Primăria Capitalei va înfiinţa un CALL CENTER pentru ca cetăţenii să sesizeze faptele de CORUPŢIE



Primăria Capitalei vrea să înfiinţeze o direcție de integritate, care urmează să coordoneze activitățile PMB pentru prevenirea și combaterea corupției și a abuzurilor profesionale.

Primaria Capitalei va infiinta un CALL CENTER pentru ca cetatenii sa sesizeze faptele de CORUPTIE
Primăria Capitalei va înfiinţa un CALL CENTER pentru ca cetăţenii să sesizeze faptele de CORUPŢIE

Direcţia ar urma să aibă 25 de angajaţi, ceea ce ar însemna o creştere a numărul de posturi din aparatul de specialitate al Primarului General de la 1.085 la 1.110, notează Agerpres.

Direcţia de integritate urmează să fie formată din: Serviciul analiza informaţiilor şi cooperare interinstituţională; Serviciul metodologii, studii şi proiecţii anticorupţie/abuzuri profesionale; Serviciul de monitorizare/verificare a activităţi structurilor din cadrul PMB şi subordonate.

Serviciul analiza informaţiilor va avea printre atribuţii înfiinţarea unui call center, unde cetăţenii vor putea sesiza fapte de corupţie, datele urmând să fie centralizate şi puse la dispoziţia primarului general. Acelaşi serviciu va analiza şi verifica datele şi informaţiile referitoare la potenţiale conflicte de interese şi stări de incompatibilitate în care se află personalul PMB şi al serviciilor şi instituţiilor publice de interes local al Municipiului Bucureşti.

Serviciul metodologii, studii şi proiecţii anticorupţie va desfăşura activităţi de instruire anticorupţie adresate în special personalului nou încadrat în PMB, celui care activează în domenii expuse în mod deosebit riscurilor de corupţie, precum şi personalului cu funcţii de conducere. Întregul personal al PMB şi al instituţiilor şi serviciilor publice de interes local va avea obligaţia de a participa cel puţin o dată pe an la astfel de activităţi de instruire.

Serviciul de monitorizare va urmări şi analiza: contactele frecvente cu exteriorul instituţiei; gestionarea fondurilor externe ori a programelor/proiectelor; gestionarea mijloacelor financiare; achiziţionarea/ gestionarea de bunuri, servicii şi lucrări; activităţile de recrutare a personalului şi de eliberarea a unor documente.

Direcţia de integritate va avea datoria de a coordona metodologic, a îndruma serviciile din subordine şi supraveghea implementarea managementului riscurilor de corupţie de către compartimentele de specialitate din cadrul PMB şi al serviciilor şi instituţiilor publice de interes local al Municipiului Bucureşti. De asemenea, va întocmi periodic raportări şi informări cu privire la incidente legate de eventuale fapte de corupţie şi încălcare a integrităţii profesionale, declanşând acţiuni în vederea înlăturării acestora. Direcţia va propune primarului general sesizarea organelor competente, pentru activităţile ce intră în sfera de competenţă a direcţiei. De asemenea, Direcţia de integritate va avea dreptul de a solicita informaţii şi documente, în îndeplinirea atribuţiilor de serviciu.

Etichete: call center primaria capitalei, corupţie, directie de integritate, Primăria Capitalei

0/5 COMENTARII
@ Moldoveanul Cris
14 Nov 19:57
+0
VOTURI
-0
Iar o dete soldanul de Cris cu mucii-n ciorba.
Ce legatura are Primaria cu Metrorexul?
@ Ciucurestean
14 Nov 19:54
+0
VOTURI
-0
Ciucurestene, termenul legal de raspuns la reclamatii este de 30 de zile.
Tu crezi ca esti singurul care se plictiseste acasa si trimite reclamatii catre oricine, doar pentru a fi bagat in seama? Nu, ca tine sunt o gramada, si si aia doresc raspuns. Stai si asteapta sa-ti vina randul.

Cat despre RATB, pe ce linie stai tu "cate o ora" sa astepti autobuzul? Ai verificat orarul de circulatie de pe site-ul RATB? Nu neg ca probleme sunt in orice zi, dar nu cred ca stai la 104, de exemplu, sa astepti cate o ora.

Si inca ceva. Tu-ti platesti calatoria?
Cris
14 Nov 19:47
+0
VOTURI
-0
"Direcţia de integritate va avea datoria de a coordona metodologic, a îndruma serviciile din subordine şi supraveghea implementarea managementului riscurilor de corupţie de către compartimentele de specialitate din cadrul PMB şi al serviciilor şi instituţiilor publice de interes local al Municipiului Bucureşti"

E clar ca Bucatareasa a innebunit si vrea sa birocratizeze si mai mult Primaria Capitalei cu o sinecura inutila. Mai bine ar veni dimineata la ora de varf la metrou sa vada cum se circula ca animalele.
Mimi
14 Nov 19:24
+0
VOTURI
-0
Este o prostie să trimiți o sesizare privind un angajat corupt către instituția în care acesta lucrează. În prezent, dacă trimiți o petiție conducătorului instituției prin care reclami că un funcționar nu ți-a rezolvat un document/o solicitare, acesta îți răspunde că ți se pare, că acel funcționar și-a îndeplinit sarcinile etc.
Corupția există într-o instituție tocmai pentru că șefii sunt corupți, căci orice document trebuie semnat și de ei. Așadar, această măsură de inventare a unui departament anticorupție în PMB face parte din continua strategie de păcălire a populației inițiată de PSD prin primarul Firea.
Există deja o instituție care se ocupă de corupție și aceasta se numește DNA. Util ar fi sporirea numărului de angajați activi ai acestei instituții, nu ai Primăriei capitalei.
bucurestean
14 Nov 18:51
+0
VOTURI
-0
Mai bine ar infiinta un call center pentru a sesiza problemele de circulatie ale RATB, ca astepti cate o ora sa vina autobuzul, iar RATB raspunde la reclamatii dupa o luna, si nici atunci nu ia nicio masura.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE