Primăria Capitalei a dat startul proiectului de realizare a intrării autostrăzii A3 în București



Primăria Capitalei a lansat licitația pentru desemnarea constructorului care va realiza intrarea autostrăzii A3 în București. Este vorba de proiectul de lărgire a Șoselei Fabrica de Glucoză, între Calea Floreasca și strada Petricani. Valoarea proiectului a fost estimată de municipalitate la sume cuprinse între 16,5 milioane euro și 30 milioane euro. Șos. Fabrica de Glucoză va fi lărgită la două benzi pe sens. În plus, va fi construită și o arteră laterală colectoare, dar și o parcare. Lucrările de proiectare și execuție vor avea o durată de 18 luni. Lucrările nu pot fi începute, însă, până ce nu vor fi expropriate terenurile de pe marginea șoselei. Cu toate că inițial trebuiau expropriat terenuri în valoare de 120 de milioane lei, Sorin Oprescu a anunțat joi că proiectul va fi modificat, traseul de expropriere urmând să fie înjumătățit, deoarece nu există suficienți bani.  

Primaria Capitalei a lansat licitatia pentru construirea intrarii A3 in Bucuresti
Primăria Capitalei a lansat licitația pentru construirea intrării A3 în București

Primăria Capitalei caută un constructor pentru lărgirea Șos. Fabrica de Glucoză între Calea Floreasca și strada Petricani. Artera din nordul Capitalei va asigura intrarea în București a autoturismelor care vin de pe Autostrada  A3 București - Ploiești - Brșov.

În acest moment, Șos. Fabrica de Glucoză are două benzi, câte una pentru fiecare sens. Potrivit proiectului Primăriei Capitalei, șoseaua va fi lărgită la patru benzi (câte două pe sens) pe o distanță de 1,8 kilometri, cu trotuare de fiecare parte. Trotuarele vor avea între 3,5 și 4,5 metri, din care cel puțin un metru de zonă verde înierbată. 

Pentru a nu îngreuna traficul pe artera principală, municipalitatea va construi paralel cu Fabrica de Glucoză, între Barbu Văcărescu și Șos Petricani, o stradă care va prelua traficul de pe străduțele laterale. În plus, între șos. Fabrica de Glucoză și artera colectoare vor fi amenajate și locuri de parcare.

Valoarea estimată a investiției - 57 milioane euro

Potrivit municipalității, valoarea estimată a contractului de proiectare și execuție a lucrărilor de Lărgire a Șos. Fabrica de Glucoză este de: "110.268.600,56 lei care include valoarea de 50.000.000,  ce reprezinta valoarea serviciilor si lucrarilor similare care pot fi achizitionate ulterior conform art.122, litera j din OUG 34/2006 si Valoarea cheltuielilor diverse si neprevazute in suma de 2.223.991,56 lei fara T.V.A reprezentand un procent de 4,00% calculat conform HG 28/2008 . Valoarea estimata a contractului care face obiectul achizitiei conform DEVIZULUI GENERAL intocmit de proiectant la faza Studiu de fezabilitate este de: 60.268.600,56 lei fara T.V.A din care 2.223.991,56 lei fara T.V.A., reprezinta valoarea cheltuielilor diverse si neprevazute in procent de 4,00% calculat conform HG 28/2008". 

Concret, pentru lucrările de proiectare și construcție municipalitatea ar putea plăti cu tot cu TVA între 16, 5 milioane euro și 30 milioane euro. 

Scandal pe exproprieri

La aceste sume se mai adaugă și valoarea exproprierilor. Potrivit un proiect de hotărâre, Primăria Capitalei ar trebui să plătească 120 milioane lei (27 milioane euro), pentru a obține terenul necesar lărgirii Șos. Fabricii de Glucoză. Proiectul privind demararea exproprierilor a fost supus aprobării Consiliului General al Municipiului București în octombrie 2013, însă nu a întrunit numărul necesar de voturi. Consilierii au refuzat să îl aprobe susținând că Primăria Capitalei va cheltui prea mulți bani pentru a amenaja locuri de parcare ce nu sunt necesare.

Consilierul General Doru Giugula, membru în Comisia Juridică, din partea PSD, spunea atunci că peste jumătate din suprafața ce ar urma să fie expropriată pentru lărgirea Șoselei va fi folosită pentru crearea de parcări în spic. Peste 14 milioane de euro, deci, s-ar duce pe această amenajare simplă. Giugula a mai adăugat și că suma oferită pe metrul pătrat de Primărie, 1.100 de euro, este mult mai mare decât prețul zonei, respectiv 200 de euro.

Reprezentanții Primăriei Capitalei îl contrazic însă. "Sumele au fost calculate folosind grila notarilor, nu le-a stabilit Primăria. De asemenea, nu va fi jumătate din teren pentru parcari. De fapt, în Planul Urbanistic Zonal s-a stabilit ca pe margine, paralel cu Fabrica de Glucoză să fie realizată o arteră colectoare care să preia traficul de pe străduțele care intersectează acum șoseaua. Această locală este necesară pentru a nu întrerupe traficul pe Fabrica de Glucoză de fiecare dată când se iese de pe străzile laterale. Între această arteră colectoare și Șos. Fabrica de Glocoză vor fi amenajate locuri de parcare, însă nu vor ocupa în niciun caz jumătate din teren", a declarat pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Proiectul de hotărâre privind declanșarea procedurilor de expropriere va fi supus din nou aprobării CGMB într-o ședință viitoare. Odată ce va fi aprobat, Primăria Capitalei va începe exproprierile, etapă ce ar trebui să dureze aproximativ șase luni.

Lucrările de construcție e vor efectua apoi pe parcursul a 18 luni. 

În bugetul pe anul 2014 au fost prevăzute, conform proiectului supus votului Consiliului General, doar 40 de milioane de lei.

Etichete: A3, exproprieri, realitatea

0/10 COMENTARII
@ Alex
27 Feb 21:19
+0
VOTURI
-0
„Toti navetistii care blocau sosele nordului Capitalei vor avea posibilitatea sa-si lase in siguranta automobilul.”

Tu citești ceva din ce scrii, sau doar postezi?
Navetiștii care veneau pe A3 și blocau șoselele norcului Capitalei... ce vor face acum? Vor ajunge mai aproape de centru. Își vor lăsa mașina în siguranță... unde? Pe Fabrica de Glucoză? Iar după aia ce? Se suie în tramvaiul anulat de pe Timișoara, probabil...
Penibil!
Oprescu apreciat? De cine?
Alex
27 Feb 17:26
+0
VOTURI
-0
Nu este vorba de orice investitie in Bucuresti. Ci una foarte bine gandita. Mai sunt si oameni care gandesc. Toti navetistii care blocau sosele nordului Capitalei vor avea posibilitatea sa-si lase in siguranta automobilul. Logic,nu?
Neacsu
27 Feb 17:20
+0
VOTURI
-0
Cu cat incercati mai tare sa-l denigrati pe Oprescu, cu atat mai tare va fi mai apreciat. Si pe buna dreptate. Este singurul primar caruia ii mai pasa de bucuresteni.
Fane bucuresteanu'
27 Feb 16:11
+0
VOTURI
-0
110 milioane lei pentru o sosea de 2 km si locuri de parcare?
Pentru cine faceti voi parcari acolo? Cine locuieste in zona? Ce magazine sunt in zona? Cine vine cu masina s-o parcheze la intrarea pe A3?
Ah, firmele din zona? Pai de ce nu si-au facut parcari cand si-au facut cladirile? Lasa, ca platesc fraierii din bugetul local!

Cat despre ala cu Oprescu inconjurat de specialisti... inca mai rad cu lacrimi. Specialisti in ce? In furt?
vlad
27 Feb 16:05
+0
VOTURI
-0
Ma bucur ca au aparut si postacii :). Au aparut de prin noiembrie pe-aici, momentul in care mi-am dat seama ca Oprescu s-a decis sa candideze la presedintie :). Nimic nu e intamplator. Auzi domne, consiliul general nu-l lasa :)).... consiliu care ii este complet aservit?? Texte penibile. Ce consilieri are nene Oprescu??? Hai sa aflam si noi sa radem de ei :)
Sandu
27 Feb 15:26
+0
VOTURI
-0
Oprescu? Un Primar prea ambitios, mereu obstructionat de un Consiliu General retrograd. Un proiect de care Bucurestiul are nevoie. Un proiect modn propus de niste profesionisti . Asta am admirat la Oprescu. A apelat mereu la profesionisti. Nu ca ceilalti primari .
Constructorul
27 Feb 12:16
+0
VOTURI
-0
Deci de fapt suma platita de Primarie pentru intreaga lucare este cuprinsa între 16, 5 milioane euro și 30 milioane euro. Pentru cei care se afla in domeniu este o suma realista. Succes. Sa vezi acum atacuri la adresa lui Oprescu. Bineinteles atacuri nefondate.
Paul C
27 Feb 12:04
+0
VOTURI
-0
Oprescu s-a inconjurat mereu de specialisti. Nu face nimic la intamplare . Restul sunt povesti cu mosu cu baba.
vlad
27 Feb 12:04
+0
VOTURI
-0
Incredibil :)), 60 de milioane de euro pentru 2 km??? + inca 30 milioane pentru exproprieri :)). Strada este necesara, dar parcarile alea nu sunt!!! Oare ale cui sunt terenurile alea pe care o sa se faca parcarile??? Sincer, cu 30 milioane.... nu mai bine cumparai un teren limitat si faceai o parcare supraetajata??? ca oricum parcarea se face pentru firmele de-acolo, care in nesimtirea lor nu si-au prevazut locuri de parcare suficiente pt angajatii si clientii lor.... dar lasa, ca face nenea Oprescu pentru ei.
Cristian
27 Feb 11:20
+0
VOTURI
-0
Pai normal. Acest proiect este foarte necesar pentru Bucuresti. Ca vrea sau nu vrea Oprescu, trebuie sa gaseasca bani pentru exproprieri.Si sunt sigur ca va demara si aceasta lucrare.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h