pe care tu nu vrei s-o pricepi. Tu spui respecti pietonii ca le lasi un metru pe trotuar, ca nu le trebuie mai mult. Gica ti-a spus ca si pietonii te respecta pe tine, lasandu-ti carosabilul liber. Respectul e din ambele parti. Atunci ce mai vrei? Pietonii iti ofera din spatiul lor, trotuarul. Tu ce le oferi pietonilor din spatiul tau, carosabilul? Injuraturi cand trece unul mai incet strada pe trecerea de pietoni?
kay
17 Dec 19:34
+0
VOTURI
-0
"Nu mai citesc toata discutia asta, ca e total inutila. Sunt sigur ca amandoi aveti dreptate, fiecare din punctul lui de vedere.
Este aiurea sa compari pietonii cu masinile, totusi."

Daca nu citesti tot, e frumos sa nu intervii sa contrazici.

"Si tu mi-ai dat-o cand te-ai apucat sa faci matematica cu mine pe baza timpului de asteptare la semafor pe trei benzi sau pe patru. Calculele tale sunt bazate pe ceva anume, ai luat problema in maini si ai studiat-o serios, sau doar ai folosit tastatura ca sa-mi dai mie un raspuns mai lung?"

Spre deosebire de aluzia ta la Oprescu care nu era un argument in sine, matematica mea era, si mentiunea concreta cu e nu e ok la ea vad ca se lasa asteptata.

"Iar mi-ai dat replica. Trebuie sa recunosc, n-am fost in nici unul din orasele mentionate de tine, asa ca nu stiu cum sunt facute strazile acolo. Dar promit sa ma uit pe harta sa vad si eu autostrada trecand prin oras. Chiar sunt curios.
Sper insa sa nu vad depozite, cam cum sunt cele de la intrarea pe A1. Sa vad case, scoli, magazine, si-ti dau dreptate."

Gasesti de toate. Bine, ei stiu sa mai faca si tuneluri, sa mai expropieze, sa nu dea autorizatii la blocuri peste tot.

"Aici ai spus ce te intreb eu. Daca nu exista loc de parcare amenajat, inseamna ca ai voie sa opresti?"

1. Ai voie unde nu e interzis.
2. Daca se interzice peste tot fara a avea alternative nu inseamna ca sunt si de acord cu ce e si nu e voie.
3. Aia am scris dupa.

Deci inca o data: unde am scris ce vrei tu sa-ti arat? Clar, nu inventii.

"Regulament de aplicare a noului cod rutier"

Deci nu in codul rutier.

Ce vrei sa punctezi? Poti sa bagi sute de mii de masini pe trotuare si sa respecteti toate punctele alea. Daca te apuci si restrictionezi si mai tare, trebuie sa compensezi prin locuri de parcare. Cum spuneam, masinile nu se evapora.
Radu
16 Dec 23:03
+0
VOTURI
-0
m) pe platforma caii ferate sau de tramvai ori în apropierea acestora, daca circulatia vehiculelor pe sine ar putea fi stânjenita sau împiedicata;
n) pe autostrazi, pe drumurile expres si pe cele nationale europene (E).

Art. 175. - Se interzice stationarea voluntara a vehiculelor:
a) în toate cazurile în care este interzisa oprirea voluntara;
b) în zona de actiune a indicatorului cu semnificatia "Stationarea interzisa" si a marcajului cu semnificatia de interzicere a stationarii;
c) pe drumurile publice cu o latime mai mica de 6 m;
d) în dreptul cailor de acces care deservesc proprietatile alaturate drumurilor publice;
e) pe partea carosabila a drumurilor nationale. În cazul în care nu este posibila scoaterea vehiculelor în afara partii carosabile, acestea vor stationa cât mai aproape de marginea drumului;
f) în pante si în rampe;
g) în locul unde este instalat indicatorul cu semnificatia "Stationare alternanta", în alta zi sau perioada decât cea permisa, sau indicatorul cu semnificatia "Zona de stationare cu durata limitata" peste durata stabilita.

Art. 177. - (1) Se interzice oprirea sau stationarea pe trotuare. Autoritatea competenta poate permite oprirea sau stationarea, partial sau total, a unui vehicul pe trotuar, cu respectarea marcajului, iar în lipsa acestuia, numai daca ramâne liber cel putin un culoar de minimum 1,5 m latime înspre marginea opusa partii carosabile, pentru circulatia pietonilor.
Radu
16 Dec 23:03
+0
VOTURI
-0
Regulament de aplicare a noului cod rutier (Ordonanta de urgenta nr. 195 / 2000 privind circulatia pe drumurile publice)
9. Oprirea, stationarea si parcarea

Art. 174. - Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor:
a) în zona de actiune a indicatorului "Oprirea interzisa" si a marcajului cu semnificatia de interzicere a opririi;
b) la o distanta mai mica de 50 m de o trecere la nivel cu calea ferata;
c) pe poduri, pe si sub pasaje denivelate, pe viaducte si în tuneluri;
d) în curbe si în alte locuri cu vizibilitate redusa sub 50 m;
e) în locul unde este instalat indicatorul "Trecere pentru pietoni" sau pe marcajele de traversare pentru pietoni ori la mai putin de 25 m înainte si dupa acestea;
f) în intersectii, inclusiv cele cu sens giratoriu, precum si în zona de preselectie unde sunt aplicate marcaje continue, iar în lipsa acestora, la o distanta mai mica de 5 m de coltul intersectiei;
g) la mai putin de 25 m de indicatorul statiei pentru mijloacele de transport public de persoane;
h) în dreptul altui vehicul oprit pe partea carosabila, daca prin aceasta se stânjeneste circulatia a doua vehicule venind din sensuri opuse, precum si în dreptul marcajului continuu, în cazul în care conducatorii celorlalte vehicule care circula în acelasi sens ar fi obligati, din aceasta cauza, sa treaca peste acest marcaj;
i) pe sectoarele de drum unde este instalat indicatorul cu semnificatia "Depasirea interzisa";
j) în dreptul unui indicator sau semnal luminos, daca prin aceasta se împiedica observarea lor;
k) pe sectoarele de drum unde sunt instalate indicatoarele cu semnificatia "Drum îngustat", "Prioritate pentru circulatia din sens invers" sau "Prioritate fata de circulatia din sens invers";
l) pe pistele obligatorii pentru pietoni si/sau biciclisti ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare;
m) pe platforma caii ferate sau de tramvai ori în apropierea acestor
Radu
16 Dec 23:02
+0
VOTURI
-0
"Imi poti arata in ce cod exista articolele alea? Imi poti arata unde am scris ce vrei tu sa-ti arat? Esti cam aerian.

Cu 2 flori nu se face primavara. Cand ai parcari pe alese sunt de acord sa se puna primaria si politia pe eliberat trotuare si benzi de bulevarde. Bine, sa nu fie 10 lei ora ca atunci iar avem o problema."

Aici ai spus ce te intreb eu. Daca nu exista loc de parcare amenajat, inseamna ca ai voie sa opresti?
Radu
16 Dec 23:00
+0
VOTURI
-0
Nu mai citesc toata discutia asta, ca e total inutila. Sunt sigur ca amandoi aveti dreptate, fiecare din punctul lui de vedere.
Este aiurea sa compari pietonii cu masinile, totusi.

Ti-am dat replica cand am spus "a doctorului"?
Si tu mi-ai dat-o cand te-ai apucat sa faci matematica cu mine pe baza timpului de asteptare la semafor pe trei benzi sau pe patru. Calculele tale sunt bazate pe ceva anume, ai luat problema in maini si ai studiat-o serios, sau doar ai folosit tastatura ca sa-mi dai mie un raspuns mai lung? "Ai de 1.3 ori mai multa latime (...) ne intoarcem la 30 de minute sau chiar le depasim cu mult". Deci, concluzia este ca daca largim strazile, vom sta si mai mult la semafor?
"Esti cam aerian."

"Nu prin centru-centru, dar in oras o poti aduce. Exista in Praga, Roma, Marseille, Lisabona, Munchen, Haga, Bratislava, Londra, Milano, sa mai continui?"
Iar mi-ai dat replica. Trebuie sa recunosc, n-am fost in nici unul din orasele mentionate de tine, asa ca nu stiu cum sunt facute strazile acolo. Dar promit sa ma uit pe harta sa vad si eu autostrada trecand prin oras. Chiar sunt curios.
Sper insa sa nu vad depozite, cam cum sunt cele de la intrarea pe A1. Sa vad case, scoli, magazine, si-ti dau dreptate.
kay
16 Dec 18:59
+0
VOTURI
-0
deci fara locuri de parcare noi nu se poate (fizic). Plus ca sunt locuri cu probleme multe unde nu se parcheaza totusi pe prima banda. Ce facem si acolo?

"Nu e relevant exemplul tau. Limita de viteza este, in majoritatea cazurilor, superioara. Iti spune ca poti merge cu oricat pana in acea limita."

Iar nu urmaresti firul logic. Eu am raspuns la asta:
"Îmi dai un exemplu de stradă unde se respectă limita de viteză?"
Sau e ok cumva sa merg cu 10-30 (din motive de ambuteiaj) in loc de 100-130, sa-mi multiplic de N ori timpul de parcurgere al unei distante?

"Autostrada e facuta special pentru deplasari rapide din A in B. In oras ai pietoni, ai intersectii, semafoare, implicit viteze mici de deplasare... Nu se pot compara cele doua tipuri de drumuri, pentru ca servesc altor scopuri."

Se pot separa, am explicat.

"Tocmai. "Prin preajma lor"! Adica aduci autostrada la centura orasului, nu prin centrul lui."

Nu prin centru-centru, dar in oras o poti aduce. Exista in Praga, Roma, Marseille, Lisabona, Munchen, Haga, Bratislava, Londra, Milano, sa mai continui?

"Si la noi se poate. Parcarea subterana de la "University Square" (sic!), sau cea de sub Inter...
Cat despre cele supraterane multi-etajate, am vazut si de-alea. Nu mi s-a parut c-au facut prea mare loc, ca parca tot atatea masini intra cat e amprenta la sol. Avantajul ar fi ca nu-ti mai ploua masina."

Cu 2 flori nu se face primavara. Cand ai parcari pe alese sunt de acord sa se puna primaria si politia pe eliberat trotuare si benzi de bulevarde. Bine, sa nu fie 10 lei ora ca atunci iar avem o problema.

"Ba, de fapt, pe acolo ar fi inelul. Vacaresti, Oltenitei, Viilor, Tudor Vladimirescu, Panduri, Grozavesti si inchizi pe Pasajul Basarab."

Am vrut sa zic "Daca o iei pe Oltenitei in dreapta", cum a spus Ady.
kay
16 Dec 18:59
+0
VOTURI
-0
"Tu compari merele cu perele cand consideri ca un pieton ocupa acelasi volum ca o masina."

Nu eu consider, Ady care cere acelasi spatiu considera. Exact la asta l-am contrazis.

"Da, sefu', traiti! Flori nu vreti? Sau poate una mica, fara lovele, la scurt?
Tu nu vezi ca pietonii si soferii trebuie sa imparta aceeasi infrastructura. Vrei carosabil fara treceri de pietoni? Foarte bine! Si eu vreau trotuare fara intersectii. Cum rezolvam?"

Am spus deja cum rezolvam.

"Eu iti pot arata din Codul Rutier articolele 174 si 175, precum si 178 pentru parcarea pe trotuar. Citeste-le, sunt chiar interesante. Tu imi poti arata unde se spune ca daca n-ai loc de oprire amenajat poti opri oriunde?"

Imi poti arata in ce cod exista articolele alea? Imi poti arata unde am scris ce vrei tu sa-ti arat? Esti cam aerian.

"Ba tocmai cu banda aia se face primavara, ca pe langa masinile parcate langa trotuar pe prima banda mai opresc si altii, dublandu-le, si ingustand si banda a doua. Nu spune nimeni ca vei circula ca pe autostrada daca nu va parca nimeni pe prima banda, dar e un inceput. Primavara de care vorbesti tu.
Iar daca alea-s "bulevarde ordinare"... Tu ce vrei, de fapt? Autostrada suspendata a "doctorului"?"

Gata, daca ai spus "a doctorului" ne-ai dat replica. :) Mai vezi si tu cum e pe afara.
Bun, ai eliberat o banda din 4 sa zicem. Ai de 1.3 ori mai multa latime. In loc sa stai 30 de minute la un semafor la ora de varf, stai 30/1.3, deci 23 de minute. Vreo 10% din oameni care oscileaza mereu intre a lua sau nu masina se prind si incep s-o ia, deci ajungi la 25-26 sau mai mult. Altii, tot din acelasi motiv, o sa vrea si mai tare benzi de biciclete largi, benzi de autobuz, deci ne intoarcem la 30 de minute sau chiar le depasim cu mult daca nu compensam prin ceva serios. Plus ca masinile alea care nu mai sunt parcate acolo nu se evapora, ele trebuie sa existe undeva, deci fara locuri de parcare noi nu se poate
Radu
16 Dec 12:18
+0
VOTURI
-0
"Faci parcari subterane sau supraterane multi-etajate. La strainezi se poate."
Si la noi se poate. Parcarea subterana de la "University Square" (sic!), sau cea de sub Inter...
Cat despre cele supraterane multi-etajate, am vazut si de-alea. Nu mi s-a parut c-au facut prea mare loc, ca parca tot atatea masini intra cat e amprenta la sol. Avantajul ar fi ca nu-ti mai ploua masina.

"Daca o iei pe Oltenitei nu mai e inel. Privit de sus se vede: Vasile Milea, Pasaj Basarab, Stefan cel Mare, Mihai Bravu, Vacaresti, si de-acolo se poate ghici incotro."
Ba, de fapt, pe acolo ar fi inelul. Vacaresti, Oltenitei, Viilor, Tudor Vladimirescu, Panduri, Grozavesti si inchizi pe Pasajul Basarab. Sau cum le-o fi la indemana dupa ce s-or hotari sa faca si pasajul de la Razoare...
Radu
16 Dec 12:17
+0
VOTURI
-0
"cand dai amenda aluia de a parcat neregulamentar sa poti sa-i oferi si conditii sa respecte legea."
Tu o tii pe-a ta. Ai dreptul sa parchezi pe oriunde pentru ca... n-ai asigurate conditii de parcare (???).
Eu iti pot arata din Codul Rutier articolele 174 si 175, precum si 178 pentru parcarea pe trotuar. Citeste-le, sunt chiar interesante. Tu imi poti arata unde se spune ca daca n-ai loc de oprire amenajat poti opri oriunde?

"Nu cu banda aia pe niste bulevarde ordinare se face primavara"
Ba tocmai cu banda aia se face primavara, ca pe langa masinile parcate langa trotuar pe prima banda mai opresc si altii, dublandu-le, si ingustand si banda a doua. Nu spune nimeni ca vei circula ca pe autostrada daca nu va parca nimeni pe prima banda, dar e un inceput. Primavara de care vorbesti tu.
Iar daca alea-s "bulevarde ordinare"... Tu ce vrei, de fapt? Autostrada suspendata a "doctorului"?

"Iti dau exemple de bulevarde unde uneori din cauza traficului nu poti ajunge nici la limita de viteza. Tu compari fluiditatea unui drum in regim de (semi)autostrada cu un bulevard sufocat?"
Nu e relevant exemplul tau. Limita de viteza este, in majoritatea cazurilor, superioara. Iti spune ca poti merge cu oricat pana in acea limita. Si nu compara nimeni fluiditatea unei autostrazi cu un drum in oras. Iar nu pricepi. Autostrada e facuta special pentru deplasari rapide din A in B. In oras ai pietoni, ai intersectii, semafoare, implicit viteze mici de deplasare... Nu se pot compara cele doua tipuri de drumuri, pentru ca servesc altor scopuri.

"la noi nici autostrazi prin afara orasului nu sunt in stare sa faca. Dar sunt orase civilizate europene care le-au adus si prin preajma lor."
Tocmai. "Prin preajma lor"! Adica aduci autostrada la centura orasului, nu prin centrul lui.

"Faci parcari subterane sau supraterane multi-etajate. La strainezi se poate."
Si la noi se poate. Parcarea subterana de la "University Square" (sic!), sau
Radu
16 Dec 12:17
+0
VOTURI
-0
Va certati pe niste chestii absolut aiurea. Va dau exemple reale.
Pe Soseaua Berceni, la intersectie cu Voila, exista un "nene" care-si parcheaza cele doua masini proprietate personala pe prima banda a soselei Berceni. Cand pleaca cu una din ele, pe cealalata o da mai in spate, cat sa tina ocupate cele doua locuri de parcare, chiar daca s-ar presupune ca fiind pe marginea unui drum public nu si-a platit acele locuri de parcare. Cand treceti prin zona, verificati un VW albastru, B-95-GUG.
Iar pe trotuar, in dreptul lui, sta parcat un Ford mov, CC 9659 CK... Omul a distrus stalpisorii care interziceau accesul pe trotuar si si-a bagat masina acolo, in fata blocului. Ba, colac peste pupaza, a pus si un anunt pe pomi prin care anunta alti doritori de parcare ca locul respectiv este ocupat. Din nou, loc public, trotuar.
Asta este respectul oferit de soferi atat soferilor, cat si pietonilor.

"N-ai cum să vezi cozi de pietoni cum sunt cozile de mașini la semafor."
"Atunci nu putem vorbi despre aceleasi dificultati si nu putem compara mere cu pere."
Tu compari merele cu perele cand consideri ca un pieton ocupa acelasi volum ca o masina.

"Pai daca vreti tot trotuarul, vrem si noi tot carosabilul, deci fara treceri de pietoni, faceti-va pasaje pietonale si nu ne mai deranjati."
Da, sefu', traiti! Flori nu vreti? Sau poate una mica, fara lovele, la scurt?
Tu nu vezi ca pietonii si soferii trebuie sa imparta aceeasi infrastructura. Vrei carosabil fara treceri de pietoni? Foarte bine! Si eu vreau trotuare fara intersectii. Cum rezolvam?
kay
15 Dec 22:56
+0
VOTURI
-0
"... le faci, să se poată deplasa. La 130 km/h cum poți tu evita un copil care-ți sare în față după o minge? Sau pe ăia îi închizi în țarcuri, iar străzile le protejezi prin parapeți de 1 metru înălțime, să nu poate fi săriți?"

Da, ai parapeti. Intelege ca astfel de drumuri nu ocupa mult loc din traseele unor pietoni (daca sunt bine gandite, facute pe unde trebuie si cu expropierile care se impun), dar trec prin puncte cheie permitand o fluidizare masiva a traficului si o eliberare a centrului de trafic auto, deci un castig inzecit si pentru pietoni si pentru auto.

"Eu vorbeam de parcările de pe marginea drumurilor, dintre blocuri. Acolo n-ai unde să faci parcări."

Faci parcari subterane sau supraterane multi-etajate. La strainezi se poate.

"Ce inel închide pasajul de la Piața Sudului? De pe Văcărești subtraversează Sudului și iese pe Nițu Vasile. Intersecție în Y. Ramura 1, Alexandru Obregia sau Emil Racoviță și apoi Turnu Măgurele. Ramura 2, Nițu Vasile, intersecție perpendiculară cu Constantin Brâncoveanu, apoi Găzarului și se oprește în Giurgiului. Iar inelul în discuție ar trebui să vină pe Văcărești, iar la Sudului să facă dreapta pe Olteniței."

Daca o iei pe Oltenitei nu mai e inel. Privit de sus se vede: Vasile Milea, Pasaj Basarab, Stefan cel Mare, Mihai Bravu, Vacaresti, si de-acolo se poate ghici incotro. Mai departe e mai greu. Daca te bazezi doar si doar pe infrastructura de acum 100 de ani, rezolvi putine.
kay
15 Dec 22:55
+0
VOTURI
-0
sau metroul daca vor neaparat sa o ia tocmai prin zonele parcurse de drumuri rapide.

"Iancu de Hunedoara, Ștefan ce Mare, Mihai Bravu, Văcărești, Olteniței, Viilor, Rahovei, 13 Septembrie, Drumul Taberei, Timișoara, Iuliu Maniu... Sunt drumuri largi, dar pe care se parchează pe prima bandă. Asta duce la îngustarea drumului, deci la cozi de mașini. Cine-i de vină?"

Nu cu banda aia pe niste bulevarde ordinare se face primavara, ci cu drumuri rapide, fara semafoare, treceri de pietoni si intersectii in T, si cu parcari suficiente (inclusiv constructorii de cladiri sa asigure locurile necesare), si sa se inceteze cu constructia de blocuri in mijlocul orasului; ca atunci cand dai amenda aluia de a parcat neregulamentar sa poti sa-i oferi si conditii sa respecte legea.

"Ai viteză maximă mare? Îmi dai un exemplu de stradă unde se respectă limita de viteză?"

Iti dau exemple de bulevarde unde uneori din cauza traficului nu poti ajunge nici la limita de viteza. Tu compari fluiditatea unui drum in regim de (semi)autostrada cu un bulevard sufocat?

"Nu ai semafoare și treceri de pietoni? Păi și cu pietonii ce faci? Le faci pasaje subterane, ca să nu îți deranjeze ție traficul de mare viteză? Sau mai bine să stea acasă?"

Subterane, supraterane, poduri, si pentru pietoni si pentru auto. Combinatii multumitoare. Iar centrul ramane mult mai pietonal.

"Ai ajuns la ideile Primăriei. Să facem autostrăzi prin oraș, șosele largi, de mare viteză, fără semafoare sau treceri de pietoni."

As vreau eu sa aiba idei d-astea, la noi nici autostrazi prin afara orasului nu sunt in stare sa faca. Dar sunt orase civilizate europene care le-au adus si prin preajma lor.

"Limita aia de 50 km/h prin oraș a fost pusă cu un alt scop, nu de a ține șoferii la semafoare. În oraș sunt oameni care se mișcă încet, bătrâni, copii. Ce faci cu ei? Îi închizi în case? Că treceri de pietoni nu
kay
15 Dec 22:55
+0
VOTURI
-0
"Tocmai că am citit și n-am înțeles. De-aia te și întrebam. Văd că nici tu nu pricepi ce zic alții, dar nici nu te chinui să înțelegi. Așa suntem noi. Tu cum ești?"

Am scris suficient de simplu. Ce n-am inteles eu?

"N-ai cum să vezi cozi de pietoni cum sunt cozile de mașini la semafor."

Atunci nu putem vorbi despre aceleasi dificultati si nu putem compara mere cu pere.

"Nu fi meltean, nu vreau să zburd pe stradă ca în parc. Vreau să fiu lăsat să folosesc trotuarul așa cum și șoferul este lăsat să folosească carosabilul."

Nu poate fi vorba de "asa cum" cand trotuarul poate oferi unui pieton mult mai mult spatiu de miscare decat carosabilul actual soferului.

"Cât timp pietonii n-au voie să folosească carosabilul pentru deplasare, nici șoferii să n-aibă voie să folosească trotuarul pentru parcare. Iar dacă tu lași pietonilor un metru pe trotuar, atunci și șoferii ar trebui să rămână cu maxim 2 metri pe banda de circulație. Este același lucru cu ce se întâmplă acum pe trotuare. Dacă pietonii se pot descurca cu 1 metru, și șoferii să se descurce cu 2. Îți convine?"

Pai daca vreti tot trotuarul, vrem si noi tot carosabilul, deci fara treceri de pietoni, faceti-va pasaje pietonale si nu ne mai deranjati. Daca tot vrei sa continuam cu comparatiile cretine. Daca am avea infrastructura si parcari, nu am mai fi nevoiti sa va luam din trotuare. Ce nu intelegi?

"Tu vorbești aici de Praga sau de București?"

Am dat un model despre cum se imbina dorintele tuturor: drumuri rapide, circulatie fluida in tot orasul, centru istoric mare, foarte bine cultivat si foarte prietenos cu pietonul. Drumurile rapide sunt in mare parte separate de restul traficului (pietonal sau auto), au poduri multe si pasaje, noduri, iesiri si intrari ca de autostrazi, si sunt bine mascate de copaci si peisajul din jur. Pietonii mai stiu sa foloseasca si podurile, autobuzul sau m
qwewq
15 Dec 20:57
+0
VOTURI
-0
asdsa, "aberatia aia de pista" a fost facuta pentru ca unii soferi, cam ca tine, nu sunt civilizati.

Sunt de acord ca pista sta nefolosita pe vreme rea, iar o solutie civilizata ar fi fost transformarea primei benzi in banda comuna pentru biciclisti si masini, cu prioritate acordata biciclistilor. Si nu se mai consumau atatea resurse pentru separatoare de sens, semafoare separate, marcaje speciale, etc.
Cam la fel cum e cu liniile de tramvai, pe care legea spune ca poti merge, dar trebuie sa acorzi prioritate tramvaiului la trecerea acestuia. Si cati se dau la o parte din fata tramvaiului? Foarte putini!

Asa ca... despre ce discutam?
asdsa
15 Dec 20:29
+0
VOTURI
-0
din Noiembrie pana in Aprilie nu circula nimeni pe aberatia aia de pista. nu au facut decat sa sugrume circulatia masinilor si mai mult
Ady
15 Dec 14:35
+0
VOTURI
-0
„E necesara crearea de locuri de parcare. Te faci ca nu intelegi? Am spus-o de cateva ori.”
Și eu am spus de câteva ori că sunt făcute parcări, dar și tu te faci că nu înțelegi.
Eu vorbeam de parcările de pe marginea drumurilor, dintre blocuri. Acolo n-ai unde să faci parcări. Faci parcări mai departe, dar cine-și va lăsa mașina în parcare ca să vină pe jos acasă? Nimeni, așa că parcările vor rămâne în continuare goale... Dar să facem parcări! Eventual mai dărâmăm câteva blocuri, scade numărul de oameni și se face loc pentru o parcare, nu? Sau unde propui tu să se facă parcări pentru cei care stau la blocuri și care parchează pe marginea drumului?

„deocamdata pasajele alea vor sa inchida niste inele interioare improvizate.”
Ai dreptate aici cu improvizația...
Ce inel închide pasajul de la Piața Sudului? De pe Văcărești subtraversează Sudului și iese pe Nițu Vasile. Intersecție în Y. Ramura 1, Alexandru Obregia sau Emil Racoviță și apoi Turnu Măgurele. Ramura 2, Nițu Vasile, intersecție perpendiculară cu Constantin Brâncoveanu, apoi Găzarului și se oprește în Giurgiului. Iar inelul în discuție ar trebui să vină pe Văcărești, iar la Sudului să facă dreapta pe Olteniței.
Nu neg utilitatea pasajului, dar nici nu are vreo legătură cu vestitul inel.
Ady
15 Dec 14:35
+0
VOTURI
-0
„Normal ca nu s-ar permite. Rezolva multe, ca ai viteza maxima mare, nu ai semafoare si treceri de pietoni si inconjoara portiuni bune din oras.”
Tu vorbești aici de Praga sau de București? Te invit să ieși pe stradă, să vezi situația reală. Iancu de Hunedoara, Ștefan ce Mare, Mihai Bravu, Văcărești, Olteniței, Viilor, Rahovei, 13 Septembrie, Drumul Taberei, Timișoara, Iuliu Maniu... Sunt drumuri largi, dar pe care se parchează pe prima bandă. Asta duce la îngustarea drumului, deci la cozi de mașini. Cine-i de vină? Pietonul care traversează strada sau șoferul care blochează prima bandă, eventual și cel care vine pe contrasens ca să intre în față la semafor?
Ai viteză maximă mare? Îmi dai un exemplu de stradă unde se respectă limita de viteză?
Nu ai semafoare și treceri de pietoni? Păi și cu pietonii ce faci? Le faci pasaje subterane, ca să nu îți deranjeze ție traficul de mare viteză? Sau mai bine să stea acasă?

„cine vrea sa traverseze distante mai mari se suie pe drumul rapid sau pe centura si cu 100-130km/h ajunge mai repede in multe puncte decat cu 50 si semafoare prin centru.”
Ai ajuns la ideile Primăriei. Să facem autostrăzi prin oraș, șosele largi, de mare viteză, fără semafoare sau treceri de pietoni.
Limita aia de 50 km/h prin oraș a fost pusă cu un alt scop, nu de a ține șoferii la semafoare. În oraș sunt oameni care se mișcă încet, bătrâni, copii. Ce faci cu ei? Îi închizi în case? Că treceri de pietoni nu le faci, să se poată deplasa. La 130 km/h cum poți tu evita un copil care-ți sare în față după o minge? Sau pe ăia îi închizi în țarcuri, iar străzile le protejezi prin parapeți de 1 metru înălțime, să nu poate fi săriți?
Cu centura sunt total de acord cu tine, să fie extinsă la 4 benzi, cu regim de autostradă. Dar nu pot fi de acord cu drumuri de mare viteză prin oraș.

„E necesara crearea de locuri de parcare. Te faci
Ady
15 Dec 14:34
+0
VOTURI
-0
„Ai scos si tu din context exact la fel ca celalalt. Voi va prefaceti sau asa sunteti voi? Citeste ce i-am explicat si lui si incearca sa pricepi.”
Tocmai că am citit și n-am înțeles. De-aia te și întrebam. Văd că nici tu nu pricepi ce zic alții, dar nici nu te chinui să înțelegi. Așa suntem noi. Tu cum ești?

„O sa fie restrictive cand o sa vad cozi de pietoni cum sunt cozile de masini la semafor.”
N-ai cum să vezi cozi de pietoni cum sunt cozile de mașini la semafor.
Aici mi se pare o logică de bun simț. Cât spațiu ocupă un șofer într-o mașină și cât spațiu ocupă un pieton în picioare? Primul comentariu, al omului „normal”, se referea exact la acest spațiu, cu mașinile și cu hipsterii. Citește și tu și încearcă să pricepi.

„Daca vrei sa zburzi pe strada ca in parc, militeaza pentru propunerile enumerate care sunt si in beneficiul asta, nu pentru omorarea circulatiei auto.”
Nu fi meltean, nu vreau să zburd pe stradă ca în parc. Vreau să fiu lăsat să folosesc trotuarul așa cum și șoferul este lăsat să folosească carosabilul.
Cât timp pietonii n-au voie să folosească carosabilul pentru deplasare, nici șoferii să n-aibă voie să folosească trotuarul pentru parcare. Iar dacă tu lași pietonilor un metru pe trotuar, atunci și șoferii ar trebui să rămână cu maxim 2 metri pe banda de circulație. Este același lucru cu ce se întâmplă acum pe trotuare. Dacă pietonii se pot descurca cu 1 metru, și șoferii să se descurce cu 2. Îți convine?
kay
14 Dec 21:22
+0
VOTURI
-0
"Ocolirea centrului orașului? Mă faci să râd.
Se pare că preocuparea Primăriei este de a aduce autostrăzile la Km.0. Nici eu nu înțeleg cheltuielile imense cu exproprieri, pasaje suspendate/subterane, parcări în spic și alte prostii doar pentru a aduce A1 și A3 în oraș. Mult mai elegant ar fi fost să le aducă pe centură. Cine avea nevoie, ieșea pe centură și ocolea pe unde avea nevoie. Cred că ocolul pe o centură bine făcută ar fi fost mai rapid decât un drum prin centru din Ghencea în Pantelimon, de exemplu."

Eu am spus cum ar trebui, nu cum face primaria. Deci nu prea se vede ce zici tu, deocamdata pasajele alea vor sa inchida niste inele interioare improvizate.
kay
14 Dec 21:22
+0
VOTURI
-0
"Adică, altfel spus, șoferii respectă pietonii lăsându-le un metru de trotuar să se strecoare pe el, că doar așa e și legal.
Pietonii însă nu respectă șoferii, lăsându-le strada liberă."

Ai scos si tu din context exact la fel ca celalalt. Voi va prefaceti sau asa sunteti voi? Citeste ce i-am explicat si lui si incearca sa pricepi.

"Există măsuri restrictive luate contra pietonilor în favoarea șoferilor (trotuarul de 1 metru)."

O sa fie restrictive cand o sa vad cozi de pietoni cum sunt cozile de masini la semafor. Atunci o sa fie restrictive. Daca vrei sa zburzi pe strada ca in parc, militeaza pentru propunerile enumerate care sunt si in beneficiul asta, nu pentru omorarea circulatiei auto.

"Centuri și 2-3 drumuri cheie, nu 100. Cum ar rezolva ele problemele de trafic? Pe cele 2-3 drumuri expres nu s-ar mai permite parcarea pe prima bandă? Cred că deja sunt drumuri pe care e interzisă parcarea pe prima bandă. În realitate se parchează cam cum e descris în articolul de față."

Normal ca nu s-ar permite. Rezolva multe, ca ai viteza maxima mare, nu ai semafoare si treceri de pietoni si inconjoara portiuni bune din oras. Cum sa nu rezolve? Uita-te la Praga.

"Drumurile secundare vor avea un trafic mai mic? De ce?"

Fiindca cine vrea sa traverseze distante mai mari se suie pe drumul rapid sau pe centura si cu 100-130km/h ajunge mai repede in multe puncte decat cu 50 si semafoare prin centru.

"Cei care locuiesc/muncesc pe acele drumuri își vor lăsa mașinile pe drumurile expres? Nu cred. Străduțele vor rămâne la fel de aglomerate de mașini parcate, dacă nu chiar mai rău."

E necesara crearea de locuri de parcare. Te faci ca nu intelegi? Am spus-o de cateva ori.

"Ocolirea centrului orașului? Mă faci să râd.
Se pare că preocuparea Primăriei este de a aduce autostrăzile la Km.0. Nici eu nu înțeleg cheltuielile imense cu exproprieri, pasaje suspe
Ady
14 Dec 20:43
+0
VOTURI
-0
Dar Primăria are alte preocupări.
Preferă să lase pietonii și șoferii să se lupte între ei pe niște chestii absurde, în timp ce unii de acolo fură pe rupte din banii publici. Iar dacă-s luați la întrebări, aruncă vina fie pe pietoni, fie pe bicicliști, fie pe șoferi...
Ady
14 Dec 20:41
+0
VOTURI
-0
„Da, respect mai mult pietonii cand las pe trotuar distanta minima legala fata de cladire, decat pietonii care ar vrea trotuare 100% libere si circulatie aproape interzisa in centru cand preocuparea lor pentru masuri compensatoare realizate in acelasi ritm cu cele restrictive e minima.”

Adică, altfel spus, șoferii respectă pietonii lăsându-le un metru de trotuar să se strecoare pe el, că doar așa e și legal.
Pietonii însă nu respectă șoferii, lăsându-le strada liberă.

Există măsuri restrictive luate contra pietonilor în favoarea șoferilor (trotuarul de 1 metru).
Ce măsuri compensatoare sunt luate în favoarea pietonilor și în defavoarea șoferilor? Banda specială pentru RATB? Banda pentru bicicliști? Hai să fim serioși.

Centuri și 2-3 drumuri cheie, nu 100. Cum ar rezolva ele problemele de trafic? Pe cele 2-3 drumuri expres nu s-ar mai permite parcarea pe prima bandă? Cred că deja sunt drumuri pe care e interzisă parcarea pe prima bandă. În realitate se parchează cam cum e descris în articolul de față.

Drumurile secundare vor avea un trafic mai mic? De ce? Cei care locuiesc/muncesc pe acele drumuri își vor lăsa mașinile pe drumurile expres? Nu cred. Străduțele vor rămâne la fel de aglomerate de mașini parcate, dacă nu chiar mai rău. „Dacă tot nu se circulă așa mult, îmi pot lăsa mașina pe strada asta.”

Ocolirea centrului orașului? Mă faci să râd.
Se pare că preocuparea Primăriei este de a aduce autostrăzile la Km.0. Nici eu nu înțeleg cheltuielile imense cu exproprieri, pasaje suspendate/subterane, parcări în spic și alte prostii doar pentru a aduce A1 și A3 în oraș. Mult mai elegant ar fi fost să le aducă pe centură. Cine avea nevoie, ieșea pe centură și ocolea pe unde avea nevoie. Cred că ocolul pe o centură bine făcută ar fi fost mai rapid decât un drum prin centru din Ghencea în Pantelimon, de exemplu.

Dar Primăria are alte
kay
14 Dec 10:31
+0
VOTURI
-0
*pentru ce am scris mai sus, ca e si in interesul lui.
kay
14 Dec 10:29
+0
VOTURI
-0
Sa-ti fac diagrame logice? Ce scrie dupa 'CAND' era ideea de baza legata de respect, ce urma dupa CARE era o idee in plus. E o comparatie cu 2 categorii si un CAND la fiecare. Deci daca continui sa imi pui respectul in legatura doar cu CARE-le, sau incepi cu situatii imaginare ("daca nu exista metrul ala") ori esti incet, ori cauti sa contrazici cu orice pret.

Eu n-am spus nici strazi mai late cu trafic auto intens. Am spus centuri si drumuri rapide (2-3 drumuri cheie, nu 100), care sunt utile fiindca:
1. ocolesti centrul si il poti lasa liber de trafic intens, facand loc pentru largiri de trotuare, benzi de biciclete etc;
2. se sta mai putin la semafoare, deci poluare mai putina, claxoane mai putine, stres mai putin, timp liber mai mult, job mai eficient (unde se lucreaza cu masina) deci economie pe ansamblu mai buna;
3. orice pieton are vreodata nevoie sa ajunga rapid din A in B si nu-i convine nici lui sa stea taxiul 30 de minute la un semafor;
4. plus parcarile, care ar ajuta in mod constructiv (nu doar punitiv) la eliberarea trotuarelor.

Deci de toate astea beneficiaza toti locuitorii, indiferent ca sunt soferi, biciclisti sau pietoni. Avem un punct comun unde putem sa ne unim dorintele, si cu toate astea nu va intereseaza decat direct ce fac soferii. Trebuie constientizata asta, si pana nu avem un cadru potrivit, nu poti arunca vina mereu pe soferi.


"Cât despre „grămada de tâmpiți”, n-ai înțeles ce-am zis sau te faci că nu pricepi."

Tu n-ai inteles. Eu am pus-o in contextul respectului si bizonismului, ca sa fac un apropo cine pe cine arata cu degetul. Nu am dat-o nici ca scuza, nici ca acuza la persoana ta.


@comentariul 2,
Daca pietonul are loc pe trotuar, sa stea pe trotuar, ca altfel nu numai ca e ilegal si ca deranjeaza circulatia, dar isi pune si viata lui si a altora in pericol. In rest, daca vrea garantat mai mult, sa militeze si el pentru ce am scris mai sus, ca e si in interesu
Gică
13 Dec 23:58
+0
VOTURI
-0
kay, tu ai fi de acord să împarți banda de circulație cu un pieton ieșit la plimbare? Sau l-ai claxona și înjura de toți sfinții că de ce nu merge pe trotuar?
Acum ia locul unui pieton pus în situația să se strecoare printre mașinile parcate pe trotuar. Înjură sau nu pe ăla de și-a parcat mașina la intrarea în bloc?

Pietonul n-are voie să meargă pe carosabil. În schimb, șoferul are voie să parcheze pe trotuar. Cine e dezavantajat?
Gică
13 Dec 23:50
+0
VOTURI
-0
kay, mă cheamă Gică, nu Giga...

Tu respecți pietonii făcând ceva ce ești OBLIGAT să faci? Dacă nu erai obligat să lași acel metru, îl mai lăsai?
Pe același model, și pietonii te respectă pe tine necirculând pe mijlocul străzii, chiar dacă trotuarele sunt ocupate de mașini parcate.

Și da, mă tem că nu pricep care-i doleanța ta. Tu vrei ca pietonii să militeze pentru creșterea numărului de locuri de parcare, sau pentru străzi mai late, cu trafic auto intens? Și asta pentru că tu-mi spui că atunci și șoferii vor circula mai puțin și-i vor respecta pe pietoni?
Fiecare trage pentru el. Șoferul știe ce nevoi are el, pietonul și le știe pe-ale lui, normal că fiecare țipă pentru el.

Cât despre „grămada de tâmpiți”, n-ai înțeles ce-am zis sau te faci că nu pricepi.
Dacă văd bizonul că face ceva, la volan sau pe jos, nu fac și eu la fel pentru că l-am văzut făcând așa și nu vreau să rămân mai prejos. Tu-mi dai mereu exemplu că și altul face așa. Și? E necivilizat, dar n-am ce să-i fac. Eu fac cum trebuie și sper ca și alții să-mi urmeze exemplul.
Toader
13 Dec 22:54
+0
VOTURI
-0
Solutii Practice pentru Combaterea Crizei Economice

Locuri de munca noi si pentru toti! 

Va oferim pe loc contract legal!

Din ce in ce mai multi oameni lucreaza cu noi!

Au fost acordate si primele plati!

Avem dovada disponibila pentru toti!

Oferim si cerem seriozitate maxima!

NU e joc piramidal si NU e MLM!

Cautam operatori online care sa lucreze 3 ore pe zi, cu un castig de 300 dolari lunar.

Detalii va oferim dupa ce trimiteti textul "Info" la adresa de email:  bornandlivepresedinte@gmail.com


http://locuridemuncaintimpdecriza.blogspot.com.es/2014/10/solutii-practice-pentru-combaterea.html
kay
13 Dec 20:19
+0
VOTURI
-0
@Ing.,
Nu ca i-ar afecta prea tare, oricum majoritatea biciclistilor pe care ii vad trec oricand au loc, pe oriunde au loc: pe verde, pe rosu, pe zebra fara sa se dea jos, pe trotuar, apar de niciunde, unii noaptea nici nu se vad ca nu poarta ce le trebuie.
Cand concluzionez cine e mai bizon o iau procentual. Iti dai seama ce ar insemna ca majoritatea soferilor sa circule ca si cum n-ar fi facut o scoala de soferi (precum biciclistii si pietonii)?


@Act,
Bai desteptule, ca sa discuti cu argumente cu mine trebuie sa le mai si aduci, nu s-o fac doar eu. Stii tu ce fac eu si cum circul de spui ca merit amenzi si ridicari de masina? Eu am punctat niste aspecte, nu le-am luat apararea celor din poza. Citeste ce se scrie si dupa aia vino cu arogante.
kay
13 Dec 20:19
+0
VOTURI
-0
@Giga,
Asta ai inteles din tot ce am zis eu? Nu mi-ai raspuns nici la obiect, nici la tot ce am scris.

"Măi Tase, tu ai fi de acord să împarți banda de circulație cu un pieton ieșit la plimbare? Sau l-ai claxona și înjura de toți sfinții că de ce nu merge pe trotuar?
Cam la fel e și cu parcatul pe trotuar la limita legii și cu pietonii care vor trotuare 100% libere. Tu nu-i faci unui pieton o favoare că-i lași un metru să se strecoare printre un zid și mașina ta, ci ești obligat să faci asta."

Am zis eu ca nu-s obligat? Da, sunt obligat sa las 1 metru, la fel si el n-are ce sa comenteze legal daca vrea mai mult de atat. Daca sunt conditii ii las si mai mult, daca nu nu.
Tu nu pricepi ideile. Fraza era "respect mai mult pietonii CAND las pe trotuar distanta minima legala fata de cladire, decat pietonii [care ar vrea trotuare 100% libere si circulatie aproape interzisa in centru] CAND preocuparea lor pentru masuri compensatoare (drumuri rapide -cel putin express- ocolitoare, centuri-autostrada, parcari, transport in comun decent care sa ne ofere o alternativa decenta) realizate in acelasi ritm cu cele restrictive e minima."
Am pus paranteza patrata, poate asa te prinzi mai bine care era ideea principala, la care bineinteles nu ai raspuns.

"Și ce vrei să demonstrezi cu asta? Că dacă e un tâmpit care trece strada pe unde vrea, tu ai dreptul să fii și mai tâmpit ca el și să-l lovești cu mașina?
Dacă ăla poate, eu de ce să nu pot? Asta e în capul tău?
Jeez..."

Vrei sa spui 'o gramada de tampiti care trec strada pe unde vor, cum vor si pe ce culoare vor, si in general nu sunt bagati in seama de politie nici cu o vorba'. Ca ma tem ca umfla procentele la statistici mult mai tare. Soferii cel putin au facut o scoala de specialitate. Ca o mai fi si acolo de lucrat e una, eu am dat doar exemple ca sa arat ce categorii vorbesc despre bizoni si respect.


@Ing.,
Nu ca i-ar afec
Atentul
13 Dec 19:41
+0
VOTURI
-0
Asa s-a civilizat lumea, intreaga lume, prin aplicarea biciului si a amenzilor aplicate consecvent, consecvent. S-a inteles orasenilor din a doua generatie, miticilor?
Act
13 Dec 19:11
+0
VOTURI
-0
Dragilor va certati degeaba. Cu genul de primitivi ca "un om mormal", kay si altii asemenea nu poti sa discuti cu argumente. Ei s-au nascut in masina si nu merge decat cu amenda. Amenzi grase, ridicare de masini (ca sa plateasca si trasnportul masinii) si sa vezi ce se civilizeaza. Nu aveti cum sa discutati cu oameni cu obsesii.
Ing.
13 Dec 18:56
+0
VOTURI
-0
Şi după ce faci experimentul ăsta, o să îţi dai seama cine e mai bizon.

Am dat un exemplu pe care îl cunosc - trec zilnic prin zona menţionată (şi trec şi cu bicicleta şi cu maşina şi cu troleul şi pe jos). Astfel de exemple se pot găsi peste tot, inclusiv pe Cal. Victoriei.
Ing.
13 Dec 18:54
+0
VOTURI
-0
kay - „bizonismul pietonal si biciclist e poate mai mare decat cel auto”
Fă un exerciţiu: mergi pe Bd. Vasile Milea în zona intersecţiei cu Bd. Iuliu Maniu. Numără:
- câte maşini de pe Vasile Milea fac stânga peste linia de tramvai (e interzis, semnalizat corespunzător cu indicatoare ,,înainte şi la dreapta" şi ,,interzis la stânga"
- câte maşini depăşesc prin stânga refugiile de tramvai
- câte maşini pătrund în intersecţie pe linia de tramvai, fapt interzis de Codul Rutier în cazurile în care între şina din dreapta şi trotuar există loc pentru maşină (iar acolo sunt 2 benzi)
- câte maşini pătrund pe galben şi chiar roşu în intersecţie
- câte taxiuri sunt pe colţul cu fosta APACA
- câte maşini sunt parcate pe banda I între APACA şi AFI şi între APACA şi intrarea la policlinică de pe Iuliu Maniu
- câte maşini întorc în raza de acţiune a indicatorului oprirea interzisă (e interzisă şi întoarcerea prin acest indicator), în stil Lucescu, după staţiile de tramvai

Apoi mergi spre Bd. Timişoara şi numără:
- câte maşini fac stânga peste calea ferată de acolo
- câte maşini sunt parcate pe banda I, trotuar şi chiar pe calea ferată (între calea ferată şi Bd. Iuliu Maniu pe trotuar pietonii rar au mai mult de 40 cm ca să circule)
- câte taxiuri sunt în staţia de troleu de la AFI, în cea a lui 137 şi pe banda de făcut dreapta
- câţi ocolesc prin stânga refugiul de tramvai
- câţi forţează culoarea roşie a semaforului

Numără după aia câţi pietoni traversează aiurea în timpii morţi a semafoarelor şi câţi biciclişti fac dreapta pe roşu (cred că numai la noi trebuie să stea bicicleta la semafor când virează dreapta... în toată Europa, pentru biciclete nu e obligatorie oprirea la semafor când se face dreapta, ci ori au galben intermitent, ori un simplu cedează trecerea, evident cu acordarea priorităţii pietonilor
Gică
13 Dec 17:14
+0
VOTURI
-0
kay - „bizonismul pietonal si biciclist e poate mai mare decat cel auto”

Și ce vrei să demonstrezi cu asta? Că dacă e un tâmpit care trece strada pe unde vrea, tu ai dreptul să fii și mai tâmpit ca el și să-l lovești cu mașina?
Dacă ăla poate, eu de ce să nu pot? Asta e în capul tău?
Jeez...
Gică
13 Dec 17:12
+0
VOTURI
-0
kay - „respect mai mult pietonii cand las pe trotuar distanta minima legala fata de cladire, decat pietonii care ar vrea trotuare 100% libere”

Măi Tase, tu ai fi de acord să împarți banda de circulație cu un pieton ieșit la plimbare? Sau l-ai claxona și înjura de toți sfinții că de ce nu merge pe trotuar?
Cam la fel e și cu parcatul pe trotuar la limita legii și cu pietonii care vor trotuare 100% libere. Tu nu-i faci unui pieton o favoare că-i lași un metru să se strecoare printre un zid și mașina ta, ci ești obligat să faci asta.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE