RCS&RDS a primit aprobarea CNA pentru a difuza publicitate şi pe canalele proprii de televiziune



Joi, RCS&RDS a primit aprobarea Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) de a difuza publicitate şi pe canalele proprii de televiziune, inclusiv Digi 24.

RCS&RDS a primit aprobarea CNA pentru a difuza publicitate si pe canalele proprii de televiziune
RCS&RDS a primit aprobarea CNA pentru a difuza publicitate şi pe canalele proprii de televiziune
Foto: a1.ro

RCS&RDS a primit aprobarea CNA de a difuza publicitate atât la televiziunea de ştiri Digi 24, cât şi la posturile de filme Digi Film şi la cele de documentare Digi Life, Digi World şi Digi Animal World, scrie zf.ro.

Potrivit documentaţiei primite de membrii CNA, RCS&RDS a solicitat modificarea structurii televiziunilor pe care le deţine, prin includerea unui procent de 20% publicitate care va consta în promovarea produselor şi serviciilor de programe din portofoliul companiei.

Compania RCS&RDS deţine un număr de 13 televiziuni autorizate, dintre care şase cu difuzare prin satelit şi şapte cu difuzare prin reţele de comunicaţii electronice.

Până în prezent televiziunea de ştiri Digi 24 (şi staţiile locale aferente de la Timişoara, Oradea, Iaşi, Craiova şi Constanţa) nu a difuzat publicitate. Însă, odată cu aprobarea CNA, RCS&RDS va difuza un procent de 20% publicitate, fapt pentru care va diminua programele de informare de la 60% la 50%, programele educative, culturale şi religioase de la 30% la 25%, iar programele de divertisment de la 10% la 5%.

RCS&RDS a solicitat şi a primit aprobarea CNA privind difuzarea de publicitate şi pe televiziunea de filme Digi Film 1 (care are şi un canal secundar Digi Film 2 premium), dar şi pentru televiziunile de documentare Digi Life (canal secundar Life Channel), Digi World (canal secundar World Channel) şi Digi Animal World (canal secundar Animal World Channel). Conform intenţiilor RCS&RDS, toate aceste televiziuni îşi vor reduce procentul de filme difuzate, respectiv de documentare difuzate de la 100% la 80% şi vor difuza publicitate 20%.

Totodată, RCS&RDS a solicitat şi a primit aprobarea CNA de creştere a procentului de publicitate de la televiziunile Digi Sport (canale secundare Digi Sport 1, Digi Sport 2, Digi Sport 3 şi Digi Sport Plus), de la 2,5% la 20%, menţinerea procentului de programe de informare (15%) şi reducerea programelor de divertisment şi a altor tipuri de programe (de la 82,50% la 65%). Televiziunile Digi Sport au introdus pentru prima dată publicitate pe 2 iunie 2011, respectiv un procent de 2,5%.

CNA a aprobat, în şedinţa de joi, cu şapte voturi "pentru" (Florin Gabrea, Lorand Turos, Viorel Vasile Buda, Laura Georgescu, Christian Mititelu, Răsvan Popescu şi Cristina Trepcea) solicitarea RCS&RDS de a difuza publicitate atât la televiziunea de ştiri Digi 24, cât şi la posturile de filme Digi Film şi la cele de documentare Digi Life, Digi World şi Digi Animal World.

"Împotrivă" a votat membrul CNA Monica Gubernat. Ea a propus amânarea discutării acestui subiect până la rezolvarea chestiunii aplicării must carry în cazul Digi 24, însă propunerea sa nu a fost susţinută de ceilalţi membri ai CNA.

Toate aceste solicitari privind introducerea difuzării de publicitate pe toate televiziunile sale, inclusiv pe postul de ştiri Digi 24, au fost făcute de RCS&RDS pe 3 februarie. A doua zi, pe 4 februarie, CNA a publicat pe site-ul propriu noua listă "must carry" (care stabileşte televiziunile obligatorii la retransmisie pentru toţi cabliştii din România, în anul 2014). Pe această listă, la poziţia 13 se află şi televiziunea Digi 24.

CNA a discutat în şedinţa din 3 aprilie cu reprezentanţii RCS&RDS cu privire la situaţia televiziunii Digi 24, care nu este retransmisă de unii dintre cabliştii din România.

RCS&RDS a transmis CNA şi o adresă prin care a solicitat anularea/ revocarea actelor administrative prin care Consiliul a aprobat modificările de grile de programe ale UPC şi Romtelecom fără includerea programului Digi 24, fapt care, în opinia RCS&RDS, încalcă articolul 82 din Legea audiovizualului.

RCS&RDS spunea în adresă că face această solicitare "având în vedere faptul că, în şedinţele din 20 martie şi 25 martie, CNA a aprobat modificarea grilelor de programe ale principalilor distribuitori de servicii audiovizuale, în speţă UPC şi Romtelecom, fără includerea programului «must carry» Digi 24" şi "având în vedere faptul că programul Digi 24 se află pe locul 13 în lista «must carry» valabilă în cursul acestui an".

Etichete: CNA, Digi 24, publicitate, RCS&RDS, televiziune

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE