Primul centru gratuit pentru informarea consumatorilor din domeniul financiar-bancar, deschis vineri



Primul centru naţional de educare şi informare a consumatorilor, dedicat clienţilor instituţiilor din domeniul financiar-bancar, a fost deschis, vineri, în Bucureşti.

Primul centru pentru educarea si informarea consumatorilor, deschis vineri
Primul centru pentru educarea şi informarea consumatorilor, deschis vineri
Foto: aficotroceni.ro

"Astăzi s-a deschis primul centru naţional de educare şi informare a consumatorilor, realizat în urma unui parteneriat între mişcarea de protecţie a consumatorului şi Banca Naţională a României. Centrul a fost deschis în prezenţa viceguvernatorului şi a directorilor Băncii Naţionale, în cadrul Institutului Bancar Român. Astfel, începând de săptămâna viitoare, se va lansa, practic, primul centru gratuit de educare şi informare pentru cetăţeni şi pentru consumatori", a declarat, vineri, Sorin Mierlea, preşedintele Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România (ANPCPPSR).

Anunţul privind deschiderea primului centru naţional de educare şi informare a consumatorilor la Institutul Bancar Român, dedicat clienţilor instituţiilor din domeniul financiar-bancar, a fost făcut vineri, în cadrul unei conferinţe organizate cu prilejul Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor.

În ultimii ani, plângerile primite de ANPC la adresa instituţiilor din domeniul financiar-bancar au crescut vertiginos, iar apariţia Ordonanţei de Urgenţă 50/2010 a dus la o explozie a sesizărilor. "Numărul reclamaţiilor consumatorilor a crescut cu 1050% în 2008 comparativ cu 2007, după apariţia OUG 174/2008. În 2008, numărul de reclamaţii pe domeniul financiar-bancar a ajuns la 4.000 de sesizări, reprezentând 6% din totalul reclamaţiilor înregistrate de ANPC. În 2009, numărul acestora a ajuns la peste 3.000 de reclamaţii, reprezentând aproximativ 6% din totalul sesizărilor, în 2010 numărul de reclamaţii a mai scăzut, ajungând să fie verificate 1.686 de puncte de lucru ale operatorilor economici din domeniu, iar în 2011, după apariţia efectelor OUG 50, numărul de reclamaţii pe domeniul financiar bancar s-a ridicat la 5.351 de sesizări, reprezentând 8% din totalul plângerilor înregistrate la ANPC. Raportul juridic privind dosarele înainte către instanţă arată că, în prezent, avem 1.577 de dosare pe domeniul financiar-bancar din totalul de 3.756 de dosare la nivel de comisariate teritoriale. La nivel central, avem 43 de dosare soluţionate în favoarea instituţiei şi 12 în favoarea instituţiilor de creditare. În prezent, la nivel central avem 22 de dosare în care sunt părţi atât ANPC cât şi instituţiile financiar-bancare", a declarat, vineri, Bogdan Pandelică, vicepreşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), în cadrul conferinţei dedicate Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor.

Începând din 25 mai 2012 şi până în prezent, ANPC a efectuat 41.271 de controale, din care 18.516 au vizat produsele alimentare, alte 13.210 au avut în vedere produse nealimentare, 4.338 au fost pentru serviciile alimentare, iar 3.806 verificări i-au vizat pe operatorii economici furnizori de servicii nealimentare. Totodată, în aceeaşi perioadă, au fost efectuate 100 de controale la operatori economici cu produse financiare, alte 449 - la operatori care oferă servicii financiare, iar 505 - la operatori economici care au ca obiect de activitate "alte servicii". Valoarea mărfurilor comunitare neconforme controlate oprite definitiv de la comercializare a fost de 695.487 lei, iar cea a mărfurilor extracomunitare neconforme controlate oprite definitiv de la comercializare a depăşit 435.000 lei.

În acelaşi interval, numărul proceselor verbale de constatare şi contravenţie cu amenzi încasate este de 13.326, valoarea amenzilor încasate operativ a fost în valoare de peste 33,2 milioane lei, iar cuantumul produselor distruse a fost de aproape 755.000 lei. Valoarea amenzilor încasate după procedura executării silite a depăşit 1,7 milioane lei, potrivit lui Bogdan Cristian Nica, preşedintele ANPC.

Cele mai multe plângeri din sectorul serviciilor au fost pe următoarele segmente: telefonie fixă şi mobilă, furnizare cablu TV şi internet, comerţ online şi turism.

Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor, 15 martie, a fost marcată, pentru prima dată, în 1983 şi a devenit de atunci o ocazie importantă pentru mobilizarea consumatorilor.

Etichete: anpc, ANPCPPS, reclamaţii ANPC

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE