Pistele pentru biciclete din Capitală, "abandonate". Nicio firmă nu a venit la licitația Primăriei



Primăria Capitalei a organizat la sfârșitul anului trecut o licitație în vederea realizării unui regulament special pentru amenajarea pistelor de biciclete în Capitală. Termenul limită pentru depunerea ofertelor a expirat și nicio firmă nu s-a prezentat. Reprezentanții municipalității spun că vor relua licitația. După ce noul regulament va fi adoptat, Primăria Capitalei îl va transmite Guvernului solicitând în același timp și modificarea Codului rutier în acord cu prevederile noului normativ local. Consiliul General al Municipiului București a aprobat la începutul lunii septembrie 2014 un proiect care vizează amenajarea a 97 de kilometri de piste pentru bicicliști pe 60 de străzi din Capitală.  

Pistele pentru biciclete din Capitala, "abandonate". Nicio firma nu a venit la licitatia Primariei
Pistele pentru biciclete din Capitală, "abandonate". Nicio firmă nu a venit la licitația Primăriei

"Am scos la licitație normativul pentru amenajarea pistelor pentru biciclete în oraș. Nu a venit nimeni", a spus marți, Sorin Luchian, inspector în cadrul Direcției de Transporturi din Primăria Capitalei. Declarația a fost făcută în cadrul Comisiei de mobilitate de la Primăria Capitalei.

Anunțul de licitație pentru realizarea unui "studiu pentru elaborarea unui normativ local pentru amenajarea căilor proprii de circulație a bicicletelor în municipiului București" a fost postat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice în septembrie 2014. Potrivit caietului de sarcini, modul în care Primăria Capitalei a amenajat până acum pistele pentru biciclete "s-a conformat normelor tehnice actuale considerate anacronice și limitate de către unii reprezentanți ai organizațiilor care activează în domeniul încurajării transportului cu bicicleta stârnind nemulțumiri din partea lor".

"În lipsa reacției autorităților centrale privind optimizarea și actualizarea acestor norme tehnice în plan național, se impune elaborarea, în plan local, a unui normativ pentru amenajarea căilor proprii de circulație a bicicletelor în București, care să faciliteze realizarea unitară a acestora conform condițiilor specifice ale orașului și care, ulterior, să fie transmise autorităților centrale pentru a fi utilizat ca suport pentru elaborarea unui normativ tehnic național", se precizează în documentul citat.

Sorin Luchian a spus că licitația va fi reluată, iar după ce normativul va fi adoptat el va fi transmis și Guvernului.

"Regulile din noul normativ trebuie să fie introduse în Codul rutier", a precizat și Ion Dedu, director al Direcției de Transporturi din Primăria Capitalei.

Din Comisia de mobilitate formată la nivelul Primăriei Capitalei face parte și un reprezentant al bicicliștilor, respectiv Marian Ivan, membru fondator al Organizaţiei pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR).

Ion Dedu, l-a întrebat pe reprezentantul OPTAR dacă s-ar putea implica în acest proiect privind crearea unui normativ pentru amenajarea pistelor pentru bicicliști în Capitală.

"În primul rând trebuie modificată legislația la nivel național. Altfel, acest normativ local nu are nicio relevanță", a spus Marian Ivan.

Întrebat, din nou, dacă s-ar putea implica, Marian Ivan a refuzat motivând că este implicat în alte proiecte în acest moment.

Valoarea contractului ce va fi încheiat pentru elaborarea noului studiu este estimată la 558.000 lei cu TVA (126.000 euro).

97 de kilometri de piste de biciclete vor fi amenajate în București

Consiliul General al Municipiului București a aprobat la începutul lunii septembrie 2014 un proiect care vizează amenajarea a 97 de kilometri de piste pentru bicicliști pe 60 de străzi din Capitală. Potrivit hotărârii "Primăria Municipiului București și-a propus a realiza o rețea mai extinsă a pistelor de bicicletă care să asigure condiții de circulație fluente și sigure pentru bicicliști, estimându-se că prin realizarea acesteia, va crește numărul utilizatorilor acestui mijloc de deplasare în detrimentul transportului auto".

Potrivit documentului, vor fi amenajate piste de biciclete pe 60 de străzi din zona centrală, cu o lungime totală de 97 kilometri. Fiecare pistă unidirecțională va avea o lățime de un metru. De asemenea, vor fi deschise și 18 centre de deservire-închiriere și un centru de monitorizare-coordonare. În plus, Primăria Capitalei va mai amenaja și 78 de parcări publice pentru biciclete private.

Municipalitatea va amenaja mai multe "puncte intermodale care să asigure accesul către stațiile de transport public atât a pietonilor cât și a bicicliștilor".

În zonele intens circulate, pistele pentru biciclete nu vor fi amenajate pe marile bulevarde ci pe străzile paralele cu acestea.

Valoarea totală a investiției este de 9,8 milioane euro cu TVA, banii fiind alocați de la Guvernul României, iar durata de implementare a proiectului este de 18 luni.

Etichete: optar, piste pentru biciclete, realitatea, regulament

0/1 COMENTARII
vlad
14 Jan 12:33
+0
VOTURI
-0
126.000 de euro pentru un regulament...

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h