Proiectele de reconfigurare a centrului Capitalei, în dezbatere publică. EXPRIMĂ-ȚI OPINIA!



Primele șase proiecte din cadrul Planului Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU) au intrat în ultima fază a dezbaterii publice, înainte de a fi supuse aprobării Consiliului General al Municipiului București. Acestea prevăd transformarea Bulevardului Unirii în zonă pietonală, construirea a două poduri noi peste Dâmbovița și amenajarea unui traseu pietonal din zona Romană până în Rahova, dar și transformarea Pieței de Flori din Rahova în zonă turistică și de promenadă. Cetățenii își pot exprima opiniile privind aceste proiecte până pe 20 noiembrie. 

Șase Planuri Urbanistice Zonale ce prevăd schimbări majore în centrul Capitalei sunt supuse dezbaterii publice pe site-ul Primăriei Capitalei. Proiectele fac parte din Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU), dezbaterea lor publică fiind ultima fază înainte de a fi supuse aprobării Consiliului General al Municipiului București. Cetățenii își pot exprima opiniile privind aceste proiecte până pe 20 noiembrie AICI. 

Cum modifică proiectele centrul Bucureștiului

1. Planul Urbanistic Zonal PlATA CONSTITUTIEI -ANTIM - B-DUL UNIRII prevede construirea unei parcări subterane cu 988 de locuri în Piața Constituției, dar și transformarea Bulevardul Unirii în zonă pietonală și de loisir. 

Bulevardul Unirii ar urma să devină pietonal în cinci etape:

1. Va fi realizat un parcaj subteran in Piata Constitutiei
2. Partea carosabilă va fi ridicată la același nivel cu trotuarele 
3. Pe ambele sensuri se elimina parcarea de lângă trotuar și banda respectivă devine una pentru circulatia masinilor. Concomitent, banda de langa fantani devine pietonala (pe fiecare sens)
4. Traficul se reduce la un fir pe sens și va fi concentrat pe zona de nord față de axul central (inspre Palatul de Justiție). De asemenea, zona pietonală va fi extinsă în partea de sud a bulevardului (unde acum se circulă pe sensul Piața Constituției - Piața Unirii) pentru realizarea unei zone deschise pietonale. Tot în această etapă vor fi amenajate piste duble de biciclete, dar și o zonă ludică și un amfiteatru. 
5. Tot bulevardul devine pietonal. Va fi doar o banda pe sens pentru transportul public.

În noua zonă de promenadă de pe Bd. Unirii vor fi amenajate spații pentru târguri spontane și expoziții, dar și un "amfiteatru, destinat odihnei și activităților artistice spontane". În plus, în capătul dintre Piața Unirii va fi realizat un turn de observație - belvedere. VEZI PROIECTUL INTEGRAL AICI

2. Planul Urbanistic Zonal PARC IZVOR - POD MIHAl VODA prevede construirea unui nou pod peste Dâmbovița și a trei parcări subterane, dar și reamenajarea parcului și realizarea unui amfiteatru. 

Podul Mihai Vodă va fi construit între strada Lipscani și Parcul Izvor (în spatele sediului vechi al Primăriei Capitalei). La cele două capete ale podului se vor construi două parcări subterane.

"Prin acest proiect se va realiza un pod pietonal şi pentru biciclişti peste Dâmboviţa şi peste Splaiul Independenţei, având integrate: platformă de observaţie şi odihnă tip „cameră urbană“, amenajare pieţe aferente punctelor de plecare ale podului, parcări subterane, câte una pe fiecare latură a Dâmboviţei. (...)Parcajul Lipscani, va avea 2 nivele si un numar total de locuri de parcare de 168. Accesul se face pe o rampa dreapta, sens unic, din Splaiul Independentei. Iesirea se face tot in Splai, dar la capatul opus al laturii adiacente Splaiului Independentei. Parcajul Izvor, sub scuarul amfiteatrului si sub ansamblul memorial Mihai Voda, va avea 1 nivel si un numar total de locuri de parcare de 314. Sunt prevazute doua accese si doua iesiri, pe rampe drepte, cu sens unic, o iesire din Splaiul Independentei si doua accese si o iesire din/ in Strada Libertatii. Parcajul Primarie – Pompieri, va avea 1 nivel si un numar total de locuri de parcare de 110. Este prevazut un singur acces, pe rampa dreapta, din/ in Strada Anghel Saligny", se precizează în proiect.

La capătul dinspre Parcul Izvor al Podului Mihai Vodă  va fi amenjat un amfiteatru verde, cu gradene. Sub acest amfiteatru va fi amenajată o zonă comercială, iar sub zona comercială o parcare subterană. De asemenea, aleile din Parcul Izvor vor fi modificate, iar în parc va fi realizat un mic lac. VEZI PROIECTUL AICI

3. Planul Urbanistic Zonal PARC SFINTII APOSTOLI - PODUL CALICILOR propune reconstruirea Podul Calicilor, dar și amenajarea unui parc cu spaţiu verde, arbori, alei pentru promenada și trotuare pentru plimbări cu bicicleta în zona Bisericii Domniţa Bălaşa, situată în spatele blocurilor din Piaţa Unirii, lângă Palatul de Justiţie. Sub parc este prevăzută și construirea unei parcări subterane.

Podul Calicilor va traversa râul Dâmboviţa, fiind situat în prelungirea strazilor Sfintii Apostoli pe malul drept si str. Selari pe malul stâng si va fi utilizat exclusiv pentru traficul pietonal si de biciclisti. VEZI PROIECTUL AICI.

4. Planul Urbanistic Zonal PIAȚA CANTACUZINO - PIAȚA LAHOVARY prevede reamenajarea celor două zone din centrul Capitalei și construirea unor parcări subterane. 

Astfel, Piaţa Lahovary, care acum este destinată în cea mai mare parte circulaţiei rutiere va fi reamenajată cu spaţiu verde şi mobilier urban. Proiectul municipalităţii îsi propune sa reconfigureze Piata Alexandru Lahovari astfel încat aceasta sa includa si statuia lui Alexandru Lahovari. Mijlocul pieţei va fi înverzit şi amenajat ca spaţiu de loisir şi va fi legat de zonele pietonale de pe marginea pieţei. Traficul rutier nu va fi eliminat, ci doar reorganizat. În plus, vor fi realizate şi mai multe locuri de parcare. 

Şi în Piaţa Cantacuzino traficul va fi reorganizat astfel încat sa se realizeze o trecere pietonala între cele doua parcuri din zona, fara eliminarea traficului autovehiculelor. Proiectanţii propun și realizarea unei parcări subterane sub spatiul neconstruit al pietei Cantacuzino. Aceasta va deservi cladirile de locuit adiacente precum si pe vizitatori veniti în interes de afaceri sau pentru petrecerea timpului în parcurile Gradina Icoanei si Ioanid. VEZI PROIECTUL AICI

5.  Planul Urbanistic Zonal RAHOVA - URANUS - PlATA DE FLORI  propune accentuarea caracterului de Piață de Flori și construirea unui parcaj subteran cu 360 de locuri sub Piața Rahova și parțial sub Piața de Flori.

În cazul Pieței de Flori "pe lângă funcţiunea de comerţ de flori, se propun funcţiuni de alimentaţie publică şi funcţiuni de servicii cu articole conexe (recipiente flori, ghivece, seminţe, bulbi, îngrăşăminte etc). Din acelaşi motiv de accentuare a brand-ului urban „Piaţa de Flori“ este eliminată funcţiunea de piaţă agro-alimentară care se regăsea în aripile dinspre Bd. George Coşbuc ale construcţiei existente a pieţei", spun arhitecții de la RE-ACT NOW STUDIO, care au realizat proiectul, alături de arhitectul Dorin Ștefan.

"Înspre Calea Rahovei este propusă salubrizarea terenului și eliminarea construcțiilor cu caracter improvizat. Sunt propuse a fi reabilitate și refuncționalizate corpul dinspre Bd. Coșbuc și corpul de piață construit în aceeași perioadă, dinspre calea Rahovei. Cele două ganguri ale clădirii pieței, în prezent obturate, vor fi redate în folosință, realizând un parcurs coerent între cele două jumătați ale terenului , care până acum funcționau independent ca piață agro-alimentară, și piața de flori improvizată", mai propun arhitecții.

Noile construcții vor fi realizate din metal sau lemn, cu închiderile rabatate sau etanșe. De asemenea, arhitecții spun că din punct de vedere economic, pentru ca proiectul să aibă succes, piața ar trebui organizată astfel: 50-60% comerț cu flori, 30-40% alimentație publică, iar 10% altele. VEZI PROIECTUL AICI.

6. Planul Urbanistic Zonal SPATIU PUBLIC SALA PALATULUI prevede construirea unei parcări subterane sub parcul din fața Sălii Palatului și amenajarea unui spațiu public în zona de acces a Sălii.

"Parcarea nordică dispune de circa 500 de locuri și cea sudică de circa 450 de locuri. Pentru parcarea subterană intrarea și ieșirea sunt poziționate de-a lungul străzii Ion Câmpineanu (o bandă de acces), respectiv perpendicular pe strada Știrbei Vodă în dreptul Palatului Regal (două benzi de acces)", se precizează în proiect. 

În fața Sălii Palatului vor fi amenajate zone pentru promenadă și pentru expoziții în aer liber, dar și un spațiu public de odihnă cu o fântână arteziană. De asemenea, în centrul grădinii publice va fi amplasat un amfiteatru. 

"La nivel suprateran se va amenaja un parc cu plantatii de gazon si arbusti (pe zonele care se suprapun peste parcajul subteran se permite plantarea de arbusti) si vegetatie inalta (pentru zonele care nu sunt asezate peste parcajul subteran propus). In proximitatea Salii Palatului, de ambele laturi ale Gradinii, terenul va fi amenajat cu plantatii de gazon, stabilizat cu mesh, un tip de material inovativ, care permite circulatia peste spatiul verde, insa nu ii afecteaza calitatea sau integritatea", se mai precizează în proiect. VEZI PROIECTUL AICI

Toate proiectele descrise mai sus vor fi realizate în etape, datorită complexității lor. De asemenea, Primăria Capitalei intenționează să realizeze cât mai multe dintre ele cu fonduri europene.

Etichete: Bd. Unirii, dezbatere publică, parcare subterană, parcul izvor, Piața Alexandru Lahovary, Piața Cantacuzino, Piata Constitutiei, Piața de Flori, PIDU, Planul Integrat de Dezvoltare Urbană, Podul Calicilor, Podul Mihai Vodă

0/12 COMENTARII
Swe
11 Nov 19:29
+0
VOTURI
-0
Parctic 3 dintre aceste proiecte prevad betonari grave de spatii verzi. Scuarului dintre Bd. Libertatii si Splaiul Independentei va fi betonat atat pe dedesubt (parcare) cat si deasupra (gradena... da gradena!). In parcul Izvor se va realiza o alta parcare subterana. Parcurile din jurul Salii Palatului vor fi si ele betonate si distruse, sub ele realizandu-se parcari. Peste o treime din parcul din spatele Palatului de Justitie cu arbori foarte batrani va fi defrisat si betonat tot pentru o parcare subterana. Asta se intampla in centrul celei mai poluate capitale europene. Oamenii astia nu sunt intregi la cap. Or sa o ia pe urmele lui oprescu.
mihaela
11 Nov 15:24
+0
VOTURI
-0
Este necesara (re)facerea unor poduri pentru biciclisti si pietoni peste Dambovita (eventual pe amplasamentele celor disparute: Calicilor si Mihai-Voda), dar este posibila si o prelungire a dalei de la Piata Unirii pana la strada Selari (in loc de construirea fostului pod “Calicilor”) pentru reducerea fracturarii zonei istorice Lipscani de zona din partea de sud a Dambovitei si ameliorarea conectivitatii N-S pentru infrastructura pietonala. Trebuie insa atent studiata solutia arhitectural-urbanistica a acestor re-amenajari. Simpla nevoie sau oportunitatea lor nu garanteaza calitatea propunerilor echipei PIDU. Aceste solutii, arhitecturale, trebuie vazute si agreeate sau nu.
mihaela
11 Nov 15:23
+0
VOTURI
-0
Transformarea Bulevardului Unirii in pietonal este o operatiune nepertinenta in acest moment. Acesta, pana la Piata Alba-Iulia, este singura relatie rutiera majora, care poate prelua traficul pe directia Est-Vest, in beneficiul zonelor istorice invecinate: Zona istoica a Parcului Carol (cu un cumul de valori de patrimoniu) si malului raului Dambovita. (Re)canalizand traficul (chiar si diminuat in timp) pe acest bulevard, se pot pietoniza sau amenaja in favoarea pietonilor atat o parte din cheiurile Dâmboviţei cât şi zona Parcului Carol (si transformarea, de ex. a str. 11 Iunie in pietonal sau spatiu “shared-space”. In plus, Bd. Unirii a fost conceput de la inceput ca artera cu trasee pietonale, avand deja trotuare foarte lungi si spatii comerciale la parter. Nu a avut succes insa pentru ca nu are atributele unei artere majore pietonale: este o fundatura imensa, care are intr-un capat un mastodont (Casa “Poporului”) care nu atrage interesul locuitorilor, prost deservita de transport public (in acelasi capat) si cu o scara a spatiului care nu creeaza ambianta agreeata de pietoni (la scara omului).
De asemenea, “tractarea”, fortata, a interesului pietonilor catre Piata de Flori, prin pietonale si piste pentru biciclisti majore, este nepertinenta, dat fiind ca mult mai corecta si fructuoasa ar fi canalizarea si potentarea acestui interes catre Parcul Carol, Manastirea Antim, Patriarhie, Arenele Romane, Muzeul Tehnicii, cluburile agreeate de tineri (ex. Fabrica), cladirile deosebit de frumoase din zona Parcului Carol. In acea zona trebuie create strazi si areale pentru pietoni, fiindca are toate datele arhitecturale, urbanistice si functionale pentru dezvoltarea unui areal cu caracter turistic, cultural, de agrement etc... Piata de flori este un unic obiectiv care nu prezinta acelasi nivel de interes, chiar daca in acea zona exista si cladirea domnului Frolu.
Dan
11 Nov 15:19
+0
VOTURI
-0
Să se ocupe PMB și de Piața Romană să transforme Strada Căderea Bastiliei dintre Strada Constantin Daniel și Piața Romană și Strada Dimitri Mendeleev din intervalul Piața Romană Strada Biserica Amzei în spații pietonale.Ar rămâne doar două artere și s-ar mai diminua cozile ca urmare a reducerii timpilor semafoarelor.
vlad
11 Nov 13:54
+0
VOTURI
-0
Da, o sa vina turistii straini sa se plimbe prin Rahova... clar.
elena
11 Nov 13:01
+0
VOTURI
-0
OFERTA de lucru la domiciliu, in tara sau strainatate !Part time sau full time, poti castiga din prima luna 100 Euro !!!
Se lucreaza comod, de acasa 2-3 ore pe zi si fiecare isi stabileste programul sau de lucru!
Avem nevoie de persoane serioase, inzestrate cu calm si rabdare.
Conditii necesare:
- calculator + internet, cunostinte minime operare
Instruirea se ofera gratuit sub forma unor lectii trimise prin email.
Se ofera contract legal !
TU CE MAI ASTEPTI?
Daca crezi ca ai aptitudinile necesare trimite un mesaj cu subiectul DETALII la adresa de email: mami_meda@yahoo.com
ggg
11 Nov 12:52
+0
VOTURI
-0
din categoria : sa nu ziceti ca nu v-am spus
si
uite aici se duc banii .. obiectii careva ?
Grig
11 Nov 12:01
+0
VOTURI
-0
PMB îi arde de făcut spații pietonale și noi pietonii ne punem zilnic viețile înpericol pe refugiile înguste lipsite de garduri de protecție.Să pună mână să le termine să le elimine.Ajunge cât le suportăm de 15 ani mai bine.Suntem la suprasaturare.Să devină cât mai repede istorie.
Dani
11 Nov 11:49
+0
VOTURI
-0
Să se ocupe și de Piața Victoriei să construiască o gură de metrou pe DN1 colț cu Șoseaua Pavel Kiseleff pentru făcut legătura cu cea existentă în vederea desființării trecerii de pietoni,să transforme Strada Duiliu Zamfirescu dintre Strada Paris și Piața Victoriei,Șoseaua Pavel Kiseleff dintre Strada Monetăriei și Piața Victoriei și Calea Victoriei dintre Piața Victoriei și Strada Grigore Alexandrescu în spații pietonale.Ar rămâne în consecință doar două artere în Piața Victoriei și reorganizând semaforizarea s-ar diminua timpii și-n consecință s-ar diminua cozile de pe DN1 și ar dispărea cozile de pe Șoseaua Pavel Kiseleff.
Florin
11 Nov 10:51
+0
VOTURI
-0
Cu refugiile de tramvai înguste lipsite de garduri de protecție a rezolvat municipalitatea?Pentru astea nu ia măsuri ca lumea să le pună definitiv cruce.A lucrat la linia comună 24 42 45 46 în jurul anului 2012 dar refugiul de pe Bulevardul Ion Mihalache de la intersecția cu Șoseaua Nicolae Titulescu a rămas același refugiu îngust lipsit de gard de protecție.S-au jucat cu reabilitările astea de linii de tramvai de-a alba-neagra.În gândul lor au zis în cadrul așa-ziselor "reabilitări".La stația asta construim refugiu lat cu gard de protecție". "La stația asta nu construim refugiu lat prevăzut cu gard de protecție."Linia 1 e cea mai bogată în refugii înguste lipsite de garduri.20.Exemple.DN5,Șoseaua Viilor,Calea Șerban Vodă,Bulevardul Gheorghe Șincai,Bulevardul Vasile Milea.Lucrări făcute de mântuială.Iar populația capitalei în loc să ia atitudine să-i dea în judecată,să-i reclame la ANPC,la CEDO,în mass media,la primăriile de sector etc stă cu mâinile în sân la o problemă ce ține de viața și de siguranța pietonilor.
alex
11 Nov 09:35
+0
VOTURI
-0
mai intai poate se ocupa primaria si de sobolanii care au invadat centrul Bucurestiului. In Cismigiu langa izvorul lui Eminescu este plin de sobolani, la Unirii pe malurile Dambovitei la fel este plin de sobolani, au fost probleme semnalate si in Drumul Taberi si in Titan. Chiar nu se poate rezolva problema?

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE