Proiect: Gara de Nord, mutată mai aproape de Podul Grant şi legată printr-un tren de mare viteză



Centrul de Excelenţă în Urbanism "Ion Mincu" (CEP), o organizaţie privată non-profit, a realizat un proiect de regenerare a Gării de Nord din Bucureşti şi a zonei adiacente. Proiectul propune practic mutarea Gării de Nord la o distanţă de circa 1.3 km, la nord de Podul Grant, iar aceasta ar urma să fie legată printr-un tren de mare viteză de actuala gară.

Pe spatiul eliberat de sinele de tren, dar si pe terenurile din jur, intre cele doua gari, proiectul propune construirea unui mall, cladiri de birouri, un centru de afaceri, cladiri administrative si sali de conferinte, un eco-cartier si dotari comerciale, culturale si de agrement.

"Proiectul presupune amenajarea unei eurogari cu doua terminale. Gara principala (Terminalul A) se propune a fi mutata la o distanta de circa 1.3 km, la nord de Podul Grant. Ea ar fi legata de mijloacele de transport in comun de pe Calea Grivitei si s-ar construi simultan cu un mall adiacent. Intregul ansamblu ar fi legat de Gara de Nord actuala (Terminalul B) printr-o spina urbana densa, cu cladiri de birouri, centru de afaceri, cladiri administrative si sali de conferinte, un eco-cartier si dotari comerciale, culturale si de agrement. Solutia propune o legatura rapida de tip monorail (ca la aeroporturi) intre cele doua terminale. Conectivitatea cu orasul prin metrou, tramvaie, autobuze, troleibuze si taxiuri este realizata de-a lungul a doua cai adiacente zonei de regenerare urbana: Calea Grivitei si Bd. Dinicu Golescu. Suprafata desfasurata totala care poate fi construita pe cele 48 hectare se apropie de 1.5 milioane de metri patrati, iar valoarea de piata finala a intregii dezvoltari urbane se ridica la aproximativ 2.4 miliarde de euro", se arata intr-un comunicat de presa emis de initatorii proiectului.

Proiectul a incepul cu un studiu de fezabilitate realizat inca din 2014 care propunea coborarea liniilor de cale ferata si crearea unui spatiu care sa devina o esplanada verde, scrie Hotnews. Partea dintre gara si pasajul Basarab urma sa devina un centru de afaceri, iar in zonele de triaje a fost prevazuta constructia a doua eco-cartiere. In 2016, proiectul a fost remodelat si eficientizat, astfel incat s-a ajuns la aceasta solutie tehnica.

Potrivit initiatorilor, proiectul poate fi finalizat in minimum 10 ani si presupune o dezvoltare urbana cu o valoare de piata finala de aproximativ 2.4 miliarde de Euro.

Descarca de aici proiectul integral privind solutiile creative de regenerare urbană în zona gara de Nord Bucureşti.

Etichete: Gara de Nord, proiect gara de nord, proiect urbanistic

0/11 COMENTARII
vlad
09 Sep 13:35
+0
VOTURI
-0
Proiectul asta este halucinant :)). Ideea construirii unei gari noi, moderne, deplasata cat mai spre periferie nu este neaparat rea, de ce nu daca ai infrastructura de metrou bine pusa la punct. Problema este ca s-au chinuit profund aia de la Metrorex sa tot aduca magistralele de metrou de la Straulesti, de la Otopeni tocmai spre gara actuala.... ramai in pom cu investitiile alea???

Iar nene, daca scoti sinele de pe intervalul ala de 1.5 km.... pai atunci faci un parc acolo. Cartierele alea nu dispun de asa ceva, e o zona uriasa construita si deservita de parcuri mititele. Orice daramare, orice eliberare de spatiu ar trebui automat sa devina parc. Sa fie regula generala... Bucurestiul are de recuperat masiv fata de ce se cere la nivel european de spatiu verde pe cap de locuitor. Practic primaria nu ar mai trebui sa dea nicio autorizatie de constructie in arealul orasului, doar spre periferie...
sanchi
09 Sep 10:31
+0
VOTURI
-0
O abureala care pregateste terenul pentru mall-uri ,avantajul garii fata de de aeroprt este situarea in interiorul orasului. Acum ceva timp voiau sa lege gara de Nord cu Gara de Est si Gara pPogresu, sa fie ca la Bruxelles acuum viseaza trenuri rapide Cine sunt visatorii care au facut studiul ? Centrul de Excelenta ? in ce?
Dobitoc
09 Sep 07:38
+0
VOTURI
-0
Inca un dobitoc care viseaza malluri si betoane in centrul orasului. Un parc nu zicea sa faca, idiotul. Ca doar ei sunt aia de fac malluri chiar in parc, a se vedea Parcul lui Lache nou deschis. Noroc ca nu se face nimic in tara asta si proiectul lui va fi pus la buda pe mosor, acolo unde ii e locul.
Leonard
08 Sep 22:10
+0
VOTURI
-0
Gara trebuie să fie în centru pentru a fi ușor accesibilă. Adevărul e că ducem lipsă de mall-uri și centre de afaceri, mai lipsesc doar afacerile.
c.radu
08 Sep 21:53
+0
VOTURI
-0
Într-adevăr, ideea nu-mi pare în interesul bucureștenilor, ci a unor „dezvoltatori”. Gara de Nord are o istorie și e păcat să fie distrusă. Trebuie restaurată, înfrumusețată. La fel și Basarab. După ce s-a cheltuit atât de mult cu pasajul Basarab, acum acesta ar deveni inutil. În plus, ce rost ar avea un TGV pe distanța de 1,3 km? Avem nevoie de metrou ușor rapid care să înlocuiască toate liniile de tramvai. Cât despre mall, sunt și eu de părere că nu are ce căuta în centru.
Mac Mac
08 Sep 20:51
+0
VOTURI
-0
aaa - nu se voteaza.

Liviu, asta vroiam si eu sa intreb: ce tren de mare viteza faci in 1,3 km? Poate peroane cam cum ar fi trebuit sa fie legatura dintre Gara de Nord si Basarab, dar in niciun caz "tren de mare viteza"...
aaa
08 Sep 20:17
+0
VOTURI
-0
am si eu o intrebare: -Cum se voteaza aici un comentariu?
Cris
08 Sep 18:29
+0
VOTURI
-0
Iarasi ne spargem in figuri cu desene, proiecte si studii de fezabilitate care nu se materializeaza in nimic.
HUM
08 Sep 18:10
+0
VOTURI
-0
E foame mare printre rechinii imobiliari! Lasati mall-urile in centru orasului ca in tarile civilizate se fac la periferie si puneti mana de restaurati gara, modernizati peroanele, realizati legatura cu Aeroportul Otopeni, puneti ordine in taximetrie, etc...etc...
Lasati mall-urile si cartierele.
Apopo de regenerare, umpland zona asta de cuburi de beton si sticla o veti regenera. Ati fost in weekend vreodata in Pipera... e pustiu.
ALEX47
08 Sep 16:57
+0
VOTURI
-0
cladirea Garii de Nord arata jalnic , cu toate ca este un monument... , iar Gara Basarab este o "pustietate" in care se poate bea vara o bere , o cafea , si astepta un tren , daca opreste si aici... Orice capitala are o gara centrala de unde pleaca trenurile in toate diorectiile, iar despre TGV ce sa mai spun , il asteptam de vreo 30 dr ani , macar portiunea catre Aeroportul Otopeni....Este o lucrare foarte complexa , care cred ca se poate realiza in vreo 50 de ani , dupa cum se construiesc si autostrazile pe la noi....

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE