Porţiuni din Autostrada Sibiu-Orăştie trebuie dărâmate, pentru remedierea problemelor



Inginerii Companiei de Autostrăzi afirmă că remedierea problemelor întâmpinate în zona kilometrului 60 pe autostrada Sibiu-Orăştie necesită demolarea completă a căilor de circulaţie, potrivit România Liberă.

Portiuni din Autostrada Sibiu-Orastie trebuie daramate, pentru remedierea problemelor
Porţiuni din Autostrada Sibiu-Orăştie trebuie dărâmate, pentru remedierea problemelor
Foto: hunedoaralibera.ro

Un document al companiei, intrat în posesia ziarului „România liberă", indică faptul că nu este vorba de fisuri de suprafaţă, ci de probleme ce necesită demolarea integrală a lucrărilor.

„Cu ajutorul unui excavator având cupa de 1,3 metri cubi s-a constatat că infiltările de apă sunt la o adâncime între 8 şi 10 metri faţă de cota roşie (linia autostrăzii într-un plan vertical – n. red.)", arată o notă de constatare semnată de angajaţi ai Companiei Naţionale de Drumuri Naţionale şi Autostrăzi din România (CNADNR), respectiv Călinescu Doru, director de calitate, Nicula Dan, inginer al Direcţiei regionale Braşov, şi Mihai Gheorghe, şeful serviciului autostrăzi al aceleaşi direcţii. În toamna anului trecut, mai precis la zece zile după deschiderea electorală a circulaţiei, CNADNR pretindea că este vorba de fisuri superficiale.

Documentul arată şi cauza existenţei apei într-o zonă unde terenul format din argilă ar fi trebuit să fie uscat. „Constructorul a făcut o analiză a modului de lucru atât al drenurilor longitudinale, cât şi a măştilor drenante şi a constatat faptul că drenurile nu lucrează între ele, fiind necesară verificarea şi eventuala rectificare a acestora pentru funcţionalitate longitudinală", se spune în document.

Pentru remedierea situaţiei „este necesară demolarea completă a căilor de circulaţie, atât a căii I, cât şi a căii II", se recomandă în nota de constatare. În plus, au fost găsite fisuri ale balastului stabilizat care traversează calea I şi avansează şi pe calea II, mai arată sursa citată. 

In ceea ce priveste zona crapaturii de pe banda I de la km 60+600 - km 60+700, expertii CNADNR sustin ca nu a fost respectata prin executie solutia proiectata. Cu alte cuvinte, constructorul a lucrat gresit.

Etichete: Autostrada Sibiu-Orastie, CNADNR

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE