Prima interstaţie de pe Magistrala 5, cu tunel dublu finalizat, este gata. GALERIE FOTO



Academia Militară - Orizont, prima interstaţie de pe Magistrala 5, cu tunel dublu finalizat, este gata. Lucrările la această interstaţie au fost terminate pe 8 ianuarie, când cea de-a doua cârtiţă uriaşă a terminat execuţia tunelului dintre staţiile Academia Militară şi Orizont, pe firul doi.

Cel de-al doilea echipament Tunnelling Boring Machine (TBM), botezat Filofteia, a staţionat înainte de pereţii staţiei Orizont, în perioada sărbătorilor de iarnă. Pe 8 ianuarie, TBM-ul a terminat execuţia tunelului dintre staţiile Academia Militară şi Orizont pe firul doi, în lungime de 533 de metri. Astfel, s-au realizat lucrările la prima interstaţie cu tunel dublu finalizat, Academia Militară - Orizont, potrivit forummetrouusor.com.

 

Imaginile în care este surprinsă intrarea cârtiţei uriaşe Filofteia în staţia Orizont au fost postate pe forummetrouusor.com de utilizatorul Subway Guru.

Lucrările fac parte din Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei – Pantelimon. Filofteia a început să foreze în data de 21 noiembrie 2013 și în perioada următoare va fi transferat în capătul opus al stației, pentru a-și continua traseul. Primul echipament TBM, Sf. Varvara, va începe săpăturile către următoarea stație, Favorit, în următoarele zile. Tunelul pe care-l va realiza va avea o lungime de 342 de metri, potrivit unui comunicat de presă remis B365.ro, de Ministerul Transporturilor.

Pregătiri pentru începerea săptăruilor către staţia Favorit, cu TBM-ul Varvara. Foto: forummetrouusor.com/ user Subway Guru

"Monitorizăm cu mare atenţie aceste lucrări ca să fim siguri că termenele de execuţie vor fi respectate. La acest moment suntem în grafic şi sperăm că și în perioada următoare antreprenorii vor depune toate eforturile pentru a respecta termenele impuse", a declarat Ramona Mănescu, ministrul Transporturilor, în comunicatul citat.

Graficul de lucrări prevede ca structura staţiilor şi a tunelelor să fie gata în prima jumătate a anului 2015. Urmează apoi să fie realizate lucrările de montare a căii de rulare, cele de automatizări şi finisajele. Termenul preconizat pentru darea în folosinţă a tronsonului Râul Doamnei - Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016.

Etichete: cartita filofteia, cârtiţa Varvara, Filofteia, lucrări metrou, lucrări metrou Drumul Taberei, magistrala 5, metrou, metrou bucuresti, metrou drumul taberei, Varvara

0/3 COMENTARII
41 km
19 ian 17:15
+0
VOTURI
-0
Eu nu-i multumesc Domnului c-am avut ocazia sa citesc comentariul lui IOnut. Am pierdut 1 minut din viata degeaba. Il vreau inapoi.

Tu chiar crezi, mai baiatul, ca-i pasa cuiva de parerea ta?
Care-s alea zeci de capete care coordoneaza proiectul? Tu chiar crezi ca-s 50 de oameni care-si dau cu parerea cum ar trebui sa arate metroul? Esti naiv!
S-a luat un imprumut de naiba stie de unde, s-a facut un proiect megalomanic si s-a dat drumul la constructie. Daca vei lua cheltuielile la bani marunti, vei observa ca-s o gramada de bani nejustificati, aruncati aiurea pe hartie, care nu se regasesc in teren. Mergi la proiectanti si verifica tu singur, ca sa nu zici ca te pacalesc eu.

Iar doua statii de metrou puse la 300 de metri una de alta n-au sens.
In loc sa se faca 10-12 statii pe 5-6 kilometri, mai bine se faceau mai putine, sa zicem 8. Un pic mai departate, si precis si proiectul iesea mai ieftin, si circulatia in zona nu era data atat de tare peste cap.

Mai baiatul... Esti penibil.
IOnut
19 ian 11:04
+0
VOTURI
-0
Multumesc Doamne ca am avut ocazia sa citesc un comentariu postat de cel mai destept om din Romania: Ionita Bucur. Chiar crezi mai baiatul ca tu esti cel mai destept si ai raspunsurile la toate iar zecile de capete care coordoneaza proiectul sunt vai de ei?
Ionita Bucur
19 ian 09:59
+0
VOTURI
-0
Tunel Academia Militara - Orizont : 533 metri.
Tunel Orizont - Favorit : 342 metri.

De ce nu le-ati facut mai apropiate statiile alea? Ca asa au vazut altii in strainatate, ca-s statiile atat de apropiate ca poti merge pe jos intre ele. Aici, la 400 de metri departare... cam greu sa mergi pe jos intre Favorit si Orizont.
Bani aruncati pe fereastra. Pe ala de-a facut proiectul nu-l ia cineva la intrebari?

Si inca ceva. Eu n-am inteles de ce nu s-a facut primul tunel intre Eroilor si Academie. Si apoi mai departe. Si pe masura ce era tunelul gata, se putea da drumul la circulatie pe acele tronsoane.
Acum, cum e gandit, se face tunelul pana in Ghencea si apoi se continua cu Eroilor. Tunelul va sta nefolosit o gramada, nemaivorbind de banii pe care Metrorex ar fi putut sa-i incaseze...

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE