Linia de metrou Iancului - Pantelimon, în curs de PROIECTARE. Când va fi dată în folosinţă



Pentru tronsonul de metrou Universitate - Piața Iancului - Pantelimon, Guvernul a contractat un împrumut de 465 millioane de euro și s-a angajat să aloce de la buget alte 828 milioane de euro, dar până în prezent nu a investit decât 9 milioane de euro pentru proiectarea secțiunii Iancului-Pantelimon.

Linia de metrou Iancului - Pantelimon
Linia de metrou Iancului - Pantelimon

Guvernul și Banca Europeană de Investiții au semnat, în 2011, un contract de finanțare pentru construcția tronsonului Universitate-Pantelimon al Magistralei 5 de metrou Drumul Taberei-Pantelimon. Creditul extern de 465 milioane de euro și investiția de la bugetul de stat de 827,96 milioane de euro vor fi folosite pentru construcția tronsonului Universitate-Panteliomon și achiziția aferentă a 30 trenuri noi de metrou, inclusiv servicii de consultanță aferente achiziției acestora, scrie profit.ro.

Secțiunea Eroilor-Iancului ar trebui dată în folosință în 2023, iar secțiunea Iancului-Pantelimon în jurul anului 2030.

Potrivit unui document elaborat de Ministerul Transporturilor, până în luna mai, pentru tronsonul Universitate-Pantelimon, au fost elaborate proiectele tehnice aferente secțiunii Piața Iancului - Pantelimon și au fost prestate serviciile de expertizare a terenurilor si clădirilor aferente tronsonului Universitate - Pantelimon. Valoarea acestora servicii de proiectare și expertizare s-a ridicat la 8,97 milioane euro, sumele fiind plătite de la buget.

În prezent se află în pregătire documentația de achiziție pentru serviciile de proiectare aferente secțiunii Eroilor-Universitate-Piața Iancului, astfel încât până la sfârșitul anului să fie semnat contractul de proiectare și să înceapă elaborarea documentației tehnice. Ministerul amintește că, în 2014, Metrorex a demarat procedura de achiziție a 51 de trenuri noi de metrou pentru dotarea Magistralei 5 de metrou Drumul Taberei-Universitate-Pantelimon, dar licitația a fost blocată după ce Direcția Națională Anticorupție a trimis în judecată un anagajat al Metrorex și un angajat al unei societăți comerciale, pentru fraudarea licitației, cercetările nefiind încă finalizate.

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a mers, marți, pe șantierul Magistralei 5 de metrou, pentru a inspecta stadiul lucrărilor, anunțând că termenul fixat de minister și constructori pentru deschiderea circulației pe tronsonul Drumul Taberei-Eroilor este jumătatea anului 2017, fiind făcute eforturi pentru devansare față de sfârșitul lui 2017.

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016 – 2030, Regiunea Bucureşti – Ilfov, aflat în dezbatere publică, conţine proiectele Metrorex SA, inclusiv Secţiunea Iancului – Pantelimon, având ca orizont de realizare anul 2030, au declarat pentru ECONOMICA.NET oficiali ai Metrorex. Potrivit lor, Metrorex SA va accesa pentru această secţiune fonduri europene nerambursabile în cadrul următorului program operaţional.

În martie, un reprezentant al Ministerului Fondurilor Europene declara că Magistrala 5 de metrou, în curs de execuţie pe tronsonul Râul Doamnei - Eroilor, se va opri la staţia Iancului şi nu va mai fi construită până în zona Pantelimon, aşa cum prevedea proiectul iniţial.

Magistrala 5 de metrou va lega cartierul Drumul Taberei de centrul oraşului iar, în planurile iniţiale, în a doua fază a proiectului, magistrala ar fi continuat până în cartierul Pantelimon.

"S-a refăcut linia de tramvai care leagă Piaţa Iancului de Pantelimon, motiv pentru care Magistrala 5 se va opri la staţia Iancului, nu va mai cuprinde şi partea a doua. Primăria nu are interes", a spus atunci reprezentantul MFE.

Construcţia tronsonului Iancului - Pantelimon era programată să înceapă în acest an şi să se finalizeze în 2018, dar a fost amânată din cauza stopării procedurilor de avizare de către Primăria Bucureşti.

"Termenul inițial pentru începerea lucrărilor la tronsonul Iancului - Pantelimon a fost 2016 și nu se poate respecta din cauza lipsei avizelor de circulație și urbanism de la PMB (implicit a autorizației de construire); procedurile de avizare au fost stopate de responsabilii municipalității din cauza lucrărilor în curs de modernizare a tramvaiului. Lucrările de metrou au fost blocate pentru moment, fiind amânate după anul 2020", anunțau atunci Metrorex.

Etichete: magistrala 5, metrou bucuresti, metrou iancului, metrou iancului pantelimon, metrou pantelimon, Proiectare metrou Iancului Pantelimon

0/5 COMENTARII
Catalin
10 Sep 01:47
+0
VOTURI
-0
Ce am inteles eu e ca Primaria a cheltuit din banii nostri, ai fraierilor care cotizeaza) 9 milioane de euro pe o proiectare si expertizare care se estimeaza a fi pusa in aplicare peste 6 respectiv 14 ani. Banutii nostri sunt cheltuiti cu cel mai mare dispret si bataie de joc. 9 milioane de euro aruncate pe hartii cand exista atatea si atatea nevoi stringente in oras. Cine raspunde? Cine plateste? Nimeni! Multumim frumos. Asta meritam.
bogdan71
13 Jun 10:54
+0
VOTURI
-0
Mda, si tramvaiul de la Piata Iancului spre Granitul vine la 45 de minute o data (a se consulta programul liniei 46). Halal stimulent de a lasa masina acasa...
pesedeaua
13 Jun 07:47
+0
VOTURI
-0
Dati-l dracu de metrou! Cine mai merge cu el cand Reatebeul e gratuit?
hhh
12 Jun 19:16
+0
VOTURI
-0
Lucrările pentru sensul giratoriu la intersecția Șoselei Chitilei cu Calea Griviței când încep??
florin
12 Jun 16:27
+0
VOTURI
-0
Unii au in plan pana in 2025 sa trimita oameni pe Marte. Noi pana in 2030 speram sa facem un metrou amarat...

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE