Primul autobuz electric a ajuns în București.Alte două sosesc luna viitoare. PE CE LINII VOR CIRCULA



Primul autobuz electric a ajuns în București. Noul vehicul de transport a fost primit de RATB gratuit pentru a fi testat timp de două săptămâni. Autobuzul este fabricat de compania SOR din Cehia și are un preț de vânzare de aproximativ 300.000 euro. Alte două autobuze electrice, produse însă de compania chineză BYD, vor ajunge la București în jurul datei de 20 aprilie. Cele două autobuze vor fi testate pe străzile Capitalei timp de două luni. Potrivit reprezentanților RATB, autobuzul SOR va circula pe linia 104, iar cele de la BYD pe linia 381. 

Primul autobuz electric din Bucuresti va circula de luni, pe linia 104, timp de doua saptamani
Primul autobuz electric din București va circula de luni, pe linia 104, timp de două săptămâni
Foto: sor.cz

RATB a primit primul dintre cele trei autobuze ce vor fi testate gratuit pe străzile Capitalei în următoarele luni. Autobuzul, produs de compania SOR din Cehia, se află deja în Autobaza Pipera și va fi introdus în traficul cu călători după ce vor fi încheiate documentele pentru asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru călători și bagaje.

"Autobuzul SOR va fi introdus pe linia 104 și va circula în probe timp de două săptămâni Are o capacitate de 70-90 de persoane, un timp de încărcare a bateriilor de 7-8 ore și o autonomie energetică de aproximativ 150 de kilometri. Vom știi cu exactitate detaliile imediat ce vom primi documentele tehnice", a precizat pentru B365.ro, Adrian Mihail, şef Serviciu Programare în cadrul RATB. 

Alte două autobuze electrice vor ajunge în București în jurul datei de 20 aprilie, potrivit reprezentantului RATB. Cele două vehicule sunt produse de compania chineză BYD și vor circula pe străzile Capitalei timp de două luni.

"Autobuzele BYD care vor ajunge la noi au o capacitate de 90 de persoane și două grupuri de baterii. Au nevoie de un timp de încărcare  cinci ore și prezintă o autonomie energetică de 150 de kilometri. Ambele autobuze vor fi circula pe linia 381", a mai spus Adrian Mihail. 

În condițiile în care traseul liniei 381 are o lungime de aproximativ 10,5 kilometri (tur) și 21 kilometri tur-retur, noile autobuze electrice vor putea executa doar 7 trasee integrale (tur-retur) înainte de a se reîntoarce la autobază pentru a fi reîncărcate bateriile. ca durată de timp, autobuzele electrice vor putea circula aproximativ 8 ore până la consumarea bateriilor. 

Toate cele trei autobuze au fost oferite gratuit municipalității bucureștene, pentru a fi testate, urmând ca ulterior Primăria să decidă dacă va achiziționa astfel de vehicule și de la ce companie. Potrivit reprezentanților RATB un autobuz SOR are un preț de vânzare de 300.000 euro, în timp ce autobuzul produs de BYT se vinde cu 400.000 euro. 

Primarul general, Sorin Oprescu, a declarat în urmă cu o lună ca intenționează să cumpere aproximativ 80-90 de autobuze electrice. Nu se știe însă când va fi alocat un buget pentru o asemenea achiziție. 

Etichete: autobuz electric, autobuz electric BYD, autobuz electric SOR, Primăria Capitalei, RATB, realitatea, Sorin Oprescu

0/2 COMENTARII
Ing.
11 mar 12:32
+0
VOTURI
-0
Asta nu e achiziţie, e prezentare, adică producătorul vine şi pune gratis la dispoziţia RATB nişte autobuze pentru o perioadă de timp. În anul 2009 a mai fost în teste pentru câteva săptămâni un autobuz Solaris, dar hibrid (diesel + electric).
SOR vine destul de bine în Cehia, Slovacia şi Ungaria, având şi avantajul de a fi din UE (deci fără taxe vamale), plus că lucrează cu furnizori destul de cunoscuţi, Punţile sunt Raba, frânele şi suspensiile sunt Wabco, motorul electric şi acţionarea sunt făcute de Pragoimex, iar autobuzele diesel sunt cu motoare Iveco şi cutii de viteze Voith. Bine, aici e important cine face bateria, SOR nedând detalii despre acest aspect pe site-ul propriu.
De partea cealaltă, Byd este şi producătorul bateriilor, ceea ce ar putea fi un avantaj. Restul pieselor sunt ,,made in China", iar cu astea e ca la loterie, pot fi excelente sau pot crăpa imediat.

Rămâne de văzut dacă şi când se vor cumpăra astfel de autobuze. Deşi cred că ar fi mai eficient să fie extinsă reţeaua de troleibuz, mai ales că avem vreo 100 de troleibuze care stau degeaba.
vlad
11 mar 10:37
+0
VOTURI
-0
Mda, pt o achizitie de tipul asta nu ar trebui facuta o licitatie publica??? De ce sa cumparam asa direct pe o suma uriasa de la o anumita firma??? Cat despre autobuz in sine, este incredibil de urat :) .... desi nu e neaparat important.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE