Scumpiri la RATB: tarife aproape duble la liniile preorășănești



Contractul privind liniile preorășenești, între RATB și Consiile Locale ale localităților din Județul Ilfov, ar putea fi modificat printr-un proiect de hotărâre a Consiliului General al Municipiului București. Dacă va fi aprobat în ședința de vineri, noul proiect prevede scumpiri la tariful abonamentelor pe liniile de transport preorășenești.

Proiect de Hotarare de Consiliu General: Cresc tarifele pentru liniile preorasenesti ale RATB
Proiect de Hotărâre de Consiliu General: Cresc tarifele pentru liniile preorășenești ale RATB

Noul proiect de hotărâre modifică precedenta înțelegere existentă între Consiliile Locale din localitățile Județului Ilfov și RATB în privința liniilor de transport preorășenesc. Sunt prevăzute următoarele modificări în tarifele titlurilor de călătorie pe liniile preorășenești:

• abonamentul lunar valabil pe două linii, una preorășenească și una urbană, va avea un tarif de 95 lei și un tarif redus de 47,5 lei (în prezent, tariful este de 50 lei / 25 lei)

• abonamentul lunar valabil pe toate liniile va costa 125 de lei la tarif întreg și 62,5 de lei la tarif redus (în prezent, tariful este de 65 / 32,5 lei)

• prețul abonamentelor lunare pe o singură linie preorășenească rămâne neschimbat 

• prețul biletelor rămâne neschimbat

Majorarea tarifelor este motivată de creșterea costului serviciului de transport prestat de RATB, cauzată de majorarea prețurilor la motorină și lubrifianți în 2012 și de consumul specific de motorină, crescut, al autobuzlor marca Mercedes din flota RATB, conform expunerii de motive a proiectului.

În plus, pe lângă modificarea contractului de transport public, proiectul impune și modificarea programului de transport, urmare a constatării că cerea de deplasare a crescut odată cu evoluția și extinerea orașului.

Costul unitar al serviciului de transport crește de la 4,72 lei / km cât fusese aprobat inițial, în 2010, la 6,09 lei / km, fără TVA. În plus, această valoare se poate mări, semestrial, prin indexare cu indicele de creștere la prețurile de consum. 

De asemenea, față de precedenta hotărâre aprobată de Consiliul General al Municipiului București în 2010, noua hotărâre prevede ca diferența dintre cheltuielile de transport și veniturile din bilete, inclusiv reduceri sau gratuitățil, să fie acoperită în totalitate din bugetul local al localităților și nu din bani de la bugetul Capitalei. Această suma va trebui plătită de consiliile locale în perioada 24-32 a lunii următoare, iar în caz contrar serviciul de transport va fi suspendat.

Dacă va fi aprobat de Consiliul General al Municipiului București, noul contract va fi valabil un an. Proiectul de hotărâre este supus votului Consiliului în data de 31 mai 2013 și poate fi citit integral aici

Directorul RATB declara de curând, pentru B365.ro, că: "În condiţiile astea de subfinanţare s-ar putea ca în 2 luni să murim"

Etichete: realitatea

0/1 COMENTARII
florin
28 mai 23:41
+0
VOTURI
-0
Circul constant cu RATB-ul si pot sa spun ca mai bine de jumatate dintre calatori nu composteaza bilet.

RATB ar trebui sa reduca numarul blatistilor si pe urma sa creasca pretul calatoriei.

La inceputul anului au investit 7 milioane ron pentru dotarea cu Smartphon-uri cumparate de la UTI, as dori o analiza, cu cat au crescut incasarile RATB de cand s-a realizat aceasta investitie ?

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h