Proiectul Magistralei 6 de metrou se află în "circuitul de aprobare în Guvern" de trei luni



Proiectul Magistralei 6 se află pe "circuitul de aprobare în Guvern" de mai bine de trei luni. Între timp, România pierde zilnic bani din cauză că nu utilizează un împrumut acordat de Japonia pentru construirea metroului către Aeroportul Otopeni, scrie economica.net.

Proiectul Magistralei 6 de metrou se afla in "circuitul de aprobare in Guvern" de trei luni
Proiectul Magistralei 6 de metrou se află în "circuitul de aprobare în Guvern" de trei luni

"Proiectul de Hotărâre de Guvern de aprobare a indicatorilor tehnico-economici (pentru Magistrala 6 – n.r.) este revizuit, în conformitate cu solicitările Ministerului Transporturilor, și se află pe circuitul de aprobare", a declarat săptămâna aceasta pentru ECONOMICA.NET Marin Aldea, directorul general al Metrorex.

Problema este că şi în urmă cu trei luni, proiectul se afla tot pe circuitul de aprobare în Guvern, după cum reiese dintr-un comunicat al Metrorex din 17 iunie.

"Proiectul este inclus în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Bucureşti-Ilfov ( PMUD) 2016-2030, în acest moment documentaţia proiectului aflându-se pe circuitul procedurii de aprobare prin Hotărâre de Guvern", se meţiona în comunicatul Metrorex de la acea dată.

Aprobarea prin Hotărâre de Guvern a indicatorilor tehnico – economici este prima etapă din calendarul Metrorex pentru acest an în vederea implementării proiectului Magistralei 6.

Celelalte trei etape din calendar sunt: aprobarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă Bucureşti – Ilfov, demararea şi depunerea aplicaţiei pentru finanţarea din fonduri externe nerambursabile şi demararea acţiunilor specifice etapei de licitaţie pentru lucrările de structură.

În privinţa Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, primarul Capitalei, Gabriela Firea, a declarat că acesta va fi supus aprobării în şedinţa Consiliului General al Capitalei de săptămâna aceasta.

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) își propune să realizeze, în perioada 2016-2030, un sistem de transport eficient, integrat, durabil si sigur, care să promoveze dezvoltarea economică, socială și teritorială și să asigure o bună calitate a vieții. Este un plan cu investiții de 7 miliarde de euro, dintre care 3,5 miliarde de euro vor fi investiți în extinderea şi modernizarea metroului (bani proveniți în principal de la bugetul de stat și din fonduri europene), iar restul pentru proiectele dezvoltate de autoritățile locale pentru transportul public de suprafață, managementul traficului, infrastructura de biciclete, etc.

De altfel, PMUD este o condiţionalitate pentru accesarea de fonduri europene în perioada 2014-2020, prin Programul Operational Regional şi Programul Operaţional Infrastructură Mare.

Faptul că PMUD nu a fost încă aprobat poate explica de ce demersurile de obţinere a finanţării europene pentru Magistrala 6 sunt în acelaşi stadiu anunţat de fostul ministru cu peste două luni în urmă.

"În vederea asigurării bugetului necesar continuării proiectului, SC Metrorex SA a identificat posibilitatea ca acesta să fie finanțat din fonduri europene nerambursabile, iar, în această perioadă se fac demersurile necesare pentru întocmirea aplicației de finanțare în cadrul POIM 2014 – 2020", a spus şeful Metorex cu privire la stadiul actual al proiectului.

Cu peste două luni în urmă, fostul ministru de la Transporturi spunea că "a fost demarată acţiunea de întocmire a aplicaţiei privind cofinanţarea proiectului din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare".

Cea mai mare problemă din faptul că se întârzie cu acest proiect este că România trebuie să plătească penalităţi pentru că nu utilizează creditul acordat japonezi, în vederea construirii liniei de metrou spre Otopeni.

Gheorghe Udrişte, fost director general al Metrorex, a spus pentru ECONOMICA.NET că aceste penalităţi se ridică la circa 400.000 de euro pe an. Fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu, estima aceste penalităţi la 300.000 de euro pe an. În medie, România plăteşte circa 1.000 de euro pentru fiecare zi în care nu se construieşte această linie de metrou.

Etichete: magistrala 6, magistrala 6 metrou, Metrorex, metrou aeroport otopeni

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE