Protecția Consumatorului în control la Gara de Nord: Amenzi de 100.000 lei



Protecția Consumatorului în control la Gara de Nord. Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au aplicat amenzi de 100.000 de lei pentru condiţiile de pe peroane şi din garnituri. 

Protectia Consumatorului in control la Gara de Nord: Amenzi de 100.000 lei
Protecția Consumatorului în control la Gara de Nord: Amenzi de 100.000 lei

Protecția Consumatorului în control la Gara de Nord. Controlul a urmărit atât condiţiile de pe peroane, din vagoane, cât şi din unităţile de alimentaţie publică din incinta Gării de Nord şi din vagoanele restaurant, scrie Mediafax, citată de Digi24.ro. 

Au fost controlate şase garnituri de tren, de diferite ranguri, cu plecare din Gara de Nord, cu diferite destinaţii. Pentru aceste nereguli au fost aplicate sancţiuni în valoare de 100.000 lei şi măsuri complementare de remediere a deficienţelor.

Principalele abateri constatate pe peroane au fost: lipsa surselor de apă potabilă, lipsa unor grupuri sanitare, lipsa scaunelor în zona de aşteptare, scaune rupte, deteriorate, murdare sau imposibil de utilizat, coşuri de gunoi nedebarasate, resturi alimentare aruncate, marginile deteriorate ale peroanelor - existând riscul accidentării, lipsa hidranţilor sau dezafectarea acestora şi lipsa panourilor de antifonare pentru zonele adiacente B-dul Dinicu Golescu şi Calea Griviţei.

În gară, comisarii ANPC au găsit grupuri sanitare insalubre, fără amenajări pentru persoanele cu dizabilităţi, paviment cu porţiuni deteriorate, cu denivelări în zonele gurilor de canalizare şi a gurilor de scurgere, unde erau aruncate şi diverse resturi solide.

Totodată, informarea călătorilor privind plecările şi sosirile la staţia de amplificare se făcea numai în limba română, şi numai pentru trenurile internaţionale, şi în limba engleză.

În ceea ce priveşte condiţiile din trenuri, s-a constatat că vagoanele erau murdare la exterior, cu geamuri crăpate, treptele de acces nu respectau înălţimea maximă de 20 cm, unele având cauciucul antiderapant desprins, existând pericolul accidentărilor, interioarele erau neigienizate, podeaua era murdară, plină de praf, cu urme de lichide uscate, pereţii laterali şi geamurile erau murdare cu urme de praf, grăsimi, funingine, banchetele erau acoperite cu pluş, greu de curăţat, deteriorare şi murdare (urme de alimente, pete de grăsimi, insecte), grupurile sanitare erau urât mirositoare, lipsind cu desăvârşire substanţele dezinfectante, fără săpun lichid cu dispozitiv de dozare, instalaţia de apă din unele grupuri sanitare era deficitară în unele cazuri sau nefuncţională, geamuri ale vagoanelor erau blocate, cu defecţiuni ale sistemului de închidere, sistemul de ventilaţie era necurăţat, introducând praf în compartimente, nu era aer condiţionat în toate vagoanele, iar într-un vagon restaurant erau spaţii frigorifice neigienizate, veselă din dotare neigienizată, cântar fără verificare metrologică.

„Respectul pentru consumatori, pentru drepturile acestora trebuie să fie prioritar. Lipsa apei potabile, condiţiile de transport improprii, mizeria din vagoane, lipsa aerului condiţionat, lipsa scaunelor în zonele de aşteptare a trenurilor nu trebuie să mai existe în România”, a declarat preşedintele ANPC, Marius Dunca.

Comisarii ANPC au mai verificat şi 10 comercianţi de produse alimentare, cărora le-au aplicat 10 amenzi în valoare totală de 71.000 de lei.

Au fost oprite definitiv de la comercializare produse alimentare în cantitate de 116 kg ca având data limită de consum depăşită, 21 litri de băuturi răcoritoare ca produse nesigure şi 50 kg de preparate culinare nesigure neavând data limită de consum.

O farmacie aflată în Gara de Nord cormecializa produse farmaceutice (creme) expirate, mai spune ANPC.

Etichete: anpc, Gara de Nord, protecţia consumatorului

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE