Promisiunea utopică pe care România a făcut-o către UEFA. Ce ar trebui să se construiască



În dosarul de candidatură pe care România îl va depune la UEFA, cea mai utopică promisiune se referă la construcția unor autostrăzi dinspre București spre Nădlac, Oradea și Iași (graniță cu Republica Moldova). 

Comitetul Executiv al UEFA a respins nominalizarile facute de FRF pentru comisiile forului european
Comitetul Executiv al UEFA a respins nominalizările făcute de FRF pentru comisiile forului european
Foto: www.ziuaveche.ro

"S-au solicitat informatii despre infrastructura de transport existenta si cea care urmeaza sa fie realizata pana in 2020. Nu se cere o garantie semnata in acest sens de autoritati, insa, din datele pe care le detinem pana in prezent, Bucurestiul va fi legat pana in 2020 cu autostrazi pe relatia Vest, pana la Nadlac, pe directia Nord-Vest, pana la Oradea, si Nord-Est, pana la Iasi si apoi la granita cu Republica Moldova. In total vor fi circa 2.300 de kilometri de autostrada existenti pana in 2020", a explicat directorul de programe din cadrul FRF, Dumitru Mihalache, pentru ziare.com.

In ultimii sapte ani, Romania a incercat sa construiasca sase autostrazi, insa nu a reusit sa termine niciuna. Pe cele sase autostrazi, Romania are in total 680,7 kilometri in exploatare, pe 27 de tronsoane.

Oficialii Federatiei se bazeaza insa pe promisiunile politicienilor care au declarat organizarea EURO 2020 "un eveniment de interes national".

Intrebat de ziare.com cine va suporta costurile pentru constructia infrastructurii, Dumitru Mihalache a mentionat ca nu poate oferi un raspuns, desi dosarul de candidatura se depune pana la 25 aprilie 2014.

"Nu suntem in posesia unor sume privind aceste investitii si nici nu cunoastem daca ele vor fi realizate si prin accesarea unor fonduri europene", a precizat Mihalache.

Cum implicarea politicului este absolut necesara pentru finalizarea unor constructii de o asemenea amploare, forul european a cerut, in dosarul de candidatura, lamuriri despre situatia politica din Romania, dupa cum urmeaza:

- structura politica la nivel national si la nivelul orasului gazda;

- institutiile care vor fi implicate in organizarea UEFA EURO 2020 precum si responsabilitatea si competentele acestora;

- daca primarul orasului gazda este ales sau numit;

- dovezi rezultate din sondaje de opinie / referendumuri privind sustinerea populatiei la nivel national si local in orasul gazda cu privire la candidatura tarii/orasului gazda la organizarea EURO 2020.

Pe fondul tensiunilor din Ucraina, UEFA nu doreste sa trimita turneul final intr-o tara instabila din punct de vedere politic, care nu-si poate onora promisiunile. In aceste conditii, situatia politica din Romania va reprezenta un factor cheie in organizarea turneului final.

Pentru a da dovada de seriozitate, reprezentantii comisiei de organizare au hotarat sa depuna personal dosarul de candidatura la UEFA, desi aveau posibilitatea sa il trimita prin curier, asa cum fac majoritatea tarilor participante.

Tara noastra candideaza pentru organizarea unui pachet ce include trei meciuri din faza grupelor si unul din optimi sau sferturi de finala. UEFA va anunta tarile castigatoare in luna septembrie.

Etichete: autostradă, promisiune, UEFA

0/1 COMENTARII
ctititor
24 mar 13:57
+0
VOTURI
-0
De ce utopic? Daca se doreste se poate, ceea ce este scris se gaseste in planul de dezvoltare. In 6 ani se pot realiza 1000 km. de autostrada, daca suntem seriosi, dispar hotii, justitia nu taraganeaza solutionarea contestatiilor.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h