Proiect-pilot: Autobuzele STB de pe trei trasee vor circula pe liniile de tramvai



Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a inaugurat, miercuri, proiectul-pilot în care autobuzele de pe trei linii intens circulate, 135, 182 și 330, vor putea circula pe linia de tramvai.

STB
STB

„Începând de astăzi, 1 iulie, când intră în vigoare noul Cod Rutier, cu modificările propuse de noi, lansăm un proiect pilot pe care ni-l dorim de ani de zile: autobuzele pot circula pe liniile de tramvai, la fel cum se întâmplă în multe capitale din Europa, de exemplu Bruxelles", afirmă Gabriela Firea, primarul general al Capitalei, potrivit unui comunicat de presă al PMB.

Astfel, în prima etapă a proiectului vor circula pe liniile de tramvai autobuzele de pe trei trasee intens circulate și cu un flux mare de călători. Autobuzele nu își vor modifica traseul, ci doar, acolo unde e posibil, vor circula pe linia de tramvai, se precizează în comunicat.

Este vorba despre autobuzele de pe liniile 135, 182 și 330, care vor circula, pe anumite segmente, pe liniile de tramvai 1/10, 19 și 46, utilizând și stațiile acestora.

„Avantajele sunt notabile: timpul de călătorie se reduce cu 30%, la orele de vârf, conform probelor efectuate de STB pe traseu. Această măsură contribuie și la fluidizarea traficului rutier, iar călătorii pot schimba mijloacele de transport mult mai ușor, stațiile fiind comune. Mai mult decât atât, în funcție de rezultate, etapizat, vom extinde acest proiect și pe alte 6 linii, acolo unde trama stradală va permite", mai spune PMB în comunicat.

Potrivit sursei citate, modificările opririi în fiecare stație vor fi anunțate în toate stațiile de autobuz de pe tronsoanele care fac parte din proiect, iar personalul STB SA va fi prezent în aceste stații pentru a îndruma călătorii spre zonele corecte de așteptare, respectiv pe peroanele de tramvai.

Cum vor circula autobuzele 135, 182 și 330 pe linia de tramvai

Autobuzele liniei 135 vor circula pe calea de rulare a tramvaielor pe Şos. Mihai Bravu, între Calea Vitan şi Piața Iancului (cu excepția pasajului Muncii, unde acestea vor circulă prin pasaj), legând astfel cartierele Vitan-Dudești, Baba Novac, Muncii, Vatra Luminoasă și Iancului.

Autobuzele liniei 182 vor circula pe Bd. Iancu de Hunedoara şi Şos. Niculae Titulescu, pe calea de rulare a tramvaielor, între Calea Dorobanți şi Banu Manta, pe sensul spre Gara de Nord, respectiv între Str. Maltopol şi Calea Dorobanți, pe sensul spre "Institutul Oncologic", legând astfel cartierele Dorobanți, Piață Victoriei, Banu Manta - Grivița.

Autobuzele liniei 330 vor circula pe Şos. Mihai Bravu, pe calea de rulare a tramvaielor, între Bd. Camil Ressu şi stația de tramvaie "Gheorghe Petraşcu", de unde acestea revin pe carosabilul destinat traficului rutier general, legând astfel cartierele Dristor, Baba Novac și Vatra Luminoasă.

Potrivit PMB, în viitor alte șase trasee de autobuze vor circula pe linia de tramvai.

„În etapa a doua, traseul autobuzului 330, pe linia de tramvai, se va prelungi și va circula pe Şoseaua Mihai Bravu, și pe tronsonul cuprins între Gheorghe Petraşcu şi Calea Dorobanţi. Tot în această etapă, autobuzele liniei R439 vor circula pe linia tramvaielor 1 și 10, pe Şoseaua Olteniței, pe tronsonul cuprins între Piaţa Sudului şi Romprim. Ulterior, în etapa a treia, se are în vedere introducerea circulației autobuzelor de pe liniile 101, 143, 682 și R409 pe calea de rulare a tramvaiului 21 de pe Șoseaua Colentina, pe tronsonul cuprins între Bucur Obor şi Şoseaua Fundeni", precizează PMB.

Etichete: linii de tramvai, proiect, stb, tramvai

0/2 COMENTARII
Maximus
03 iul 14:22
+0
VOTURI
-0
Am trecut azi pe Sos. Mihai Bravu si am vazut consecintele acestei decizii. Liniile de tramvai sunt praf iar cineva a pus nisip in gropile create dupa smulgerea asfaltului dintre dala de beton si sine. Nu stiu cum or fi anvelopele autobuzelor. Eu stiu de mic ca nu se circula cu roata pe sina de tramvai.
nnnx
01 iul 14:45
+0
VOTURI
-0
Nu trecerea autobuzelor pe liniile de tramvai rezolvă blocajele în trafic ale autobuzelor ci o capitală cu 0 treceri la nivel cu calea ferată și 0 tronsoane ale liniilor de tramvai lipsite de benzi proprii mașinilor coroborată cu dezvoltarea rețelei magistralelor de metrou și a liniilor de tramvai în vederea reducerii numărului liniilor de autobuz.Nu struțocămila asta a autobuzelor pe liniile de tramvai.Liniile de tramvai sunt pentru tramvaie.Punct.Pentru autobuze sunt benzile proprii autobuzelor.Vedeți în mod special liniile 103,143 și 246 care sunt dependente de traficul feroviar.Municipalitatea vede paiele din ochii capitalei și nu vede bârnele.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE