PMB: În regiunea Bucureşti - Ilfov vor fi introduse un bilet şi un tarif unic pentru călători



Pe traseele din Bucureşti-Ilfov vor putea opera atât Societatea de Transport Bucureşti (STB), operatorii regionali, cât şi operatorii privaţi şi vor fi introduse un bilet şi un tarif unic pentru călători, urmând ca subvenţiile să fie acordate tuturor operatorilor, a informat Primăria Capitalei, prin intermediul unui comunicat.

Primele autobuze Otokar au ajuns in Bucuresti
Primele autobuze Otokar au ajuns în București
Foto: Primăria Municipiului București

Deciziile au fost luate miercuri în cadrul Consiliului Director al Asociaţiei de Dezvoltare pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov (ADTPBI), prezidat de către primarul general, Gabriela Firea. La şedinţă au mai participat: prefectul Capitalei, Speranţa Cliseru, prefectul judeţului Ilfov, Marius Ghincea, preşedintele CJ Ilfov, Marian Petrache, şi mai mulţi primari ai unităţilor administrativ-teritoriale.

"S-a stabilit că pe traseele de transport Bucureşti-Ilfov vor opera atât de Societatea de Transport Bucureşti (STB), fosta RATB, operatorii regionali aparţinând localităţilor membre ale Asociaţiei (Voluntari, Buftea şi Chitila), dar şi operatorii privaţi, în condiţiile asigurării aceloraşi standarde, indiferent de natura operatorului (public - STB, fost RATB, sau privat). Astfel, toţi operatorii vor presta serviciul de transport cu autobuze conforme, omologate pentru acest tip de serviciu, vor asigura respectarea orarului aprobat, curăţenia mijloacelor de transport şi alte aspecte care ţin de calitate şi siguranţă a călătorilor. În regiunea Bucureşti- Ilfov se vor introduce un bilet şi un tarif unic pentru călători, urmând ca subvenţiile să fie acordate atât STB, cât şi operatorilor regionali şi celor privaţi, astfel încât transportul să se desfăşoare la acelaşi cost şi în aceleaşi condiţii", informează PMB.

Conducerea asociaţiei a fost mandatată să prezinte în termen de şapte zile modalităţile legale de atribuire a contractelor de delegare de gestiune către operatorii privaţi, până la atribuirea acestor contracte prin licitaţie, cu respectarea legislaţiei naţionale şi europene (Directiva Europeană nr. 1370/2007).

Gabriela Firea a precizat că Primăria Capitalei vizează creşterea calităţii transportului public prin: înnoirea parcului auto al STB cu autovehicule nepoluante, modernizarea unor linii de tramvai, amplasarea de separatoare faţă de traficul rutier general, îmbunătăţirea transportului public, astfel încât tot mai mulţi cetăţeni să renunţe la maşinile personale în favoarea transportului public.

Marian Petrache a arătat că mare parte dintre locuitorii judeţului Ilfov vin să lucreze în Capitală sau îşi aduc copiii aici la şcoală, context în care asigurarea unui transport public de calitate şi stimularea mobilităţii sunt esenţiale pentru dezvoltarea economică a întregii regiuni.

Adrian Mihai a fost mandatat să preia prerogativele funcţiei de director general al asociaţiei, Aura Răducu urmând să ocupe funcţia de director adjunct, cu atribuţii în accesarea fondurilor europene.

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti Ilfov, înfiinţată în aprilie 2017, este formată din reprezentanţi ai CGMB, ai Consiliului Judeţean Ilfov şi ai consiliilor locale. Preşedintele ADITPBI este primarul Capitalei, Gabriela Firea.

Una dintre măsurile cuprinse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 Regiunea Bucureşti-Ilfov este înfiinţarea acestei societăţi, cu scopul de a asigura şi monitoriza transportul în comun în Bucureşti şi Ilfov, de a elabora planul integrat de transport şi circulaţie la nivelul regiunii pentru transportul public de călători şi de a monitoriza implementarea lui, de a asigura integrarea tarifară şi introducerea sistemelor moderne de e-ticketing şi management de trafic şi transport, a menţionat PMB.

Etichete: bilet unic, bucuresti ilfov, pmb, stb

0/1 COMENTARII
Ioan Iclenzan-Dimitriu
02 Jan 00:44
+0
VOTURI
-0
Buna dimineata!
Va urez un An Nou fericit!

As dori sa stiu daca:
1. Elevii vor avea gratuitate pe traseele nou aparute ale liniilor R? Sau vor putea face abonament cu reducere 50%?
2. Daca studentii au gratuitate pe linia ferata, de ce elevii nu au gratuitate macar pe transportul in comun din Bucuresti si din judetul Ilfov?
3. Poate un elev care are abonament pe toate liniile din Bucuresti sa circule si pe liniile din Ilfov? Sau cel putin pe una? Nu uitati ca sunt foarte multi elevi din Ilfov care vin la scoala in Bucuresti si nu toti au alt mijloc de transport decat STB. Cu ce bani sa isi cumpere doua abonamente?
4. Daca asa cum spuneti ‘subventiile vor fi acordate tuturor operatorilor’, inseamna ca acelasi abonamet va putea fi folosit atat pe autobuzul R475, cat si pe microbuzul particular care circula pe ruta Piata Sudului – comuna Berceni, de exemplu. Asa este?
5. De ce exista regula ca microbuzele particulare sa soseasca la cap de linie inaintea autobuzelor STB? Microbuzele sunt murdare, au scaunele rupte, iar soferii nu dau bilete. Cine controleaza aceste microbuze?
6. Distanta dintre unele statii este enorma. Spre exemplu, pe linia autobuzului R475, distanta intre statia Linia de Centura si statia Cartier Nou este de 1200m. Este necesara o statie la strada Padurea Craiului, zona unde sunt multe personae care se deplaseaza la si de la Bucuresti.
7. Pensionarii din Bucuresti si Ilfov au gratuitate pe liniile R? De exemplu: un pensionar din Bucuresti, care se deplaseaza de la Piata Sudului in comuna Berceni, cu autobuzul R475, pana unde are gratuitate? Numai pana la statia Soseaua de Centura? Toti pensionarii din Bucuresti si din judetul Ilfov trebuie sa aiba aceleasi drepturi. De fapt, toti pensionarii din Romania.
Nu cred ca am acoperit toate spetele. Sper ca transportul in comun se va imbunatati in Bucuresti si in judetul Ilfov.
Cu stima,
Ioan Iclenzan-Dimitriu

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE