Primăria vrea să elimine traficul din zona centrală prin crearea unui nou inel de circulație-TRASEUL



Primăria Capitalei vrea să decongestioneze zona ultracentrală a orașului prin crearea unui nou inel de circulație. Inelul central, după cum a fost denumit, va fi realizat pe străzile deja existente prin implementarea unui sistem de sensuri unice. Planul municipalității este de a organiza traficul din Capitală pe trei inele de circulație pentru a se evita aglomerarea orașului. În acest moment, în București există două inele de circulație, cel principal și cel median care nu este încă finalizat. Pentru închiderea inelului principal de circulație a fost realizat pasajul Mihai Bravu. Tot din inelul principal de circulație va face parte și Pasajul subteran de  la Piața Sudului, în timp ce autostrada suspendată va închide inelul median de circulație. 

În fiecare zi, 400.000 de mașini venite din afara Capitalei tranzitează orașul către alte destinații, ceea ce duce la o supraaglomerare a unui oraș deja sufocat de trafic. Cea mai poluată zonă a orașului este zona ultracentrală (Romană - Universitate - Unirii), spun reprezentanții municipalității. Pentru a "scoate" mașinile din această zonă, Primăria Capitalei vrea să realizeze un nou inel de circulație: inelul central. 

"Pentru cei care vor să se apropie de centru vom avea și acest inel central, încercând astfel să reducem cât mai mult traficul pe axa Nord-Sud, Est-Vest, adică traficul infernal care este acum pe Victoriei, Magheru, Universitate. Aceasta este cea mai poluată zonă. Și atunci ca să reducem traficul în acea zonă ne orientăm pe inele. Inelele fiind prioritizate, practic îi atrag pe cei care tranzitau zona centrală pe inel",  a explicat pentru B365.ro Ion Dedu, director executiv al Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei. 

Ce traseu va avea inelul central

Inelul central va fi realizat pe străzile deja existente prin implementarea unui sistem de sensuri unice. Potrivit lui Ion Dedu, inelul central va avea următorul traseu: Buzești-Berzei, viitoarea extindere de la Podul Hasdeu cu tunelul pe sub zona Palatului Parlamentului - Calea 13 septembrie cu strada Izvor - Bd. Libertății -  Piața Coșbuc - strada Mitropolit Nifon - strada 11 iunie (care se vor face cu sens unic) - străzile din zona Șerban Vodă - Lânăriei - Bd. Mărășești - Nerva Traian - străzile din zona Traian - Bd. Dacia și strada Mihai Eminescu - Mircea Vulcănescu în contrapartidă cu Grivița ( Calea Griviței sens unic, M. Vulcănescu sens unic în direcția opusă) - Buzești - Berzei.

Bulevardele și străzile mai largi vor rămâne cu două sensuri, în timp ce pe străzile înguste se va introduce sens unic. Parctic se vor grupa câte doi străzi, una cu sens unic într-o direcție, iar cealaltă cu sens unic în direcția opusă. 

"Unele străzi vor fi cu dublu sens cum e Buzești-Berzei care are și tramvai, cum e Bd. Dacia între Piața Romană și Vulcănescu, cum este Nerva Traian care are linie de tramvai în ax, cum va fi viitoarea exindere Buzești-Berzei cu tunel. Acestea vor fi străzi cu dublu sens. Iar străzile mici vor fi cu sens unic. Vo fi străzi pereche care vor prelua traficul. Toate acestea au fost gândite în ideea unui inel central astfel încât să avem o circulație locală pe acest inel central. Rolul inelului central este de a deservi zona centrală și de a decongestiona practic zona ultracentrală din interiorul acestui inel central", a mai spus Ion Dedu. 

"Bulevard" circular de mare viteză în Capitală, cu pasaje subterane și supraterane în intersecții

Inelul central de circulație este ultimul adăugat în strategia de trafic a orașului care își propune fluidizarea circulației din Capitală prin organizarea traficului pe inele. În oraș au fost instalate deja indicatoare care semnalizează șoferilor prezența pe inelul principal de circulație.

Inelul principal de circulație se desfășoară pe Bd. Iancu de Hunedoara, Șos. Ștefan cel Mare, Șos. Mihai Bravu, Prelungire Șos. Mihai Bravu, Calea Văcăreştilor, str. Niţu Vasile, Str. Izvorul Rece, Drumul Găzarului, str. Grigore Vodă, străpungere peste Șoseaua Giurgiului până la intersecţia cu prelungirea str. Progresului, Str. Progresului, Bd. Geniului, Șos. Grozăveşti, Pasajul Basarab, Șos. Nicolae Titulescu până la Iancu de Hunedoara.

"În toate intersectiile de pe inelul principal vor trebui realizate pasaje de circulatie supra sau subterane in functie de cerintele din teren", spune șeful de la Transporturi.

Unul dintre ele a fost deja finalizat. Astfel, pasajul suprateran Mihai Bravu, finalizat integral la sfârșitul lunii octombrie, face parte din inelul principal de circulație. De asemenea, Pasajul de la Piața Sudului, atunci cand va fi terminat, va închide inelul principal de circulație.

Și Nodul Intermodal Răzoare, proiect vechi de mulți ani, dar rămas încă pe hârtie, face parte tot din inelul principal de circulație (Vezi stadiul proiectului AICI).

Primăria intenționează să construiască un pasaj și peste intersecția Ștefan cel Mare - Calea Dorobanți (mai multe detalii AICI), pe traseul inelulului principal de circulație. Proiectul a fost inclus în Planul de Mobilitate al Primăriei Capitalei însă nu a fost întocmită încă nicio documentație și nici nu au fost alocați bani în acest sens.

"Inelul principal este pentru traficul local, deci nu pentru tranzitul orașului. Cei care vor să meargă din estul în vestul orașului, s.a.m.d., vor putea utiliza și inelul median de circulație și inelul principal, unde vom încuraja doar traficul local", a explicat pentru B365.ro Ion Dedu, director executiv al Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Inelul median se află între inelul principal şi Şoseaua de Centură, la aproximativ 5-7 km de centrul orasului. Cunoscutul proiect autostrada suspendată va închide practic inelul median. (VEZI AICI mai multe detalii despre acest proiect).

 

Etichete: autostrada suspendata, inelul median, inelul principal de circulație, Primăria Capitalei, realitatea, trafic

0/8 COMENTARII
aoc
16 dec 07:54
+0
VOTURI
-0
Pasaj suprateran la intersectia Dorobanti cu Stefan cel Mare...oamenii astia nu sunt sanatosi la cap.
eu eu
15 dec 20:26
+0
VOTURI
-0
eu vreau sa vad cand se va spune AM FACUT nu VOM FACE.
astia nu sunt in stare sa asfalteze strazile si vor sa faca strazi suspendtate. iti rupi masina in Zona Crangasi sau Eroilor...ce o fi asa mare lucru sa raaschetezi si sa asfaltezi?:)
sabotage
15 dec 18:01
+0
VOTURI
-0
Primarul asta e de o incompetenta monstruoasa
vlad
15 dec 12:13
+0
VOTURI
-0
Mda, chestia este ca zona ultra poluata din centru este mult mai slab locuita decat de exemplu inelul principal, cu Soselele Mihai Bravu, Stefan Cel Mare. Oricum, asta era doar o observatie. Prin inelele astea, multi din Bucuresti o sa gasesasca probabil rute alternative, dar cei care tranziteaza, acele 400.000 de masini amintite tot prin centru o s-o ia, drept ca bizonii. Pana nu o sa puna si taxe mari de tranzitare a centrului sau si de parcare, nu o sa scada traficul, ba chiar o sa continue sa creasca.

Cat despre planurile astea marete.... Oprescu e primar de 6 ani, in toata perioada (si mult inainte in campanie) a vorbit de inelele astea, ca trebuie facute poduri peste tot.... pana la urma a facut unul singur (nefinalizat) la Vacaresti, in probabil cel mai inutil punct de pe inel. La Razoare, la Camil Ressu intersectie cu Mihai Bravu, zona Panduri, nu a facut nimic!! Chiar si Piata Sudului unde se lucreaza acum e proiect mai vechi (pornit pe bani europeni). De Soseaua suspendata si inelul median nici nu are sens sa discutam.... abia e pe hartie. O rusine de primar care nu a facut absolut nimic pt orasul asta, NIMIC!!! (pardon, a pus semne cu inel median, inel principal, vad ca acum si inel central, pe niste strazi care nu sunt integrate in niciun inel)
gabi
15 dec 10:36
+0
VOTURI
-0
Prin pasajele de 200-300 m mai rau fac. muta aglommeratia de la piata presei de exemplu la arcul de triumph . sa faca ca in Paris. niste pasaje subterane lungi de 3-4 km care sa treaca pe sub tot centrul bucurestiului . cu rahaturi de astea de 200 m o sa fie naspa pe viitor. nu degeaba toti din vest ne-au sarit in cap ca si eu au facut greseala asta in trecut . dar noi ne comportam ca si cum suntem inventatorii rotii .nu mai zic de soseaua de centura. sa o faca pe toata pe 4 benzi sa vezi ce bine se circula. ei nu o fac pe asta existenta si se gandesc la sosele stiu eu de care .
unul
15 dec 10:23
+0
VOTURI
-0
Soluția ar fi realizarea centurii...

1. Ce închide pasajul de la Sudului? Este construit spre Nițu Vasile, iar din desene se vede că inelul vine pe Văcărești și continuă pe Olteniței. Pasajul respectiv ar fi doar o ieșire de mare viteză din inel, care aruncă traficul pe Nițu Vasile. Nu închide absolut nimic.
Dacă vroiau neapărat să închidă ceva, puteau să închidă benzinăria din Piața Sudului, iar pe locul ei făceau o curbă mai largă de pe Văcărești pe Olteniței.

2. Străduțe cu sens unic? Există deja asemenea străduțe. Ce s-a rezolvat cu ele? Parcări pe ambele laturi ale străzii cu O SINGURĂ bandă rămasă liberă pentru circulație. Dacă vine un taxi să ia pe cineva, vine o ambulanță în misiune, strada se blochează.

3. Autostrada suspendată? Iar, mă??
În loc să arunce banii pe piloni și pasaje suspendate, mai bine au grijă să se circule după regulament. Amenzi celor care parchează aiurea și gâtuiesc traficul.
Dacă nu-s parcări, nu vii cu mașina până unde ai treabă, ci o lași mai departe. Și-i respecți și pe cei care chiar trebuie să ajungă cu mașina acolo, lăsându-le loc de parcare.
Lwo
15 dec 10:06
+0
VOTURI
-0
Oamenii astia sunt nebuni! Ei rezolva traficul din centrul orasului , din care trafic de tranzit de 400.000 de masini, nu prin construirea unei centuri, nu prin crearea unui sistem eficient de transport in comun cu comunele invecinate, asa cum se intampla in toate orasele civilizate, ci prin aducerea acestuia pe inele centrale si semicentrale, adica prin centrul orasului. Asa reduci traful, ducand masinile pe strazile ultracentrale cum sint bd. Dacia si Eminescu!
altul
15 dec 09:29
+0
VOTURI
-0
Ok f bine. Solutia pentru rezolvarea tranzitului prin centru este realizarea unei autostrazi care sa ocoleasca orasul. pana atunci carpim.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE