Călătorii RATB, puși ZILNIC ÎN PERICOL de refugiile înguste de tramvai.Cum se justifică autoritățile



Bucureștenii care circulă cu tramvaiele RATB își pun zilnic viața în pericol, din cauza refugiilor. În timp ce foarte multe stații nu dispun de spații special amenajate, tramvaiele oprind în mijlocul străzii, cele existente sunt un real pericol, având în vedere lățimea acestora. Din cauza aglomerației și a peroanelor înguste, călătorii riscă să ajungă, în orice moment, sub roțile mașinilor sau ale tramvaielor.

În București există, la acest moment, 468 refugii de tramvai, în întreaga rețea. Dintre acestea, doar 355 au fost modernizate, potrivit răspunsului oferit de RATB, la solicitarea B365.ro.

În ceea ce privește lățimea refugiilor, cele nemodernizate au lățimi cuprinse între 1 metru și 30 de centimetri și 1 metru și 50 de centimetri.

Pe de altă parte, refugiile modernizate au o lățime de doi metri. Acestea dispun și de rampe de acces pentru persoanele cu dizabilități.

Refugiile morții

Mai multe persoane au murit, în timp ce altele au fost grav rănite, în urma accidentelor legate de refugiile de tramvai înguste din Capitală. 

Astfel, un bărbat a fost călcat de tramvai, în 2010, după ce și-a pierdut echilibrul și a căzut de pe un refugiu aflat pe bulevardul Aerogării.

Un accident grav a avut loc și pe Calea 13 septembrie. În stația Sebastian, două femei au fost implicate într-un grav accident, după ce un șofer, ce conducea o Dacia Nova, le-a lovit, în timp ce așteptau tramvaiul. Deși refugiul dispunea de gard de protecție, acesta a fost distrus de impact. În urma coliziunii, una dintre cele două femei și-au pierdut viața. 

Stația Sebastian, în prezent 

Un cititor B365.ro a reclamat faptul că un refugiu foarte periculos se află pe Bulevardul Ion Mihalache, la intersecția cu Șoseaua Nicolae Titulescu. Bărbatul susține că viața călătorilor care folosesc această stație este pusă în pericol, din cauza faptului că refugiul este foarte îngust.

Potrivit conducerii RATB, refugiul a fost  construit în 2012 și, din cauza configurației drumului, nu poate fi  lățit, lungit și prevăzut cu gard de protecție. Motivul invocat este acela că dacă ar fi mai larg, ar ocupa o bandă destinată traficului rutier.

E o problemă ce ține de viața și de siguranța pietonilor și nu găsesc soluție pentru o stație de tramvai sigură? E mai important că aglomerează traficul auto decât că ne punem noi,pietonii,viețile în pericol pe el? Cum nu se poate construi refugiu prevăzut cu gard de protecție acolo? Unde-i responsabilitatea față de viața și de siguranța pietonilor în stațiile de tramvai?”, ne-a scris cititorul.

CITEȘTE ȘI: 30% din liniile de tramvai, un pericol pentru călători. CARE SUNT CELE MAI AFECTATE LINII

Cine răspunde de situația refugiilor din stațiile de tramvai

Reabilitarea și modernizatea refugiilor de tramvai din București este responsabilitatea Primăriei Capitalei și nu a RATB, întrucât refugiile stațiilor fac parte din ansamblul căii de rulare a tramvaielor, care se află în administrarea Primăriei.

Reabilitarea refugiilor nu se realizează separat, ci în cadrul proiectelor aferente căilor de rulare. 

„Modernizarea este făcută în cadrul proiectelor derulate de Municipalitate, care cuprind atât calea de rulare a tramvaielor cât și partea carosabilă și trotuarele. În cadrul tuturor acestor proiecte, în afară de lărgirea refugiilor, s-a ținut cont și de protejarea călătorilor, prin montarea de adăposturi și garduri”, susțin reprezentanții Primăriei Capitalei, în răspunsul la solicitarea B365.ro.

Printre refugiile reabilitate până în prezent, care au fost lărgite și dotate cu garduri de protecție pentru călători, se numără cele de pe Șoseaua Olteniței, Calea Moșilor, Sfânta Vineri, Șoseaua Colentina, Șoseaua Ștefan Cel Mare, Pasaj Obor, Bulevardul Dacia, strada Alecu Russo, strada Tunari, strada Viitor, Pasaj Basarab sau Bulevardul Aerogării.

Unde se lucrează în prezent

Potrivit Primăriei Capitalei, administrația municipală derulează o serie de proiecte în acest moment, prin care vizează modernizarea refugiilor de tramvai aferente mai multor artere din Capitală. 

Astfel, se află în execuție lucrări pe Șoseaua Iancului, Bulevardul Liviu Rebreanu, Șoseaua Iancului, Șoseaua Pantelimon, Pasaj Piața Sudului, se mai arată în răspunsul oferit de Primăria Municipiului București.

CITEȘTE ȘI: RATB montează aer condiţionat în tramvaiele din Bucureşti. Cât costă echipamentele de climatizare

Refugii periculoase, în aproape toată Capitala

În timp ce autoritățile promit că tot mai multe refugii de tramvai vor fi reabilitate, bucureștenii riscă, zi de zi, să ajungă sub roțile tramvaielor sau ale mașinilor, din cauza refugiilor foarte înguste, existente, încă, în aproape toate zonele Capitalei. 

Unul dintre acestea se află chiar în centrul Bucureștiului, pe bulevardul Corneliu Coposu, aproape de intersecția cu Calea Călărașilor, la numai câteva minute de Piața Unirii.

La orele de vârf, când peronul stației este foarte aglomerat, călătorii își riscă, practic, viața. 

Un exemplu similar se află într-una din stațiile RATB din Piața Victoriei. Mai exact, în stația aferentă liniilor de tramvai 24, 42, 45 și 46, călătorii se înghesuie pe un peron îngust, de doar aproximativ un metru.

Într-o altă parte a orașului, pe bulevardul Ion Mihalache, în stația RATB aflată în apropierea metroului 1 Mai, în Piața Chibrit, aceeași situație. 

De asemenea, călătorii întâmpină aceeași problemă și în stația de tramvai de la Poșta Vitan, aferentă liniilor 1, 23 și 27.  

CITEȘTE ȘI: Bucureștenii, INDIGNAȚI de condițiile din RATB. Ce probleme au călătorii. VIDEO 

Mai rău decât cu refugii înguste

Există însă stații RATB care nu dispun nici măcar de refugiile înguste, cu atât mai puțin de cele modernizate. În aceste situații, tramvaiul oprește în mijlocul străzii, călătorii deplasându-se, practic, pe banda destinată mașinilor.

Potrivit legii, conducătorii auto sunt obligați ca în această situație să oprească în capătul tramvaiului, pentru a permite călătorilor să urce și să coboare din mijlocul de transport în comun. Nu toți șoferii respectă această prevedere, motiv pentru care cei care urcă sau coboară din tramvai sunt puși în pericol.

O astfel de stație se găsește în zona Gării de Nord.

Nu este un caz singular, astfel de stații RATB existând și în alte zone, precum strada Tunari, Calea Călărașilor (în zona Pieței Sf. Ștefan), Hala Traian sau Piața Regina Maria.

Mai multe fotografii, în galeria foto de mai sus. 

Etichete: Primăria Capitalei, RATB, refugii inguste, refugii tramvai, tramvai

0/22 COMENTARII
zzz
12 Nov 16:06
+0
VOTURI
-0
dar ce se aude cu sistemul ala de comunicatii RATB ? am gasit intamplataor un caiet de sarcini din 2012 si se dorea achizitionarea unui sistem pentru conectarea online a parcului RATB ...
Călin
11 Nov 11:56
+0
VOTURI
-0
Să facă Poliția Rutieră o campanie TV specială cu problema asta a refugiilor de tramvai înguste lipsite de garduri de protecție pentru seria "Viața are prioritate".
Laur
11 Nov 08:15
+0
VOTURI
-0
Lucrează la liniile de tramvai pe Bulevardul Liviu Rebreanu,pe Șoseaua Pantelimon și pe Șoseaua Iancului.Trebuia să se ocupe ca lumea de linia 1.Are o groază de refugii înguste lipsite de garduri de protecție.Pe DN5,pe Calea Șerban Vodă,pe Bulevardul Gheorghe Șincai,pe Șoseaua Viilor,pe Bulevardul Vasile Milea etc.Și alea chiar sunt extrem de aglomerate.Și-n consecință deosebit de periculoase.Cu altă ocazie să scrie b365 special despre condițiile de transport și despre refugiile înguste lipsite de garduri de protecție ale liniei 1.
Sorin
11 Nov 08:05
+0
VOTURI
-0
Înțeleg că nu poate primăria capitalei să se ocupă într-un singur rând de căile de rulare dar să se ocupe de căile de rulare și să rămână și-n urma așa-ziselor reabilitări refugii înguste lipsite de garduri de protecție e deja revoltător.
Andrei
11 Nov 08:00
+0
VOTURI
-0
Să facă populația Bucureștiului reclamații la CEDO.
Răzvan
10 Nov 20:09
+0
VOTURI
-0
A ținut cont municipalitatea de n-a mai putut de protejarea călătorilor prin construit garduri de protecție.Așa-zisele reabilitări ale liniilor de tramvai joacă de-a alba-neagra.În unele stații au construit refugii late prevăzute cu garduri de protecție în cadrul așa-ziselor reabilitări și-n altele nu.Lucrări făcute de mântuială.
Radu
10 Nov 13:09
+0
VOTURI
-0
Da,oameni buni.Ce să zicem.Faceți reclamații la ANPC.
Johnny
10 Nov 12:26
+0
VOTURI
-0
Primăria Capitalei să spună cât mai are de gând să ne tortureze cu refugiile de tramvai înguste lipsite de garduri de protecție.N-au zis esențialul.Cât mai avem de așteptat până scăpăm definitiv de coșmarul refugiilor înguste lipsitede garduri de protecție.Cât mai avem de așteptat până când refugiile înguste lipsite de garduri de protecție devin istorie.
Fane
10 Nov 12:22
+0
VOTURI
-0
Cât mai e până când refugiile de tramvai înguste lipsite de garduri de protecție devin istorie????
Mircea
10 Nov 12:13
+0
VOTURI
-0
Trebuia să meargă b365 să pozeze și refugiile înguste lipsite de garduri de protecție de pe DN5,de pe Calea Șerban Vodă,de pe Bulevardul Gheorghe Șincai,de pe Șoseaua Viilor și de pe Bulevardul Vasile Milea.Acolo chiar aveau ce surprinde aglomerațiile din stațiile de tramvai respective.Să vadă acolo cum stăm tixiți unii în alții gata oricând să ne pierdem echilibrul căzând victime accidentelor rutiere.Și tramvaiele sunt într-un fel obligate să intre în stațiile respective cu maxim 5 km/h pentru evitarea impactului cu pietonii.Și dacă stația e deservită de mai multe linii pietonii ce așteaptă spre exemplu tramvaiul liniei X se încâlcesc cu pietonii ce așteaptă tramvaiele liniei Y.
Grig
10 Nov 10:57
+0
VOTURI
-0
Reabilitări linii tramvai.Mai corect zis ce face Primăria Capitalei sunt pseudoreabilitări.Cum pot ei să fie împăcați că au reabilitat linia comună 24 42 45 46 și au păstrat pericolul de pe Bulevardul Ion Mihalache de la intersecția cu Șoseaua Nicolae Titulescu?Iar RATB e într-un fel complice cu Primăria Capitalei.Altă conducere a RATB îi dădea în judecată pentru opera asta de pseudoreabilitare.Dacă sunt ei mai responsabili față de viața pietonilor de ce nu interzic circulația tramvaielor pe linii ce deservesc refugii înguste lipsite de garduri de protecție și absențe refugii obligând călătorii să folosească taxiuri,troleibuze,autobuze și garnituri subterane?
Dani
10 Nov 10:00
+0
VOTURI
-0
Linia 1 campioană la refugii înguste lipsite de garduri de protecție.Linie făcută de mântuială.
George
10 Nov 08:58
+0
VOTURI
-0
Nu găsea PMB unde să construiască refugiu lat prevăzut cu gard de protecție pe Bulevardul Ion Mihalache la intersecția cu Șoseaua Nicolae Titulescu.Tăiau din trotuarul din fața BRD și din triunghiul de separație și eventual din parcarea de pe lățimea Pasajului Victoriei și mutau benzile auto mai la dreapta și aveau pe urmă unde să lățească refugiul,să-l lungească și să-l doteze cu gard de protecție.Îi doare în cot de viața și de siguranța pietonilor în stațiile de tramvai.
Silviu
10 Nov 08:52
+0
VOTURI
-0
Primăria Capitalei o adunătură de incompetenți.De când există refugiile de tramvai înguste lipsite de garduri de protecție de 15 ani mai bine în istoria Bucureștiului n-a luat nimeni nicio măsură ca lumea pentru curmarea coșmarului respectiv.Mai repede sunt inexistente la Botoșani,la Timișoara sau la Arad decât în capitala României.Capitală doar cu numele.
Paul
10 Nov 08:48
+0
VOTURI
-0
@ing.Paza bună trece primejdia rea.Chiar de nu folosești refugiile de tramvai înguste lipsite de garduri de protecție cu scopul călătoriilor cu tramvaiele e periculos și dacă le tranzitezi pentru traversat strada de pe un trotuar pe celălalt dacă te prinde schimbarea verdelui pietonal în roșu pietonal pe un astfel de refugiu.Ești prins ca-n menghină eventual cu alte persoane în jurul tău între tramvai și traficul auto stând "turtit" între două pericole.Așadar să nu luăm în calcul doar persoanele ce stau pe ele în așteptarea tramvaielor.
Florin
10 Nov 08:40
+0
VOTURI
-0
Felicitări pentru articol.Un articol de nota 10+.Trăiască b365.
Ing.
08 Nov 22:58
+0
VOTURI
-0
Staţia aia de la Piaţa Corneliu Coposu nu e chiar aşa periculoasă. Nimeni nu aşteaptă tramvaiul acolo. Nici nu ar avea de ce, pentru că la următoarea staţie e capătul, tramvaiele vin la 20 de minute (dacă eşti norocos), deci e mai eficient să mergi pe jos. Cam aceeaşi situaţie e şi la Piaţa Victoriei, e o staţie cu foarte puţini călători, în ciuda poziţie sale ultra-centrale. Intervalul de succedare al tramvaielor goneşte toţi potenţialii călători (uneori vin toate 4 tramvaiele unul după altul - 24, 42, 45, 46 - şi după aia 25 minute pauză). Pentru ca 45 să devină viabil, e nevoie (ştiu, o să mă înjuraţi) de un interval de succedare de sub 10 minute şi de majorarea intervalului liniei 300, pentru ca tot transportul de-a lungul Bd. Ion Mihalache să se facă cu tramvaiul (cum e normal şi ecologic), nu cu 300.

Există şi staţii cu fluxuri mai mari de călători, care sunt în aceeaşi situaţie. De exemplu staţia Cimitirul Calvin (11, 44) de pe Cal. Giuleşti, Bd. Iuliu Maniu (1, 11, 35) de pe Bd. Vasile Milea (zona fostei APACA), staţiile lui 41 de la Mânăstirea Caşin şi Agronomie, staţiile de pe str. Coşbuc, Regina Maria şi 11 Iunie (care nu au refugiu), staţia Lacul Tei - FĂRĂ REFUGIU PE BULEVARD CU 2 BENZI! şi altele.
vlad
08 Nov 17:43
+0
VOTURI
-0
Haide nene, nu exagerati, in multe orase europene sunt exact la fel de late... Trebuie puse garduri spre carosabil si gata, rezolvi treaba.
Oportunitate!
08 Nov 15:24
+0
VOTURI
-0
Completează-ți veniturile muncind acasă! Acum ai la dispoziție un nou proiect care te să învață în doar câțiva pași cum să câștigi bani pe net. Instruirea se face gratuit, prin email. Nu este necesară experiența. Plata câștigurilor realizate este garantată prin contract legal de comision. Pentru mai multe detalii trimite un mesaj cu textul INFO la adresa de email: nicufarcas@gmail.com
ggg
08 Nov 11:29
+0
VOTURI
-0
problema la cele "modernizate" - vezi linia 1 este ca realizarea lor a fost facuta in bataie de joc .. multe placi (scumpe de altfel) nu mai sunt fixate si nici la nivel si risti ori sa iti rupi picioarele ori sa ajungi direct sub tramvai daca te impiedici in momentul nepotrivit ...
ggg
08 Nov 11:27
+0
VOTURI
-0
la cele inguste se poate monta gard de protectie la limita asfalt-refugiu se realizeaza gaurile de insertie a gardului si gata .. ce atata vorba ?

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE