Proiectul tehnic pentru refacerea lotului 3 din autostrada Orăştie-Sibiu, APROBAT



În cadrul şedinţei CTE/CNADNR SA s-a avizat cu 12 voturi pentru şi 4 împotrivă soluţia tehnică pentru zona cuprinsă între km 60+500 - 60+700 aferentă tronsolului de Autostradă Orăştie - Sibiu, lot 3, faza Proiect Tehnic, transmite CNADNR într-un comunicat de presă.

Proiectul tehnic pentru refacerea lotului 3 din autostrada Orastie-Sibiu, APROBAT
Proiectul tehnic pentru refacerea lotului 3 din autostrada Orăştie-Sibiu, APROBAT

Soluţia tehnică avizată presupune execuţia a 6 transei drenante, la o adâncime de 7 m, transversal amprizei autostrăzii, distanţa dintre acestea fiind variabilă, distanţele mai mici sunt în zona cu înălţimea de rambleu mai mare, aceasta distanţă crescând pe masura reducerii înălţimii rambleului.

Lungimea acestor transei este de 65 m pentru 4 drenuri si de 285 m pentru doua dintre acestea, La capul aval al transeilor transversale cu lungimea de 65 m, se monteaza camine de vizitare. Intre aceste camine se realizeaza drenurile de evacuare, care unesc toate aceste camine de vizitare.

Cele doua transei cu lungimi mai mari, respectiv 285 m, sunt necesare atat pentru evacuarea apelor drenate catre paraul din aval, cat si pentru asanarea zonei mlastinoase aflate in aval la cca. 200 m de autostrada.

Acestea se unesc intr-un singur cap de evacuare, unde se realizeaza un bazin decantor cu preaplin, continuat cu un sant pereat pana la emisar.

Peste terenul astfel pregatit, se va incepe refacerea corpului rambleului din materiale granulare,ranforsate cu geogrile, dupa cum urmeaza:

Baza rambleului este constituita dintr-o perna de piatra sparta, armata cu geogrile, iar latimea pernei va fi mai mare decat ampriza efectiva, reducand astfel incarcarea verticala si implicit a efortului tangential din baza rambleului.

Perna de piatra armata, impiedica deformarea laterala si reduce astfel posibilitatea mobilizarii unor eforturi tangentiale mai mari.

Grosimea pernei va fi de 1,50 m,iar numarul stratelor de geogrile de armare va fi de 4 straturi. Corpul rambleului, este proiectat a se executa din balast, sort 0 – 63. Deoarece taluzurile proiectate initial sunt de 2:3, pante ce se vor mentine pentru continuitatea taluzurilor existente, acestea vor fi armate cu geogrile, constituite in structuri de pamant armat, de o parte si alta a autostrazii. Zona de aplicare a armaturilor este de 6,00 m de la fata taluzului. Distanta intre armaturi va fi de 50 cm.

Pentru asigurarea nedeformabilitatii, (bombarii taluzurilor), se vor realiza la fiecare 2,00 m de inaltime, legaturi din geogrile de acelasi tip cu cele utilizate la perna din piatra Sparta, respectiv geogrile rigide, cu rezistenta efectiva la alungirea de 5%, de 100 kN/m. Armarea taluzurilor se va face cu geogrile

Pentru sitemul rutier se menţine aceeaşi soluţie tehnică folosită şi în proiectul iniţial, respectiv, un sistem rutier semirigid, cu următoarea configuraţie:
• 5 cm - beton asfaltic de uzura MASF 16
• 6 cm - beton asfaltic deschis BAD25m
• 12 cm - anrobat bituminos tip AB2
• 20 cm - balast stabilizat cu ciment
• 30 cm - strat de balast
• 20 cm - strat de forma din materiale coezive tratat cu ciment sau compusi pe baza de ciment.

În cel mai scurt timp posibil, Proiectantul urmează să întocmească Detaliile de execuţie şi totodată să asigure asistenţa tehnică pe întreaga perioadă de execuţie a lucrărilor.

De asemenea, soluţiile de remediere aferente celorlalte zone cu degradări urmează să fie realizate de către Proiectant şi prezentate în cadrul CTE/CNADNR în scopul avizării.

Etichete: autostrada demolata, autostrada Orăştie-Sibiu, CNADNR, lot 3 autostrada Orăştie-Sibiu

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE