PMB a demarat procedura pentru realizarea a 100 de KILOMETRI de PISTĂ de BICICLETE. Lista traseelor



PISTE BICICLETE BUCUREŞTI. Primarul General, Gabriela Firea, a solicitat directiilor de specialitate din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti accelerarea demersurilor pentru implementarea sistemului de transport alternativ in Capitala.

PISTE BICICLETE
PISTE BICICLETE
Foto: hotnews.ro

PISTE BICICLETE BUCUREŞTI. In bugetul de anul acesta al PMB exista aprobati indicatorii economici in cadrul PIDU, in valoare totala de 73 milioane de euro pentru proiectul realizarii de piste de biciclete si amenajari conexe, din care anul acesta au fost alocati 2 milioane de euro, proiectul fiind eligibil pentru obtinerea unei finantari nerambursabile din partea UE".

Traseele prioritare de 60 km sunt:

1. Calea Victoriei: Calea Victoriei - Splaiul Independentei (0.6 km)

2. Ride through Bucharest: Piata Unirii - Piata Victoriei (3.3 km)

3. Ride to Shop: Piata Victoriei - Baneasa (6.5 km)

4. Ride to Leisure: Piata Unirii - Mihai Bravu (3 km)

5. Ride to School: Universitate - Doamna Ghica (6 km)

6. Ride to Office: Doamna Ghica - Pipera (6.3 km)

7. Along the Dtmbovita: Sos. Virtutii - Piata Unirii (5.6 km)

8. Ride East: Piata Unirii - 1 Decembrie (6 km)

9. Ride to Rail: Basarab - Piata Romana (2.4 km)

10. City Center to Smart City I: Piata Unirii - Sos. Alexandriei (5.2 km) 11. City Center to Smart City II: Sos. Alexandriei - Magurele (6.2 km) 12. Bucharest to Ilfov: Ring Road - Voluntari - Doamna Ghica (7 km).

PISTE BICICLETE BUCUREŞTI

Totodata, in Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 (PMUD) este prevazuta realizarea:

- infrastructurii utilitare pentru biciclete (piste si locuri de parcare), precum si extinderea sistemului de inchiriere biciclete (bike-sharing).

- de noi zone cu prioritate pentru pietoni si biciclisti in centrul orasului, concomitent cu modernizarea spatiul urban public si imbunatatirea conditiilor de accesibilitate pentru persoane cu mobilitate redusa.

Concret, prin PMUD se propune realizarea unei retele de 250 km piste de biciclete, cu 12 proiecte prioritare de 60 km, ce urmeaza a fi implementate pe termen scurt. Valoarea totala estimativa pentru cei 250 km de piste pentru biciclete este de 50 milioane euro.

 

"Ne dorim ca mersul cu bicicleta sa devina un mijloc de transport uzual in Capitala. Printre demersurile pe care Municipalitatea le intreprinde in aceasta perioada se numara si demararea procedurii de achizitie a studiului de fezabilitate pentru realizarea unei retele de piste de biciclete pe o suprafata de 100 km, printr-o conventie incheiata cu Ministerul Mediului si prin care se aloca 10 milioane de euro pentru realizarea acestui obiectiv. Intentia PMB este de a acoperi axele Nord-Sud si Est-Vest. Totodata, intentionam sa incheiem o serie de parteneriate cu facultatile, institutiile publice si companiile private pentru a putea instala cate mai multe rasteluri de biciclete, astfel incat sa cream conditii pentru cei care doresc sa mearga cu bicicleta la serviciu", a declarat primarul general, Gabriela Firea.

Planul Integrat de Dezvoltare Urbana aprobat in 2016 de Consiliul General al Municipiului Bucuresti propune si el realizarea unui traseu cu prioritate pentru pietoni si biciclisti. In total, PIDU propune amenajarea a 42 km de piste pentru biciclisti. Traseul pietonal si pentru biciclisti va pleca de la Parcul Icoanei, va trece prin Piata Lahovari, str. George Enescu, Strada Brezoianu, un pod nou peste Dambovita, Parcul Izvor, bd. Unirii, Piata Constitutiei si va ajunge la Piata de Flori.

PISTE BICICLETE BUCUREŞTI

Etichete: biciclete, Bucureşti, piste bicicleta, piste biciclete bucuresti

0/6 COMENTARII
John
05 Jun 23:41
+0
VOTURI
-0
Parcarile pt ele cu lanțuri de siguranta sa fie sub supraveghere video si poate accesibile on line pe internet
nelu
02 Jun 18:12
+0
VOTURI
-0
gogule tata, e plin de masini pe trotuare si pe trecerile de pietoni parcate. daca ai fi vazut cum se circula cu bicicleta in germania si olanda si belgia etc exact asta se face se merge pe pista paralel cu masinile iar la trecerile de pietoni exista posibilitatea si exista si marcaje ca sa se poata traversa paralel cu trecerea de pietoni, e cumva logic pentru ca nu vrei sa te trezesti cu biciclisti in mijlocul inersectiei. pentru soferi pare normal ca sa aiba numai ei sosele si parcari abuzive pe trotuar, spaii pietonale etc, dar daca privesti in trafic majoritatea masinilor blocate in ambuteiaje interminabile sunt cu doar un ocupant, deci daca se da posibilitatea soferilor sa treaca la transport pe bicicleta o parte vor opta pentru aceasta solutie iar traficul se va decongestiona.
vlad
02 Jun 10:46
+0
VOTURI
-0
Nene, dar sa nu mai puna stalpisori, borduri, sunt cheltuieli inutile, daca nu chiar periculoase!!
gogu
02 Jun 10:32
+0
VOTURI
-0
Biciclistii lui Firea merg pe strada printre masini...in parc pe alei printre oameni...pe trotuare printre pietoni...ei nu opresc la semafor...traverseava pe trecerile de pietoni ca niste pietoni dupa ce au mers pe strada ca masinile...HAOS TOTAL...EI FAC CE VOR...UNDE VOR..>CUM VOR...nicio lege pentru biciclisti... Dar trebuie incurajati cat mai multi...
abcdef
01 Jun 22:24
+0
VOTURI
-0
Citat din declarația doamnei Firea: "sa cream conditii pentru cei care doresc sa mearga cu bicicleta la serviciu". O intrebare: când vreți să creați conditii pentru cei care doresc sa mearga cu mașina la serviciu? Și ei sunt oameni la fel ca biciclistii și plătesc taxe (poate mai mulți) ca biciclistii.
Eugen
01 Jun 18:50
+0
VOTURI
-0
Aleile parcurilor sunt pentru pietoni.Nu pentru biciclete care sunt mijloace rutiere.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h