Primăria se laudă cu lucrări de mântuială la PODUL GRANT. ROSTURILE de DILATAŢIE, asfaltate!



Primăria Capitalei a anunţat joi pe Facebook că lucrările la Podul Grant sunt în toi, însă a prezentat o serie de imagini cu adevărat şocante pentru cineva care înţelege puţin părţile componente ale unui pod şi modul în care acesta este construit. Astfel, muncitorii s-au apucat să asfalteze rosturile de dilataţie, lucru nemaîntâlnit până acum.

Primăria Capitalei a vrut să demonstreze că îşi menţine promisiunea, iar repararea Podului Grant este în plină desfăşurare, însă imaginile prezentate arată cum muncitorii asfaltează pur şi simplu rosturile de dilataţie ale podului, menite să preia din vibraţiile şi mişcările structurii, fără ca aceasta să fie afectată. Mai mult, într-o altă porţiune a podului Grant, rosturile de dilataţie au fost scoase complet!

 

Ce spun specialiştii

Un pod este o construcție de formă unei plăci sau o înșiruire de plăci destinată să treacă un obstacol. Interstițiul dintre două asemenea "plăci" - elemente adiacente ale suprastructurii unui pod - se numește rost de dilatare. Traversarea nestânjenită a vehiculelor peste aceste rosturi se asigura prin dispozitive special concepute. Dimensiunile rostului de dilatație se modifică lent în timp, în principal de la vara la iarnă, dar și de la zi la noapte, că urmare a diferențelor termice care determina contracția sau dilatația elementelor suprastructurii. În plus, apar mișcări mai rapide, de scurtă durata, datorate traficului și variațiilor valorilor acestuia, precum și mișcări mai violente, cauzate de vânturi puternice ori de seisme. Problemele se amplifică odată cu gabaritul podurilor, dispozitivele pentru rosturi trebuind să facă față acestor probleme complexe, pentru a asigura fluentă și siguranță traficului în orice condiții.

 Cei care au văzut grozăvia pe pagina de Facebook a Primăriei au început să comenteze deciziile celor care efectuează astfel de reparaţii.

 

 

Recent, Primăria Capitalei anunţa, prin Compania Municipală Străzi, Poduri şi Pasaje Bucureşti, că începe lucrările de reabilitare şi consolidare a Podului Grant, după mai bine de 12 ani de la ultimele reparaţii. Pasajul supratraversează liniile de cale ferată şi face legătura între Bd. Ion Mihalache şi Calea Giuleşti. 

Potrivit unui comunicat de presă transmis de Primăria Municipiulu Bucureşti, începând de luni, 7 aprilie, ora 11.00, se închide circulaţia pe Breteaua F, de urcare/coborâre dinspre Calea Griviţei / spre Gara de Nord a Podului Grant (aferentă sensului de circulaţie Turda – Crângaşi).

Circulaţia pe breteaua de acces va fi întreruptă până la finalizarea lucrărilor, iar traficul pe Podul Grant nu va fi afectat.

Se pot alege rute alternative:

- pentru urcarea pe pod pentru direcţia Crângaşi se vor utiliza bretelele adiacente rampei Turda;

- pentru coborârea de pe Podul Grant pe Calea Griviţei se vor utiliza pentru întoarcere bretelele aferente Căii Giuleşti.

"Pe breteaua închisă, Compania Municipală Străzi, Poduri şi Pasaje Bucureşti va execută lucrări de frezare a sistemului rutier existent, de aşternere a hidroizolaţiei şi înlocuire a elementelor de siguranţă rutieră existente (parapeţi metalici). Totodată, va fi realizată aşternerea mixturilor asfaltice, vor fi montate dispozitivele de acoperire a rosturilor, iar ulterior vor fi realizate marcajele definitive", a transmis Primăria Capitalei.

Lucrări similare vor fi realizate, în lunile următoare, şi la celelalte bretele ale pasajului (eventualele restricţii de circulaţie vor fi anunţate).

Alte lucrări vor fi realizate, ulterior, la pasajul denivelat superior: lucrări de infrastructură, la structură de rezistenţă şi la suprastructură (montarea parapetului pietonal şi a celui de protecţie).

Totodată, se va interveni pentru reabilitarea liniei de tramvai şi pentruasigurarea siguranţei circulaţiei (semnalizarea rutieră provizorie şi semnalizarea rutieră definitivă).

Lucrările la pasaj şi indicatorii tehnico-economici au fost aprobaţi anul trecut, în luna septembrie, pentru a se asigura circulaţia în condiţii de siguranţă pe acest pasaj şi au la bază o expertiză tehnică din care au rezultat o serie de neconformităţi, starea tehnică a pasajului fiind încadrată că "nesatisfăcătoare".

Etichete: asfaltari, primarie capitalei, reparaţii, rosturi dilatatie

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE