RATB va fabrica tramvaie de 2 milioane de euro



Uzina RATB va fabrica tramvaie Imperio (Foto: B365.ro)
Uzina RATB va fabrica tramvaie Imperio (Foto: B365.ro)

Regia Autonomă de Transport Bucureşti a încheiat un acord cadru cu Astra Vagoane Arad şi Siemens pentru fabricarea de tramvaie Imperio cu podea joasă, complet coborâtă. Potrivit contractului, Astra Vagoane Arad vine cu banii, iar RATB cu spaţiile de producţie şi forţa de muncă. Astfel, Astra se va ocupa de amenajarea spaţiilor de la Uzina de Reparaţii Atelierele Centrale a RATB, de retehnologizarea liniei de producţie tramvaie, de proiectarea prototipului, de construcţia seriei 0, de producţia de serie şi de asigurarea serviciilor de întreţinere şi mentenanţă.

"Investiţia va fi din fonduri proprii şi va fi amortizată din cota de profit. Unul din motivele pentru care am ales să investim la RATB este şi personalul numeros de care dispune Regia", a declarat Valer Blidar, directorul Grupului Astra.

Primele rezultate ale acordului sunt aşteptate în acest an. "Până la sfârşitul anului va fi retehnologizată hala şi realizat prototipul. Anul viitor va fi gata seria 0, aproximativ 4-5 tramvaie. După modernizarea halei vom fabrica 30-40 de tramvaie pe an. Costul unui tramvai va fi două milioane de euro, faţă de 2,5 milioane, cât costă în general un astfel de vehicul de transport public", a precizat directorul RATB, Adrian Criţ.

Directorul RATB estimează că în zece ani vor fi fabricate cel puţin 300 de unităţi. Nu se ştie însă câte dintre aceste tramvaie vor ajunge efectiv să circule prin Bucureşti. Asta pentru că, după ce vor fi fabricate în Uzina proprie, RATB va trebui să le cumpere. "RATB le va cumpăra la preţul stabilit, minus cota de profit ce revine Regiei din vânzarea acestora. Noi ne dorim să cumpărăm cât mai multe, dar asta depinde de bugetul local", a explicat Adrian Criţ.

Toate tramvaiele vor fi fabricate pentru a fi vândute atât pe piaţa din România, cât şi pe cea din străinătate. La fabricarea tramvaielor vor fi utilizate materiale româneşti, dar şi componente fabricate de Siemens.

Termenii financiari ai contractului sunt "confidenţiali"

Cei trei parteneri au refuzat să divulge informaţii concrete privind termenii financiari ai acordului. "Sunt date confidenţale", a spus Valer Blidaru.

"Este vorba de o investiţie de câteva milioane de euro. Fiecare partener va avea o cotă egală de profit, de câteva zeci de procente. Este un acord în favoarea RATB", a spus Adrian Criţ.

Halele de la Uzina RATB nu au mai fost reabilitate sau modernizate de cel puţin 20 de ani. În urma acordului cu Siemens şi Astra Vagoane Arad, doar una din secţiile RATB va fi modernizată.

Etichete: Adrian Criţ, Bucureşti, RATB, realitatea, Siemens, tramvaie

0/1 COMENTARII
babanu
05 iul 12:47
+0
VOTURI
-0
Au trecut 5 ani. Nu am vazut niciun tramvai IMPERIO prin Bucuresti.
Alexandru
22 feb 12:12
+0
VOTURI
-0

RATB-ul se pune pe productie!Asta e imbucurator!Veniturile regiei vor creste,si astfel subventia pe care Oprescu si Primaria o acorda acestui serviciu public,va fi diminuata.

gigi
21 feb 20:47
+0
VOTURI
-0

Desene Animate!!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE