Rahova devine zonă turistică și de promenadă. Parcaj subteran și un nou parc la Unirii.VEZI PROIECTE



Cartierul Rahova va fi reintegrat în centrul Capitalei. Primăria Capitalei va amenaja un traseul pietonal care va face legătura cu Piața Unirii și Piața Romană. Piața de Flori va fi reamenajată și modernizată, iar în subsol va fi construită o parcare subterană cu 360 de locuri. De asemenea, un nou proiect propune și amenajarea unui parc în spatele Palatului de Justiție, reconstruirea Podului Calicilor, dar și construirea unui parcaj subteran. Proiectele fac parte din Planul Integrat de Dezvoltare Urbană elaborat de Primăria Capitalei și vor fi realizate cu fonduri europene. Proiectele se află deocamdată în dezbatere publică. 

Primăria Capitalei vrea să readucă zona Uranus - Rahova - Piața de Flori în centrul de interes al Capitalei. Zona Uranus a fost un cartier rezidenţial care a devenit o zonă reziduală în urma demolărilor masive din anii 80, iar Calea Rahovei care reprezenta una dintre cele mai vechi şi mai dinamice artere comerciale din capitală, a fost izolată în urma însă construcţiilor şi schimbărilor realizate în perioada regimului comunist.

Municipalitatea intenționează să reabiliteze întreaga zonă din punct de vedere funcțional, economic, social și cultural. Proiectul propune accentuarea caracterului de Piață de Flori, construirea unui parcaj subteran sub Piața Rahova și parțial sub Piața de Flori, dar și amenajarea unui traseu pietonal. 

În cazul Pieței de Flori "pe lângă funcţiunea de comerţ de flori, se propun funcţiuni de alimentaţie publică şi funcţiuni de servicii cu articole conexe (recipiente flori, ghivece, seminţe, bulbi, îngrăşăminte etc). Din acelaşi motiv de accentuare a brand-ului urban „Piaţa de Flori“ este eliminată funcţiunea de piaţă agro-alimentară care se regăsea în aripile dinspre Bd. George Coşbuc ale construcţiei existente a pieţei", spun arhitecții de la RE-ACT NOW STUDIO, care au realizat proiectul, alături de arhitectul Dorin Ștefan.

"Înspre Calea Rahovei este propusă salubrizarea terenului și eliminarea construcțiilor cu caracter improvizat. Sunt propuse a fi reabilitate și refuncționalizate corpul dinspre Bd. Coșbuc și corpul de piață construit  în aceeași perioadă, dinspre calea Rahovei. Cele două ganguri ale clădirii pieței, în prezent obturate, vor fi redate în folosință, realizând un parcurs coerent între cele două jumătați ale terenului , care până acum  funcționau independent ca piață agro-alimentară, și piața de flori improvizată. Porticul Pieței Coșbuc se continuă cu parcursuri agrementate cu copertine care apară de soare și intemperii varietatea de flori, și mese care te invită la prânz sau și numai la un ceai", mai propun arhitecții. 

Noile construcții vor fi realizate din metal sau lemn, cu închiderile rabatate sau etanșe. De asemenea, arhitecții spun că din punct de vedere economic, pentru ca proiectul să aibă succes, piața ar trebui organizată astfel: 50-60% comerț cu flori, 30-40% alimentație publică, iar 10% altele. 

Piața de flori arată, momentan, așa:

Parcare subterană cu 360 de locuri și zonă de promenadă

Sub Piața Rahova și parțial sub Piața de Flori va fi construită o parcare subterană cu 360 de locuri. Accesul în parcare se va face de pe Bulevardul George Coșbuc, iar ieșirea în Calea Rahovei. 

Zona Uranus - Piața de Flori a fost inclusă și în proiectul privind amenajarea unui traseu pietonal prin centrul Capitalei. Conform acestuia bucureştenii şi turiştii vor putea admira oraşul la pas pe traseul Piaţa Romană – strada Mendeleev – Piaţa Revoluţiei – strada Academiei – Centrul vechi – Unirii – Biserica Antim – strada George Georgescu – Calea Rahovei – Piaţa de Flori şi înapoi pe Uranus – Palatul Parlamentului – strada Ion Brezoianu – Calea Victoriei – strada Biserica Amzei – Piaţa Romană.

Traficul pe artera calea Rahovei – strada Uranus, se va desfăşura pe două sensuri cu câte două benzi fiecare, eliminându-se zona de parcare de-a lungul străzilor. "Continuarea tronsonului din Calea Rahovei face parte din traseul prioritar pietonal şi de biciclişti, şi va fi la nivel cu pietonalul. Acest carosabil la nivel cu pietonalul, va avea restricţie de viteză, două sensuri cu câte o bandă pe sens, şi va fi deschis atât circulaţiei auto cât şi bicicliştilor. Ieşirea din parcajul subteran se va realiza înspre această arteră. Bulevardul George Coşbuc îşi va păstra profilul stradal, două sensuri cu câte o bandă pe sens, iar între cele două benzi de circulaţie auto rămân liniile de tramvai pe două sensuri. Din acest bulevard se va realiza accesul în parcajul subteran propus, dar şi aprovizionare auto a zona pieţei", spun arhitecții. 

Un nou parc amenajat în zona Unirii

O schimbare spectaculoasă se va produce şi în Unirii. În primul rând, Primăria Capitalei va reconstrui Podul Calicilor, care a fost demolat în anii '40. Acesta va traversa râul Dâmboviţa, fiind situat în prelungirea strazilor Sfintii Apostoli pe malul drept si str. Selari pe malul stâng si va fi utilizat exclusiv pentru traficul pietonal si de biciclisti.

Tot în zona Unirii, municipalitatea va amenaja spații verzi și de loisir în zona Bisericii Domniţa Bălaşa și în spatele Palatului de Justiție. Mai exact, acolo va fi amenajat un parc, cu spaţiu verde, arbori şi alei pentru promenadă, dar şi trotuare largi pentru plimbări cu bicicleta și o parcare în subteran.

"Întreaga suprafaţă a parcului Sf. Apostoli face obiectul acestei reamenajări. Zona promenadei sudice, în relaţie cu traseul prioritar pietonal şi de biciclişti va fi acoperită de o pergolă care se va întinde peste o mare parte a suprafeţei sub care se realizează cel mai ridicat nivel al parcajului. Zona de activităţi recreative conţine un spaţiu de joacă pentru copii şi o arie liberă pentru activităţi neprogramate.

Zona promenadei nordice în imediată legătură cu Palatul Justiţiei şi ocupând suprafaţa fostei străzi a Justiţiei conţine numeroase locuri de stat şi este protejată de traficul funcţional specific accesului sudic în Palatul de Justiţie prin refacerea gardului către acesta sub forma unei limite verzi. Centrul acestei promenade se deschide către faţada Palatului Justiţiei într-o zonă de 'piaţă'. Zona centrală a parcului este asimilată unei mari peluze plantate", se arată în proiect. 

Pe latura sudică a Parcului Sf. Apostoli va fi construită o parcare subterană cu  298 locuri. Suprafaţa construită totală a parcajului subteran este 3.830mp, iar suprafaţa construită desfăşurată este de 11.116mp.

Străzile și racordurile dintre ele vor fi configurate astfel încât să fie asigurat accesul persoanelor cu dizabilităţi locomotorii în spaţiile publice. De asemenea, traversările şi trecerile de pietoni vor fi prevăzute cu covoare tactile pentru nevăzători şi deficienţi de vedere prin inserţii metalice în pavajul de granit. Circulaţia bicicletelor se va realiza în ambele sensuri, urmând a fi amenajate și parcări de biciclete. Intersecţiile vor avea semaforizare suplimentară pentru biciclişti.

Proiectele prezentate mai sus au fost realizate de SC Re-act Now Studio SRL și Biroul de Arhitectură al arhitectului Dorin Ștefan, aceasta din urmă fiind și șeful de proiect. Ele fac parte din Planul Integrat de Dezvoltare Urbană a Capitalei (PIDU). Reprezentaníi primăriei lucrează acum la studiile de fezabilitate, iar în acest an proiectele vor fi propuse pentru finanţare europeană. Cele ca nu se vor încadra pentru finanțare europeană vor fi realizate cu fonduri de la bugetul local. Planul Integrat de Dezvoltare Urbană a Capitalei (PIDU) cuprinde 19 de proiecte cu 43 de subproiecte subconexe cu o valoare estimată la 200 milioane euro.

Citește și Centrul Capitalei devine pietonal. CUM VA ARĂTA

Etichete: Domnița Bălașa, palatul de Justiție, parc, parcare subterană, Piața de Flori, piata Rahova, PIDU, promenada, Rahova, realitatea, traseu pietonal

0/2 COMENTARII
proiecte
24 Jan 16:20
+0
VOTURI
-0
He he he... Zona turistica in Rahova? In Ferentari? In Zabrauti? In Amurgului, la Sectia 13, unde masinile de Politie sunt furate din parcare?

Ce turisti aduc tristii astia sa vada tigania de la piata Rahova?
Ati sarit de fund in sus ca Hala Matache e zona infecta, plina de gunoaie si tigani. Pai ia dati o tura si prin Ferentari, sa vedem daca va mai intoarceti!
Min
24 Jan 13:40
+0
VOTURI
-0
Minciuna:" în spatele Palatului de Justiție. Mai exact, acolo va fi amenajat un parc, cu spaţiu verde, arbori şi alei..."
In spatele Palatului de justitie exista deja un parc... deci ce parc se va amenaja daca exista deja unul? Nu mai vorbesc ca in prezantarea din articol se vorbeste de parcari subterane, pergole... si nu despre amenejari peisagistice.

Palatul de justitie si parcul pe google maps:
https://maps.google.ro/?ll=44.428714,26.098626&spn=0.002332,0.002411&t=h&z=19

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE