Pistă de biciclete de trei metri pe Calea Victoriei. CÂND VOR FI GATA LUCRĂRILE. FOTOGALERIE



A început amenajarea pistei pentru biciclete pe Calea Victoriei. Bicicliștii vor avea la dispoziție o bandă unică, pe partea stângă a străzii (pe sensul dinspre Piața Victoriei către Universitate) pe care se va circula în ambele sensuri. Banda destinată bicicliștilor va avea o lățime de trei metri și va fi separată de carosabil printr-o bordură înaltă de 10 centimetri. Lucrările de reamenajare de pe Calea Victoriei vor fi terminate pe 15 septembrie.  Până acum au fost lărgite și pavate cu piatră o mare parte dintre trotuare. Pe unele secțiuni însă, stâlpii de iluminat ocupă aproape jumătate din trotuarul ce nu a mai putut fi lărgit, iar pe alte segmente, trotuarul a fost mărit, însă pe mijloc au fost montați bolarzi de piatră.

Pe Calea Victoriei au început lucrările de amenajare a pistei pentru biciclete. Deocamdată noua bandă destinată bicicliștilor a fost delimitată doar pe segmentul cuprins între Piața Victoriei și strada Sevastopol, însă lucrarea va fi continuată până la intersecția cu Bd. Regina Elisabeta. 

Astfel, bicicliștii vor avea la dispoziție o bandă unică, pe partea stângă a străzii (pe sensul dinspre Piața Victoriei către Universitate) pe care se va circula în ambele sensuri. Banda destinată bicicliștilor va avea o lățime de trei metri și va fi separată de carosabil printr-o bordură înaltă de 10 centimetri.

Lucrările de reamenajare de pe Calea Victoriei au început pe 24 februarie și vor fi terminate pe 15 septembrie. Proiectul prevede lărgirea trotuarelor și amenajarea de piste pentru bicicliști. După finalizarea lucrărilor, circulația rutieră se va desfășura pe doua benzi, pe sens unic, față de patru în prezent. În preajma intersecțiilor va fi amenajată o a treia bandă de încadrare pentru virajul la stânga sau la dreapta. Proiectul presupune și modernizarea rețelei de iluminat public, refacerea spațiilor verzi și a mobilierului urban.

Până acum au fost lărgite și pavate cu piatră o mare parte dintre trotuarele cuprinse in acest segment, s-au montat noi stâlpi de iluminat și s-a pus stâlpișori si flori. Pe unele secțiuni însă, stâlpii de iluminat ocupă aproape jumătate din trotuarul ce nu a mai putut fi lărgit, accesul prin zona respectivă fiind limitat la o singură persoană. Pe alte segmente, trotuarul a fost lărgit, însă pe mijloc au fost montați bolarzi de piatră.

Lucrarile de reamenjare a Căii Victoriei costă 8,7 milioane de lei și sunt executate de firma Tehnologica Radion. 

În paralel, Administrația Străzilor reamenajează și lărgește și trotuarele de pe bd. Mihail Kogalniceanu și de pe Bd. Regina Elisabeta. 

Etichete: banda biciclete, biciclisti, calea victoriei, pistă pentru biciclete

0/31 COMENTARII
whocares
17 Oct 14:46
+0
VOTURI
-0
http://www.wordstodefine.com/blog/2014/10/07/cine-a-stricat-bucurestiul/
Bogdan
06 Aug 10:00
+0
VOTURI
-0
RATB1 - Banda UNICA pt RATB . E utila celor 3 mil de locuitori, inclusiv soferilor (scade traficul).

Cereti asta primarilor.

Obiectivul proiectului este de a transforma urgent prima banda circulabila in banda rezervata exclusiv RATB.
Poate la prima vedere ar fi imposibil, cu timpul (2-3 luni) isi va dovedi utilitatea.

Planul propus este:
1. Se decide azi introducerea benzii unice* intr-o sambata peste o saptamana (max doua).
2. Intre timp se mediatizeaza pe cat mai multe canale
3. In sambata respectiva, intra in vigoare decizia.
4. Politia (Rutiera, Locala, Municipala, Ordine Publica) stau la intersectii si timp de 1 saptamana dau doar cu avertismente.
4. Dupa 1 saptamana, se aplica amenzi pentru cei care o incalca.

*Pe strazile cu 1 banda pe care circula RATB se interzice accesul altor autovehicule cu exceptia riveranilor.

Avantaje (nu neaparat in ordinea importantei):

1. RATB-ul va sosi in momentele fixate
2. oamenii, stiind exact timpii (de sosire, durata), vor incepe sa foloseasca ratb-ul (cu masinile vor sta blocati; in plus este si mai ieftin)
3. Aglomeratia in mijloacele de transport se va reduce (pentru ca se pot face corect calculele de incarcare)
4. la serviciu si seara acasa nu se mai pierde timp cu cautarea unui loc de parcare
5. vor fi mai multe locuri de parcare disponibile in zonele de interes (nu mai sunt ocupate de cei care vin la serviciu cu masinile)
6. aglomeratia in trafic se va reduce
7. poluarea se va reduce (noxe, pulberi, zgomot)
8. creste siguranta in trafic

9. serviciile de urgenta vor putea interveni mult mai rapid, ceea ce este beneficiul tuturor intr-un final.
czczc
19 Jul 15:34
+0
VOTURI
-0
Cine este impotriva mersului cu bicicleta si pentru mersul cu masina e un taran ghiolban cu masina cu numere de Bulgaria pe care a dat 500 de euro si care nu a fost in viata lui printr-o capitala europeana ca Parisul, Amsterdamul sau Viena.
rio
17 Jul 18:02
+0
VOTURI
-0
@ungetodac,
Si eu merg cu metroul, dar fiindca n-am conditii. Am masina, am platit taxe peste taxe pentru ea si vreau sa am conditii sa mi-o folosesc daca vreau s-o folosesc.

Si sunt o gramada de oameni care o folosesc vrand-nevrand, ca asa e slujba lor, sa se deplaseze, sau fiindca n-au metrou in zona. Sau cu autobuzul le-ar lua mai mult.
ungetodac
16 Jul 18:46
+0
VOTURI
-0
Majoritatea oamenilor care chiar merg la munca in Bucuresti o fac cu metroul si RATB ul. Cu masina pierzi chiar prea mult timp sa ajungi zilnic la munca in orele de varf. Eu personal fac 30 minute cu metroul pana la birou. Cu bicicleta fac cam 40 min, dar imi risc pielea si ma salt si la nervi. Daca iau masina fac cel putin o ora. Deci nu suntem doar hipsteri visatori cei care sustinem crearea pistelor de biciclete si culmea multi dintre noi chiar merg la munca lasand masina acasa.
Mihai
16 Jul 07:24
+0
VOTURI
-0
Pentru cei care nu au ajuns la viena bulevardul are 2 benzi , una dus si una intors. , plus inaltatoare de limitare a vitezei si treceri de pietoni din 100 in 100 de metri . spatile comerciale nu sunt concurate de molluri oribile.
Mihai
16 Jul 07:21
+0
VOTURI
-0
Proiectul este in principiu unul corect. La viena b-dul Maria hilfferstrase are 2 benzi ! Este ultracentral si are trotuare de 2 ori mai mari ca la noi. Nimeni nu este stresat. Cred ca daca maine ar ingusta trotuarul primarul este impuscat. Dar adevarul este spus de vlad. Atata timp cat nu vor fi inchise Mallurile din centru sau suprataxate pentru a fi mutate in afara orasului ca la Roma sau Barcelona, iar spatiile comerciale suprataxate daca stau inchise, astfel incat proprietarii sa platesca taxa de magazin inchis, si astfel sa fie revitalizata Calea victoriei, proiectul este inutil. La Budapesta citeam ca city mall de langa Gara vor sa il faca spatii de birouri deoarece este foarte mare impozitul. Pe de alta parte nu exista auchan sau carrfour de dimensiunile acestea in oras, pentru a concura micii intreprinzatori sipana cand nu von gandi o dezvoltare armonioasa cu sustenabilitatea dezvoltarii micilor afaceristi vom ramane o tara de vanzatori la hypermarket si cu un primar de 2 lei. dar asta au votat bucurestenii
rio
15 Jul 23:39
+0
VOTURI
-0
@Radu,@Radu,
Praga are autostrazi prin oras, plus o densitate de populatie mult mai mica decat Bucurestiul, plus un centru care face turism din medievalism, plus metrou si tramvaie prin toate colturile centrului, un transport in comun pus la punct, in conditii de calatorie decente si usor de utilizat.
Bucurestiul n-are nimic din toate astea. Aici sunt 2 milioane de locuitori, domenii si industrii intregi, oamenii au nevoie sa se deplaseze rapid, sa faca bani. Si momentan n-au conditii pentru asta. Degeaba tai benzi si faci interdictii, oamenii care lucreaza si care creeaza orele de varf n-o sa se duca la munca pe biciclete. E nevoie de masini, iar acum nu au conditii.
Inteleg dorintele hipsterilor ecologisti biciclisti, dar unii mai trebuie sa faca si treaba.
ungetodac
15 Jul 23:05
+0
VOTURI
-0
In sfarsit niste piste pe gandul meu: separate de benzile auto CU BORDURI, nu cu vopsea, nu cu stalpi de cauciuc, peste care sa treaca orice meltean sa parcheze. Am vazut in Ungaria stilul acesta, dar cu borduri discontinue, concave spre piste si drepte spre benzile auto. Erau negre si aveau un design foarte reusit. Inalte, cat sa treaca doar masinile de pompieri, restul meltenilor sa-si indoaie pragurile in ele (chiar daca sunt cu masini de politie). E un inceput. Doar asa cred ca se pote civiliza taranul bucurestean. Cu o prelungire a trotuarelor, cat sa nu creada soferul nesimtit ca e carosabil si poate sa parcheze, cu piste separate de traficul pietonal, dar facute la nivelul carsabilului. Ce ar fi daca s-ar continua si pe alte bulevarde? Daca pentru inceput am reduce un pic din squar-ul de pe mijloc si marginea exterioara a trotuarelor? Nu mult, cat sa putem face o banda pe sens. Daca am incepe pe bulevardele mari: Unirii, Decebal, Kiseleff, Aviatorilor, Iuliu Maniu, Cotroceni, Dr Taberei, N Grigorescu, etc. Poate ar iesi mai multi oameni cu bicicletele. Poate se vor crea si zone centrale pietonale, pe unde sa treaca cel mult biciclete, tramvaie si trolebuze electrice. Poate daca am avea centura, cel putin o parte din traficul bucurestean ar fi transferat pe margine. Poate traficul de tranzit nu ar mai strabate orasul prin centru. Daca am pune si perdele de vegetatie intre centura si oras, copii nostri ar putea respira un aer mai curat. Dar da, e greu! Cum sa nu mai stea melteanu bucurestean blocat in trafic cu orele? Cum sa mearga el cu tramvaiul, metroul, trolebuzul sau Doamne fereste cu bicicleta!!! Dar poate se gandeste fraierul ca si copii lui stau tot in Bucuresti, si respira aerul pe care el il polueaza de fiecare data cand apasa pedala la masina lui puturoasa pe motorina. Pote nici nu e greu, doar trebuie sa faca fiecare un mic efort, macar de gandire. Sa inteleaga, sa evolueze un pic. Oricum e un inceput, poate nu ne oprim aici...
gabriel
15 Jul 19:36
+0
VOTURI
-0
Toata lumea se entuziasmeaza de faptul ca s-au largit trotuarele pentru ca mai multi pietoni sa aiba pe unde sa se plimbe.In alte capitale te plimbi si te uiti in vitrinele unor magazine.Aici la ce te uiti?La vitrine unde sunt lipite afise pt.spectacole fantoma,sau la avize gen - cade tencuiala(vezi Medlife).Pe un trotuar lat de 15 metri nu se putea amenaja si o parcare pt.auto?Lasi masina in parcare si pleci cu metroul.Daca dl.Oprescu viseaza la circulatia din perioada interbelica din fata palatului telefoanelor este un mare utopic.Acum lumea se plimba la MALL.Are si aer conditionat si mai putine noxe.
Ing.
15 Jul 15:15
+0
VOTURI
-0
Continuare:
Aşa că se încearcă forţarea traficului pe acest bulevard... prin sensuri unice aiurea (de ex. Cal. Griviţei), prin îngustarea altor artere (Cal. Victoriei), prin modificarea priorităţilor în unele intersecţii pentru a favoriza bulevardul sau arterele de legătură către el (de ex. intersecţia Berzei cu Ştirbei Vodă, Piaţa Gării de Nord, intersecţia Str. Gării de Nord cu Str. Baldovin Pârcălabul şi Str. Cameliei), blocarea oricăror străduţe ce ocolesc bulevardul (fie prin sensuri unice aiurea, fie pur şi simplu prin blocarea cu bolarzi) ş.a..
Asta în condiţiile în care Bd. Buzeşti-Berzei este STRÂMB (plin de şicane şi curbe), are intersecţii proaste, are semafoare din 100 în 100m care nici măcar nu sunt corelate între ele, iar capătul dinspre Piaţa Victoriei este mereu gâtuit de taxiuri şi maşini parcate pe trotuar, pista de biciclete şi banda I.
Când oare o să fie cercetat cineva şi pus la plată pentru această risipă de bani publici numită Buzeşti-Berzei?!

Revenind la Cal. Victoriei, e de lăudat prezenţa pistei de biciclete în dublu sens, dar doar cu condiţia ca ea să fie practicabilă tot timpul, nu doar la o săptămână de la inaugurare (cum a fost pe Buzeşti).
Ing.
15 Jul 15:14
+0
VOTURI
-0
Îngustarea Căii Victoriei se face pentru a forţa traficul să se mute pe Buzeşti-Berzei. Buezeşti-Berzei a fost şi este o arteră inutilă, o ambiţie megalomanică a unui primar fără anumite părţi ale corpului (mă rog, le are, dar şi-a făcut vasectomie), care se crede un mic Ceauşescu.
Buzeşti-Berzei nu are cum să aibă trafic... în primul rând pentru că s-a ras cu buldozerul tot ce ăi putea aduce trafic: locuinţe, Hala Matache, Hotel marna, o grămadă de alte imobile. Au rămas terenuri virane, pentru că s-a demolat şi 50 - 100 m în lateral faţă de marginea bulevardului. În plus, pe o parte din terenuri nu se poate construi din cauza metroului (de aia şi era teren viran între casele de pe Buzeşti şi clădirile de pe Polizu), iar restul terenurilor sunt în diverse litigii (case naţionalizate, exproprieri contestate şi declarate ilegale de instanţă), deci nici pe astea nu se poate construi nimic în viaţa asta.
Cris
15 Jul 14:08
+0
VOTURI
-0
Pana una-alta, Bucurestiul are o problema de trafic care va fi si mai complicata daca in mijlocul bulevardelor apar autostrazi pentru biciclete.

Rezolvati intai problema masinilor, sa se circule fluent in oras, sa aiba omul pe unde sa o ia si dupa aia nu aveti decat sa faceti autostrazi de biciclete cate vreti.
Marcel
15 Jul 13:34
+0
VOTURI
-0
Foarte corect si pertinent Vlad...nu spune nimeni ca e cel mai reusit proiect. Personal as dori ca si pentru masini sa existe o solutie...este totusi secolul masinilor dar nu incentrul "civic" al unui oras.
Marcel
15 Jul 13:32
+0
VOTURI
-0
:))...cred ca rup aia metrourile in India...fac liniuta cu metrourile...problema romanilor in general este ca mai exista si alti romani...probabil cand o sa trecem peste frustrarile celor cu puta mica si IQ-ul mai mic decat al unui gugustiuc nu o sa mai fie asa rau in tara noastra..dar tu Cris daca nu vrei sa stai in Africa de ce nu te duci in Germania, Franta sa o arzi in civilizatie unde nu exista metrouri si biciclisti si unde sunt tone de cotete resapate pe 4 roti :)
vlad
15 Jul 13:31
+0
VOTURI
-0
Cris las-o mai moale... s-au apucat de pista asta doar dupa ce au inaugurat si Berzei care are 2-3 benzi pe sens. Eu sunt de acord ca e un proiect idiot dar din cu totul alte motive. Ei baga o groaza de bani insa nu au luat in considerare ideile propuse de ONG-urile care sprijina benzile de biciclete. In plus, au nu stiu ce idei fanteziste ca o sa redevina Calea Victoriei centrul orasului ca inainte, ca o sa fie plina de magazine... mori de ras. Ce magazine Oprescule? cand autorizezi malluri in centrul orasului??? Prost sa fie ala care o sa se plimbe kilometri pt cateva magazine cand are mall-ul la fel de aproape. O sa fie o artera de banci si farmacii, ca tot orasul.

Ah Cris, m-am convins ca esti un trol dupa ultimul mesaj.... presupun ca asa africani si indieni sunt si toti aia prin Olanda si Scandinavia. PENIBIL!!!
Adi
15 Jul 13:27
+0
VOTURI
-0
Ai putea totusi sa nu mai jignesti. Ti se pare tie ca Olanda este o tara africana? Sau Danemarca? Si, da, mi-ar placea sa fie doar circulatie pietonala, biciclete, metrou si RATB in centrul Bucurestiului, si, nu, nu va arata ca o tara africana ci, mai degraba, ca o tara civilizata in care omul este pretuit indiferent de cati bani are si ce masina isi permite.
Cris
15 Jul 13:13
+0
VOTURI
-0
Inchideti circulatia rutiera in tot Bucurestiul. Sa circule toti iobagii cu metroul sau cu bicicleta, ca in India. Si asa Roamania a ramas o tara africana... faceti sa fie complet Africa in Bucuresti.
Marcel
15 Jul 13:04
+0
VOTURI
-0
Este un proiect foarte bun. entrul orasului nu mai este fiabil pentru masini. Eu l-as fi inchis de tot. Din p[acate nu au dat si niste variante de trafic OK..cum ar fi inelele si centura mult promisa. E mai in regula sa ies din oras din Berceni in centura si sa merg cu 130 kmh si intra in Pipera de exemplu prin nord...decat sa taie centrul orasului umpland de praf, noxe...si perturband traficul transportului in comun...nu toti oamenii au masini..sau nu toti le folosesc....cat despre faptul ca au umplut Calea Vitoriei de betoane ma pufneste rasul...inainte era umpluta cu bitum care vara se umplea de praf pe care il cocea la 50 de grade...mi se rupe de Oparescu insa cu ideea de a limita traficul in centrul Bicirestiului sunt de acord
Adi
15 Jul 12:58
+0
VOTURI
-0
1. pista aia de 3 metri este standard ca dimensiune pentru o pista dublu sens.
2. nu este amplasata in mijlocul Caii Victoriei.
3. Biciclistii oricum inhaleaza noxele masinilor asa cum si pietonii si soferii o fac. Tocmai de aceea trebuie promovat transportul alternativ.
Indiferent de noxe eu voi prefera tot timpul bicicleta in detrimentul masinii personale. Media de deplasare cu masina in Bucuresti este de 10km/h iar cu bicicleta, la un ritm de pedalat putin peste relaxat, este de minim 20km/h. Mai este de punctat si faptul ca lipsa sportului nu ajuta deloc la eliminarea noxelor din organism.
Cris
15 Jul 12:21
+0
VOTURI
-0
Pista aia de biciclete, de 3 metri, pe mijlocul bulevardului Calea Victoriei, e pista de aterizare pentru extraterestri, va spun. O sa vedeti voi ce o sa se masinile acolo, iar biciclistii vor trece in viteza inhaland noxele masinilor care stau in trafic.
Adi
15 Jul 12:09
+0
VOTURI
-0
Cris, ideea ta de bulevard e cam comunista. Lumea mai evolueaza. Prioritatile se schimba. E nevoie de un oras care sa poata fi parcurs la pas, sa il poti admira nu sa treci in fuga si nervos prin el la volanul unui bolid. Pietonii trebuie sa devina prioritari in Bucuresti ca in marile orase. Bicicleta va fi pe locul al doilea dupa pietoni iar imediat dupa aceea ca prioritate va fi transportul in comun. Masina personala este ultima pe lista prioritatilor. Cum ar fi sa mearga doua milioane de bucuresteni numai cu autoturismul personal?!
Cris
15 Jul 11:06
+0
VOTURI
-0
Hai atunci sa tragem o bordura prin mijlocul tuturor bulevardelor, bai tembelilor, sa puteti circula cu bicicleta.
IOnut
15 Jul 10:44
+0
VOTURI
-0
De ce un proiect prost bai idiotilor? Este primul proiect in care se prioritizeaza pietonul si biciclistul in detrimentul masinilor. Nu vreti trotuare mai generoase? Nu vreti piste civilizate pentru biciclete? Daca nu le vreti voi sa va dati demisia din viata asta
Mony Wigler
15 Jul 10:25
+0
VOTURI
-0
Este daor o alta lucrare publica inventata pentru a permite spalarea banului public catre anumite buzunare/. Alina Roman de la strazi sta foarte linistita, stie ea de ce ;)
Cris
15 Jul 10:18
+0
VOTURI
-0
Daca vine cineva, care n-a mai fost de mult in Bucuresti si intra cu viteza pe Calea Victoriei, se urca direct pe bordura aia nenorocita.

Niste idiotzi, frate, ne conduc niste idiotzi in tara asta.

Uitati-va si voi cum arata. Ala poate fi numit bulevard ???

Demisia urgent. Oprescu, toti acolitii si tembelii din Consiliul local care si-au batut joc de Bucuresti.

Au ajuns toti taranii sa construiasca in Bucuresti.
daniel
15 Jul 09:22
+0
VOTURI
-0
proiect mai idiot ca asta nu a mai existat. un mare idiot oprescu
Cris
15 Jul 08:57
+0
VOTURI
-0
Au facut praf Calea Victoriei. Uitati-va si voi cum arata. Un kitch, o prostie, betoane fara margini.

IESITI IN STRADA !!!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE