Primăria Capitalei vrea parcare cu 480 de locuri în Pantelimon, Comisia de Urbanism se opune. FOTO



Primăria Capitalei vrea să modifice proiectul parcării Park&Ride din zona Cora Pantelimon. În proiectul inițial se propunea ca această parcare să fie construită în subteran, iar deasupra ei să fie amenajat nodul intermodal de transport. Reprezentanții muncipalității spun că în acest caz se ajunge la un cost de 30.000 euro pe loc de parcare. Ei propun acum o variantă mai ieftină care permite și amenajarea mai multor locuri de parcare: o parcare supraterană. Comisia de Urbanism de pe lângă Primăria Capitalei a respins însă acest proiect. 

Chiar înainte de a începe lucrările la noua parcare tip Park&Ride de la Cora Pantelimon, Primăria Capitalei vrea să modifice proiectul. Mai exact municipalitatea nu mai vrea să o construiască în subteran, așa cum prevedea proiectul inițial, ci la suprafață. Motivul este unul financiar.

"În subteran, costul ajunge la 30.000 de euro pentru un loc de parcare. Dacă o construim la suprafață, costul scade la jumătate", a precizat pentru B365.ro, Sorin Luchian de la Direcția de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei. 

Noul proiect propus de muncipalitate prevede ridicarea unui clădiri cu un parter înalt de 6 metri, pentru nodul intermodal de transport, și 2 etaje. În această variantă numărul de locuri de parcare amenjate ar crește considerabil. 

Cele două variante de proiect:

Parcare subterană: - nr. locuri de parcare - 300

                          - Cost: 34 milioane lei 

Parcare supraterană: - nr. locuri de parcare- 475

                             - Cost: 31 milioane lei.

Noul proiect a fost prezentat miercuri Comisiei de Urbanism de pe lângă Primăria Capitalei, însă a fost respins. "Dacă discutăm și alegem doar din punct de vedere financiar, atunci și metroul ar trebui scos la suprafață pentru că este mai ieftin. Nu, eu nu sunt de acord cu acest proiect. Proiectul inițial, cu parcarea în subteran, era bun și ar trebui respectat", a declarat arhitectul Dan Marin, membru în Comisia de Urbanism. 

Nici ceilalți membrii nu au fost de acord cu acest proiect, considerând că face un deserviciu din punct de veder urbanistic, estetic, zonei și orașului. 

În aceste condiții, Primăria va trebui să respecte proiectul inițal și să construiască parcarea în subteran. Noua parcare va fi una de tip park&ride destinată celor care vin cu mașina din afara Capitalei și care își vor putea lăsa autoturismul în parcare, pentru a se deplasa prin oraș cu ajutorul mijloacelor de transport în comun. De altfel, deasupra parcării va fi realizat și un terminal intermodal de transport care va reuni toate mijloacele de transport din zonă, respectiv autobuzul, tramvaiul, microbuzele, dar și metroul, atunci când va fi terminată magistrala 5 Pantelimon-Universitate. Tot deasupra parcării, va fi amenajată și o piațetă publică cu spațiu verde. 

În acest moment, lucrările la rețeaua de utilități din zonă au fost terminate, iar construcția parcării ar putea demara oricând. Reprezentantul Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei, prezent la ședința Comisiei de Urbanism, nu a putut însă oferi un termen pentru începerea lucrărilor la parcarea de la Cora Pantelimon. 

Etichete: Cora Pantelimon, parcare, parcare subterană, park ride

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE