Primarul Capitalei SCHIMBĂ organigrama cu 2 luni înainte de alegeri: Mai multe POSTURI în Primărie



Primarul general interimar, Răzvan Sava, modifică organigrama Primăria Capitalei cu mai puţin de o lună înainte de a pleca. Potrivit unor proiecte de hotărâre, aprobate joi de CGMB, vor fi înfiinţate noi direcţii şi servicii în cadrul Primăriei Capitalei şi a instituţiilor subordonate acesteia, dar şi noi posturi. De exemplu, în cadrul Aparatului de specialitate al primarului general vor fi create 74 de posturi noi. Sava candidează la Primăria Sectorului 4 astfel că, în aproximativ o lună, va trebui să renunţe la interimatul de la Primăria Generală.

Primarul Capitalei
Primarul Capitalei

UPDATE Primarul general interimar al Capitalei, Răzvan Sava, a declarat, că prin proiectele contestate de consilierii generali, prin care a fost majorat numărul de posturi din administraţia locală, nu a făcut decât să soluţioneze un blocaj interinstituţional.

Sava a explicat că înființarea Corpului de control al primarului general este necesară pentru prevenție, dar și pentru soluționarea în timp cât mai scurt a solicitărilor venite din partea cetățenilor.

"Până acum s-au aruncat diferite acuze și s-a minimalizat acest proiect de hotărâre. Dar este necesară înființarea acestui Corp de control al primarului general, pentru că e nevoie, în primul rând, de prevenție — să nu se întâmple anumite fapte, e nevoie ca petițiile și solicitările cetățenilor să fie soluționate în timp cât mai scurt și e nevoie de o claritate cât mai mare. În al doilea rând, ai un buget de un miliard de euro. Trebuie să știi în orice minut din zi și din noapte cum este cheltuit acest ban", a spus Sava.

Întrebat de ce au fost necesare aceste modificări ale organigramei în ultimele două luni de mandat, edilul a replicat: "Administrația se face și astăzi, și peste două luni, și peste zece luni, și peste zece ani. Nu are de ce să se lege de faptul că sunt alegeri electorale sau nu. Administrația trebuie să funcționeze la capacitate maximă, optimă și în slujba cetățeanului, indiferent că avem alegeri sau nu. Ea trebuie să funcționeze așa cum se dorește de către cetățeni".

Totodată, primarul general s-a declarat surprins de decizia secretarului general al Municipiului București, Tudor Toma, de a demisiona, menționând că nu a avut o discuție cu acesta, înaintea ședinței, asupra acestui aspect.

Întrebat dacă îl nemulțumește retragerea propunerii care viza trecerea Satului Francez în administrarea AFI, primarul a declarat că aceasta a fost decizia consilierilor.

"Ideea este că, așa cum au zis și ei, vor să mai lase și viitorului primar să mai lucreze ceva. Dar, lăsând la o parte gluma, așa cum a sesizat și domnul Raicu, sunt anumite disfuncționalități în ceea ce privește organizarea Primăriei: faptul că, nu știu din ce considerente, s-a dat către ALPAB să administreze niște clădiri, nelăsându-le unei administrații competente, adică Administrația Fondului Imobiliar. Cred că viitorul primar o să pună pe ordinea de zi acest proiect de hotărâre și o să se voteze atunci", a spus el, scrie Agerpres.

UPDATE Mai mulţi consilieri au criticat, în şedinţa CGMB, intenţia primarului general de a crea mai multe posturi, inclusiv de conducere, în administraţia locală, acuzându-l că vrea să le dea cu "dedicaţie politică", scandalul culminând cu demisia secretarului general al Primăriei Capitalei, Tudor Toma, scrie news.ro

UPDATE Consilierii generali au aprobat proiectele de hotărâre privind noua organigrama a Primăriei Capitalei, între care şi înfiinţarea unui Corp de control al primarului general, cu un amendament: Satul Francez nu va fi transferat de la ALPAB la Administratia Fondului Imobiliar pentru intretinerea si exploatarea acestuia,  iar prevederile privind organigrama de la AFI, inclusiv infiintarea a 47 de posturi si 5 funcţii de conducere, au fost eliminate.

În sedinta CGMB de joi, 31 martie, primarul general interimar, Razvan Sava, a propus modificarea organigramei Primariei Capitalei si a institutiilor subordonate. Si asta cu doar doua luni inainte de alegeri si mai putin de o luna inainte de a parasi primaria pentru a incepe Campania electorala pentru Primaria Sectorului 4. 

Astfel este infiintat Corpul de control al primarului general, dar si Serviciul de peisagistica urbana (cu 8 posturi noi). De asemenea, in cadrul aparatului de specialitate al primarului general se infiinteaza 74 de noi posturi (de la 1019 la 1093).

La Administratia Strazilor si la Directia generala de asistenta sociala se infiinteaza cate un post de director general adjunct.

Alte schimbari prevazute in proiectele propuse de primarul general interimar:

- Serviciul managementul calitatii se transforma in Directia managementul calitatii;

- Serviciul Suport Tehnico - Administrativ se transforma in Directia Suport Tehnico-Administrativ

- Serviciul Contracte din cadrul Directiei Generale Achizitii - Directia Contracte isi modifica atributiile si se va numi Serviciul Concesionari;

- se reorganizeaza Directia Asistenta Tehnica si Juridica;

- Serviciul Spatiu Locativ si cu Alta Destinatie se muta din cadrul Directiei Generale Dezvoltare Urbana in cadrul Directiei Patrimoniu

- Se desfiinteaza Serviciul Evidenta Fond Imobiliar din cadrul Directiei Patrimoniu;

- Satul Francez este transferat de la ALPAB la Administratia Fondului Imobiliar pentru intretinerea si exploatarea acestuia.

-  La Administratia Fondului Imobiliar se infiinteaza 47 de posturi si 5 de conducere si se ajunge la un total de 191 posturi din care 24 posturi conducere.

Ce atribuţii ar urma să aibă Corpul de control

Înființarea Corpului de control al primarului general al Capitalei, la nivel de direcție, este prevăzută într-un proiect de hotărâre care figurează pe ordinea de zi a ședinței de joi a Consiliului General al Municipiului București (CGMB).

În cadrul Corpului de control ar urma să își desfășoare activitatea funcționari publici și personal contractual, care vor realiza controlul activităților aparatului de specialitate al primarului general, precum și al serviciilor și instituțiilor publice de interes local ale Capitalei, în baza planului anual de control sau din dispoziția primarului general.

În exercitarea atribuțiilor de control, personalul nominalizat va fi îndreptățit să solicite documente, informații și date referitoare la aspectele care fac obiectul acțiunii de control.

Corpul de control ar urma să aibă competență materială în ceea ce privește: verificarea respectării hotărârilor CGMB și dispozițiilor primarului general, precum și a punerii în aplicare a acestora; controlul îndeplinirii atribuțiilor compartimentelor aparatului de specialitate al primarului general, precum și al serviciilor și instituțiilor publice de interes local; verificarea sesizărilor, reclamațiilor sau petițiilor repartizate spre soluționare care au ca obiect încălcarea dispozițiilor legale de către personalul aparatului de specialitate al primarului general, precum și al serviciilor și instituțiilor publice de interes local din Capitală; controlul în vederea stabilirii răspunderii materiale a personalului din cadrul aparatului de specialitate al primarului general pentru prejudicii cauzate autorității publice; inițierea sesizării instituțiilor și organismelor abilitate acolo unde este depășită competența sa.

De asemenea, ar urma să verifice implementarea sistemului de control intern managerial în cadrul Primăriei.

Corpul de control va întocmi rapoarte de control intern, note și informări cu privire la rezultatele controalelor efectuate, pe care le va prezenta primarului general, propunând și măsuri pentru înlăturarea deficiențelor. Corpul de control va fi condus de un director executiv.

Etichete: corp de control primarie, pmb, Primăria Capitalei, razvan sava, schimbari primaria capitalei

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE