Proiectul "autostrăzii pietonale" din Capitală va fi lansat azi VEZI DETALII



Planul Integrat de Dezvoltare Urbană a Capitalei (PIDU) cuprinde 39 de proiecte cu 43 de subproiecte subconexe cu o valoare estimată la peste 100 milioane euro. Principalul obiectiv al strategiei este acela de a recupera centrul Bucureştiului ca zonă de interes pentru bucureşteni şi pentru investitori. În acest scop se propune reducerea traficului rutier prin mutarea tranzitului către inelul median şi către centură, realizarea unui sistem integrat de parcări mici şi medii, cu mai puţin de 500 de locuri, crearea de noi spaţii publice şi de loisir şi construirea mai multor trasee pietonale.

“Vor fi făcute trasee pietonale de la Piaţa Romană la Piaţa Rahova, Grădina Botanică, Hala Traian, prin reconfigurarea circulaţiei auto şi reducerea benzilor de circulaţie în favoarea trotuarelor”, a declarat pentru B365.ro, Gheorghe Pătraşcu arhitectul-şef al Capitalei.

În strategie este prevăzută şi un traseu pietonal între Piaţa Romană, Universitate şi Biserica Antim. De asemenea, se propune şi supratraversarea Bulevardului Naţiunilor Unite printr-un pod pietonal şi ciclist pentru a crea o legătură directă între Parcul Izvor şi Dealul Palatului Parlamentului, în scopul facilitării accesului la Muzeul Naţional de Artă Contemporană.

Parcări subterane la Sala Palatului şi Piaţa Constituţiei

Unul din obiectivele strategiei pentru centrul Bucureştiului este crearea unui sistem integrat de parcări. Pentru o parte din parcări, municipalitatea a demarat deja procedurile. Astfel, Planurile Urbanistice Zonale pentru parcarea supraetajată din Centrul Istoric şi parcările subterane de la Walter Mărăcineanu (240 locuri) şi Piaţa Dorobanţi (254 locuri) au fost deja realizate. Ultimele două au fost şi aprobate de Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi vor fi realizate în parteneriat public-privat.

Noi parcări subterane sunt prevăzute şi lângă Palatul Parlamentului şi la Sala Palatului. “Piaţa Constituţiei va fi amenajată ca spaţiu pentru evenimente şi spectacole la suprafaţă, iar dedesubt va fi realizată o parcare subterană. Acest proiect va fi realizat cu fonduri europene”, a precizat Gheorghe Pătraşcu.

La Sala Palatului vor fi construite două parcări subterane, mai exact în lateralele Pieţii Palatului.

PIDU mai cuprinde şi proiecte de reconstruire a două poduri peste Dâmboviţa care au fost dărâmate în perioada comunistă: Podul Mihai Vodă şi Podul Calicilor. Primul pod pietonal va traversa Dâmboviţa şi Splaiul Independenţei în dreptul străzii Lipscani. Podul va fi prevăzut şi cu două parcări subterane, câte una pe fiecare mal al Dâmboviţei, fiecare cu aproximativ 200 de locuri. Podul Calicilor va fi reconstruit din dreptul străzii Șelari şi va traversa Dâmboviţa până la Palatul de Justiţie.

Realizarea PIDU a revenit, în urma unui concurs de soluţii, Asociaţiei ASUB, un consorţiu format din 14 companii: 9 birouri de arhitectura si urbanism – Re-Act Now Studio, DSBA, Space Syntax, Soare&Yokina arhitecti asociati, IGLOO Architecture, Studio Basar, Astil, Macarie O’looney architects, Republic of Architects si 5 companii de specialitate: Synergetics Corporation (finantari), DC Communication (comunicare /consultare), Polarh Design (studii istorice/restaurari), KVB Economic (mediu) si KXL (trafic).

Etichete: autostradă pietonală, Dâmboviţa, PIDU, pod, realitatea

0/0 COMENTARII
florin
21 Sep 15:43
+0
VOTURI
-0

Inca o gramada de bani aruncati ...

Andrei R. Voinea
21 Sep 15:21
+0
VOTURI
-0

Nu a existat in Bucuresti vreun pod Mircea Voda, cred ca te referi la Mihai Voda. Iar Podul Calicilor nu era un pod ("bridge"), era vechea denumire a Caii Rahovei. La fel cum Podul Mogosoaiei este fosta denumire a Caii Victoriei. S-a mai discutat pe acest subiect acum aproape un an, o minima documentare inainte de a scrie nu strica.

raha
21 Sep 12:29
+0
VOTURI
-0

sunt satul pana peste cap de sacul fara fund care este Bucuresti

Cosmin
21 Sep 11:41
+0
VOTURI
-0

Lucian, esti un optimist incurabil

Costel, stai jos, 4.

Danda - nu.

Niq - slabuta gluma.



Relaxati-va, carcotasilor, o sa fie bine.

Eugen
21 Sep 09:57
+0
VOTURI
-0

Imaginea autostrazii pietonale imi aminteste trecerile pietonale facute peste soseaua dintre Bucursti si Ploiesti. O gramada de bani aruncati pe foc, pt ca nu au fost folosite de pietoni niciodata dar au devenit obstacole pentru autovehicolele agabaritice, fapt ce a generat accidente dramatice. De aceea ma intreb ce fel de sprecialisti is specialistii ce ne dau PIDU asta ce nu vine cu nici o solutie pentru descongestionare traficului din Bucuresti, ca nu este vorba doar de centru... Sunt mult, mult mai multe zone in care zilnic traficul este sugrumat iar cu autostrazi pietonale si parcari in centru nu se va rezolva mai nimic, vor fi alti bani aruncati pe foc.

Mihai
21 Sep 01:21
+0
VOTURI
-0

Lasati frate proiectele megalomane. Faceti parcari, multe parcari si se rezolva tot. Daca nu mai sunt masini parcate aiurea (ca nu ai unde fizic sa pui masinile alea), se va circula mult mai fluent pe stradute ceea ce va reduce traficul pe arterele principale. Daca nu mai ai pe fiecare trotuar masini au loc berechet si pietonii. In plus faceti ceva cu toate firmele care dau masini aiurea la angajati si aia cand vin la servici ocupa si mai mult loc, suprataxati asta, obligati-i sa isi faca parcari.

In vara am stat o saptamana in Berlin....se circula super bine in centru, dar nu erau multe masini, chiar nu erau....de ce? Pai acolo erau numai magazine si restaurante, firme nu prea, si era plin de parcari, cand nu era subterana era un parkhaus (un bloc, dar inauntru parcare nu birouri clasa A). Ca urmare se mergea super bine si e Berlin nu jegul de Bucuresti.

genicorn
21 Sep 00:53
+0
VOTURI
-0

numai comentarii negative :)

nu mai fiti asa tristi, o sa fie macar un pic mai bine

HOPSHIEU
20 Sep 21:22
+0
VOTURI
-0

BEEEEEIIII! Vin ALEGERILEEEEE !!! Ce nu e clar??NU puneti botu" !!!

Un bucurestean

darthmaul
20 Sep 20:50
+0
VOTURI
-0

La cat de puturosi sunt romanii parca si vad o gramada de carari si scurtaturi prin spatiu verde.

costel
20 Sep 17:58
+0
VOTURI
-0

Dupa ce ca nu avem destule benzi de circulatie si traficul e blocat acum mai le si desfiintam !!!Cred ca nu mai stim de ce avem nevoie si ce ne trebuie ! Astea sunt visurile virusate de minciuni ale lui Sorinache _Gazonache !

niq
20 Sep 17:10
+0
VOTURI
-0

pista pentru cersetori ;))))

io
20 Sep 16:52
+0
VOTURI
-0

in a2a poza imi imaginez masinile cum parcheaza pe platforma sau pe acele banci :)))...foarte frumoase randarile...2 masini...un om ici coo :))) ca in realitate

io
20 Sep 16:50
+0
VOTURI
-0

PISTA PENTRU BICICLETEEEEEE!!!!!!!!!!!1

lucian
20 Sep 15:38
+0
VOTURI
-0

va fi mai ingusta decat apare in poza si va fi plina de maidanezi iar proiectul final va fi dublu sau triplu decat s-a bugetat initial; munca va fi depusa de aceiasi constructori harnici care se chinuie de 3 ani sa termine de pavat strazi de 50 de metri lungime cum sunt cele din centrul vechi.

contrariat
20 Sep 15:07
+0
VOTURI
-0

vreau sa vad poza a doua pusa in aplicare... sunt tare curios cum o sa fie...

Goguta
20 Sep 16:20
+0
VOTURI
-0

Cum de nu intelegi.... se vede in poza...... 3 benzi pe sens ( se vad masinile ) . Un trotuar lat lat + pista pentru biciclisti + spatiu verde generos . Parca Dambovita este mai ingusta ca altfel nici mie nu imi iese .



Si o sa fie foarte intuneric ( nu au stalpi ) . Astia de regula sunt pe pista de biciclete

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE