Primăria Sectorului 1 vrea să cheltuiască 5 mil. euro pe un sistem de bike-sharing. Cum explică



Primăria Sectorului 1 va cheltui circa 5,5 milioane de euro pentru realizarea unui sistem inteligent de bike-sharing, potrivit unui proiect aprobat marți de Consiliul Local Sector 1. Potrivit indicatorilor tehnico-economici aferenți, ar urma să se realizeze 44 de stații cu 390 de biciclete mecanice, dar și 5 parcări pentru biciclete. Reprezentanții asociației OPTAR spun că este o cheltuială inutilă, deoarece astfel de sisteme trebuie gândite la scara întregului oraș, de Primăria Capitalei, nu la nivel de sector, iar mai întâi trebuie făcută rețeaua principală de piste pentru biciclete. Administraţia locală explică faptul că transportul prin intermediul bicicletelor reprezintă un adaos și o completare flexibilă a transportului în comun.

Primaria Sectorului 1 vrea sa cheltuiasca 5 mil. euro pe un sistem de bike-sharing. Cum explica
Primăria Sectorului 1 vrea să cheltuiască 5 mil. euro pe un sistem de bike-sharing. Cum explică

În ședința de ieri, 08.10.2019, Consiliul Local al Sectorului 1 a aprobat proiectul de hotărâre pentru aprobarea documentației tehnico-economice - Studiu de fezabilitate și a indicatorilor tehnico-economici ai investiției „sistem automat de închiriere biciclete București – Sector 1".
„Achiziția" despre care se vorbește nu se referă la 390 de biciclete, ci la o soluție completă de mobilitate urbana alternativă, respectiv "Sistem integrat automat de închiriere biciclete – București Sector 1", care cuprinde:

390 de biciclete inteligente cu computer de bord;
44 de terminale inteligente și independente energetic, dotate cu panouri fotovoltaice;
30 de triciclete inteligente cu computer de bord, dedicate persoanelor în vârstă și celor cu dizabilități;
5 parcări inteligente pentru biciclete private;
Centru de comandă cu sistem integrat software și hardware de gestiune și comunicații;
Sistem de logistică și distribuție format din echipamente și autoutilitare;
Kituri echipamente mentenanță;
Mentenanță gratuită 36 de luni.

"Soluția denumită generic "Bike sharing" este folosită de ani buni în marile orașe europene (Ex. Lisabona, investiție de 28,9 milioane de euro.). Transportul prin intermediul bicicletelor reprezintă un adaos și o completare flexibilă a transportului în comun.
Proiectul rețelelor de stații self-service de închiriere de biciclete are ca scop principal utilizarea bicicletei ca alternativă la alte mijloace de transport poluante, prin reducerea emisiilor de dioxid de carbon.
Un alt scop al implementării acestui proiect îl reprezintă beneficiile obținute în urma utilizării bicicletei ca mijloc de transport, respectiv creșterea cotei traficului pe bicicletă în structura modală, crearea unei noi opțiuni de mobilitate, evitarea aglomerației în trafic și gestionarea cererii pentru transport", explică Primăria Sectorului 1. 

Reprezentanții asociației OPTAR spun că este o cheltuială inutilă, deoarece astfel de sisteme trebuie gândite la scara întregului oraș, de Primăria Capitalei, nu la nivel de sector, iar mai întâi trebuie făcută rețeaua principală de piste pentru biciclete.

"Sunt măsuri care se aplică de primăriile de Sector și unele măsuri care nu pot fi luate decât de Primăria Generală deoarece are o viziune mai largă asupra problemei. În cazul de față, sistemul de bike-sharing este similar unui sistem de închiriere de mașini. Cum ar fi să te duci să închiriezi o mașină, dar să spună că nu o poți lăsa decât în Sectorul 1. Adică o iei din Sectorul 1 și o lași tot acolo. Problema este similară cu sistemul de bike-sharing. În momentul în care tu faci un sistem de bike-sharing se presupune că tu circuli doar în sectorul 1. Ori faptul că un sistem de bike-sharing este destul de costisitor. Poate să ajungă la 1000 de euro întreținerea unuei biciclete timp de un an, acesta este prețul care se practică în afară, dar în România este posibil să coste mai mult deoarece gradul de vandalism este mai mare. Este inutil să faci acest sistem înainte de a face infrastructura. Primăria de sector nu are competențe pentru a face rețeaua principală de piste pentru biciclete, dar o poate extinde pe străzile secundare. Există sens unic pentru biciclete, parcări pentru biciclete, sunt multe pe care le poate face. Dar în loc să le facă cum trebuie, face ceva care nu este de competența lor și apoi se trezesc cu un mamut pe care trebuie să-l întrețină ca și costuri", a explicat pentru HotNews.ro Marian Ivan, reprezentant OPTAR.

Etichete: biciclete, bike sharing, Dan Tudorache, optar, Sectorul 1

0/4 COMENTARII
TudoracheProst
16 oct 19:32
+0
VOTURI
-0
suntem ultima natie de handicapati a Europei
Marian Ivan
10 oct 19:10
+0
VOTURI
-0
Melisa, dar locuitorii din Sectorul 1 se deplaseaza doar prin sectorul 1?
Melissa
10 oct 15:56
+0
VOTURI
-0
Ati uitat de Amsterdam ? In asa trafic e nevoie de mobilitate urbana cu ajutorul bicicletelor . Locuitorii din sectorul 1 ar castiga mult, daca ar lasa masina si s-ar sui in sa si ar pedala : timp , sanatate , buna dispozitie .
cosmin
10 oct 15:41
+0
VOTURI
-0
in Lisabona s a investit pentru un proiect de genul acesta 29 milioane euro.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE