Noi parcări subterane, la Gara de Nord, Cișmigiu, Universitate. PROCEDURILE AU ÎNCEPUT



Trei parcări subterane vor fi construite în centrul Capitalei, cu un număr total de 1.710 locuri de parcare. Cea mai mare dintre ele, cu peste o mie de locuri, va fi construită la Gara de Nord, iar celelalte două vor fi realizate în zona Parcului Cișmigiu și la Universitate. Reprezentanții Primăriei generale spun că procedurile pentru începerea lucrărilor au început deja de mai mult timp. Parcările vor fi construite în parteneriat public-privat, după modelul celei de la Universitate. 

Primăria Capitalei a demarat procedurile preliminare pentru începerea lucrărilor de construcție la trei noi parcări subterane. Acestea ar urma să fie construite pe strada Edgar Quinet (zona Universității de Arhitectură București), la Piața Walter Mărăcineanu (lângă Parcul Cișmigiu) și la Gara de Nord, sub parcul din fața gării. 

Cele mai avansate sunt, în acest moment, procedurile pentru parcarea de pe Edgar Quinet. "În prezent este derulată etapa de dialog competitiv din cadrul procedurii de atribuire a contractului de concesiune de lucrări publice. Dupa derularea acestei etape urmează depunerea ofertei finale, atribuire și încheierea contractului de concesiune de lucrări publice", au precizat pentru B365.ro, reprezentanții Primăriei Capitalei. 

Conform declarațiilor făcute de primarul general, Sorin Oprescu, în februarie 2015, lucrările la această parcare ar fi trebuit să înceapă încă din primăvara acestui an. "Imediat, cum se încălzește și dă soarele, încep lucrările la parcarea de la Edgar Quinet", spunea pe 26 februarie, Sorin Oprescu. 

Șansele sunt mici însă ca lucrările să înceapă în acest an. Astfel, după ce lucrarea va fi atribuită, constructorul va trebui să obțină mai multe avize și autorizații pentru începerea construcției, etapă ce poate dura mai mult timp. 

Primarul Sorin Oprescu mai spunea la începutul acestui an atunci că noua parcare subterană ar urma să fie construită de Interparking, compania care a construit și parcarea de la Universitate și care administrează parcarea de la Intercontinental

Parcarea de la Edgar Quinet va avea 370 de locuri și va fi conectată cu cea de la Intercontinental. Conform proiectului, atât intrarea în parcare, cât și ieșirea se va face printr-un singur loc, respectiv pe strada Biserica Enei. După finalizarea proiectului, strada Edgar Quinet va fi transformată în stradă pietonală.

Parcarea Edgar Quinet este a treia parcare subterană construită în Piața Universității, după cea de la Intercontinetal (cu aprox. 1000 de locuri) și cea de vizavi de Universitatea București (cu aprox. 430 locuri).

Parcare subterană cu 240 de locuri lângă Parcul Cișmigiu

Primăria Capitalei se pregătește să lanseze licitația și pentru parcarea din Piața Walter Mărăcineanu, situată lângă Parcul Cișmigiu. "În prezent este derulată etapa de publicare a anunțului de concesiune de lucrări publice, În Sistem Electronic al Achizițiilor Publice (respectiv validarea documentației de atribuire de către ANRMAP)", au precizat pentru B365.ro, reprezentaníi Direcției de Investiții din cadrul Primăriei Capitalei. 

Parcarea din Piața Walter Mărăcineanu a fost proiectată cu două nivele şi o capacitate de 240 de locuri. Costul estimat al parcării este de 8,46 de milioane de euro.

Deasupra parcării va fi amenajată o piaţetă de 4.000 de metri pătraţi, după modelul celei de la Universitate. Termenul de execuţie al lucrării este de 12-18 luni.

(click pentru a mări imaginea)

Autogară subterană și parcare, legate printr-un tunel cu Gara de Nord

O nouă parcare subterană cu 1.100 de locuri de parcare ar urma să fie realizată și la Gara de Nord. "Va fi construită sub parcul din fața Gării", spune Sorin Oprescu. 

În prezent, se lucrează la actualizarea studiilor de fezabilitate și de fundamentare în vederea publicării anunțului de concesiune de lucrări publice. "Acest proiect a mai fost lansat însă nu a putut fi finalizat, întrucât investitorul selectat s-a retras învocând criza financiară", au declarat reprezentanții muncipalității. 

Potrivit proiectului, parcarea subterană de la gara de Nord va avea trei nivele, iar la nivelul 1 va funcționa o autogară. 

"Parcarea va fi interconectată cu gara. Deci se va ieși pietonal în gară, iar nivelul 1 va fi destinat autocarelor. Astfel, toate autocarele internaționale vor fi obligate să stea acolo", declara în vara anului trecut, Bogdan Hreapcă, director general al Direcției de Investiții din cadrul Primăriei Capitalei.

Studii pentru adoptarea unei strategii a parcărilor: 15 parcări subterane propuse,  cu 8.827 de locuri

În 2008, Primăria Capitalei a primit și aprobat un studiu cuprinzător privind strategia parcărilor în București, finanțat de BERD și realizat de Inocsa. O componentă cheie a studiului recomanda trecerea de la parcarea la bordură la parcări subterane gestionate de municipalitate, aplicând taxe în conformitate cu obiectivele de management al traficului și de management a cererii de călătorie. S-a realizat chiar și o listă preferențială pentru implementare imediată, dar nici una dintre aceste propuneri nu a fost implementată, se precizează în raportul preliminar pentru Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Regiunea București-Ilfov (PMUD).

În 2013, un alt studiu, care viza controlul traficului în centrul orașului, includea o serie de construcții pentru facilități de parcare, unele destinate rezidenților și altele pentru vizitatori.

Parcări propuse:

Parcaj subteran Esplanada Gara Băneasa - 100 locuri
Parcaj subteran Piața Presei Libere - 1.633 locuri
Parcaj subteran Parcul Herăstrău - Pavilionul H - Parc de distracții - 410 locuri
parcaje subterane Piața Domenii - 188 locuri
Pasaj subteran cu parcare Piața Charles de Gaulle - 831 locuri
Pasaj subteran cu parcare Pescăruș - 175 locuri
parcaj subteran Piața Dorobanți - 360 locuri
Pasaj subteran cu parcare Șos. Ștefan cel Mare Bloc Perla - 417 locuri
Parcaj subteran Șos. Ștefan cel Mare - Aleea Circului - 580 locuri
Pasaj subteran cu parcare Piața Amzei - 196 locuri
Pasaj subteran cu parcare Piața Walter Mărăcineanu - 276 locuri
Parcaj subteran strada Edgar Quinet - 380 locuri
Pasaj subteran cu parcare Piața Alba Iulia - 2.190 locuri
Parcaj subteran Piața Muncii - 821 locuri
Parcaj subteran Piața Sudului - 270 locuri.

"Referitor la proiectele parcare Esplanada Gara Baneasa, parcare subterana parcul Herastrau - Pavilion H, parcare subterana sos. Stefan cel Mare - Aleea Circului etc. au fost purtate discutii in vederea realizarii acestora, insa nu au putut fi demarate intrucat situatia juridica a terenurilor aferente nu a fost clarificata.Precizam faptul ca Directia Investitii urmeaza sa demareze realizarea in regim de concesiune de lucrari publicea a unor parcaje subterane in zona Dorobanti, Piata Walter Maracineanu, Edgar Quinet si Gara de Nord", au precizat reprezentanții municipalității. 

Din 2008, de la aprobarea primului studiu privind parcările, Primăria Capitalei a construit o singură parcare subterană, pe cea din Piața Universității.  Parcarea de la Universitate a fost inaugurată în noiembrie 2012. Are 425 de locuri de parcare pentru maşini şi 21 de locuri pentru motociclete. 

Citește și ANALIZA: Șoferii fac legea parcării, în Capitală. PROPUNERI:15 parcări subterane cu 8.827 locuri 

Etichete: parcare, parcare Edgar Quinet, Parcare Gara de Nord, parcare subterană, parcare Walter Mărăcineanu, Primăria Capitalei, realitatea, Sorin Oprescu

0/3 COMENTARII
GIGI
19 Aug 15:37
+0
VOTURI
-0
Parcare subterana la Piata Unirii doctore,pe trotuarul de la Horoscop este bulevard nu trotuar.Si e centrul unei capitale europene,plina de masini pe trotuare, dale sarite si tigani citeva mii.
YUW
19 Aug 10:05
+0
VOTURI
-0
Oprescu asta e idiot complet, pe langa faptul ca e corupt! Cand spatiul verde din Bucuersti este si asa foarte redus, tu distrugi parcul din fata Garii de Nord ca sa faci parcare. La sanatatea oamenilor nu se gandeste si mai e si medic! Lasati parcurile in pace, mai ales ca e interzisa constructia pe spatiile verzi. E suficient asfalt in zona Garii de Nord sub care se poate face parcare. Sper ca aceasta parcare sa nu se faca niciodata si parcul sa fie lasat in pace, altfel trebuie protestat!
Radu
19 Aug 07:08
+0
VOTURI
-0
e degeaba pentru ca si acum sunt locuri de parcare in parcarile subterane de la Universitate, doar ca multi prefera sa si le parcheze pe trotuar. Nu se va rezolva nimic pana nu se vor da amenzi celor care parcheaza pe trotuar. ( trotuarul de langa Hotel Intercontinental e plin de masini in cursul saptamanii)

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE