PROIECTE NOI la STRĂZI: Pasaj suprateran între Fabrica de Glucoză și Aviatorilor. VEZI LISTA



Primăria Capitalei are noi planuri pentru infrastructura rutieră a orașului. Pasaje subterane și supraterane, străpungeri, supralărgiri, toate au fost incluse în lista de proiecte viitoare și într-un raport interimar pentru Planul Mobilitate Urbană Durabilă. Mai mult, proiectele au fost incluse și în lista de proiecte ITI (Investiții Teritoriale Integrate) pentru regiunea București-Ilfov urmând a fi propuse pentru finanțare europeană. 

Pasaj suprateran
Pasaj suprateran

În 2014, Bucureștiul a fost orașul cu cele mai mari ambuteiaje din Europa. Au contribuit la această situație infrastructura rutieră a orașului, dar și lipsa unei strategii coerente a Primăriei Capitalei în domeniu. Municipalitatea susține însă că are soluții pentru problema traficului infernal din București, devenit "celebru" la nivel național, și mai nou european. Soluția presupune construirea a noi pasaje, străpungeri și supralărgiri. 

Proiectele au fost incluse în "Raportul tehnic: Inventarul proiectelor" din cadrul Planului de Mobilitate Urbană Durabilă  București-Ilfov, coordonat de Banca Europeană pentru Reconstruție și Dezvoltare (BERD). De asemenea, ele se regăsesc și în lista de proiecte ITI (Investiții Teritoriale Integrate) pentru regiunea București-Ilfov (n.r. ITI sunt instrumente de dezvoltare teritorială care presupun existenţa unei strategii de dezvoltare teritorială integrată aferentă unui teritoriu desemnat). 

Care sunt aceste proiecte:

1. Pasaj suprateran între Str. Barbu Văcărescu şi Bd. Aviatorilor în zona Pod Bordei

"Obiectivul proiectului este realizarea unei artere de legătură între şoseaua Petricani şi Bd. Aviatorilor via Bd. Beijing. Lungimea totală a traseului este de 2.800 metri", au precizat reprezentanții Primăriei Capitalei într-un răspuns remis B365.ro. 

Conform municipalității, această lucrare a fost aprobată prin Hotărârea 58/2010, însă documentul la care face referire primăria vizează proiectul "Lărgire Șoseaua Fabrica de Glucoză între Calea Floreasca și Șos. Petricani" și nu menționează niciun pasaj suprateran, limita lucrării fiind Calea Floreasca. 

Reprezentanții Primăriei Capitalei au precizat pentru B365.ro că lucrarea va costa 75 milioane euro și va fi finananțată cu fonduri europene. Durata estimată de realizare a proiectului este de 18 luni. 

2. Supralărgire str. Gherghiţei cu pasaj sub/suprateran şos. Colentina - şos. Fundeni

Proiectul prevede "supralărgirea străzii Gherghiţei şi realizarea unui pasaj la intersecţia cu şoseaua Colentina. Această arteră va fi o alternativă de acces către autostrada A3. Limitele lucrării sunt str. Gherghiţei -şos. Pericani - şos. Fabrica de Glucoză -Pod Bordei -şos. Fundeni- şos. Colentina ", potrivit Primăriei Capitalei. 

Pasajul va avea o lungime de 400 de metri, iar întreaga lucrare - 1.500 de metri. Durata de realizare a proiectului este estimată la 24 de luni. Reprezentanții Primăriei Capitalei mai spun că valoarea lucrării a fost estimată la 59,2 milioane euro. Potrivit informațiilor transmise către consultanții ce realizează Planul de Mobilitate Urbană, se vor solicita fonduri europene pentru realizarea lucrării. 

3. Străpungere Bd. Poligrafiei - Şos. Odăi (penetraţie Bucureşti - autostrada Bucureşti-Braşov) 

Proiectul vizează "realizarea unei artere noi care să asigure legătura din Şoseaua de centură şi Inelul Median deservind astfel şi cartierele în dezvoltare la nord şi sud de Bd. Ghe. I. Siseşti", ne informează Primăria Capitalei într-un răspuns transmis redacției. 

Lungimea totală a noii lucrări va fi de 4.800 metri. 

Pentru acest proiect a fost deja realizat un studiu de fezabilitate. Costul estimat al lucrării este 177,8 milioane euro, iar execuția va dura 24 de luni. 

4. Pasaj suprateran între şos. Grozăveşti - Bd. Geniului şi Şos. Cotroceni - Bd. Iuliu Maniu

Proiectul este unul pe termen lung, iar până acum nu a fost efectuată nicio activitate în vederea realizării lui, respectiv un studiu de fezabilitate sau hotârâre a Consiliului General. Primăria a stabilit însă suma de bani necesară realizării lui - 28,2 milioane euro, precum și durata de timp necesară execuției lucrării - 2 ani. 

"Obiectivul proiectului este fluidizarea traficului pe Inelul Principal în vederea asigurării unei căi de ocolire a centrului oraşului pentru fluxurile de trafic de tranzit prin amplasarea pasajului în lungul Şos. Grozăveşti şi Bd. Geniului peste intersecţia cu Bd. Iuliu Maniu şi Şos. Cotroceni", au precizat reprezentanții municipalității. 

5. Pasaj suprateran la intersecţia  Şos. Colentina cu Str. Doamna Ghica

Acest proiect a fost aprobat de Consiliul General al Municipiului București în 2006, însă de atunci nu s-a mai întâmplat nimic. Zona este una cu mari probleme, în care se produc zilnic mari ambuteiaje, fiind pe traseul de ieșire din oraș spre DN2.  Primarul general, Sorin Oprescu, spunea în decembrie 2012, când a inaugurat pasajul Doamna Ghica - Chișinău, că va construi pasajul din intersecția Şos. Colentina - Str. Doamna Ghica "când vor fi bani". 

Pasajul va avea 670 de metri lungime, iar lucrările vor dura 24 de luni, potrivit datelor comunicate B365.ro de către Primăria Capitalei. 

Valoarea estimată a lucrării este 23, 9 milioane euro. 






 

 

 

Etichete: Bulevardul Aviatorilor, Fabrica de Glucoză, pasaj, pasaj subteran, Primăria Capitalei, realitatea

0/8 COMENTARII
Oana
28 Oct 20:11
+0
VOTURI
-0
Pentru toate localitatile! Bani din prima luna! 100-285 de euro lunar! Cautam urgent numai oameni extrem de seriosi si interesati colaboreze cu noi, pentru a lucra in timpul liber sau full-time, la alegere, in asa fel incat sa obtina castiguri imediate, 100 de euro lunar (part-time) sau 285 euro lunar (full-time), din prima luna. Va rugam sa solicitati cat mai repede detaliile necesare, unuia dintre membrii echipei noastre, la una dintre adresele noastre de email: pas_oniska@yahoo.com
Stick
28 Oct 13:55
+0
VOTURI
-0
Proiecte aprobate 2010 si neincepute nici in 2015 !!! Desigur, fostul primar Oprescu aflat acum in inchisoare, UNDE II ESTE LOCUL, a facut posibil acest lucru !!! Sa nu ii uitam nici pe Basescu, Videanu, Lis, Halaicu etc. Toti unu si unu ...!!! Iata unde au adus "micul Paris" ...alesii bucurestenilor...
vlad
27 Oct 22:55
+0
VOTURI
-0
Singurul proiect cu adevarat interesant mi se pare 2, largirea Gherghitei cu acces spre autostrada. Ar fi ceva misto acolo la intrarea pe Andronache unde este acum o nebunie, insa exista riscul sa faci altceva si mai rau: sa cresti traficul intr-o zona deja suprasaturata. Restul... sunt fantasmagorice si mai rau fac zonei. Si proiectul 5 ar fi ceva desi e dificil de facut.... cel mai bine pentru Colentina este sa se accelereze constructia metroului.... cartierul ala nu mai rezista inca un deceniu
adrian
27 Oct 22:44
+0
VOTURI
-0
Cine a facut acest articol nu stie că toate aceste investiții au fost deja puse pe hârtie de experti ca parte a fostei autostrăzi suspendate, actual inel median...Nu sunt noutati...
altul
27 Oct 16:19
+0
VOTURI
-0
Cam o data la 6 luni apar tot felul de proiecte de genul. Se fura bani ca-n codru pe studii de fezabilitate pentru proiecte fantasmagorice.
Ing.
27 Oct 11:47
+0
VOTURI
-0
În loc de atâtea pasaje, mai bine delimităm câte o bandă pe sens pentru autobuze/troleibuze şi biciclete şi cu restul de bani lărgim şoseaua de centură, cum fac alte oraşe civilizate.
Cum să faci pasaj la Piaţa Leul? În primul rând nu te va lăsa SPP-ul, poa' să stea unul pe pasaj şi să-l ciuruiască pe Iohannis. Apoi Şos. Grozăveşti e ÎN PANTĂ, cum cobori pasajul acolo? Mai bine lucrezi subteran şi ieşi direct în Panduri. Şi nici nu strici aspectul zonei. Cu ocazia asta s-ar putea închide de tot accesul în Şos. Grozăveşti dinspre Leul (circulaţia pe aşa-zisul inel s-ar desfăşura prin pasaj direct în Panduri sau Răzoare). Astfel, locuitorii din Militari şi Dr. Taberei ar putea şi iei să iasă repede spre centru, pentru că acum li se refuză acest drept în favoarea aşa-numitului inel principal, care are un trafic mult mai redus decât Vasile Milea şi Dr. Sării+Dr. Taberei, dar care are semaforizarea prioritară (de aia e coloana de la Leul până la Lujerului, blocând şi intersecţia cu Vasile Milea, blocaj care, la rândul lui, crează o coloană care blochează şi intersecţia Vasile Milea cu Timişoara. Uite cât de multe probleme se pot rezolva simplu, prin prioritizarea semaforului de la Leul pentru direcţia Militari - Cotroceni, nu Răzoare - Grozăveşti cum e acum!
E drept, închizând accesul în Şos. Grozăveşti dinspre Leul ajungem la altă problemă: accesul în Pasajul Basarab dinspre Vasile Milea e greoi, necesită statul la 3 semafoare + o şicană de toată frumuseţea... asta e o greşeală crasă, trebuia acces în Vasile Milea înainte de Grozăveşti, pentru că cel mai mult trafic de acolo vine, nu din aleea numită pompos Şos. Grozăveşti, unde abia încap două Matizuri unul pe lângă altul.
ady88
27 Oct 11:42
+0
VOTURI
-0
e prea ieftin domne asta cu tramvaiu.... si tu crezi ca astia care hotarasc din 89 au mai mers macar o data cu RATB?
putiflenderii astia nu mai stiu ce e aia tramvai
Cristi
27 Oct 11:16
+0
VOTURI
-0
Dar un proiect care să pună capăt coșmarului refugiilor de tramvai înguste lipsite de garduri de protecție când faceți?

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE