Povestea celor mai noi staţii de metrou din BUCUREŞTI. Una va fi iluminată NATURAL



Cele mai noi două staţii de metrou din Capitală (Lamiorului şi Străuleşti), amplasate pe magistrala 4 de metrou, sunt aproape finalizate, una din acestea putând fi vizitată în acest weekend, prilej cu care călătorii pot intra în galeriile care, după punerea în funcţiune, nu vor mai fi deschise publicului.

Povestea celor mai noi statii de metrou din Bucuresti
Povestea celor mai noi staţii de metrou din Bucureşti

Proiectul Linia de metrou Magistrala 4. Racordul 2. Secțiunea Parc Bazilescu (PS Zarea) – Străulești se referă la realizarea și punerea în funcțiune a extinderii Magistralei 4 de metrou. Linia nou construită în cadrul proiectului va avea o lungime de 1,89km şi două stații de metrou, stația Laminorului și stația Străulești. Proiectul porneşte de la staţia existentă Parc Bazilescu, dată în exploatare în anul 2011 şi continuă către staţia Laminorului şi apoi stația Străuleşti, legatura dintre staţii realizandu-se printr-un tunel pe fiecare fir de circulaţie, scrie romaniatv.net.

STAȚIA STRĂULEȘTI

Stația de metrou Străulești este o stație de capăt și totodată este prima stație de metrou ce va intra în alcătuirea primului nod intermodal de transport urban al Municipiului București (metrou, transport public suprateran, transport auto personal). Amplasamentul stației de metrou se află în cartierul Străulești din Municipiului București. Stația de metrou este situată în sectorul 1, pe bulevardul Bucureștii Noi, la intersecția cu strada Constantin Godeanu. Vecinătăți importante sunt Lacul Străulești, lac ce face parte din salba de râuri a Municipiului București și situl arheologic Străulești – Măicănești (amplasat pe malul nordic al lacului Străulești).

Zona este locuită din cele mai vechi timpuri - din perioada neolitică- și se află pe traseul istoric de intrare și ieșire din București, al familiei Brâncoveanu (acces spre Palatele de la Mogoșoaia și Potlogi). Staţia Străuleşti și Park&Ride –ul vor face parte dintr-un punct de interschimbare cu transportul de suprafaţă din localitaţile învecinate, (Mogoşoaia, Buftea), localităţi unde se constată o creştere semnificativă a populaţiei. De asemenea, la staţia Străuleşti se face conexiunea cu depoul Străuleşti şi cu facilitatea Park and Ride, construită deasupra depoului.

Legătura stației de metrou cu terminalul multimodal (Park and Ride) este asigurată pietonal printr-un pasaj și un acces direct. Circulația pietonală în interiorul pasajului este facilitată prin dotarea cu două trotuare rulante, pasajul fiind prevăzut cu luminatoare ce permit intrarea luminii naturale.

CONCEPTUL STAȚIEI DE METROU STRĂULEȘTI

Stația de metrou Străulești este prima stație de metrou din București care aduce lumina naturală în interiorul pasajelor pietonale prin intermediul luminatoarelor special create pentru a permite luminii solare să patrundă în subteran.

De asemenea, pentru valorificarea culturală a vecinătății sitului arheologic (Străulești – Măicănești), semnele și simbolurile de pe elementele arheologice descoperite în zonă au fost preluate și transformate în panori decorative.

STAȚIA LAMINORULUI

Staţia Laminorului este amplasată în cartierul Străulești din Bucureşti, la intersecţia străzilor Laminorului şi Bucureştii Noi, într-o zonă cu un potenţial ridicat de dezvoltare.

În vecinătate se află lacul Străuleşti în apropierea căruia se execută staţia Străuleşti, Depoul şi Terminalul Intermodal Străuleşti, toate făcând parte din Magistrala 4, Racordul 2. Secțiunea Parc Bazilescu (PS Zarea) – Străulești.

Stația de metrou Laminorului este prevăzută cu 4 accese dotate cu scări fixe, escalatoare şi lifturi.

Pardoselile spaţiilor publice au fost placate cu piatră naturală (granit), iar pereţii au fost finisaţi cu tablă emailată vitrifiată, în culori pastelate (lila, verde, alb).

Lifturile interioare cât şi cele exterioare au pereții din sticlă transparentă, duplex.

Stațiile Laminorului și Străulești sunt elemente componente ale Secțiunii Parc Bazilescu – Străulești, secțiune ce face parte din Magistrala 4 de metrou inclusă în investiția „Racorduri la Rețeaua de Metrou. Tronsonul I Sălăjan – Linia de Centură și Tronsonul II Gara de Nord – Basarab – Laromet" , aprobată prin H.G. 598/08.06.2011 .

În cadrul acestei Magistrale s-au realizat și pus în funcțiune următoarele tronsoane:

* În anul 2000, Racordul 2 pe o secțiune de 3,36 km cu 4 stații: Gara de Nord 2, Basarab 2, Grivița și 1 Mai

* În anul 2008, Racordul 1 pe o secțiune de 4,7 km, cu 4 stații: L. Sălăjan (Nicolae Grigorescu 2), 1 Decembrie 1918, Policolor (Nicolae Teclu) şi Linia de Centură (Anghel Saligny)

* În anul 2011, Racordul 2 pe o secțiune de 2,07 km cu 2 stații: Pajura (Jiului) și Parc Bazilescu. (Racordul 2 este în funcțiune cu călători pe o lungime de 5,43 km și 6 stații).

Tot în cadrul acestei Magistrale se vor realiza și pune în funcțiune următoarele tronsoane:

* Racordul 2, Secțiunea Parc Bazilescu (PS Zarea) - Străulești, secțiune ce face obiectul prezentei aplicații de finanțare din POS-T, cu o lungime de 1,89 km şi 2 stații

* Racordul 2, Secțiunea Depoul şi Parcarea Străulești cu o lungime de 0,35km.

Etichete: metrou bucuresti, poveste statie metrou, Statia Laminorului, statia straulesti, staţie metrou

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE