Proiectul CODULUI RUTIER modificat din nou, după scandalul din PNL. Cu cât scad amenzile



Ministrul de Interne, Radu Stroe, schimbă proiectul CODULUI RUTIER cu demisia pe masă. Liberalii l-au certat pe Radu Stroe pentru că a ieşit public să anunţe un proiect pe care nu l-a discutat cu liderii partidului. Vineri, după şedinţa BPN a PNL, pe site-ul MAI a fost publicată o nouă variantă de modificare a Codului Rutier, care prevede amenzi mai mici cu 40%. 

Proiectul CODULUI RUTIER modificat din nou, dupa scandalul din PNL. Cu cat scad amenzile
Proiectul CODULUI RUTIER modificat din nou, după scandalul din PNL. Cu cât scad amenzile

Imediat după şedinţa PNL, pe site-ul MAI a fost publicată noua variantă de proiect de ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ
pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.

Liberalii l-au certat pe ministrul Radu Stroe că a ieşit public să anunţe un proiect pe care nu l-a discutat cu liderii partidului. PNL nu este de acord, în primul rând, cu amenzile mari propuse pentru şoferii care încalcă lege. Ministrul de Interne a retras proiectul şi aşteaptă propuneri pentru modificarea documentului.

Liberalii sunt nemulţumiţi de sancţiunile foarte mari prevăzute de acest proiect de lege şi cel ministrului de Interne să retragă iniţiativa, scrie rtv.net.

Între timp, Ministerul de Interne a "îndulcit" din sancţiunile pe care le riscă şoferii care încalcă legea.

Proiectul de lege lansat în dezbatere publică de MAI prevede ca şoferii care conduc băuţi, nu acordă prioritate pietonilor sau depăşesc viteza regulamentară cu peste 60 de kilometri pe oră vor avea permisele suspendate timp de 120 de zile.

Permisul este suspendat pentru o perioadă de 180 de zile, iar amenda va fi între 21 şi 50 de puncte de amendă pentru şoferii care nu opresc la trecerile la nivel cu calea ferată, dacă sunt bariere sau semibariere coborâte, care şoferul circulă pe contrasens, care circulă cu o viteză care depăşeşte viteza maximă legală cu mai mult de 60 km/h, care conduc sub influenţa băuturilor alcoolice sau se află la volanul unui autovehicul neînmatriculat.

În cazul în care, în condiţiile de mai sus provoacă şi un accident soldat cu pagube materiale, perioada de suspendare a permisului va fi de un an, iar amenda primită se încadrează în clasa a VI-a de sancţiuni, între 51 şi 120 de puncte de amendă.

În cazul unui accident grav sau a trecerii pe culoarea roşie a semaforului, suspendarea permisului poate ajunge la cel mult doi ani, faţă de cinci, cât prevedea proiectul anterior.

Proiectul nu ajunge în Guvern mai devreme de două săptămâni. 

În varianta iniţială, modificările aduse NOULUI COD RUTIER vizau ca la o primă abatere, sancţiunea va fi minimă. Însă conducătorii auto care vor repeta greşeala vor primi o sancţiune mai mare. Iar a treia abatere va antrena aplicarea pedepsei maxime, amenzile ajungând chiar şi la 16.000 de lei. "Considerăm că sancţiunile propuse prin proiectul de Ordonanţă de Urgenţă sunt abuzive, întrucât se propun amenzi de până la 16.000 lei, ceea ce însumează valoarea a 20 de salarii, în condiţiile în care salariul minim garantat în plată este de 800 lei. Având în vedere acest aspect, UNTRR solicită ca sancţiunile să fie progresive şi proporţionale", a replicat imediat Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR într-un comunicat remis B365.ro.  VEZI AICI ce modificări sunt incluse în CODUL RUTIER 2013. 

Etichete: MAI, modificari codul rutier 2013, puncte penalizare, Radu Stroe, sanctiuni codul rutier

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE