Bicicliștii: Proiectul lui Oprescu de piste pe axele N-S și E-V este o risipă de bani



Asociaţia Optar (Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România) susţine că bucureştenii nu-şi permit ca Primăria Municipiului Bucureşti să irosească bani pentru realizarea unei infrastructuri pentru biciclişti care să nu respecte toate criteriile calitative. Construcţia a două piste pentru biciclete (N-S şi E-V) nu raspunde nevoilor cetăţenilor şi nu susţine cu adevărat utilizarea bicicletei.

Piste de biciclete intre Bucuresti si Comana- propunerea Mariei Grapini
Piste de biciclete intre Bucuresti si Comana- propunerea Mariei Grapini
Foto: evz.ro

Ideea axelor a apărut în întâlnirea de vineri, 5 aprilie 2013, de la Primaria Municipiului Bucureşti. La discuţii au fost prezenţi reprezentanţi ai municipalităţii (Direcţia de Transporturi, Direcţia de Urbanism, Direcţia de Mediu, Administraţia Străzilor), ai Poliţiei Rutiere, ai asociaţiilor Green Revolution, Bate Şaua să Priceapă Iapa, Mai Mult Verde, OPTAR, ai grupului informal SkirtBike precum şi reprezentanţii unor institute de proiectare şi facultăţi.

Proiectul, în forma actuală, va fi o risipă de bani 

OPTAR a susţinut în cadrul întâlnirii că realizarea celor două piste, care ar trebui sa lege Nordul de Sud şi Estul de Vestul Capitalei, nu răspunde nevoilor cetăţenilor.

''Pentru a-şi atinge scopul, o infrastructură pentru biciclete trebuie să fie sigură, directă, continuă, accesibilă, atractivă, confortabilă şi utilizabilă pe tot parcursul anului. Neîndeplinirea oricărui criteriu poate transforma investiţia într-o risipă imensă de bani, aşa cum s-a întâmplat cu pistele construite pe trotuare de Primărie în 2008 şi 2011'', se arată într-un comunicat al asociației, remis B365.ro.

OPTAR a solicitat în cadrul întâlnirii ca proiectul să fie extins la o reţea coerentă care să îndeplinească toate criteriile calitative ori să se oprească din start orice finanţare a proiectelor de realizare a pistelor.

''Realizarea celor doua piste nu este suficientă pentru ca oamenii să fie încurajaţi să meargă cu bicicleta prin oraş.
Mersul cu bicicleta, la fel ca orice mod de deplasare, are nevoie de conexiuni rapide între punctul de plecare și cel de destinație. Iar reducerea acestor conexiuni la doar doua direcţii, demonstrează, fără a fi nevoie de un studiu, că proiectul, în aceasta formă, nu poate raspunde nevoilor cetăţenilor'', spun reprezentanții asociației în comunicatul citat.

OPTAR subliniază faptul că doar o reţea coerentă de piste pentru biciclete, care să acopere întreaga suprafaţă a oraşului, va aduce beneficii reale cetăţenilor, fie ei biciclişti, pietoni, şoferi sau utilizatori ai transportului public.

''Pentru ca bucureştenii să fie încurajaţi să folosească bicicleta, este obligatoriu ca proiectul de realizare a
pistelor să îndeplinească toate condiţiile calitative stabilite de profesioniştii în domeniu, inclusiv acelea de a fi directe şi accesibile'', spun cei de la OPTAR.

OPTAR a acceptat să facă parte din Grupul de lucru care s-a constituit, însă consideră că acest proiect trebuie analizat în Grupul de Lucru pe Mobilitate care deja există la Primaria Municipiului Bucureşti.

''Realizarea proiectului propus, într-un nou grup de lucru, fără să se ţină cont de proiectele legate de parcări, transportul public, nevoile pietonilor şi ale şoferilor, nu face decât ca proiectul să fie foarte greu de realizat şi rupt din contextul ideii de plan integrat de mobilitate urbană"', spun reprezentanții OPTAR.

Asociația OPTAR spune că primarului Sorin Oprescu s-a opus concluziilor specialiştilor care hotarâseră ca primele marcaje rutiere ce urmează să fie materializate odată cu încălzirea vremii, să conţină şi benzi pentru biciclete, aşa cum ele există de mai mulţi ani în Sibiu.

''Nici până astăzi nu se cunoaşte argumentul logic care a dus la blocarea proiectelor. Menţionăm că proiectul de marcare a benzilor pentru biciclişti pe carosabil era stabilit în urma întâlnirilor Grupului de Lucru pe Mobilitate desfăşurate în ultimul an de zile. Ori, în opinia OPTAR, blocarea acestui proiect şi formarea unui nou grup nu este decât o tergiversare de aplicare a măsurilor de protejare a bicicliştilor şi încurajarea mersului cu bicicleta prin Bucureşti'', informează comunicatul OPTAR. 

Reprezentanții OPTAR spun că realizarea marcajelor rutiere după un proiect care să conţină şi benzi pentru
biciclete va avea costuri minime, în schimb, realizarea unui proiect doar pentru benzile pentru biciclete şi marcarea lor într-un contract separat faţă de restul marcajelor rutiere nu va face decât să marească de cel puţin două ori costurile.

Etichete: marcaje rutiere, realitatea, Sorin Oprescu

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE