Premieră: Camion hibrid pentru curățenia pe străzile Bucureștiului. FOTOGALERIE



Romprest, în parteneriat cu Volvo şi Primăria Sectorului 1, testează în premieră, în România şi în Europa de Est, primul camion cu tehnologie hibridă – Volvo FE, dedicat serviciilor de salubritate.

Camionul Volvo FE Hibrid foloseşte cu 30% mai puţin combustibil, este mai prietenos cu mediul, emisiile de CO₂sunt cu 30% mai reduse şi produce cu până la 50% mai puţin zgomot, comparativ cu un camion diesel convenţional. Din acest motiv, noul utilaj poate fi utilizat şi noaptea. 

Romprest va folosi Volvo FE atât în activitatea de salubritate cât şi în cea de curăţenie stradală – udat, stropit şi măturat mecanizat.

"Pentru Sectorul 1 este important ca operatorii de servicii să se alinieze noilor tehnologii mai puţin poluante, protejând astfel mediul înconjurător. În alte ţări, se impune din caietul de sarcini ca societăţile de salubritate să aibă utilaje cu motoare cât mai puţin poluante", a declarat primarul Sectorului 1, Andrei Chiliman, prezent miercuri la prezentarea noului camion hibrid.

Volvo FE este un hibrid paralel, energia de la motorul diesel şi cea de la motorul electric putând fi utilizate împreună sau independent una de alta. Sistemul comută automat între cele două surse de energie. În cazul în care camionul hibrid este condus în prima treaptă de viteză, vehiculul este pus în mişcare exclusiv de motorul său electric. Ulterior, atunci când vehiculul accelerează, motorul diesel şi cel electric vor lucra în paralel pentru a optimiza consumul de combustibil.

Camionul multifuncţional se află în teste, la Bucureşti, timp de o lună şi jumătate

Noul utilaj nu a fost cumpărat de operatorul de salubritate Romprest. Compania de salubritate a anunţat că intenţionează să facă astfel de achiziţii anul viitor. Camionul este multifuncţional şi poate asigura atât servicii de stropit şi curăţat stradal, cât şi transport gunoi menajer sortat. 

"În structura bugetară a anului 2013 intenţionăm să alocăm 3 milioane de euro pe problematica de mediu pentru achiziţia de echipamente de acest tip sau similare...Nu vă promit că îl vom vedea în fievcare zi pe străzile Bucureştiului...Pe noi ne interesează configuraţia de gunoiere şi apoi pentru funcţiuni stradale", a menţionat Marin Necula, directorul executiv al Romprest. 

În funcţie de ciclul de utilizare, Volvo FE Hibrid poate reduce consumul de carburant şi emisiile de dioxid de carbon cu până la 20%. În plus, folosind un compactor electric pentru camioanele de colectare a deşeurilor, procentul poate creşte până la 30%.

Camionul hibrid este propulsat cu ajutorul motorului diesel de 7 litri, de ultima generaţie, disponibil în două variante de putere, 300 CP şi cuplu de 1.160 Nm, şi respectiv 340 CP şi un cuplu motor de 1.300 Nm. Motorul diesel funcţionează în paralel cu un motor electric de 120 kw. Volvo FE este echipat cu sistemul automatizat Volvo de schimbare a treptelor de viteză I-Shift. Motorul electric primeşte energie de la baterii de ultimă generaţie, litiu-ion.

"Una din valorile fundamentale ale grupului Volvo este grija faţă de mediu iar de-alungul anilor am dezvoltat numeroase soluţii de combustibili alternativi pentru vehicule comerciale. Volvo FE Hibrid a stârnit un mare interes la nivel european şi sunt foarte mândru că putem să oferim acest produs clienţilor din România. Vom testa acest echipament împreună cu partenerul nostru tradiţional Romprest, o companie care împărtăşeşte acelaşi interes pentru soluţii care protejează mediul", spune Sigurd Wandel, Director General Volvo România.

Romprest colaborează de peste 10 ani cu Volvo, achiziţionând în această perioadă peste 250 de echipamente şi accesorizări, investind în acestea peste 50 milioane de euro. Romprest este, în acest moment, cel mai mare client Volvo din Europa de Est pentru echipamente cu incidenţă majoră de mediu.

Reprezentanţii companiilor nu au dorit să avanseze preţul cu care poate fi cumpărat un astfel de camion multifuncţional pe motiv că el diferă în funcţie de specificaţiile tehnice şi dotările solicitate de client. 

Etichete: Andrei Chiliman, curăţenie, Romprest, Sectorul 1

0/2 COMENTARII
Ada Matei
03 Oct 17:02
+0
VOTURI
-0
Ca de obicei, Andrei Chiliman e primul. Felicitari !
Fane
03 Oct 16:41
+0
VOTURI
-0
Foarte bine! Sper ca in viitorul apropiat sa ii preia toti primarii exemplul domnului Chiliman si sa foloseasca aceste camioane pentru a proteja mediul inconjurator.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE