Plângere penală împotriva lui Oprescu:Autorizație de construcție ILEGALĂ pentru Penetrația Ciurel-A1



Cetățenii care fac parte din grupul de Iniţiativă „Oponenţă Proiect Străpungere - Ciurel - A1” vor să facă plângere penală împotriva primarului general Sorin Oprescu și a altor persoane implicate în emiterea unei autorizații de construcție în regim de urgență pentru continuarea executării lucrărilor de construcție a lucrării "Penetrația Splaiul Independenței - Ciurel - A1", autorizație emisă ilegal, pe baza unui PUZ suspendat. 

Penetratia Ciurel-A1
Penetraţia Ciurel-A1
Foto: (Foto: PMB)

Lucrările la unul dintre cele mai controversate proiecte ale Primăriei Capitalei, Penetrația Splaiul independenței - Ciurel - A1, au reînceput la mai bine de doi ani de la blocarea proiectului. Doar că autorizația de construcție pentru acest proiect a fost emisă în regim de urgență, în august, în situația în care prima autorizație de construcție, cu același obiect de activitate, emisă în 2010, a fost anulată în 2012 în justiție și, mai mult decât atât, noua autorizație emisă în regim de urgență are la bază un PUZ (plan urbanistic zonal) suspendat prin hotărâre judecătorească, a explicat avocatul Dumitru Dobrez, cel care a obtinut in instanta suspendarea PUZ-ului pentru drumul expres Penetrație Ciurel – A1.

Întrebat ce va face, concret, în această situație, avocatul a explicat că va cere suspendarea de drept a proiectului: "În ipoteza în care autoritățile administrative emit acte noi peste cele suspendate, e o procedură urgentă prin care le suspendăm și pe acestea. Mai mult, putem ataca și hotărârea CGMB prin care li s-au dat banii aceștia în buget. Probabil că se va sta de vorbă cu niște penaliști și se va vedea dacă primarul Oprescu se face vinovat de abuz în serviciu. După care, dacă se ajunge la concluzia că e fezabilă acuzația, depunem plângere penală".

Mihai Danes, primul cetățean care urmează să fie expropriat, a declarat că va depune plângere penală la Parchetul Sectorului 6 pe numele primarului și a acelor care au semnat acest proiect. 

Legat de plângerea penală, Nicușor Dan, președintele asociației Salvați Bucureștiul, a declarat că este absolut convins că este vorba de abuz în serviciu.

Cetățenii care fac parte din grupul de iniţiativă „Oponenţă Proiect Străpungere - Ciurel - A1”, în frunte cu familia Danes, prima afectată și care ar urma să fie expropriată din cauza acestui proiect, lor alăturându-se și Nicușor Dan, au atras atenția, marți, în cadrul unei conferințe de presă, asupra ilegalității acestui proiect și a autorizației de construcție în baza căreia s-au reînceput lucrările.

Primăria Capitalei a adoptat în luna august a acestui an o autorizație de construcție în regim de urgență pentru "Penetrația Splaiul Independenței - Ciurel - A1", având la bază PUZ-ul aprobat prin hotărâre în Consiliul General al Municipiului București în 2012.

Doar că în luna februarie a acestui an, Tribunalul București a suspendat PUZ-ul pentru acestă lucrare emis în 2012. 

Prima autorizație de construcție emisă în 2010 de Primăria Capitalei pentru acest proiect a fost, la rândul său, anulată de Curtea de Apel, în dosarul cu numărul 62244/3/2011 deschis de familia Danes, dar recursul va fi judecat în data de 21 noiembrie. 

Conform reprezentanților grupului de oponență, proiectul a fost sistat deoarece nu este de utilitate publică, lucru dovedit, conform reprezentantului grupului de oponență, inginerul Victor Rausse, de expertiza de ordin urbanistic și de mediu realizată de un unul dintre cei mai buni profesor specializați în urbanism de la Cluj.

19 milioane de euro, pentru o lucrare ilegală

Totuși, acest lucru nu i-a oprit pe reprezentanții Primăriei Capitalei să ofere, în bugetul aprobat pentru 2013, 19 milioane lei (4,2 milioane euro) pentru lucrarea Penetrație Splaiul Independenței - Ciurel - A1.

"Primăria Capitalei profită de o prevedere a legii, care îi permite în caz de cutremur, inundație, să emită o autorizație de construcție în regim de urgență: să bage buldozerele, să scoată cadavrele. Atunci nu stă nimeni să dea avizele. Acum nu s-a întâmplat așa ceva, nu sunt întrunite aceste condiții. Dar ei au de cheltuit niște bani, În decembrie, sumele alea, dacă nu se cheltuie, se reportează. Așa că au emis altă autorizație. Cheltuie bani publici, încalcă legea.",a explicat avocatul Dobrez. Mai mult, acesta a declarat că pentru fludizarea traficului în zona Roșu, Militari, Drumul Taberei există soluții care sunt mult mai puțin costisitoare. "Asta ține de un studiu de trafic care s-a făcut în anii 2000, cu experți japonezi, care privilegiază o structură inelară. În contradicție cu aceste studii de trafic și cu PUB-ul (Planul Urbanistic al Bucureștiului), se încearcă construirea acestei autostrăzi pentru a se fluidiza traficul. Autostrada moare în centrul orașului, în zona Semănătoarea. Tot traficul se înfundă acolo. Acum nu se mai construiesc orașe ca Phenianul, cu autostrăzi care străbat orașul dintr-un capăt în altul. Acesta este un model revolut de arhitectură urbană", a punctat avocatul.

O altă problemă pe care avocatul și reprezentantul grupului de oponență au semnalat-o a fost aceea că "se încearcă, pe o parte și a alta autostrăzii, să se construiască blocuri foarte înalte, să profite și rechinii imobiliari", ei spunând că aceste blocuri sunt prevăzute în PUZ-ul suspendat.

Avocatul a mai declarat că primăria nu are situația topografică la zi a zonei, iar PUZ-ul suspendat de instanță dovedește acest lucru. "PMB nu știe ce expropriază, având în vedere că primăria Sectorului 6 și primăria Chiajna au emis până mai ieri autorizație de construcție acolo. Ei nu știu ce e acolo, așadar au pornit construcția și nu știu cât îi va costa această afacere", a spus Dobrev. Conform reprezentantului grupului de oponență, PMB a prevăzut 80 de milioane de euro pentru exproprieri, inițial, dar această sumă va fi mult mai mare.

"Între Ceaușescu și Oprescu nu este nicio diferență. M-am trezit în urmă cu doi ani și ceva cu toate utilajele la poartă. Nu știam ce se întâmplă. A spus stai liniștit, îți luăm și curtea, trebuie să te muți. Când i-am întrebat au spus că m-am așezat greșit. În ianuarie 2011 m-am înscris pentru audiență la primar, nu am primit niciun răspuns până în ziua de astăzi.", a declarat Mihai Danes, primul cetățean care urmează să fie expropriat.

"Acest proiect este un vechi proiect al primăriei numit AI - A2, care urma să unească cele două autostrăzi. I s-a schimbat doar numele. Este o încurajare pentru oricine vine de la Craiova și se duce la Constanța să nu o ia ca orice om civilizat pe centură, ci să o ia prin Piața Unirii. Vă închipuiți ce înseamnă asta pentru traficul din București. Planul Urbanistic Zonal este regula de bază a orașului care spune ce se poate face pe fiecare petec de pământ. Atâta timp cât acest PUZ este înghețat, noi ne referim la Planul Urbanistic General, cu o forță juridică mai mare. În acest plan, nu există acest pod. E clar, autorizația e emisă ilegal. Dacă o să întrebați primăria, ei o să vă spună că există o lege 255/2010 care spune că pentru drumuri se pot da autorizații de construire în baza unor studii de fezabilitate. Este adevărat, doar că această lege o să spună că se vor da autorizații în baza legii 50 a constructiilor, care este inferioară PUG-ului, așadar orice autorizatie vei da, trebuie să respecte PUG-ul sau PUZ-ul", a declarat Nicușor Dan. 

Citește AICI de ce consideră ONG-urile și anumiți bucureșteni că proiectul nu este bun pentru Capitală

Etichete: Autorizaţie de construcţie, Primăria Capitalei, realitatea

0/9 COMENTARII
Toto
19 Nov 16:38
+0
VOTURI
-0
Hotul striga "Hotii" - familia Danes a obtinut ilegal autorizatia de constructie - o intreaga poveste cu ex Primarul Poteras
Danes Radu
16 Nov 03:01
+0
VOTURI
-0
Hey "Fox" ! Ma enervează poluarea din oraș . Crezi ca dacă te-as eviscera si as scrie " ma doare-n cot " sau " primul colateral" cu matele si sângele tau sau cel al copiilor tai ( care ar trebui gazati dacă îți seamănă la intelect) crezi ca se rezolva problema poluării??? Nu! Dar problema multora afectați de consecintele gândirii tale de copil născut din frate si sora se va rezolva.
Danes Radu
13 Nov 11:49
+0
VOTURI
-0
scuze, vroiam sa scriu: VLAD CHIOTAN
Danes Radu
13 Nov 11:47
+0
VOTURI
-0
Lex - un om care JUDECA sau cu care opiniile mele converg atunci cand spune ca Oprescu (Ceausescu) atunci cand “lega A1 de A2 prin buricul targului, pe la Unirii” este cretin! Da ESTE complet cretin sa vrei sa scapi Bucurestiul de masini aducand toate tirurile in piata UNIRII care oricum este mega libera. – ( sunt de accord si cu celellalte puncte de vedere dar mai ales asta)
FOX“ Iar"iar Fox",” FOX2” , “Razbunarea lui FOX”, “FOX TRINITY” , “FOX etc” –
ESTI DE O IGNORANTA ATROCE!!!
NU TE INMULTI !!!!
Inainte de a comenta functionalitatea proiectului vreau sa ma prezint : Danes Radu fiul domnului Mihai Danes.
Locuiesc pe Str. Splaiul Independentei 332 si DA sunt unul din aia pentru care pe “ FOX” il doare in cot . Sincer, nu ma afecteaza faptul ca el decide sa ignore oameni ale caror vieti sunt pe cale de a fi distruse – sunt unii precum domnul Vlad Chitan ( manager proiect sau proiectant sau arhitect) care i-au spus tatei ca familia sa este o “pierdere colaterala” in fata prioritatii proiectului de “interes public”.

Nenea/Tanti( nu ai tupeul sa iti sustii teoriile cu nume si prenume) FOX: te invit sa aprofundezi urmatoarele : 1) legea exproprierilor – vei afla ca intai esti scos afara in fundul gol, apoi poti a) accepta 40mp in ferentari ( adica “justa” valoare a proprietatii) B) bonuri le fondul proprietarea ( cecuri in alb neavalizate) sau te poti judeca 30 de ani – castiga procesul si primi bonuri le fondul proprietarea despagubire. (utilizabile peste inca 30 de ani pt ca este criza).
Mai urmareste fi expropierile din zona BERZEI si Buzesti declarate ILEGALE OFICIAL SI FARA POSIBILITATE DE RECURS de catre Parchetul Cluj Napoca si raspunsul PRIMARIEI GENERALE : “ Nu comentam deciziile instantei. Lucrarile vor continua in baza autorizatiei de constructie( si aia declarata ilegala)” .

Daca stai la bloc- pot sat a intele putin insa sa fii sigur ca sip e Buzesti erau case
Lex
13 Nov 10:32
+0
VOTURI
-0
Fox, sau cine oi fi. Tu ai idei putine si fixe, trafic cu masina personala si esapament pentru tot plamanul. In rest, bineinteles ca te « doare-n cot de omul care locuieste la piciorul podului. « si de sanatatea lui… dar il aprecizi pe Oprescu ca a salvat vieti. Si te dai mare ca stii tu ca « Exista doua variante care se aplica peste tot in lume.« :
« Prima - descurajarea traficului rutier prin taxe de tranzitare si parcari scumpe …A doua - dezvoltarea infrastructurii ( pasaje, tuneluri, etc ) care sa poate facilita tranzitul rutier care nu se doreste a fi restrictionat altfel. »
Pentru cultura ta generala, peste tot in lumea civilizata oamenii au nevoie sa se deplaseze in interiorul si in afara orasului. In oras traficul cu masina personala este o nenorocire. Astfel, peste tot in lumea civilizata este incurajat transportul cu mijloacecle de transport in comun si transportul alternativ (bicicleta) si este descurajat transportul cu masina personala, care pune probleme de tot felul : poluare si sanatatea oamenilor, spatiu etc... Nu se construiesc in mijlocul orasului pasaje, tuneluri, pasaje, poduri si podete…. strapungeri si penetratii cum ii plac lui Oprescu. Si mai ales, traficul de tranzit este directionat pe centura (care nu prea este !)… nu ca Oprescu, doctorasul cel viteaz, care a zis ca face penetratia Ciurel pentru a lega A1 de A2 prin buricul targului, pe la Unirii. Adica legi doua autostrazi prim mijlocul orasului!?!? Cate de nebun poti sa fii ? Cat de « doctor » poti sa fii ?
Ce pierzi tu din vedere este ca traficul cu masina personala genereaza poluare indiferent ce masinile merg sau stau pe loc. In Bucuresti se tot fluidizeaza traficul si tot trafic infernal este. Si bolile cronice, cum este astmul la copii, au explodat in ultimii ani in Bucuresti!
Si trateaza-ti obsesiile cu Oprescu si Nicusor Dan!
Iar"iar Fox"
13 Nov 08:13
+0
VOTURI
-0
Ma doare-n cot de omul care locuieste la piciorul podului. Aici e vorba de mii de masini blocate in trafic ce polueaza intens. Daca esti inteligent, iti pasa de sutele de mii, si nu doar de un om, "iar Fox". Exista doua variante care se aplica peste tot in lume. Prima - descurajarea traficului rutier prin taxe de tranzitare si parcari scumpe ( din pacate asta nu se aplica, dobitocii din Primarie nu vor aceasta solutie simpla si practic lipsita de investitii ). A doua - dezvoltarea infrastructurii ( pasaje, tuneluri, etc ) care sa poate facilita tranzitul rutier care nu se doreste a fi restrictionat altfel. Daca vrei modernizare si solutii nu inseamna ca il pupi in fund pe Oprescu ! Daca totusi se considera sustinerea unuia ca pupat in fund, atunci rezulta logic ca cei ce vor progres il pupa pe Oprescu iar cei care se opun progresului il pupa in fund pe Nicusor Dan. Si mi se pare mai demn sa pupi in fund un om care a avut realizari notabile in viata lui, intre care si salvarea de vieti omenesti, decat sa pupi in fund un ratat ce nu si-a gasit locul in Franta si se pare ca nici in Romania. Daca vreodata ma voi razgandi si-mi voi dori ca Bucurestiul sa arata ca in anii '50 (asa, dintr-o nostalgie extrema), atunci ma voi mufa si eu, ca si voi ceilalti la curul lui Nicusor.
Iar Fox???
12 Nov 23:11
+0
VOTURI
-0
E vorba de 15 oameni care se judeca cu Primaria pentru acel pasaj "de pe Cheiul Dambovitei colt cu Virtutii".
Unul din ei spune ca la cativa metri de balconul lui va fi construit un picior de pod. Deci omul va iesi in balcon si va trage adanc in piept... gaze de esapament.
Altul spune ca pasajul va trece la cativa zeci de metri de o uzina Apa Nova. Ce perimetru sanitar? Vreti apa de baut? Luati la sticle de plastic, ca asta de la robinat nu va mai fi buna...

Si colac peste pupaza, apare si individul asta, Fox, care-si da atata importanta, de nu mai are loc nimeni de el. Ia-ti, ma, pastilele si lasa-ne cu obsesia ta pentru Nicusor Dan si pupatul in fundul lui Oprescu.
Dar ce sa-ti cerem???
Fox
12 Nov 22:51
+0
VOTURI
-0
Titlu a la B365: "Plangere penala..." !! Cand in realitate nu e vorba de plangere ci de o vorba, nici macar intentie!! a unor Gica Contra si evident a oportunito-candidato-prezinetiabilul-infantilul Nicusor Dan care, nu-i asa nu putea sa nu puna si el umarul lui plin de basici de cand sprijinea zidurile prin Franta!!!

Si cum sa construim Doamne fereste un pasaj sa desfacem vesnicul ambuteiaj de pe Cheiul Dambovitei colt cu Virtutii?? Mai bine ne complacem in fum si poluare, in claxoane si timp pierdut in cozi! De ce sa avem o viata civilizata in care transportul sa fie fluent, elegant si rapid? Nu! Sa punem obstacole! Trist este ca toti habarnistii astia ala Nicusor habar nu au ca fac exact ceea ce pretind ca nu fac! Le distrug viitorul copiilor lor! In loc de un oras civilizat ei le pregatesc un santier vesnic! Dar ce sa le ceri???
ggg
12 Nov 22:36
+0
VOTURI
-0
da cum e treaba cu aia care trebuie sa indure tot zgomotul si poluarea de pe arterele "ambuteiate" ... ei nu au dreptul la aer curat si la liniste ?

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE