RATB montează aer condiţionat în tramvaiele din Bucureşti. Cât costă echipamentele de climatizare



În curând, pe străzile din Capitală vor circula primele tramvaie cu aer condiţionat. Regia Autonomă de Transport Bucureşti a achiziţionat primele echipamente de aer condiţionat ce vor fi instalate în saloanele de pasageri.

RATB monteaza aer conditionat in tramvaiele din Bucuresti. Cat costa echipamentele de climatizare
RATB montează aer condiţionat în tramvaiele din Bucureşti. Cât costă echipamentele de climatizare
Foto: forum.metrouusor.com

Potrivit unui anunţ postat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), RATB va plăti aproape 1 milion de lei cu TVA inclus pentru 3 seturi de echipamente de salon climatizare. Aceste echipamente sunt valabile, conform caietului de sarcini, pentru tramvaie Bucur LF-CA şi Bucur LF-41.

Câştigătorul contractului este compania austriacă VOSLOCH KIEPE GES MBH. Contractul a fost atribuit prin negociere, iar câştigătorul a fost desemnat după criteriul preţul cel mai scăzut, după ce Regia a primit două oferte la anunţul de participare lansat în SEAP pe 10 august.

Echipamentele de climatizare se montează pe acoperişul tramvaiului şi vor avea efect de încălzire în sezonul rece. "Echipamentul de climatizare pentru vagoanele de tramvai Bucur LF-CA şi Bucur LF-41 este destinat asigurării atât a aerului condiţionat, cât şi a încălzirii salonului de pasageri şi se montează pe acoperişul tramvaiului. Echipamentul de climatizare este compus din două aparate de aer condiţionat cu funcţionare independentă, alimentate dintr-o sursă statică, montate pe acoperişul vagonului de tramvai Bucur LF-CA şi trei aparate de aer condiţionat cu funcţionare independentă dintr-o sursă statică, montate pe acoperişul vagonului Bucur LF-41", se precizează în caietul de sarcini.

Echipamentele de climatizare pentru tramvaie trebuie să facă faţă agenţilor exteriori şi condiţiilor meteo nefavorabile (praf, ploaie, nisip, zăpadă, chiciură, gheaţă, raze ultraviolete), dar şi agenţilor interiori (umezeală, fungi, mucegai şi bacterii). De asemenea, conform caietului de sarcini, echipamentul de aer condiţionat trebuie să reziste la şocuri şi la vibraţii sinusoidale şi să nu depăşească un nivel de zgomot în salonul de pasageri mai mare de 66 decibeli, în toate condiţiile de funcţionare.

"Garanţia echipamentului va fi de minim 24 de luni de la punerea în funcţiune, dar nu mai mult de 36 de luni de la livrare", se mai precizează în caietul de sarcini.

Fostul director general al RATB, Vincenţiu Daniel Antonescu, a anunţat încă din primăvară că Regia va dota cu aer condiţionat trei dintre tramvaiele RATB care vor fi modernizate în acest an. "Pe partea de investiţii vom avea trei tramvaie noi pe anul 2015, iar alte trei tramvaie din parc, model V3A, vor fi modernizate. În aceste tramvaie care vor fi modernizate se va monta aer condiţionat, se va coborî podeaua la 85% din suprafaţa de utilizare şi vor avea trapă pentru persoane cu dizabilităţi. Tramvaiele noi vor fi livrate spre sfârşitul anului, pentru că achiziţia pieselor este de durată", a declarat anterior, pentru B365.ro, şeful RATB, Vincenţiu Daniel Antonescu.

CITEŞTE ŞI 30% din liniile de tramvai, un pericol pentru călători. CARE SUNT CELE MAI AFECTATE LINII 

În prezent, doar vatmanii beneficiază de aer condiţionat în tramvaiele RATB. 

Ce temperatură se înregistrează în mijloacele de transport în comun ale RATB, pe caniculă

Bucureştenii trebuie să suporte o căldură înăbușitoare, atunci când circulă cu mijloacele de transport RATB. Temperaturile înregistrate într-un autobuz al Regiei sunt mai mari cu 4-6 grade Celsius faţă de temperatura înregistrată pe stradă, în același moment. 

De exemplu, pe 30 iulie 2015, temperatura maximă înregistrată pe stradă, în Capitală, a fost de 35 de grade Celsius, între orele 17-18. La orele 17.40, temperatura dintr-un autobuz RATB de pe linia 133 era de 39 grade Celsius- FOTO AICI. Autobuzul era ocupat în proporție de 60%. 

CITEŞTE ŞI Autobuzele dotate cu aer condiţionat, ţinute în garaj pe caniculă 

Vă reamintim că RATB a fost amendată cu 150.000 lei de ANPC, la mijlocul lunii iulie, după ce inspectatorii au găsit mai multe nereguli în mijloacele de transport în comun. Una dintre neregulile constatată de aceștia a fost lipsa aerului condiționat sau aer condiționat nefuncțional. Detalii, aici.

Etichete: aer condiţionat, aer conditionat ratb, aparat aer condiţionat, instalatie climatizare, RATB, Regia Autonomă de Transport Bucureşti, salon pasageri, tramvaie, tramvaie RATB

0/3 COMENTARII
Grigore
30 Sep 11:04
+0
VOTURI
-0
De coșmarul refugiilor înguste lipsite de garduri de protecție când ne scapă????
Cald vara
28 Sep 18:37
+0
VOTURI
-0
„Bucureştenii trebuie să suporte o căldură înăbușitoare, atunci când circulă cu mijloacele de transport RATB.”

Și, cu toate astea, se investesc bani în instalații de făcut cald. Oamenii ăștia își bat joc de călători sau pur și simplu atât îi duce capul?
Ing.
28 Sep 10:04
+0
VOTURI
-0
Tramvaiele noastre sunt prevăzute cu radiatoare electrice pentru încălzire. Ce rost mai are ca şi instalaţia de aer condiţionat să asigure şi aer cald? S-ar mai economisi ceva bani dacă acea instalaţie nu ar mai fi prevăzută cu rezistenţe pentru încălzirea aerului.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h