PMB anunţă reconfigurarea reţelei de tramvaie. Ce linii STB urmează să fie desfiinţate



Primăria Capitalei propune reconfigurarea reţelei de tramvaie ale Societăţii de Transport Bucureşti pentru scăderea timpilor de aşteptare şi creşterea capacităţii de transport. Astfel, ar urma să fie desfiinţate liniile de tramvai 8 (Depoul Militari - Zeţarilor), 34 (Banu Manta - Cimitirul Şerban Vodă), 35 (Depoul Militari - Gara Basarab), 42 (Piaţa Presei Libere - Gara de Nord) şi 56 (Piaţa Sfânta Vineri - Republica).

Tramvaie pictate Bucuresti
Tramvaie pictate Bucureşti

Primăria Municipiului Bucureşti, prin Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti - Ilfov (ADTPBI), anunţă intenţia de a reorganiza reţeaua de tramvaie din Capitală, anunţă STB.

Modificările vizează creşterea eficienţei liniilor de tramvai şi a interesului populaţiei pentru acest mijloc de transport nepoluant.

Astfel, se propune desfiinţarea liniilor de tramvai 8 (Depoul Militari - Zeţarilor), 34 (Banu Manta - Cimitirul Şerban Vodă), 35 (Depoul Militari - Gara Basarab), 42 (Piaţa Presei Libere - Gara de Nord) şi 56 (Piaţa Sfânta Vineri - Republica).

Călătorii liniei desfiinţate 8 pot utiliza liniile de tramvai 25 (tronson Depoul Militari - Bd. Preciziei - Str. Valea Cascadelor - Bd. Timişoara - Şos. Progresului), 23 (pe relaţia Calea Rahovei - Calea Ferentarilor - Prelungirea Ferentarilor - capăt Zeţarilor), 32 (Calea Rahovei) şi 11 (pe relaţia Bd. Timişoara - Şos. Progresului, până la intersecţia cu Calea 13 Septembrie).

Pentru preluarea călătorilor liniei 8 în zona Calea Ferentarilor, se înfiinţează şi o linie de autobuz pe traseul: Zeţarilor - Prelungirea Ferentarilor - Calea Ferentarilor - Str. Mihail Sebastian (întoarcere la rondul amplasat după intersecţia cu Calea 13 Septembrie).

Călătorii liniei 34 (care este propusă pentru desfiinţare) vor putea folosi tramvaiele liniei 1 (Romprim - Şos. Olteniţei - Calea Văcăreşti - Şos. Mihai Bravu - Şos. Ştefan cel Mare - Bd. Iancu de Hunedoara - Şos. Nicolae Titulescu - Banu Manta, cu întoarcere pe traseul Banu Manta - Pasajul Basarab - Şos. Orhideelor - Bd. G-ral Vasile Milea - Bd. Timişoara - Şos. Progresului - Str. C-tin Istrate - Şos. Viilor - P-ţa Eroii Revoluţiei - Şos. Olteniţei - Romprim), liniei 10 ( Romprim - Şos. Olteniţei - Piaţa Eroii Revoluţiei - Şos. Viilor - Str. C-tin Istrate - Şos. Progresului - Bd. Timişoara - Bd. G-ral Vasile Milea - Şos. Orhideelor - Pasajul Basarab - Banu Manta, cu întoarcere pe traseul Banu Manta - Şos. Nicolae Titulescu - Bd. Iancu de Hunedoara - Şos. Ştefan cel Mare - Şos. Mihai Bravu - Calea Văcăreşti - Şos. Olteniţei - Romprim), liniei 46 ( Şos. Titulescu (de la Pasaj Victoria) - Bd. Iancu de Hunedoara - Şos. Ştefan cel Mare - Şos. Mihai Bravu (până la Piaţa Iancului).).

În locul liniei 35, vor putea fi utilizate linia 25 (pe relaţia Depoul Militari - Bd. Preciziei - Str. Valea Cascadelor - Bd. Timişoara), liniile 1 şi 10 (pe relaţia Şos. Vasile Milea - Şos. Orhideelor (Basarab)) şi linia 11 (pe Şos. Vasile Milea - Şos. Orhideelor (până la Calea Giuleşti).).

Linia desfiinţată 42 va fi suplinită de linia 45, pe relaţia Bd. Ion Mihalache - Str. Buzeşti - Bd. Alex. Ioan Cuza - Bd. I. G. Duca - Gara de Nord.

În plus, va fi înfiinţată linia de tramvai 3, care va circula pe ruta Piaţa Presei Libere - Bd. Expoziţiei - Str. Puţul lui Crăciun - Bd. Ion Mihalache - Calea Griviţei - Şos. Chitilei - Mezeş şi retur.

În locul liniei desfiinţate 56, călătorii vor putea utiliza liniile 14 şi 40 (P-ţa Sf. Vineri - Calea Călăraşilor - Bd. Basarabia până la Bd. 1 Decembrie), linia 55 (pe relaţia P-ţa Sf. Vineri - Calea Călăraşilor - Hala Traian), liniile 36 şi 46 (pe Bd. Basarabia, de la Bd. Chişinău până la Terminalul Republica).

Graficul de transport se va îmbunătăţi, prin micşorarea intervalelor de succedare a vehiculelor cu până la 15%.

De asemenea, liniile de tramvai 11 şi 16 vor avea trasee modificate.

Astfel, linia 11 va circula pe traseul Cartier 16 Februarie - Calea Giuleşti - Şos. Orhideelor - Bd. G-ral Vasile Milea - Bd. Timişoara - Şos. Progresului - Calea 13 Septembrie - Bd. Ghencea - capăt Ghencea şi retur. Pe tronsonul Zeţarilor - Str. Anghel Alexandru, călătorii vor putea utiliza linia de autobuz 220.

Linia 16 va circula pe ruta Platforma Industrială Pipera - Bd. Dimitrie Pompeiu - Şos. Petricani - Bd. Lacul Tei - Str. Maica Domnului - Str. Reînvierii - Str. Turmelor - Şos. Colentina - Bucur Obor, cu întoarcere pe traseul Bucur Obor - Şos. Ştefan cel Mare - Str. Lizeanu - Str. Maica Domnului - Bd. Lacul Tei - Şos. Petricani - Bd. Dimitrie Pompeiu - Platforma Industrială Pipera.

Pentru preluarea călătorilor, pe relaţia Piaţa Gemeni - Str. Lizeanu, va fi înfiinţată o linie de autobuz.

Etichete: linii, pmb, retea tramvaie, stb

500/502 COMENTARII
Valeriu
08 Mar 09:29
+0
VOTURI
-0
O masura total neinspirata, aberanta a Primariei Capitalei.
Argumente: 1. Tramvaiele sunt nepoluante - de ce in loc sa cresti numarul lor lereduci ?
2. De ce se scoate de exemplu linia tramvaiului 35 care uneste Dep Militari cu Cart Drumul Taberei cu Zona Universitatii Politehnice Bucuresti (Piata Leul - Grozavesti) si cu Gara de Nord ? Mereu mergeam de acasa cu tramvaiul 35 la studii la Politehnica (fie Leul, fie Grozavesti depinde unde aveam ore).
2. Linia tramvai 11 - cart 16 Februarie - 13 Septembrie - Ghencea ????!!!! - mai bine ar lasa si aceasta linie ca acum intre Cart 16 Februarie - Romprim via Piata Sudului macar.
3. Linia tramvai 16 din Pipera - de ce numai pana la Bucur Obor ???? Mai bine ar lasa-o ca acum pana la P-ta Sf Gheorghe via Bucur Obor si apoi via Bd Carol (Armeneasca).
IN plus, mai bine ar inlocui vechiturile astea de tramvaie care mereu se defecteaza si trebuiau date demult la casat (grad de uzura de 100%) cu tramvaie ca lumea (asa cum circula prin Praga, Atena, Berlin, Viena, Arad, Oradea, Cluj Napoca, Timisoara. Avem Fabrica de Vagoane Astra Arad care produce tramvaie moderne. De ce nu luam de acolo ? Doar numai 1-3% din parcul de tramvaie sunt inca ca lumea (cateva tramvaie moderne pe linia tramvaiului 1), dar si acelea circula de vreo 10 ani parca, dar inca merg.DAR 97-99% DIN TRAMVAIE SUNT VECHI SI TREBUIE DATE LA CASAT. RUGINITE, SE DEFECTEAZA FOARTE DES, MAI ALES LA ACELEA "VECHI ANTICE SI DE DEMULT" FIE CA SUNT DE PE VREMEA PCR-ULUI FIE DIN FOSTA CEHOSLOVACIE - MEREU SE DEFECTEAZA, MIROASE A FERODOU INCINS. CUM CALATORIM ????? IN CE CONDITII ?????? CU CE VECHITURI DE TRAMVAIE. PE TOATE LINIILE ED TRAMVAI / METROU USOR (41) TREBUIE SA CIRCULE TRAMVAIE NOI, IN BUNA STARE TEHNICA, NU RABLELE ASTEA)!!!! De ce Primaria nu se ocupa asa cum trebuie de toate aceste aspecte ?
nnnx
07 Mar 18:36
+0
VOTURI
-0
https://petitieonline.ro/petitie/47876160.Distribuiți!Semnați,oameni buni!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE