Proiectul Supralărgire Prelungirea Ghencea, refăcut integral. 15 milioane euro, buget în 2015



Proiectul de supralărgire a străzii Prelungirea Ghencea va fi refăcut integral. Astfel, culoarul de expropriere va fi "redesenat", proiectul tehnic va fi refăcut și se va trece de la 6 benzi (cum era prevăzut în proiectul inițial) la patru benzi, iar licitația pentru atribuirea contractului de execuție a lucrărilor va fi reluată. Niciuna dintre etapele de mai sus nu au fost încă finalizate, iar unele nici nu au început. Cu toate acestea, reprezentanții Primăriei Capitalei susțin că lucrările de execuție vor începe în acest an. În proiectul de buget pentru acest an, municipalitatea a alocat pentru Prelungirea Ghencea 70 milioane lei. 

Un prim pas pentru largirea Prelungirii Ghencea: Exproprierile, supuse la vot saptamana viitoare
Un prim pas pentru lărgirea Prelungirii Ghencea: Exproprierile, supuse la vot săptămâna viitoare
Foto: Facebook - Initiativa Prelungirea Ghencea

Proiectul de supralărgire a străzii Prelungirea Ghencea va fi refăcut integral, la 8 ani de când contractul de execuție a lucrării a fost atribuit. Astfel, în 2007, în timpul primarului general Adriean Videanu, Primăria Capitalei a încheiat un contract cu firma SC Alpine SRL pentru realizarea lucrărilor de supralărgire a străzii Prelungirea Ghencea. Proiectul prevedea lărgirea străzii la 6 benzi și construirea unui pasaj rutier care să supratraverseze șoseaua de centură și calea ferată. Proiectul nu a putut fi demarat pentru că investiția includea lucrări și pe teritoriul localităților Bragadiru, Domnești și Clinceni, din judetul Ilfov, iar legislația nu permite finanțarea unor investitii in afara zonei administrativ-teritoriale pe care o administrezi. Acest lucru era știut însă dinaintea realizării proiectului și atribuirii contractului de execuție. Între timp și firma care a câștigat contractul a intrat în faliment.

La opt ani de la încheierea acelui contract, Primăria Capitalei a decis să reia acest proiect. El va fi însă refăcut complet. Astfel, culoarul de expropriere va fi "redesenat", proiectul tehnic refăcut, iar licitația pentru atribuirea contractului de execuție, reluat. 

Noul proiect prevede realizarea a câte 2 benzi de circulație pe sens (în loc de 3 cum era prevăzut în proiectul inițial), trotuare, piste de bicicliști și racordarea străzilor laterale la strada Prelungirea Ghencea. Lucrarea va fi realizată de Primăria Capitalei pe o distanță de 3,5 kilometri, între Strada Brașov și limita administrativ-teritorială a Municipiului București (Șoseaua de centură), iar Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) va realiza lucrările de pe teritoriul județului Ilfov, inclusiv pasajul suprateran. De altfel, CNADNR i-a luat-o înainte Primăriei Capitalei și a demarat deja licitația pentru execuția acestui proiect (detalii aici).

15 milioane euro pentru Prelungirea Ghencea, în 2015

În proiectul de buget pentru acest an, municipalitatea a alocat pentru proiectul de pe Prelungirea Ghencea 70 milioane lei (15 milioane euro). De asemenea, deși proiectul tehic nu a fost încă finalizat, reprezentanții Primăriei susțin că lucrările de execuție vor începe din acest an. 

"Municipalitatea a inclus in propunerea privind bugetul pe anul in curs suma necesara pentru angajarea cheltuielilor de angajament bugetar in vederea semnarii contractului de executie lucrari pentru acest obiectiv de investitii, cheltuielile bugetare necesare pentru exproprierile de utilitate publica precum si cheltuielile de executie lucrari propriu-zise care se vor realiza anul acesta (estimate la 70 milioane lei). In acest moment proiectul va fi reevaluat (de la 6 la 4 benzi) si va fi introdus spre aprobare in Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Dupa definitivarea proiectului tehnic (estimata la 31 martie 2015), se vor demara procedurile de expropriere si de achizitie publica pentru atribuirea contractului de executie lucrari", au precizat reprezentanții municipalității pentru B365.ro.   

Lucrările de execuție nu vor putea fi începute însă, până când nu vor fi terminate exproprierile. Această procedură cuprinde mai multe etape, cu o durată destul de lungă. Astfel, după definitivare, culoarul de expropriere și sumele aferente despăgubirilor pe care le vor primi proprietarii terenurilor vor fi supuse aprobării Consiliului General al Municipiului București. Dacă proiectul va fi aprobat se va trece la consemnarea sumelor și înștiințarea proprietarilor. În cazul în care vor fi expropriate și construcții, acestea vor trebui demolate, iar municipalitatea va solicita autorizațiile necesare de la primăria de sector pe raza căruia se află construcțiile în cauză. De la consemnarea sumelor și până la eliberarea totală a terenului pentru începerea lucrărilor pot trece aproimativ 6 luni. Este deci o etapă de durată.

De asemenea, un alt aspect de luat în seamă este costul acestor exproprieri. La sfârșitul anului trecut, pe 18 decembrie, primarul general, Sorin Oprescu, declara că exproprierile pentru Supralărgire Prelungirea Ghencea ar costa "undeva la 28-38 milioane de euro".  Dacă estimarea este corectă, atunci, bugetul alocat pentru acest an nu va fi suficient nici pentru plata despăgubirilor pentru terenurile expropriate. 

Proiectul de buget pentru acest an se află deocamdată în dezbatere publică pe site-ul Primăriei Capitalei, și cel mai probabil va ajunge pe mesele consilierilor generali spre aprobare în aprilie. 


 

 

Etichete: exproprieri, Prelungirea Ghencea, Primăria Capitalei, realitatea, Sorin Oprescu, Supralărgire Prelungirea Ghencea

0/9 COMENTARII
Sep Vanmarke
03 apr 09:26
+0
VOTURI
-0
Tocmai asta e ideea. În momentul în care va exista infrastructura adecvată pentru bicicliști, o să vezi că vor fi din ce în ce mai mulți care vor alege să se deplaseze pe două roți.
aiurea-n tramvai
03 apr 07:33
+0
VOTURI
-0
v-ati batut joc de unul dintre cele mai frumoase cartiere din Bucuresti! ati facutun santier interminabil cu mizeriaaia de metrou, spatiile verti din fata blocurilor le-ati maenajat numai cu noroi, abia se mai curatase cartierul asta de mizerie si ati lasat-o voi iar pe toate strazile ca nu stiti sa curatati in urma voastra, ati facut toaletizarea pomilor si ati taiat fara nicio noima din pomi tineri, ca sa nu mai spun ca intre blocurile alea si asa prea apropiate ati facut alei si banci si foisoare....va fi mega odihnitor sa auzi ecoul discutiilor cetatenilor si strigatele de joaca ale copiilor care vor beneficia de aceste amenajari. PRIMARE ITI MULTUMIM!
Dan
02 apr 19:36
+0
VOTURI
-0
Hai sa le dam crezare si sa le uram succes si spor la treaba. Sa speram ca cei care vor parca pe banda 1 si vor incurca traficul vor avea parte de parbriz spart si cauciucuri taiate.
Cris
02 apr 19:12
+0
VOTURI
-0
Doua benzi pe sens, din care prima banda va fi, de fapt, parcare.
Sa nu va mai plangeti, soferi, ca n-aveti strazi largi cat timp pe cele existente parcati la futu-i masa...
Dimi
02 apr 18:41
+0
VOTURI
-0
Locuiesc pe Prelungirea Ghencea si intalnesc zi de zi biciclisti in trafic,fapt care consider ca sunt absolut necesare piste pt ei...In rest parca e prea frumoas...!Sa speram ca se demareaza cat mai repede lucrarile pt ca e de groaza traficul...Moare omu' pana ajunge o salvare...
HAHA
02 apr 17:29
+0
VOTURI
-0
Minunat! Totul suna minunat si dubios in acelasi timp! 15 mil euro? Parcul Drumul Taberei...de fapt aberatia care a mai ramas din el a costat 18-20 mil Euro si voi chiar credeti ca o sosea+pista biciclete+trotuare+despagubiri+plan+ APROPO COPACI CARE SA NE MAI AJUTE CU PRAFUL LASAT DE TIRISTII NESIMTITI VITEZOMANI...= 15 MIL EURO?????? Este intrigant de ieftin intr-o tara in care mai ales la drumuri si poduri se supraincarca la puterea "x" ?! poate doar "redesenarea" sa coste atat... asa cum a costat si frunza verde de Carpati! Astia nu au fost in stare sa termine IN DECENTA un parc in timp util... voi va dati seama ca astia vor face lucrarea asta in zeci de ani?! Deja sunt 8 ani de promisiuni cel putin ...ma doare in pix ca le-a dat alora faliment firma! Cum facturezi un produs fara sa il si dai? Ce bou ia factura si da banii inainte sa ia produsul?! Sper sa nu ne trezim cu un macro santier in mijlocul strazii lasat de izbeliste ca s-au terminat fondurile!
Maria Darie
02 apr 14:37
+0
VOTURI
-0
Una la mana: Ii mai crede cineva?! A doua: Ce-o sa faca, un fel de Dudesti? SI cine merge cu bicicleta 9 luni? De ce trebuie irosit spatiul? Cu bicicleta circula cativa numai vara.
kaa
02 apr 11:25
+0
VOTURI
-0
Cica 2 benzi pe sens in loc de 3. :)) Ce, vroiati mai mult intr-o tara fara apa calda la robinet?
artiom
02 apr 09:38
+0
VOTURI
-0
Cu finalziare peste 10 ani..cam de atat au nevoie incompetentii astia sa largeasca o strada de cativa km..

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE