Proiectul Magistralei 6 de metrou 1 Mai- Otopeni a fost modificat. UNDE VOR FI STAȚIILE



Proiectul Magistralei 6 de metrou 1 Mai - Otopeni a fost modificat la cererea Ministerului Apărării Naționale. Astfel, una dintre stații a fost mutată pentru că s-ar fi aflat prea aproape de o unitate miltară. Noua modificare dă naștere însă la probleme noi pentru că se pierd legăturile pietonale cu această stație. 

Statia de metrou Magistrala 6 1 Mai - Otopeni
Stația de metrou Magistrala 6 1 Mai - Otopeni

"În urma consultărilor care s-au făcut pe acest proiect au apărut o serie de modificări. Stația de la granița dintre București și Otopeni, la calea ferată de centură, se afla aproape de o unitate militară cu profilul transmisiuni. Avizul de la Ministerul Apărării Naționale a impus o îndepărtare a stației de unitatea militară", a explicat  în cadrul Comisiei de Urbanism a Primăriei Capitalei, arhitectul Constantin Enache, care a realizat proiectul Magistralei 6,

În această situație, stația Bruxelles a fost mutată mai spre Otopeni. Această modificare aduce însă și noi probleme. "Va fi o distanță mai mare între accesul la metrou și Șoseaua Odăi. Se pierde astfel legătura pietonală  din zona Odăi și legătura pietonală dintre București și Otopeni. Acest lucru va trebui să se facă pe sus pe un pod sau peste calea ferată. Solicit Primăriei să decidă în ce fel va fi rezolvată situația creată acolo", a mai spus arhitectul Constantin Enache. 

Unde vor fi amplasate staţiile de metrou şi cum se va face accesul

Pajura - staţie cu cinci accese, la marginea cartierului (click aici pentru perspectiva de interior a staţiei)

Expoziţiei - staţie prevăzută cu 5 accese, în incinta complexului Romexpo (click aici pentru perspectiva de interior a staţiei)

Piaţa Montreal - staţie la nodul rutier de la Casa Presei, cu 4 intrări/ieşiri (click aici pentru perspectiva de interior a staţiei)

Gara Băneasa - staţie cu 3 accese, la Fântâna Mioriţa (click aici pentru perspectiva de intrerior a staţiei)

Aeroportul Băneasa - staţie lângă aeroport cu 5 accese

Tokyo - staţie cu 5 accese, în faţa magazinului Ikea (click aici pentru perspectiva de interior a staţiei)

Washington - staţie cu 5 accese, la intersecţia DN1 cu bd. Liviu Librescu (click aici pentru perspectiva de interior a staţiei)

Paris - staţie cu 5 accese, la intersecţia DN1 cu Aleea Padina (click aici pentru perspectiva de interior a staţiei)

Bruxelles - staţie cu 5 accese, între Municipiul Bucureşti şi oraşul Otopeni.

Parcări Kiss & Go şi terenuri expropriate pentru pietoni

Potrivit proiectulu, pe traseul magistralei, chiar în dreptul staţiilor, vor fi amenajate mai multe parcări. Astfel, la staţiile Pajura, Washington (intersecţia Liviu Librescu cu DN1) şi Paris (Aleea Padina) vor fi construite parcări de tip Kiss&Go. "Vor fi parcări de scurtă durată folosite pentru a lăsa sau a lua călători de la metrou", a spus arhitectul Constantin Enache.

În plus, la staţia de la şoseaua de centură va fi construită o parcare Park&Ride, pentru navestişti, cu aproximativ 500 de locuri. "Deasupra staţiilor de metrou vor fi amenajate spaţii publice pentru pietoni. Terenurile vor fi expropriate, iar după ce vor fi terminate staţiile, aceste terenuri vor intra în proprietatea Primăriei Municipiului Bucureşti, care va organiza concursuri în vederea amenajării unor spaţii publice", a mai precizat arhitectul Constantin Enache.

De exemplu, spaţiul din faţa Gării Băneasa va fi amenajat ca un spaţiu public de loisir după ce staţia de metrou de acolo va fi terminată.

Potrivit planurilor autorităţilor, magistrala M6 va avea trenuri noi, care vor circula la intervale de 5 minute, iar designul staţiilor va fi unul ultramodern, futurist. Garniturile de metrou vor fi dotate cu display-uri care vor indica programul curselor aeriene şi informaţii despre Bucureşti atât în română cât şi în alte limbi de circulaţie internaţională

Societatea de transport Metrorex a scos la licitaţie lucrările pentru linia de metrou care va lega Bucureştiul de Aeroportul Henri Coandă (Otopeni) în luna mai 2012. Valoarea estimată a lucrărilor este de 1,05 miliarde de euro, fără TVA.

Pentru realizarea Magistralei 6, Guvernul Japoniei a decis să acorde României un împrumut de 315 milioane de euro, echivalentul a 41,87 miliarde yeni japonezi. Restul banilor ar urma să fie finanţare de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor.

Etichete: magistrala 6, metrou, realitatea, staţii

0/4 COMENTARII
@ ceatateanul din Otopeni
30 Jan 09:52
+0
VOTURI
-0
andrei, ceatatene din Otopeni.
Nu se poate face decat subteran, pentru ca altfel iese gura de metrou prin casele oamenilor? WTF??? Robotelule, tu citesti ce scrii?
Parca Ponta avansase ideea unui transport de suprafata spre Otopeni, din cauza ca nu era economic. Acum vii tu si spui ca trebuie sa se faca subteran, pentru ca TU ai nevoie de el. Serios? Se iau bani de la buget pentru a face un tren subteran pe care-l vor folosi, zilnic, cati oameni? 1000? 2000? Exista cale ferata spre Otopeni, de ce nu se foloseste?
Cu stima, cetatean din Romania
andrei
30 Jan 07:51
+0
VOTURI
-0
Victorash .esti ca un robotel care scrie ce vede la altii... Da, se face subteran , nu ca sa se fure, ci pentru ca nu exista alta solutie, decat daca vrei sa iasa gura de metrou prin casele oamenilor . Nu, nu se poate desfiinta statia, sunt oameni care au nevoie de acces la metrou, Otopeni nu e Bucuresti la capitolul trotuare si transport in comun . Cat vrei sa se cheltuie pe metrou din oras la aeroport? Vrei sa-l faca pe gratis? asta e probabil cea mai importanta ruta de metrou din tara si e si destul de lunga. Cu stima, ceatatean din Otopeni.
Rompetrol
29 Jan 23:02
+0
VOTURI
-0
1,05 miliarde euro, iar noi am sters cu buretele jumatate de miliard!
RUSINE!
victorash
29 Jan 19:05
+0
VOTURI
-0
Intr-una din ultimele dati cand se mai discuta "magistrala" asta de metrou, parca se ajunsese la concluzia ca nu e economica si se studia proiectul unei linii ferate de suprafata. Sa inteleg ca se revine la subteran? S-au mai gasit niste bani de furat?

Iar daca statia aia e prea aproape de o unitate militara, de ce n-o desfiinteaza de tot? Chiar trebuie statii de metrou din 500 in 500 de metri pana in Otopeni, ca in Drumul Taberei?
Furt furt, da' asta-i deja jenant...

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h