Proiect de OUG împotriva Uber şi Taxify! Șoferii vor fi amendaţi de câte ori sunt prinşi



Ministerul Dezvoltării vrea ca toţi şoferii care fac transport de persoane sau de marfă fără a deţine autorizaţie să fie amendaţi de câte ori sunt prinşi, fiind eliminată din legislaţia în vigoare condiţia ca aceştia să facă astfel de transporturi "în mod repetat" pentru a fi sancţionaţi. Măsura, care vizează printre altele şi firmele Uber şi Taxify, este cuprinsă într-un proiect de OUG care modifică Legea privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere

Uber versus taxi
Uber versus taxi

"Este dificil ca organele de control să probeze caracterul repetitiv al faptei, astfel încât să poată aplica sancţiunea", argumentează iniţiatorii.

În forma actuală, articolul 55, pct. 3, lit h) din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere prevede că este considerată contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei efectuarea, în mod repetat, de transport public, contra cost, de persoane, cu un autoturism sau de mărfuri cu un autovehicul, fără a deţine pentru acesta, după caz, autorizaţie taxi valabilă sau copie conformă valabilă.

Necesitatea unui astfel de act normativ este justificată de Ministerul Dezvoltării prin creşterea activităţilor de transport de persoane în regim de taximetrie cu încălcarea prevederilor legale, cu caracter de fenomen permanent; amploarea maximă a imposibilităţii sancţionării faptelor de piraterie în transportul de persoane în regim de taximetrie, întrucât, caracterul repetitiv al faptei contravenţionale este ambiguu şi imposibil de măsurat.

Alte motive invocate sunt: activitatea de transport de persoane în regim de taximetrie cu încălcarea prevederilor legale determină consecinţe negative asupra strategiilor autorităţilor administraţiei publice locale în privinţa transportului public local, cu impact negativ asupra mediului înconjurător din cauza creşterii poluării; impactul negativ asupra mediului concurenţial normal al activităţii operatorilor care sunt autorizaţi să presteze serviciul de taximetrie, având în vedere numărul limitat al autorizaţiilor care se eliberează la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale; imposibilitatea ca agenţii depoliţie să demonstreze caracterul repetitiv al faptei.

În România, există peste 2,5 milioane de utilizatori ale aplicaţiilor de mobilitate urbană, iar 80% dintre aceştia consideră că găsirea unei maşini ar fi mult îngreunată dacă aplicaţiile nu ar mai exista, potrivit unui studiu efectuat de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES).

Principalele avantaje pentru care utilizatorii chestionaţi consideră utile aplicaţiile mobile sunt eficienţa, rapiditatea, siguranţa, calitatea serviciilor şi evaluarea comportamentului şoferului.

 

Etichete: amenzi, legea taximetriei, oug, şoferi, taxify, UBER

0/2 COMENTARII
A FOST MARE SPAGA?
04 Mar 10:04
+0
VOTURI
-0
Taximetria clasica, impanzita cu taximetristi borati si rable periculoase, este produsul sistemului corupt de autorizare si control al statului. Spre deosebire, aplicatiile care permit selectarea soferilor si masinilor pe baza calificativelor date de catre clienti, ofera un sistem modern si elegant de transport. Cam cata spaga s-a primit de la firmele de taximetrie pentru a interzice aplicatiile?
Marius
03 Mar 13:24
+0
VOTURI
-0
Nu este normal ca odata cu toate progresele tehnologice si de comunicatie sa ne intoarcem cu 10 ani, poate mai mult, in urma doar pentru a proteja tiganii care fac ursarie la taximetria conventionala, puturosii care fac taximetrie pe japca, restul trogloditilor uitati de lume intr-o curte de la periferie cu wc-ul in fundul curtii...!!! Guvernanti, treziti-va si dati acces liber chiar sa incurajati folosirea serviciilor moderne de transport, cu identificarea soferului, a masinii, a tot ce tine de un transport civilizat si de bun simt! Lasati de-o parte jegurile care fac taximetrie cu japca, dupa cum am spus si lasati economia de piata sa decida cine este performant si cine nu! Nu ma obligati pe mine sa folosesc mizerii de masini, lovite pe toate partile, mizerabile, carpite cu spuma in gaurile de rugina si cu soferi asisderea! Traim intr-o era a tehnologiei, sistemele de apel prin statie precum si cel de comanda pe strada a masinilor de taxi este pe cale de disparitie deci lasati-ne sa alegem ceea ce dorim sa facem si sa ne exprimam opinia! Dati dovada de modernism si conduita corecta, nu influentati prin OUG ori legi aiurea mecanismul economiei de piata!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE