RATB, afectat de criză: 10% din autobuze au fost scoase de pe trasee din cauza cererii scăzute



Autobuz
Autobuz

Bucureştenii nu mai vor să se deplaseze cu mijloacele de transport în comun. Din 2008 şi până în prezent numărul celor carre aleg mijloacele de transport în comun ale RATB a scăzut cu 30%. Cererea tot mai mică a determinat conducerea RATB să reducă din parcul circulant.

"Cel mai mult s-a redus la autobuze, 10%. La tramvaie şi troleibuze s-a redus foarte puţin. Nu se justifică să merg cu autobuzul aproape gol. Când o să fie cerere mai mare o să creştem parcul circulant.  Principala cauză care a dus la cererea mică este şomajul. Majoritatea celor care circulau cu mijloacele RATB proveneau din clasa medie, acum puternic afectată de şomaj", a precizat pentru B365.ro, directorul RATB, Adrian Criţ.

Trasee speciale pentru corporatişti

Pentru a câştiga noi clienţi RATB va crea noi trasee către marile centre comerciale şi clădiri de birouri. La sfârşitul anului trecut a fost înfiinţată linia 331bis, o modificare a liniei 331, care circulă însă  până la sediul Petrom City.

"Era cerere mare în condiţiile în care la sediul Petrom lucrează aproximativ 2.500 de persoane. De asemenea, mai am cereri pentru o clădire  la Podul Otopeni,  care o să fie gata în aproximativ trei luni de zile unde o să lucreze 11.000 de angajaţi. Am cereri şi pentru prelungirea liniei de pe Şoseaua Pipera astfel încât să trec podul în Voluntari, pentru că sunt multe clădiri de birouri acolo", a precizat directorul RATB.

Parcul circulant al RATB  cuprinde 1.500 de vehicule.

Etichete: Adrian Criţ, autobuze, bucureşteni, Bucureşti, călători, RATB, realitatea

0/0 COMENTARII
monik
10 oct 14:33
+0
VOTURI
-0

pai a scazut transportul in comun pentru a putea sa il scoata sa isi bage el microbuzele lui

hotul asta care distruge si ratb ca restul au avut pdl grija

Dr2005
21 feb 13:26
+0
VOTURI
-0

Din liniile enumerate de Robert, unele ar putea fi rentabilizate simplu, prin afisarea unei nenorocite de foi A4 in statie cu orele de trecere. Ma refer la linii precum 106, 148, 185, 221, 223, 227, 261, 635, 682... sunt linii care deservesc zone fara altceva.

185 chiar are o cursa de-a dreptul ,,ciudata" (sa nu zic facuta in bataie de joc), cei 5 km fiind parcursi in 37 de minute!!!! Evident, 25 de minute masina sta la capat, ca nici daca mergi cu 15 km/h nu poti sa te tii de programul asta.

In plus, zone care inainte erau bine deservite de transport, acum au ramas aproape complet la dispozita taxiurilor si mersului pe jos. Pe Bd. Ghencea mai circula 122 (interval aprox. 18 minute), 173 (interval: 18 minute), 385 (interval 10-15 minute)... toate vin la peste 15 minute la ore de varf! Inainte venea tramvaiul 11 la 8 minute. Acum... de 385 nu te poti apropia la 13 Septembrie nici macar la ora 12, d'apoi la 16! Dar sa ne ia bani pe abonamente stiu!! Ce eficientizare e asta? Ca daca scoti tramvaiul si raresti autobuzele, oamenii vor merge cu alte mijloace de transport (in general masini personale, desi la cum e traficul pe Bd. Ghencea, ajungi mai repede pe jos).

Robert
21 feb 13:09
+0
VOTURI
-0

Pai Nea' Crit! Asa judeci matale? Ia sa vedem cine genereaza traficul redus de calatori? Nu cumva voi bastanii de la RATB care luati aceste decizii intelepete?!? Pai cine naiba sa stea sa astepte 42, 47, 106, 122, 124, 125, 148, 149, 181, 185, 221, 223, 227, 242, 261, 303, 635 sau 682. Astea sunt doar cateva exemple in care intervalele de succedare sunt de la 30 de minute in sus. Colac peste pupaza nici macar nu este afisat orarul acestora in statii ca sa stii cand vine... Deci tovarasu', faceti bine si faceti transportul in comun mai atractiv, nu-l distrugeti de tot! A, si inca ceva! De ce nu receptionati lucrarea lui 5 pe Tunari? Ca doar a costat o avere!

Alex
21 feb 12:42
+0
VOTURI
-0

Reducerea numarului de calatori ai RATB-ului,poate insemna ,pe de alta parte,o crestere a nivelului de trai:s-a marit numarul de autoturisme proprietate personala.Ceea ce nu e rau deloc!Iar decizia conducerii regiei de a desfiinta unele trasee nerentabile,e cat se poate de binevenita!RATB-ul nu trebuie sa se bazeze doar pe subventia de la Oprescu:trebuie sa-si gaseasca singur metodele de eficientizare a activitatii!

Robert
21 feb 11:38
+0
VOTURI
-0

Cred ca au uitat sa mentioneze ca autobuzele sunt foarte pline ...cu pensionari, se vede treaba ca nu sunt deloc rentabili...din moment ce au gratuitati.

Acum ca le reduc, nu vreau sa imi inchipui ce va fi, cum ne vom calca in picioare la propriu.

Claudiu
21 feb 10:38
+0
VOTURI
-0

Dar o linie directa Piata Resita - Cal. Plevnei, cand va fi infiintata? Aceasta distanta ma termina din punct de vedere al timpului, TARB, metrou, schimbat la Victoria, Gara de Nord, Witing etc... Legatura 381, la Piata Romana si 133 pana la Gara de Nord inseamna mai mult de 1h40minute. O teroare pentru un adult, ce sa mai zic de un copil pe care il iei cu tine la gradi sau scoala, pentru ca, tot din cauza transportului, nu ajungi la timp sa il iei de la gradi sau scoala de langa casa.

Cristina
21 feb 10:29
+0
VOTURI
-0

DA! Eu stau la Unirii cate 20 -25 minute sa astept 123-ul. Erau bune cele vechi,cu trepte, aveai loc pe scara, si plecai cu usile deschise....dar plecai! Acum, cu 10% dimunuate ca numar, o sa raman in autobuz inca 2 statii, pt ca nu o sa am loc sa ma deplasez la gura de iesire.. :))

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h