Planul Urbanistic Zonal pentru Penetrația Ciurel-A1, ANULAT de instanță. Ce se întâmplă cu proiectul



Planul Urbanistic Zonal care stabileste traseul drumului expres spre Autostrada A1 a fost anulat pe 10 februarie de către Curtea de Apel București. Proiectul include pasajul de la Ciurel.  Procesul a fost intentat de mai multe familii care detin proprietati pe traseul acestei artere. Sentinta este definitiva. 

Planul Urbanistic Zonal pentru Pentratia Ciurel-A1, ANULAT de instanta. Ce se intampla cu proiectul
Planul Urbanistic Zonal pentru Pentrația Ciurel-A1, ANULAT de instanță. Ce se întâmplă cu proiectul

Curtea de Apel a respins recursul Primariei Capitalei si a anulat pe 10 februarie Planul Urbanistic Zonal pentru Penetrația Splaiul Independenței-Ciurel-A1. Decizia este definitivă, scrie hotnews.ro. In plus, in luna noiembrie 2015, Tribunalul Bucuresti a decis anularea autorizatiei de construire emisa in 2014 de Primaria Capitalei pentru pasajul de la Ciurel pentru ca primaria condusa de primarul Sorin Oprescu a emis acest document in regim de urgenta. Instanta a aratat ca nu era nici o urgenta, asa cum este ea definita de lege. In plus, autorizatia nu are la baza un Plan Urbanistic Zonal, potrivit motivatiei instantei, planul urbanistic anulat acum fiind emis dupa ce s-a emis autorizatia. Instanta a cerut demolarea lucrarilor efectuate in baza autorizatiei. Decizia Tribunalului nu este definitiva. 

In prezent, pasajul de la Ciurel este realizat in proportie de 40%, potrivit informatiilor furnizate de municipalitate, si s-ar putea ajunge pana la obtinerea demolarii in instanta din cauza ca Primaria Capitalei nu a parcurs traseul legal de aprobare a lucrarii. Ramane de vazut cine va plati daca se va ajunge in aceasta situatie, pana in prezent valoarea lucrarilor decontate de primarie fiind de circa 90 milioane lei.

"Nodul Virtutii este estimat a se finaliza la sfarsitul anului 2016", au declarat reprezentantii municipalitatii la finalul anului 2015 pentru HotNews.ro. In bugetul pe anul 2016, Primaria Capitalei vrea sa aloce pentru aceasta lucrare circa 40 milioane lei.

Cetatenii din zona si societatea civila au declarat in nenumarate randuri ca se opun proiectului din urmatoarele motive:
- este inutil, existand variante mai ieftine si care s-ar putea realiza mult mai rapid

- nu va duce la rezolvarea problemelor de trafic, aglomerand centrul Capitalei. "Acest PUZ decongestioneaza intr-adevar bd-ul Iuliu Maniu, dar va conduce tot traficul spre centrul Capitalei, deoarece soferii care vin de pe A1 si de pe soseaua de centura vor trece podul de la Ciurel, vor merge pe Splaiul Independentei si vor trece prin zona Unirii spre autostrada Bucuresti - Constanta. De asemenea, drumul va crea o descarcare majora pe soseaua Virtutii, un drum important care leaga Drumul Taberei de nordul Capitalei", a mai declarat Rausse.

- rece la doar 7 metri de uzina de apa de la Rosu, unde sunt niste bazine imense de apa descoperite pe care smogul facut de masinile de pe drum le vor polua.

- proiectul nu are studiu de trafic, singurul studiu in acest sens fiind JICA, un studiu realizat de japonezi in 2000 si care nu recomanda acest proiect drept o solutie viabila.

Etichete: anulat, Curtea de Apel, Penetrația Splaiul Independenței - Ciurel - A1, plan urbanistic zonal

0/14 COMENTARII
Andreea
14 Feb 23:27
+0
VOTURI
-0
Un alt proiect , care este lasat de paragina si noi ca societate in loc sa crestem in tema de infrastuctura , nu facem altceva decat sa stagnam din cauza conflictelor de interese a celor "mari" , sincer nu va mai satura Dumnezeu sa va ganditi la voi si sa incepti sa investiti in infrastructura si comunitate ?!
Diana
14 Feb 21:16
+0
VOTURI
-0
Doar niste planuri , care raman doar pe hartie fara a avea un viitor valabil , unul dintre planuri care chiar ar fii fost bun pentru fluidizarea traficului , era largirea benzilor de pe prelungirea Ghencea , dar cum nimeni din actuala administratie nu a ridicat un deget pentru aceste proiecte , ne multumim cu avem adica nimic .
societatea civila
12 Feb 13:23
+0
VOTURI
-0
am mai cistigat o bataliie cu bucurestenii. am vazut opiniile diferite si asata este un lucru bun. ce nu inteleg, este cum de poti sa respingi ceva numai de dragul de a fi " gica contra ". un exemplu din " dezbateri ": cica traficul se va duce pe splai catre centrul bucurestiului!!!! stimate specialist, dar acum de pe iuliu maniu unde se duce? la adunatii copaceni cumva ? sau se inghesuie patru benzi de circulatie de la leul pe soseaua cotroceni, ea saraca fiind dimensionata la doua benzi ? hai mai dane o mostra din gandirea inteleapta a starzii ( societatea civile inregimentata politic ). sunteti jalnici dar mai trist ca lumea pune botul la tot felul de prostii debitate de insi fara pic de cultura. halal sa ne fie. suntem cea ce meritam. daraimati si podul basarab si poate podul grand ca fac umbra panselutelor crescute spontan si udate cu lacrimile voastre de crocodili umflati cu bani de prin strainatate. jalnic popor.
robert
12 Feb 11:58
+0
VOTURI
-0
pentru ing. : esti un mare prostanac prietene. Gandeste bine inainte sa debitezi astfel de ineptii. Somn usor
altul
12 Feb 11:57
+0
VOTURI
-0
Super tare! Niste idioti au reusit sa disctruga un prieict f bun, care ne scapa de calvarul aglomeratiei din Militari.. felicitari respectivilor cetateni..sper sa le cada casa in cap! multa MMMMMM
ggg
12 Feb 11:16
+0
VOTURI
-0
domunule "Ing." propune niste solutii rapide si cu sens pentru zona. Multe se pot face cu bani relativi putini dar nu se vrea.
ggg
12 Feb 11:14
+0
VOTURI
-0
sistematizare rapida in zona :
uverturii(zona drenajului/sihastriei) -> strada dambavitei - prin nord de ford -> virtutii in intersectia cu splai
ggg
12 Feb 11:11
+0
VOTURI
-0
de ce nu se face o legatura maniu - giulesti prin vestul lacului ?
de ce nu se face o legatura giulesti - subtraversare/supratraversare cale ferata - jiuliui (chitilei/bucurestiinoi) ?
Ing.
12 Feb 09:56
+0
VOTURI
-0
Penetraţia asta nu ajută cu NIMIC pe cei din Drumul Taberei. Cel mult îi duce pe cei din Militari mai repede la Ciurel, de unde va reîncepe aglomeraţia mai departe spre Crângaşi.
În plus, se va aglomera splaiul, deci toate ieşirile din Militari şi Dr. Taberei - care şi aşa sunt blocate mereu - vor deveni şi mai aglomerate din cauza traficului ridicat de pe splai (practic, toată A1 se va revărsa direct în Splai, se va încuraja traficul în centru, în nişte zone şi aşa aglomerate).

Dacă vreţi să vă imaginaţi cum va fi, uitaţi-vă acum la Str. Buzeşti. Semafoarele au faza principală pentru Buzeşti, deci Mircea Vulcănescu şi Ştirbei Vodă se blochează mereu din cauza asta. Aşa va fi şi cu Splaiul: Şos. Cotroceni, Eroilor, Elefterie, Haşdeu vor fi mereu blocate din cauza traficului foarte ridicat de pe Splai.

Practic, coloana de la Păcii se va muta la Cotroceni şi Grozăveşti.
Radu
12 Feb 07:39
+0
VOTURI
-0
@Ionut stii tu ca sunt fii de primari? Daca au castigat in instanta inseamna ca au avut dreptate. Vinovati pentru pierderea banilor sunt cei din primaria capitalei : Tribunalul Bucuresti a anulat, in iulie 2012, prima autorizatie de construire pentru pasajul de la Ciurel, emisa de Primaria Capitalei in regim de urgenta. In noiembrie 2013, sentinta a devenit definitiva. In februarie 2013, si Planul Urbanistic Zonal care stabileste traseul drumului a fost suspendat in instanta, de un grup de cetateni din zona care nu sunt de acord cu acest proiect. Intre timp insa, sfidand cetatenii si instanta, Primaria Capitalei a emis o noua autorizatie pentru acest pasaj, in august 2013.
ccc
12 Feb 06:12
+0
VOTURI
-0
"Cetatenii din zona si societatea civila" cine dracu sunt astia? Stau in Militari sau Drumul Taberei ca sa treaca in fiecare zi, de cel putin 2 ori, prin cosmarul circulatiei din zona? O tara de nebuni, plagem ca nu avem strazi si cand se apuca de ele, cu chin si jale, ii dam in judecata. Nici nu mai pomenesc de ce bani s-or fi cheltuit, ce conteaza ca sunt din banii nostrii, turcu plateste.
abc
11 Feb 22:10
+0
VOTURI
-0
- pe soseaua virtutii sunt cateva mii de locuitori care sunt expusi zilnic la zgomot+poluare - platesc impozit de zona centrala si au conditii mai grele decat pe centura.
- soseaua virtutii este tranzitata zilnic de zeci de mii de masini din dr taberei/militari-catre zona de nord a capitalei si invers
- primaria a platit bani buni acum cativa ani pe o traducere si o adaptare ieftina a studiului vizavi de poluarea fonica a Londrei - primaria plateste inspectori care ar trebui sa se ocupe de asa ceva.
- statiile care masoara nivelul de poluare sunt nefunctionale de ani de zile
- traficul in zona lujerului- uverturii - virtutii este de cosmar in fiecare zi
- mii de oameni se inghesuie in tramvaiul 41 ca sa poata "iesi" din dr taberei - militari catre metrou
- cum se rezolva toate astea ?
zzz
11 Feb 17:16
+0
VOTURI
-0
incredibil. deci nu exista nici o sansa pentru cei din militari/dr taberei sa mearga ca oamenii spre nordul capitalei .... tb sa ne inghesuim in continuare prin lujerului si apoi pe virtutii .. ce tampenie !

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE